Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Spalanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:10, 25 Lip 2015    Temat postu:

mleni napisał:
Przejechałem na jednym baku w dystansie 723km co dla mnie jest rekordem osiągnięcia jazdy eco drivingu. Już dziś dodałem do Galerii zdjęcie z opisem. Wink

Sprawdzałem po tankowaniu do pełna wyszło dokładnie 6,84l./100km. Więc przekłamania wyszło więcej o 0,14l./100km Very Happy


wiem że jest płacz przy tankowaniu CR-V wersji benzynowej, załóż sobie LPG i już nie będzie musiał pisać takich głupot o spalaniu benzyny, bo LPG nawet jak spali 12L/100km to i tak wyjdzie taniej niż jakbyś miał silnik diesla pod maską. Bo trochę to żenujące co piszesz i ponadto wprowadzasz w błąd ludzi co zastanawiają się co wybrać diesla i benzynę, więc albo jesteś na tyle wyrachowany że nie obchodzi Cię że ktoś wyda 50tys zł na auto które okaże się dla kogoś katastrofą finansową ze względu na faktyczne spalanie, albo jesteś na tyle nierozsądny że nie zdajesz sobie sprawy z tego faktu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:25, 25 Lip 2015    Temat postu:

Czy ja płaczę? ja raczej cieszę się że ten silnik potrafi konkurować z dieslem chodzi o koszty eksploatacji czytaj ze zrozumieniem co oznacza koszty eksploatacji to nie tylko paliwo, części zamienne itd. i teraz zdajesz sprawę? No i co z tego 12 litrów lpg wyjdzie taniej jak skoro masz obowiązkowo częściej regulować zawory , filtry, przegląd i to tego porządną instalację wydasz 4000zł sam policz ile ci z tego wyjdzie oszczędności? ba minimum 4 lat ci zwróci kasa z rocznym przebiegiem 15 tys.km i to tego mieć szczęście czy silnik nie będzie spartolony z instalacją. Poczytałeś forum lpg, że wtryski trzeba zmieniać co 2 lub 4 lata zależy gdzie lał lpg i też parownik częściej ma awarię, a to już są koszty i to tego stracisz czas serwisie. Dałem jasno na krótkie odcinki to benzyna , długie trasy diesel. I co jestem nierozsądnym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:48, 26 Lip 2015    Temat postu:

Mi bez ściemy na 1000 km trasy spalił 8,1. Po mieście mieści się w 10 bez oszczędzania przy dynamicznej jeżdzie. Rozważałem LPG ale za mało jeżdżę i nie chce mi się ganiać co chwila na regulację i zawracać sobie głowę dodatkowymi czynnościami. Wiem co piszę bo miałem Avensis t27 przed Hanią na gaz i raz na jakis czas coś się pierdzieliło. Względna ekonomia. Dla tych co naprawdę dużo jeżdżą w trasach polecam. Z przewagą miasta raczej nie. Dramatu ze spalaniem nie widzę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hondrad




Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:26, 28 Lip 2015    Temat postu:

mleni napisał:
Czy ja płaczę? ja raczej cieszę się że ten silnik potrafi konkurować z dieslem chodzi o koszty eksploatacji czytaj ze zrozumieniem co oznacza koszty eksploatacji to nie tylko paliwo, części zamienne itd. i teraz zdajesz sprawę?


Smile To jak większość benzyniaków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:59, 29 Lip 2015    Temat postu:

Z LPG nie ma żadnego dramatu- instalacja z dobrej półki np STAG premium kupisz za 2500-2800zł.
- regulacja zaworów co 20 tyś km,w R20A2 jest prosta jak w starym polonezie (kluczyk 10 i płaski śrubokręt) -można samemu zrobić albo w warsztacie za 100zł
-nowa instalacja jest bezproblemowa na ok 100 tyś km (potem reduktor lub wtryski czasem trzeba odnowić)
-przy tej cenie LPG już przy 15 tyś instalacja się spłaci uwzględniając, że gazu spali 30% więcej niż benzyny.

Wczorajsza jazda z prędkościami autostradowymi do Krakowa czyli A4 ( 130-150km/h) spalanie wyszło 11,3L LPG.(klima + 4 osoby)
Więc tragedii nie ma (22zł/100km) -co ciekawe na III biegu automat pojedzie 175km/h Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:24, 30 Lip 2015    Temat postu:

Na zimnym silniku niestety jest zasilanie benzyną co w krótkich odcinkach jest nieopłacalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:48, 04 Sie 2015    Temat postu:

Właśnie wróciłem z Chorwacji trasa Głubczyce -Zadar tempomat w większości trasy ustawiony na 130km/h w tamtą stroną 7,9 powrót 8,1l/100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:55, 09 Sie 2015    Temat postu:

Ja też wróciłem z Karwii Autostrada od Gdańska do Łodzi i porównałem spalania rożnych prędkości i okazuje że prędkość 150km/h z klima i 4 osoby z full bagażem wyszło 11l./100km, a w przypadku drogi zwykłej dwukierunkowej 90-100km/h to 6l./100km więc bardziej opłaca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:16, 09 Sie 2015    Temat postu:

mleni napisał:
Na zimnym silniku niestety jest zasilanie benzyną co w krótkich odcinkach jest nieopłacalne.


W mojej instalacji jest tak, że przy temp na zewnątrz ok 20st C przełącza się po 1min w praktyce wygląda to tak: uruchomię silnik,otworzę bramę,wymanewruję na ulicę i jest już LPG.
Natomiast w zimie przy mrozach -10stC przejadę max 600m (40km/h) i mam już LPG.
Więc jak, ktoś dojeżdża 2km do pracy to faktycznie nie bardzo się opłaca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:42, 25 Sie 2015    Temat postu:

Spróbowałem z droższym paliwem które było dostępne w Shell Racing 100+. Wrażenia raczej w ogóle nie zmieniły, nawet spalanie nie zauważalnie w stosunku do pb95. Moi znajomi w innych wozach to zauważyli lepszą dynamikę, oszczędności paliwa i zapewniają że oczyszcza nagary zaworów. Na razie mogę cieszyć że silnik z pb95 radzi bardzo dobrze. Najciekawsze to że komp okłamuje kierowcę ile pozostało do przejechania do tankowania i jak już wskazywało 0km i żadnej kreski wskaźnika paliwa to już za 2 km podjechałem do stacji Statoil gdzie poszło pełne tankowanie prawie 53 litry mimo instrukcji pisze 58 litrów to jeszcze sporo zostało, albo Statoil robił akcję że "3% dalej zajedziesz" jakby dał na liczniku dystrybutora mniej paliwa, a masz więcej w baku. Tego nie mogę potwierdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:29, 25 Sie 2015    Temat postu:

proponuję poczytać temat o paliwach 95 i 98 oktan aby nie marnować kasy na niby "lepsze" paliwo [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin62




Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:32, 09 Wrz 2015    Temat postu:

to ja dodam swoje 3 grosze. Czy to CR-v II manual, czy III 2.0 Aut. Na LPG powyżej 130km/h spala tyle ile dwie pierwsze cyfry na prędkościomierzu. Czyli lecę 140km/h pali ~14lpg, 170km/h pali ~16l lpg. I to nie tylko mi ale i kumplom tak samo. Jak jedziesz 100 to spali 8-9lpg.
Mowa o jeździe w trasie, powyżej 140km/h sprawdzone na wypaleniu całego zbiornika lpg 44L na autostradach. Oczywiście jazda dynamiczna, czyli również wyprzedzanie i wracanie na tempomat, czy też zwalnianie przed tirami blokującymi pasy.
Miasto wawa 13-14LPG klima, korki, etc.
pozdr

ps. gaz dzisiaj tankowałem po 1,72zł w Wawie na Caerfo... Tankuje od lat i jest OK. Także Łatwo policzyć ile ON musiał by palić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin62 dnia Śro 22:35, 09 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motylanoga




Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:08, 02 Sty 2016    Temat postu:

Bardzo różne opinie na temat spalania... Opiszę swoje wrażenia. Po pierwsze: zauważyłem duże różnice w spalaniu po wymianie opon z letnich continental na całoroczne goodyeary. I tak: najlepszy wynik na trasie z Luksemburga do Warszawy na oponach letnich to 8.6 litra. Wiadomo, kilkukrotnie sprawdziłem Vmax, ale generalnie jechałem 130- 140 km/h. Po mieście palił mi na letnich około 9.2. Po zmianie na goodyeary spalanie skoczyło. I teraz nawet na trasie przy prędkości 130-140 średnie spalanie to około 9.5. Podobnie zreszta jak po miescie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:12, 02 Sty 2016    Temat postu:

Jeżeli masz goodyear 4 seasons to może się zgadzać. Mi po zmianie zaczeła żłopać o pół litra więcej ale i tak 10l po trójmieście nie przekraczam więc jestem zadowolony. A trakcja jak widać kosztuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motylanoga




Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:54, 02 Sty 2016    Temat postu:

Tak, dokładnie vector 4seasons. Wyraźnie czuć, że opory toczenia są większe... Co ciekawe, spalanie w mieście i w trasie w zasadzie wyrównało się i wynosi około 9.5 litra. A należę raczej do osób delikatnie traktujących pedał gazu. Dlatego trochę mi się to spalanie poniżej 7 litrów na 100 nie chce w głowie zmieścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy