Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:00, 15 Lis 2016 Temat postu: Stuki z silnika |
|
|
Witam, Honda CRV 2,0 LPG, przebieg 60 000.
zaznaczam iż na mechanice samochodowej za bardzo się nie znam i dlatego chciałbym poznać zdanie innych by mnie nie wkręcono w jakieś niepotrzebne koszty.
ostatnio regulowałem zawory w ASO w Kielcach, mechanik zauważył (usłyszał) dziwne stuki pochodzące z silnika, odkręcił korek wlewu oleju i widać dymek (to samo po wyjęciu bagnetu do sprawdzania oleju), auto leniwie się zbiera po wciśnięciu gazu, a czasami wręcz szarpnie po gwałtownym wciśnięciu , spalanie w normie, odpala normalnie, żadnych błędów. Na co dzień robię krótkie przebiegi. Na tą chwilę nic nie stwierdzono bo ów mechanik nie bardzo umiał sobie z tym poradzić (był sam a to była sobota), mam podjechać na tygodniu.
Dziś zauważyłem że na zimnym silniku podczas dawania gazu słychać takie delikatne stukanie, ale nie w całym zakresie obrotów, tak ok. 2tys. i 3.5tys.
co o tym myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:24, 15 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Manual czy automat?
Jak z olejem silnikowym,kiedy wymieniany i jaki ?
Czy możesz określić dokładniej jakie różnice zauważyłeś w pracy silnika(że mułowaty),od kiedy to się dzieje i jak do się przekłada na obroty silnika?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:52, 15 Lis 2016 Temat postu: Stuki z silnika |
|
|
Olej Castrol 5w30 wymieniany przy 46 tys. niedawno dolewałem ok. 1l bo było na minimum, skrzynia manualna, obroty silnika na biegu jałowym stabilne ok. 750, dziś rano jadąc na zimnym silniku zauważyłem taki "terkot" narastający wraz z obrotami, po rozgrzaniu silnika terkot pojawia się tylko przy obrotach ok.2,7 tys. ale już minimalnie go słychać. Sprawdziłem spód korka wlewu oleju i okazało się iż zalega tam biała maź. Jeżdżę teraz z wyłączonym radiem aby posłuchać, bo wcześniej takich rzeczy w ogóle nie było, przynajmniej nic podobnego nie słyszałem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:45, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
dziś rano mając na uwadze w/w problem wyłączyłem radio, nawiewy i w drogę. I co? nic, cisza, nic nie stuka, nie terkocze, silnik ma prawidłowe przyśpieszenie (nie jest zamulony) zarówno przy zimnym i później przy rozgrzanym silniku. Wszelkie wyżej opisane objawy znikły. Przypomniałem sobie że podczas wizyty w ASO mechanik przeprowadził jazdę próbną z komputerem i stwierdził iż system VTEC nie pracuje prawidłowo, ale nie umiał zdiagnozować co jest nie tak (zbyt późno się włączał).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:03, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
I kolejna jazda próbna, na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu na wolnych obrotach słychać stuki. Mam wrażenie że ubyło mi płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym, ale to jeszcze muszę sprawdzić aby się upewnić.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:22, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Proponuje zakupic prosty interfejsc OBD2 (Bluetooth) na baize ELM 327 za kilkadziesiat zl. i przy uzyciu np. aplikacji Torque na smartfona, sproboj samodzielnie dokonac podstawowej diagnozy poprzez sprawdzenie, czy autodiagnostyka nie zapisala bledow (kody OBD2).
Tak na ucho i oko, to czesto i doswiadczeni mechanic stojacy przy otwartej masce, ulegaja roznym zludzeniom, szczegolnie jesli jest szansa zarobic.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:44, 16 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
nie ma żadnych błędów.
Przy przegazowaniu nie lecą bąble (spaliny) w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:14, 17 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
jak chcesz to mam znajomego mechanika w skarżysku to możemy do niego podjechać i spytać co on o tych stukach myśli
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:20, 18 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
ok, daj znać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:39, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Arturek2409 napisał: | Witam,
dziś rano mając na uwadze w/w problem wyłączyłem radio, nawiewy i w drogę. I co? nic, cisza, nic nie stuka, nie terkocze, silnik ma prawidłowe przyśpieszenie (nie jest zamulony) zarówno przy zimnym i później przy rozgrzanym silniku. Wszelkie wyżej opisane objawy znikły. Przypomniałem sobie że podczas wizyty w ASO mechanik przeprowadził jazdę próbną z komputerem i stwierdził iż system VTEC nie pracuje prawidłowo, ale nie umiał zdiagnozować co jest nie tak (zbyt późno się włączał). |
W tych silnika przeważnie nic się nie psuje bo nie ma typowych wad fabrycznych,ale zawsze może się trafić okaz ,który ma nietypową usterkę.
Jeżeli system VTEC nie działa prawidłowo to te klekotanie może być związane z pracą zaworów. I-VTEC umożliwi elektrohydraliczną regulację wznosu zaworów dzięki czemu jest uzyskiwana praca w cyklu Atkinsona.
Dla VTEC-a jakość oleju i jego poziom ma duży wpływ ,ponieważ to olej jest w magistrali wykorzystywany do zmiany ustawień wałka rozrządu.Jakiekolwiek nieprawidłowe działanie powinno pokazać jako błąd check engin. W silniku jest tam czujnik ciśnienia vteca i elektrozawór sterujący pracą,warto by się temu przyglądnąć.
Najprostsza jest podmiana tych elementów z innego auta na np 2dni.Można to zrobić bez większego problemu bo dostęp jest łatwy.
Taki hałas terkotanie może być też wynikiem nieprawidłowej pracy napinacza łańcucha rozrządu,również jest on regulowany hydraulicznie,olej ma tu duże znaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Pią 21:43, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:09, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak wcześniej pisałem, nie ma żadnych błędów, system VTEC działa prawidłowo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Arturek2409
Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skarżysko-Kamienna Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:51, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
I przestało stukać, ciekawe, jeżdżę dalej, testuję, nie stuka.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|