Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
R20A1, łańcuszek? Dziwna praca silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil608




Dołączył: 24 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:22, 06 Cze 2022    Temat postu: R20A1, łańcuszek? Dziwna praca silnika

Witam, od lutego '22 jestem posiadaczem Hondy CR-V 2010 wersja poliftowa z automatem z silnikiem 2.0 150KM jak w temacie, Szwecja przebieg sprawdzony 180 000km, niestety z hakiem więc to moje pierwsze podejrzenie o jego ciężki żywot przez te 180kkm. Auto po porannym odpaleniu nieładnie pracuje przez ok 2 sek. po czym jak za dotknięciem magicznej różdżki pracuje idealnie. Do wczoraj było tyle, choć raz zdarzyło mu się, że bardzo ciężko mu było zapalić jakby był zajechany motor. Jednakże motor jest w dobrym stanie, ma kompresję nowe świece i po przejechaniu 10kkm nie wziął deka oleju 5w40. Od niedawna mam LPG ale to możemy pominąć bo problem był wcześniej zanim go założyłem i nadal jest. Wczoraj po dłużej trasie i wysokiej temperaturze na zewnątrz ponad 20st. okazało się że w okolicach 1700 do 2200 RPM słychać wyraźnie grzechotanie z silnika, słyszałem już kiedyś wyciągnięty łańcuszek i niestety brzmi to podobnie. Dziś rano przeprowadziłem próbę, zdjąłem wtyczki z wtrysków i świec i pokręciłem silnikiem rano aby nabiło trochę ciśnienia oleju, po czym zapiąłem wszystko, skasowałem błąd HDSem który pojawił się podczas kręcenia i odpaliłem auto, zapalił od strzała idealnie i bez tej chwilowej nieładnej pracy. Obiło mi się o uszy, że jeszcze jest łańcuszek od pompy oleju, jak myślicie, nie cackać się i zmieniać wszystkie łańcuchy z pompą wody? Dodam, że pasek osprzętu i wszystkie rolki i napinacze są już nowe z INA, nowe jest też łożysko na kompresorze ale te dźwięki nie pochodzą z osprzetu tylko z wnętrza silnika. Mam wiedze i umiejętności oraz stanowisko aby to samemu wymienić trochę gorzej z kasąSmile ale brak mi doświadczenia z tym motorem. Pomocy:)?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil608 dnia Pon 6:25, 06 Cze 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:39, 07 Cze 2022    Temat postu:

Ja bym na Twym miejscu najpierw skontrolowal napinacz lancucha rozrzadu i w razie koniecznosci go wymienil. Procedura kontroli i wymiany napinacza jest pokazana w galerii.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek1972




Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:46, 11 Cze 2022    Temat postu:

Zawory masz ustawione łańcuch po takim przebiegu racze nie powinien hałasować i racxej pojawiło by się wypadanie zapłonów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil608




Dołączył: 24 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:02, 21 Cze 2022    Temat postu:

Zawory ustawione 1000km temu, silnik niestety jak zaczyna być ciepły i rzęzić to zaczyna w momencie największego hałasu rzucać zapłonami i telepać budą, zwłaszcza czuć to na kierownicy i na otwartych drzwiach na maska bo nieźle wtedy rezonują. Na zimnym chodzi jak zegarek. W najbliższych dniach sprawdzę napinacz, niestety dowiedziałem się, że u mnie jest jeszcze drugi łańcuszek na dole, większość mówi, że do pompy oleju, ale on nie jest od pompy oleju bo ona siedzi w pokrywie i jest napędzana z wału tylko do wałków balansujących umieszczonych na dole w misce olejowej a, że przez nie jest przepuszczony smok olejowy to wszyscy myślą, że to pompa Smile on tez może dawać takie objawy i telepanie.. Chcąc nie chcąc trzeba będzie wymienić wszystko bo jak już zrzucę miskę i pokrywę od rozrządu to grzechem by było tego nie powymieniać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil608 dnia Wto 16:03, 21 Cze 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:35, 24 Cze 2022    Temat postu:

kamil608 napisał:
...zaczyna ... rzucać zapłonami i telepać budą,...


Jak pisalem powyzej, sprawdz napinacz lancucha (stad bedziesz tez wiedzial czy lancuch nie jest wyciagniety). Ale zanim wezmiesz sie za remont napedu rozrzadu to proponuje jeszcze sprawzic czujnik polozenia walu.
Kontrolowales czy nie pojawiaja sie bledy zwiazanie z wypadaniem zaplonow i czujnikiem polozenia walu?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy