Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Różowy Xenon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:57, 17 Paź 2011    Temat postu: Różowy Xenon

Witam, od kilku dni mam problem z lewym ksenonem (CR-V IIII 07). Po około 20 sek. od włączenia zmienia on kolor z jasnej barwy na różową. Czy to oznaka zużycia żarnika czy może pada przetwornica? Czy ktoś z Was miał już może podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 18 Paź 2011    Temat postu:

Zacznij od żarnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:49, 19 Paź 2011    Temat postu:

Dziękuję za podpowiedź. Właśnie kupiłem nowy żarnik. W sobotę próba wymiany. Niestety jest to strona kierowcy, gdzie jest dużo mniej miejsca. Szukam jeszcze jakiejś instrukcji wymiany, może ktoś pomóc? Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:08, 21 Paź 2011    Temat postu:

Znalazłem ciekawy wątek na elektrodzie;

[link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej info n/t kolorów świata ksenonowego w trakcie jego żywota.

"Jeśli chodzi o kolor świecenia w początkowej fazie (nowy palnik ksenonowy) to nie powinna być niższa niż 4000K producent Philips podaje 4100K a Osram 4050K dla D2S, D2R mają troszkę niższą temperaturę barwową o około 100K. Jeśli chodzi o osiągnięcie optymalnych parametrów pracy w naszym przypadku temperatury barwowej na poziomie 4300K tak do końca nie jest określony podaje się go w granicach od 150 nawet do 500 godzin, czasami nawet więcej. Należy pamiętać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko żółtawa poświatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błękitną poświatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet poświatę błękitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu Wink. Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poświata i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymieniać parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K aż do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) Wink i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +- 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +- 450 lm tak więc różnice są znaczne Smile Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami Wink"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 21 Paź 2011    Temat postu:

Czy ktoś z Was może podzielić się doświadczeniami z wymiany żarnika ksenonowego? Na co należy uważać, jakie narzędzia są potrzebne, etc.?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:24, 22 Paź 2011    Temat postu:

Witam! Już po wymianie i wszystko działa poprawnie. Ksenony (wymieniłem oba żarniki) wróciły do swojej normalnej barwy. Wymiana banalna, bardzo podobna do zwykłych żarówek, w sumie cała operacja ok. 20 [min]. Przydatne lusterko i latareczka. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vergesen




Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:14, 11 Lis 2011    Temat postu:

A możesz się pochwalić gdzie i po ile kupiles zarniki bo mam wlasnie ten sam problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gululek




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żywiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:51, 13 Lis 2011    Temat postu:

Witam,

Nie ma problemu, znalazłem na allegro, poniżej link do licytacji.

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam sprzedającego, zadzwonił poinformował, na żarnik osram będę musiał poczekać kilka dni, ale ma dokładnie taki sam tylko Philips'a. Zdecydowałem się i był u mnie na drugi dzień. Philips także był "made by Germany".

Niestety będziesz musiał wymienić oba, bo będzie różnica kolorystyczna...

Dokładnie tak jak opisywałem powyżej, na początku lekko wpadał w odcień żółty, teraz nabiera już barwy kryształowej.

Jeśli coś będziesz potrzebował to napisz na PW. Pozdrowienia.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arkadiusz.jackowski1




Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 28 Maj 2013    Temat postu:

A powracając do tematu czy któryś z kolegów ma jakiś sposób na wciśnięcie w środek reflektora takiej małej wtyczki chyba to jest jakaś masa prawą stronę bez problemu włożyłem ale ta lewa strona to porażka już chciałem wyciągać lampę ale nie doszedłem do końca jak ją wyjąć po odkręceniu 2-óch śrubek.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy