Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Rozladowujacy sie akumulator - pomoc
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matelko7




Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oslo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:58, 09 Paź 2018    Temat postu:

matelko7 napisał:
niggle napisał:
Najczęściej przyczyna jest moduł bluetooth. Tak własnie kilka tygodni temu było u mnie. Wsiadam po kilku dniach stania samochodu a tu zero reakcji, drzwi nawet musiałem otwierać ręcznie kluczykiem. Bylo tak kilka razy po kilkudniowym/tygodniowym postoju. Poczytałem i poszperałem trochę. Wszyscy z uciekającym prądem mieli problem z modułem bluetooth. Odłączyłem wtyczkę od modułu i problemu z odpalaniem już nie mam Very Happy

Witam widzę ze kolega krajan z Norwegi
Pozdrawiam z Oslo

Niggel a czy ta kostka znajduje się przy radiu??
Wszystkie odpiołem ale pobór ten sam.
Posiadam ten sam rocznik auta oraz rok
Pozdrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przeman




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Teresin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:54, 09 Paź 2018    Temat postu:

Kolego niggle gdzie możemy znaleźć tą wtyczkę od modułu bluetooth?
W Tobie ostatnia nadzieja, prosimy o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przeman




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Teresin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:56, 09 Paź 2018    Temat postu:

Drodzy Koledzy, znalazłem słynną wtyczkę i moduł bluetooth, po wyjęciu wtyczki pobór prądu spadł do 0.13 A, mam nadzieję że już nie będzie się rozładowywał akumulator w mojej CRV -ce. Słynny moduł znajduje się w środku samochodu, trzeba zdjąć osłonę plastikową która znajduje się z przodu przy nogach pasażera po lewej stronie, tylko trzeba tam głębiej zajrzeć. Jak wygląda to cudeńko można zobaczyć na allegro - kostka koloru czarnego z zielonym gniazdem 22 pinowym.
Dziękuję Koledze niggle za pomoc.
Pozdrawiam
ps Za jakiś czas postaram się napisać czy w/w zabieg pomógł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matelko7




Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oslo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:42, 09 Paź 2018    Temat postu:

przeman napisał:
Drodzy Koledzy, znalazłem słynną wtyczkę i moduł bluetooth, po wyjęciu wtyczki pobór prądu spadł do 0.13 A, mam nadzieję że już nie będzie się rozładowywał akumulator w mojej CRV -ce. Słynny moduł znajduje się w środku samochodu, trzeba zdjąć osłonę plastikową która znajduje się z przodu przy nogach pasażera po lewej stronie, tylko trzeba tam głębiej zajrzeć. Jak wygląda to cudeńko można zobaczyć na allegro - kostka koloru czarnego z zielonym gniazdem 22 pinowym.
Dziękuję Koledze niggle za pomoc.
Pozdrawiam
ps Za jakiś czas postaram się napisać czy w/w zabieg pomógł.


To i ja potwierdzam ze pomogło dzięki koledzy za jakiś czas napisze czy wszystko ok.
Co do serwisu Hondy w Rzeszowie to nie polecam bo jeśli nie potrafi pomoc to niech nie stawia głupich diagnoz oni wiedzieli w 200 % co dolega.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 2:16, 10 Paź 2018    Temat postu:

matelko7 napisał:
niggle napisał:
Najczęściej przyczyna jest moduł bluetooth. Tak własnie kilka tygodni temu było u mnie. Wsiadam po kilku dniach stania samochodu a tu zero reakcji, drzwi nawet musiałem otwierać ręcznie kluczykiem. Bylo tak kilka razy po kilkudniowym/tygodniowym postoju. Poczytałem i poszperałem trochę. Wszyscy z uciekającym prądem mieli problem z modułem bluetooth. Odłączyłem wtyczkę od modułu i problemu z odpalaniem już nie mam Very Happy

Witam widzę ze kolega krajan z Norwegi
Pozdrawiam z Oslo


Witam kolegę emigranta Very Happy

Widzę, że koledzy rozwiązali problem , dodaje swój komentarz dla potomnych Very Happy

Najłatwiej do wtyczki od modułu bluetooth dostać się demontując plastik konsoli centralnej od strony pasażera. Dwie spinki do wyjęcia, jedną odkręcana. Załączam zdjęcie z przybliżonym położeniem modułu. U góry, zaraz pod plastikiem. Trzeba trochę się nagimnastykować i przyswiecić latarka. Kostka modułu ma zielone zakończenie, wystarczy ją wypiąć.


[link widoczny dla zalogowanych]

A Sam moduł wygląda tak:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
martin129




Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:11, 10 Gru 2018    Temat postu:

Witam !!!
Miałem ten sam problem w honda civic 1.8 i-vtec 2006 ( anglik ) pobór prądu 0.55 po wyłączeniu wszystkiego, bez bezpiecznika buc-up spadek do 0.02 , przyczyna tak jak kolega niggel pisał MODUŁ BLUETOOTH. Po wypięciu kostki pobór to 0.02 - 0.03 idealnie. Moduł znajduje po stronie kierowcy , trzeba zdjąć plastikową osłonę pod kierownicą ( jest przymocowana na zatrzaski ) , moduł jest przykręcony właśnie do tej osłony i należy odpiąć kostkę i koniec problemu z rozładowywaniem akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez martin129 dnia Pon 17:18, 10 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudi




Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żelechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:41, 15 Gru 2018    Temat postu:

Jest jeszcze jedna kwestia. W hondach tego typu bardzo popularne jest radio multimedialne prod. chińskiej. Bardzo fajny produkt. Mam taki u siebie. Jednak również szybko rozładowywał się akumulator. U mnie w gnieździe OBD znajdował się nadajnik, który współpracował z tym radiem. W radiu znajduje się aplikacja, która w ten sposób łączy się z komputerem samochodowym i wyświetla niektóre informacje o samochodzie. Problem w tym, że przedmiotowa kostka w złączu OBD przez cały czas działą powodując szybkie rozładowywanie się akumulatora. Wystarczy ją wyjąć i wkładać wtedy kiedy się używa tej aplikacji. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
radekiada




Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:05, 04 Lis 2019    Temat postu:

Tak oto, po roku od zdemontowania modułu bluetooth i rozwiązaniu problemu ,ponownie kilka dni temu okazało się, ze znów kradnie prąd i to pod tym samym bezpiecznikiem nr 23 (10A). Ręce opadają, moduł zdemontowany. Radio, centralny zamek po wyjęciu tego bezpiecznika nie działają. Ktoś może odkrył nowy problem oprócz modułu bloetooth?

Dudi, czy jesteś dostępny? mam kilka pytań dotyczących radia z nawigacją.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez radekiada dnia Pon 2:15, 04 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudi




Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żelechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:49, 06 Lis 2019    Temat postu:

Jak masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź to chętnie pomogę.
A jeszcze może ktoś mi powie co to jest za moduł blotooth co opisujecie. Czy to jest fabryczne wyposażenie auta i za co odpowiada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudi dnia Śro 10:00, 06 Lis 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:36, 15 Lut 2021    Temat postu:

Cytat:

Jak masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź to chętnie pomogę.
A jeszcze może ktoś mi powie co to jest za moduł blotooth co opisujecie. Czy to jest fabryczne wyposażenie auta i za co odpowiada.

Bluetooth to Twój system głośnomówiący w samochodzie, operuje się nim przez przyciski na kierownicy.



Moduł Bluetooth nie jest przyczyną. Nie działajcie na ślepo a tym bardziej Ci którzy czytacie nie demontujcie modułów jak jedna za drugą owca na pastwisku. To nie jest prawda. Na 2giej stronie tego tematu opisałem, minęło 2lata a ja dalej na tym samym 64Ah aku jeżdzę co w 2018r, upsss... to już 3 lata jednak, a aku kupiłem używkę w 2018r bo tak byłem zdesperowany niszczeniem aku przez CR-V że szkoda było kasy na nowy aku.

Demontaż Bluetooth spowoduje obniżenie poboru prądu, prawda, ale nie prawda że to lekarstwo, to tylko pół środek. Lekarstwem jest usunięcie plastiku mocowania akumulatora i wymiana aku na 64Ah a nie demontaż modułów. Ktoś wymontuje Bluetooth a zamontuje LPG i na jedno mu wyjdzie, dalej aku będzie rozładowywał, jak pisałem, robiłem testy, ten moduł Bluetooth się odłączy po czasie ale kluczem do sprawy jest to że jak macie takie 45Ah to pół godziny na odłączenie to długo a prądu w tak małym aku malutko, moim zdaniem projektant popełnił błąd w obliczeniach bo kto zdrowy na umyśle projektuje ok 50Ah do poboru 0.5A? Alternatywnie postąpił tak celowo żeby auto było lżejsze bo doskonale wiemy że firmy robią wiele dla uzyskania marginalnych parametrów fabrycznych.

Zamiast modułu Bluetooth możecie usunąć centralny zamek lub alarm, efekt będzie tak samo zadowalający - jako pół środek, problem rozładowania zniknie łącznie z elementem, a jak w przyszłości znów coś będzie nie tak to demontować kolejny element? Dlaczego tak się boicie wyrąbania tego plastiku i włożenie 64Ah? Policzcie sami, to czysta matematyka, odłóżcie dane producenta i policzcie sami. Nie kupujemy czegoś wypasionego, żeby następnie to demontować i usuwać, pobór prądu 0.5A po zamknięciu auta niestety jest prawidłowy, nie szukajcie problemu bo go tam nie ma, po ok pół godziny spadnie do ok 0.3A to dalej bardzo dużo - za dużo, ale CR-V już tak ma, zastosowane takie elementy a nie inne, trzeba by rozbierać komponenty elektroniczne i wymieniać co nie co na takie bardziej oszczędne w spoczynku jak na przykład diody prostownicze na początku takich i innych modułów.

Widzę że jeden z użytkowników pisze że po demontażu Bluetooth jest 0.02-0.03A - nie możliwe żeby przy tak małym poborze alarm działał. Chyba że to wersja bez alarmu wtedy tak jak twierdzę, usunięcie czegokolwiek co pobiera da pozytywny efekt, czysta matematyka. Centralny zamek po uzbrojeniu też ma więcej niż 0.03A więc jak te 30mA ma rację bytu? To jest wręcz nie realne znając się na elektronice. A może błąd w pomiarze i tak naprawdę jest to 0.1A do 0.3A? Wtedy ma to pełny sens i jest pobór niski, perfekcyjny. Inny z użytkowników widzę był szczęśliwy po usunięciu Bluetooth ale w dalszej przyszłości problem wrócił.

Ja tam sobie dalej śmigam i o problemie zapomniałem w 2018r

Jeżeli moje 3lata i wykonane pomiary to dalej dla Was nie wiarygodny fakt - to ja już nie wiem. (Pomijając już fakt tytułu Elektronika)[/quote]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Pon 15:03, 15 Lut 2021, w całości zmieniany 17 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
alquere




Dołączył: 11 Wrz 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:03, 13 Mar 2021    Temat postu:

Z ciekawości zmierzyłem pobór prądu w swojej CRV.
Fabryczne navi z bluetooth, nie mam problemu z samoczynnym rozładowywaniem akumulatora.
Po 15min pobór prądu to 0,045mA, auto wyposażone w instalację LPG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:25, 04 Maj 2023    Temat postu:

Ktoś mnie "uaktywnił" prywatną wiadomością Wink
No więc mój wpis był w tym temacie w 2018r, a dziś 2023 i wciąż ten sam aku, także wtedy zakończył się mój problem z aku w CR-V

To był używany aku, z idealną rezystancją 3.5mOhm, dziś ma ok 7mOhm więc w krótce padnie, czas robi swoje, w końcu to 5 lat poleciało, co by nie było problem nadmiernego rozładowywania całkiem zniknął.

Nie trzeba odłączać komponentów, co by nie było lepiej bez wiedzy odłączać niż mieć problem by wyjść jakkolwiek z sytuacji, ale można inaczej - czas pokazał że dobrze zrobiłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Czw 23:32, 04 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy