Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matelko7
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oslo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:58, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
matelko7 napisał: | niggle napisał: | Najczęściej przyczyna jest moduł bluetooth. Tak własnie kilka tygodni temu było u mnie. Wsiadam po kilku dniach stania samochodu a tu zero reakcji, drzwi nawet musiałem otwierać ręcznie kluczykiem. Bylo tak kilka razy po kilkudniowym/tygodniowym postoju. Poczytałem i poszperałem trochę. Wszyscy z uciekającym prądem mieli problem z modułem bluetooth. Odłączyłem wtyczkę od modułu i problemu z odpalaniem już nie mam |
Witam widzę ze kolega krajan z Norwegi
Pozdrawiam z Oslo |
Niggel a czy ta kostka znajduje się przy radiu??
Wszystkie odpiołem ale pobór ten sam.
Posiadam ten sam rocznik auta oraz rok
Pozdrawiam
Mateusz
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
przeman
Dołączył: 24 Wrz 2018 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Teresin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:54, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Kolego niggle gdzie możemy znaleźć tą wtyczkę od modułu bluetooth?
W Tobie ostatnia nadzieja, prosimy o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
przeman
Dołączył: 24 Wrz 2018 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Teresin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:56, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Drodzy Koledzy, znalazłem słynną wtyczkę i moduł bluetooth, po wyjęciu wtyczki pobór prądu spadł do 0.13 A, mam nadzieję że już nie będzie się rozładowywał akumulator w mojej CRV -ce. Słynny moduł znajduje się w środku samochodu, trzeba zdjąć osłonę plastikową która znajduje się z przodu przy nogach pasażera po lewej stronie, tylko trzeba tam głębiej zajrzeć. Jak wygląda to cudeńko można zobaczyć na allegro - kostka koloru czarnego z zielonym gniazdem 22 pinowym.
Dziękuję Koledze niggle za pomoc.
Pozdrawiam
ps Za jakiś czas postaram się napisać czy w/w zabieg pomógł.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
matelko7
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oslo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:42, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
przeman napisał: | Drodzy Koledzy, znalazłem słynną wtyczkę i moduł bluetooth, po wyjęciu wtyczki pobór prądu spadł do 0.13 A, mam nadzieję że już nie będzie się rozładowywał akumulator w mojej CRV -ce. Słynny moduł znajduje się w środku samochodu, trzeba zdjąć osłonę plastikową która znajduje się z przodu przy nogach pasażera po lewej stronie, tylko trzeba tam głębiej zajrzeć. Jak wygląda to cudeńko można zobaczyć na allegro - kostka koloru czarnego z zielonym gniazdem 22 pinowym.
Dziękuję Koledze niggle za pomoc.
Pozdrawiam
ps Za jakiś czas postaram się napisać czy w/w zabieg pomógł. |
To i ja potwierdzam ze pomogło dzięki koledzy za jakiś czas napisze czy wszystko ok.
Co do serwisu Hondy w Rzeszowie to nie polecam bo jeśli nie potrafi pomoc to niech nie stawia głupich diagnoz oni wiedzieli w 200 % co dolega.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 2:16, 10 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
matelko7 napisał: | niggle napisał: | Najczęściej przyczyna jest moduł bluetooth. Tak własnie kilka tygodni temu było u mnie. Wsiadam po kilku dniach stania samochodu a tu zero reakcji, drzwi nawet musiałem otwierać ręcznie kluczykiem. Bylo tak kilka razy po kilkudniowym/tygodniowym postoju. Poczytałem i poszperałem trochę. Wszyscy z uciekającym prądem mieli problem z modułem bluetooth. Odłączyłem wtyczkę od modułu i problemu z odpalaniem już nie mam |
Witam widzę ze kolega krajan z Norwegi
Pozdrawiam z Oslo |
Witam kolegę emigranta
Widzę, że koledzy rozwiązali problem , dodaje swój komentarz dla potomnych
Najłatwiej do wtyczki od modułu bluetooth dostać się demontując plastik konsoli centralnej od strony pasażera. Dwie spinki do wyjęcia, jedną odkręcana. Załączam zdjęcie z przybliżonym położeniem modułu. U góry, zaraz pod plastikiem. Trzeba trochę się nagimnastykować i przyswiecić latarka. Kostka modułu ma zielone zakończenie, wystarczy ją wypiąć.
[link widoczny dla zalogowanych]
A Sam moduł wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
martin129
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:11, 10 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Witam !!!
Miałem ten sam problem w honda civic 1.8 i-vtec 2006 ( anglik ) pobór prądu 0.55 po wyłączeniu wszystkiego, bez bezpiecznika buc-up spadek do 0.02 , przyczyna tak jak kolega niggel pisał MODUŁ BLUETOOTH. Po wypięciu kostki pobór to 0.02 - 0.03 idealnie. Moduł znajduje po stronie kierowcy , trzeba zdjąć plastikową osłonę pod kierownicą ( jest przymocowana na zatrzaski ) , moduł jest przykręcony właśnie do tej osłony i należy odpiąć kostkę i koniec problemu z rozładowywaniem akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez martin129 dnia Pon 17:18, 10 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dudi
Dołączył: 11 Mar 2018 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żelechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:41, 15 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jedna kwestia. W hondach tego typu bardzo popularne jest radio multimedialne prod. chińskiej. Bardzo fajny produkt. Mam taki u siebie. Jednak również szybko rozładowywał się akumulator. U mnie w gnieździe OBD znajdował się nadajnik, który współpracował z tym radiem. W radiu znajduje się aplikacja, która w ten sposób łączy się z komputerem samochodowym i wyświetla niektóre informacje o samochodzie. Problem w tym, że przedmiotowa kostka w złączu OBD przez cały czas działą powodując szybkie rozładowywanie się akumulatora. Wystarczy ją wyjąć i wkładać wtedy kiedy się używa tej aplikacji.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
radekiada
Dołączył: 14 Sie 2017 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:05, 04 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Tak oto, po roku od zdemontowania modułu bluetooth i rozwiązaniu problemu ,ponownie kilka dni temu okazało się, ze znów kradnie prąd i to pod tym samym bezpiecznikiem nr 23 (10A). Ręce opadają, moduł zdemontowany. Radio, centralny zamek po wyjęciu tego bezpiecznika nie działają. Ktoś może odkrył nowy problem oprócz modułu bloetooth?
Dudi, czy jesteś dostępny? mam kilka pytań dotyczących radia z nawigacją.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez radekiada dnia Pon 2:15, 04 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dudi
Dołączył: 11 Mar 2018 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żelechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:49, 06 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Jak masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź to chętnie pomogę.
A jeszcze może ktoś mi powie co to jest za moduł blotooth co opisujecie. Czy to jest fabryczne wyposażenie auta i za co odpowiada.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudi dnia Śro 10:00, 06 Lis 2019, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:36, 15 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Jak masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź to chętnie pomogę.
A jeszcze może ktoś mi powie co to jest za moduł blotooth co opisujecie. Czy to jest fabryczne wyposażenie auta i za co odpowiada.
|
Bluetooth to Twój system głośnomówiący w samochodzie, operuje się nim przez przyciski na kierownicy.
Moduł Bluetooth nie jest przyczyną. Nie działajcie na ślepo a tym bardziej Ci którzy czytacie nie demontujcie modułów jak jedna za drugą owca na pastwisku. To nie jest prawda. Na 2giej stronie tego tematu opisałem, minęło 2lata a ja dalej na tym samym 64Ah aku jeżdzę co w 2018r, upsss... to już 3 lata jednak, a aku kupiłem używkę w 2018r bo tak byłem zdesperowany niszczeniem aku przez CR-V że szkoda było kasy na nowy aku.
Demontaż Bluetooth spowoduje obniżenie poboru prądu, prawda, ale nie prawda że to lekarstwo, to tylko pół środek. Lekarstwem jest usunięcie plastiku mocowania akumulatora i wymiana aku na 64Ah a nie demontaż modułów. Ktoś wymontuje Bluetooth a zamontuje LPG i na jedno mu wyjdzie, dalej aku będzie rozładowywał, jak pisałem, robiłem testy, ten moduł Bluetooth się odłączy po czasie ale kluczem do sprawy jest to że jak macie takie 45Ah to pół godziny na odłączenie to długo a prądu w tak małym aku malutko, moim zdaniem projektant popełnił błąd w obliczeniach bo kto zdrowy na umyśle projektuje ok 50Ah do poboru 0.5A? Alternatywnie postąpił tak celowo żeby auto było lżejsze bo doskonale wiemy że firmy robią wiele dla uzyskania marginalnych parametrów fabrycznych.
Zamiast modułu Bluetooth możecie usunąć centralny zamek lub alarm, efekt będzie tak samo zadowalający - jako pół środek, problem rozładowania zniknie łącznie z elementem, a jak w przyszłości znów coś będzie nie tak to demontować kolejny element? Dlaczego tak się boicie wyrąbania tego plastiku i włożenie 64Ah? Policzcie sami, to czysta matematyka, odłóżcie dane producenta i policzcie sami. Nie kupujemy czegoś wypasionego, żeby następnie to demontować i usuwać, pobór prądu 0.5A po zamknięciu auta niestety jest prawidłowy, nie szukajcie problemu bo go tam nie ma, po ok pół godziny spadnie do ok 0.3A to dalej bardzo dużo - za dużo, ale CR-V już tak ma, zastosowane takie elementy a nie inne, trzeba by rozbierać komponenty elektroniczne i wymieniać co nie co na takie bardziej oszczędne w spoczynku jak na przykład diody prostownicze na początku takich i innych modułów.
Widzę że jeden z użytkowników pisze że po demontażu Bluetooth jest 0.02-0.03A - nie możliwe żeby przy tak małym poborze alarm działał. Chyba że to wersja bez alarmu wtedy tak jak twierdzę, usunięcie czegokolwiek co pobiera da pozytywny efekt, czysta matematyka. Centralny zamek po uzbrojeniu też ma więcej niż 0.03A więc jak te 30mA ma rację bytu? To jest wręcz nie realne znając się na elektronice. A może błąd w pomiarze i tak naprawdę jest to 0.1A do 0.3A? Wtedy ma to pełny sens i jest pobór niski, perfekcyjny. Inny z użytkowników widzę był szczęśliwy po usunięciu Bluetooth ale w dalszej przyszłości problem wrócił.
Ja tam sobie dalej śmigam i o problemie zapomniałem w 2018r
Jeżeli moje 3lata i wykonane pomiary to dalej dla Was nie wiarygodny fakt - to ja już nie wiem. (Pomijając już fakt tytułu Elektronika)[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Pon 15:03, 15 Lut 2021, w całości zmieniany 17 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
alquere
Dołączył: 11 Wrz 2019 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:03, 13 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości zmierzyłem pobór prądu w swojej CRV.
Fabryczne navi z bluetooth, nie mam problemu z samoczynnym rozładowywaniem akumulatora.
Po 15min pobór prądu to 0,045mA, auto wyposażone w instalację LPG.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:25, 04 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Ktoś mnie "uaktywnił" prywatną wiadomością
No więc mój wpis był w tym temacie w 2018r, a dziś 2023 i wciąż ten sam aku, także wtedy zakończył się mój problem z aku w CR-V
To był używany aku, z idealną rezystancją 3.5mOhm, dziś ma ok 7mOhm więc w krótce padnie, czas robi swoje, w końcu to 5 lat poleciało, co by nie było problem nadmiernego rozładowywania całkiem zniknął.
Nie trzeba odłączać komponentów, co by nie było lepiej bez wiedzy odłączać niż mieć problem by wyjść jakkolwiek z sytuacji, ale można inaczej - czas pokazał że dobrze zrobiłem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Czw 23:32, 04 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|