Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
tylna wycieraczka - nie rusza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:43, 23 Lis 2022    Temat postu: tylna wycieraczka - nie rusza

Przestała mi działać tylna wycieraczka - już kiedyś zauważyłem że tak jakby się zacinała, w czasie pracy przystawała na chwile po czym jechała dalej. Teraz jednak nie rusza wogóle.
Sprawdziłem bezpiecznik ale wyglądał OK (chociaż był 15 a powinno być 10) i wymieniłem na 10 - nie pomogło. W momencie włączenia spryskiwacza na tylną szybę płyn leci, słychać pstryknięcie (pewnie jakiś przekaźnik) w okolicy kierownicy chociaż nie wiem czy to jest od spryskiwacza czy od wycieraczki.

I mam takie pytanie - czy zanim zabiorę się za wymianę silniczka coś jeszcze warto sprawdzić? Jak tylko dostanę się do silniczka to sprawdzę czy dochodzi tam prąd, ale czy poza tym coś jeszcze muszę zweryfikować?

EDIT: sprawdziłem próbówką że na wtyczce przy silniczku pojawia się prąd po włączeniu wycieraczki na niebieskim przewodzie. Są jeszcze przewody czarny i czerwony ale na nich nic się nie dzieje. Chyba że właśnie powinno się cos dziać i przyczyna jest gdzieś wcześniej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcrv dnia Śro 21:22, 23 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:21, 24 Lis 2022    Temat postu:

Najpewniej zatarła się oś w mechanizmie wycieraczki. Trzeba zdemontować i rozebrać przekładnię a następnie wyczyścić i nasmarować przede wszystkim oś na której mocowane jest ramię wycieraczki.
Powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:22, 26 Lis 2022    Temat postu:

Faktycznie, już przy demontażu wycieraczki silniczek ruszył - zdemontowałem napęd, wyczyściłem, nasmarowałem i działa. Najtrudniejszym krokiem okazało się wyjęcie wtyczki zasilającej - niestety trochę ją uszkodziłem ale dało się to naprawić.

Dzięki za dobrą radę slapas - dobrze że nie zamówiłem niepotrzebnie tego silniczka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:20, 08 Mar 2023    Temat postu:

Wracam z tematem niedziałającej tylnej wycieraczki - temat powrócił i po dalszej analizie okazało się, że winne są wytarte szczotki. Niestety takie szczotki są nie do dostania - samodzielnie dorobiłem szczotki z elektronarzędzia ale wycieraczka działała bardzo wolno - zrobiłem je nieco za duże i może stawiały opór ale najprawdopodobniej powinny być z innego materiału - szczotki do samochodów mają chyba inny skład - powinny być grafitowo miedziane? Znalazłem takie również do samodzielnego przerobienia ale zanim je kupiłem dostałem inną podpowiedź która okazała się strzałem w 10. Kupiłem napęd wycieraczki od Civica kombi z 2016 roku - koszt 40zł z wysyłką podczas gdy do CRV III to od 300 do 500 zł za używki z lat 2006-2012 Smile
Konstrukcja samego silnika i jego obudowy jest identyczna w obu samochodach, różnicą jest tylko mocowanie silnika do klapy samochodu. W pierwszej wersji przełożyłem kompletny silnik z obudową do uchwytu od CRV i silnik działał ale miał inną prędkość i zatrzymywał się w losowych miejscach (chyba winna jakaś elektronika w napędzie), więc zrobiłem inaczej - przełożyłem szczotki od Civica do CRV (silnik też jest identyczny i w lepszej kondycji tylko jest na nim jakieś dodatkowe łożysko którego nie udało mi się zdjąć). Podsumowując - jeśli zdarzy komuś się taki problem jak mi to nie kupujcie nowego napędu wycieraczki za ponad 300zł, kupcie taki za 40zł i będzie git.

[link widoczny dla zalogowanych]
Po lewej silnik i mocowanie do CRV, po prawej silnik i mocowanie do Civica


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez mcrv dnia Śro 19:24, 08 Mar 2023, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy