Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Szum, huk...co to może być

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:15, 29 Gru 2018    Temat postu: Szum, huk...co to może być

Witam.
Nie dawno kupiłem crv i jest to moje pierwsze auto tej marki i typu SUV.
W trakcie jazdy słychać szum czy też huk, coś jak zużyte łożyska. Wymieniłem z tyłu prawą i lewą stronę ale dalej coś słyszę. Mechanik nie potrafi stwierdzić czy to przednie koła ale mówi że jego zdaniem słychać bardziej gwizd z reduktora skrzyni biegów. ..mieliście coś takiego? Jak sprawdzić czy to aby na pewno reduktor? A jeżeli on to czy można go regenerować czy np kupić używkę i wymienić? Jak sprawdzić stan oleju w reduktorze? Czy tam w ogóle wymienia się olej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:44, 30 Gru 2018    Temat postu:

Wiecie co sobie teraz myślę? To forum to totalna porażka. Na każdym forum w którym brałem udział zawsze, ale to zawsze ktoś odpisał, i nie ważne czy fachowo czy tylko jakieś przypuszczenie, ważne że było zainteresowanie. A tu lipa. Tu chyba wszyscy są nauczeni że lepiej olać zagadnienie niż trochę spocić się nad jakąkolwiek odpowiedzią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vithar




Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 18
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:32, 30 Gru 2018    Temat postu:

Nie każdy zagląda na forum co kilka godzin a raczej raz na jakiś czas i nie każdy jest jasnowidzem co to może być - tudzież nie spotkał wyżej opisanego problemu. Co do szumu (czy też huku a to różnica) to napisałbyś chociaż przy jakich prędkościach, bo szum przy wyższych prędkościach po przesiadce z dobrze wyciszonego auta może być zaskoczeniem przy CR-V. Podałbyś byś może chociaż jaka dokładnie to wersja III generacji. Bo gwizdem może być również charakterystyczny gwizd turbiny co jest normalką. Ciężko Ci chłopie coś odpowiedzieć bo mało danych podałeś.
Jeżeli chodzi o mnie posiadam wersję 2.2 ictdi 140km 2008r manual, szum tak jak pisałem po przesiadce z lybry jest normalką przy około 70-80km/h i więcej, może to też być tylny most skoro wymieniałeś łożyska w tylnych kołach (bo chyba z tyłu ten szum słyszysz), należałoby może olej wymienić. Co do reduktora nie wiem... nic Ci z reduktorem sensownego nie podpowiem chociaż wydaje mi się że byłoby podczas jazdy jakieś stukanie słychać może szarpanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 568
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:21, 30 Gru 2018    Temat postu:

krzysiek-lex napisał:
Wiecie co sobie teraz myślę? To forum to totalna porażka. Na każdym forum w którym brałem udział zawsze, ale to zawsze ktoś odpisał, i nie ważne czy fachowo czy tylko jakieś przypuszczenie, ważne że było zainteresowanie. A tu lipa. Tu chyba wszyscy są nauczeni że lepiej olać zagadnienie niż trochę spocić się nad jakąkolwiek odpowiedzią


Zawsze mozesz zmienic auto na np… Renault, to nie bedziesz narzekal na brak aktywnosci na Forum. Very Happy

Poza tym bardzo lakonicznie i dosc niechlujnie pod wzgledem technicznym opisales swoj problem, dlatego nielatwo sie do niego ustosunkowac a nie kazdy lubi lac wode w momwncie kiedy ktos prosi o konkretna rade.

- po pierwsze: Honda CR-Vnie posiada reduktora.
- po drugie: na tylknej osi znajduje sie tylny most ze specyficznym sprzeglem "dual-pump" w ktorym to nalezy wymieniac olej nie rzadziej nizli 60 tys. km.
- po trzecie: moze masz wyzabkowane, wielosezonowe opony i to one tak hucza.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 30 Gru 2018    Temat postu:

Po pierwsze. .. uderz w stół a nożyce same się odezwą. Proszę, jakiś mały przytyk a już jakaś odpowiedź jest...
Po drugie, honda crv 2.0 benzyna, automat, 2007 rok
Po trzecie szumi czy też huczy praktycznie od początku jazdy
Po trzecie, opony nie bo wymieniłem na zimowe a po zmianie opon jest tak samo
Po czwarte, oleju w tylnym moście nie zmieniałem ale mam taki zamiar, ale jak już wspomniałem, wymieniłem łożyska i mówię że coś huczy mi z przodu i że mechanik obstawia reduktor przy skrzyni
Po piąte, jak nie ma reduktora to jak nazwiesz tą część przy skrzyni do której przykrecony jest wał?
Ogolnie nic nie stuka, nic nie puka, skrzynia dobrze zmienia biegi moim zdaniem jest ok.
A co do zmiany forum to chłopie zastanów się co mówisz, bede chcisł to zmienie. Ostatnie forum to było audi.
kolega dobrze prawi. .. po zmianie A6C6 na citroen C5 2011 rok już było gorzej wyciszone chociaż cytryna miała podwójne szyby. .przesiadka na crv to prawie przepaść. . Ale jestem typem człowieka który zmienia dość często samochody na takie którymi chcę pojeździć i które mi się podobają. .
P.S ja nie mam i nie miałem na celu nikogo urazić. Dla mnie forum służy do pomagania sobie nawzajem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek-lex dnia Nie 22:33, 30 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:56, 31 Gru 2018    Temat postu:

A może inaczej... powiedzmy że to nie reduktor tylko np przekładnia kątowa, moje pytanie5: czy jest tam olej jak tak to czy go się wymienia, pytam bo nie widzę korka spustowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 568
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:47, 31 Gru 2018    Temat postu:

krzysiek-lex napisał:
...A co do zmiany forum to chłopie zastanów się co mówisz, bede chcisł to zmienie...


Oj ktos tutaj chyba nie wyczul nutki ironii bo przeciez nikt by na powaznie nie sugerowal wymiany samochodu. Very Happy Chodzilo mi o to, ze przeciez nie bez powodu to forum jest malo aktywne, bo skoro Hondy CR-V nie sprawiaja nadto powaznych problemow to ich uzytkownicy nie musza czesto szukac pomocy na forach.

A wracajac do Twoich pytan:
1. w automacie tez trzeba wymieniac olej nie rzadziej niz 60 tkm i nie moze to byc dowolny typ plynu ATF i bardzo istotny jest tez jego poziom w skrzyni;
2. jesli nie wiesz kiedy w tylnym moscie byl olej wymieniany, to najlepiej zrobic to od razu, tak samo jak w ASB;
3. to co nazywasz reduktorem to Honda nazywa Transfer Assembly co przekladajac na nasze bedzie Przekladnia Transferowa; jest ona smarowana olejem zalewanym do skrzyni biegow;

Jesli ani Ty ani Mechanik nie wiecie napewno co jest przyczyna "huczenia" to mam dwie sugestie:
1. po podniesieniu auta na podnosniku, rozlaczyc wal napedowy od przekladni transferowej i ponownie sprawdzic czy halas ma miejsce jesli naped nie bedzie przekazywany na wal napedowy i tylny most;
2. jesli upewnisz sie, ze buczenie pochodzi ze skrzyni automatycznej a Twoj mechanik nie jest specjalista w tej dziedzinie, to radze udac sie do kogos kto sie na tym zna bo inaczej bardzo szybko mozna taka przekladnie uszkodzic poprzez nieodpowiednie serwisowanie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 13:50, 31 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:46, 31 Gru 2018    Temat postu:

Jest smarowania ze skrzyni biegów czy chodzi ci o to że takim samym olejem? Bo coś mi się wydaje, spoglądając na zdjęcia że to jakby osobna cześć, cała zabudowana.
Już mówiłem że mechanik twierdzi że słyszy gwizd z tego ustrojstwa. I sprawdzał na podnośniku ale nie rozlaczal wału
Ja proponowałem mechanikowi żeby zdemontowal wał ale stwierdził że to na niewiele się zda bo ta część pracuje cały czas. Podejrzewam że mu się po prostu nie chciało


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiek-lex dnia Pon 15:51, 31 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 568
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:00, 31 Gru 2018    Temat postu:

Przekladnia transferowa lub jak kto woli "rozdzielcza", jest zmarowana olejem ze wspolnej objetosci ze skrzynia biegow.
Jak nie rozlaczal walu to nie moze byc pewien, ze nie wyje np. przegub kardana a moze lozysko podporowe walu a drgania sie przenosza na obudowe skrzyni rozdzielczej.

http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/6810063705c2a2f7f28878-268543-wm.jpg

Ale przyczyna halasu moze byc tez niski stan oleju, uszkodzona pompa lub jedno z wielu lozysk albo kol zebatych skrzyni.

http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/15167152085c2a2f5da21e0-268509-wm.jpg

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 16:04, 31 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek-lex




Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:08, 31 Gru 2018    Temat postu:

Stan oleju w skrzyni jest ok. Co do tylnego mostu to zobaczę po nowym roku. On sprawdzał hałas w ten sposób, że jeden gość siedział w aucie które zostało podniesione na podnośniku. Dwóch było pod autem i obydwoje stwierdzili że to z tego...
No cóż, będę chciał aby zrobił tak jak radzisz, widać że masz wiedzę. Dzięki za porady. Póki co. I szczęśliwego Nowego Roku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 568
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:27, 31 Gru 2018    Temat postu:

Ale pamietaj, ze nawet najlepsze forum nie zastapi kompetetnego mechanika, ktory moze bezposrednio sprawdzic, dotknac i posluchac.

Dziekuje za zyczenia i oczywiscie tez zycze Ci wszystkiego dobrego w nadchodzacym nieublaganie Nowym Roku!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy