Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
przymulanie silnika podczas jazdy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:04, 23 Maj 2014    Temat postu:

Mi się tam nic nie przytyka, czy jadę z klimą czy bez... Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
clamour




Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:06, 23 Maj 2014    Temat postu:

To jest bardzo delikatne "przytkanie". Myślę, że zwykły kierowca tego nie odczuje, ale są tacy (np. ja), którzy na wszystko mają wyczulone zmysły i się głowią czy coś przypadkiem nie wysiada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:38, 23 Maj 2014    Temat postu:

Zapewniam Cię, że jakby mi przytykało tobym na pewno tego nie przeoczył. Jedyny negatywny wpływ klimy, to wyczuwalne wibracje sprężarki na biegu jałowym, ale ten typ tak ma. Sprawdź sprzęgło sprężarki klimy, ono jeżeli jest uszkodzone stawia opór i stąd może być przymulenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:17, 25 Maj 2014    Temat postu:

Kolego Pean, uszkodzone sprzeglo sprezarki klimatyzacji nie stawia oporu, jako ze nie wlacza napedu sprezarki i Kolo pasowe kreci sie "luzem". Wiem bo mialem dokladnie rok temu taka awarie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:37, 25 Maj 2014    Temat postu:

slapas napisał:
Wrcfan, z tym vtekiem to nie jest takie oczywiste bo w silniku R20a przelaczanie krzywek odbywa sie w zupelnie innych "okolicznosciach" jak to mialo miejsce w dotychczasowych konstrukcjach Hondy. Nawet juz przy okolo 2000 rpm.

Masz racje ja cały czas sugerowałem się tym co miałem w accordzie, a tam jest K20, nie sprawdziłem od kiedy były montowane R20a. W takim razie najpierw skupił bym się na tej klapce w kolektorze.


slapas napisał:
Kolego Pean, uszkodzone sprzeglo sprezarki klimatyzacji nie stawia oporu, jako ze nie wlacza napedu sprezarki i Kolo pasowe kreci sie "luzem". Wiem bo mialem dokladnie rok temu taka awarie.


Potwierdzam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Domin_Lu




Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:21, 30 Maj 2014    Temat postu:

Widzę że mój problem poruszył temat.
Przepraszam że jako osoba wystawiająca temat nie uczestniczyłem w dyskusji ale sprawy rodzinne i zawodowe nie pozwoliły mi na śledzenie forum.
A wiec na razie problem nadal istnieje!!!.
- czyli jadę sobie (nie koniecznie przyśpieszając) i wyczuwam jak silnik falami traci moc czasami nawet odczuwa sie delikatne szarpanie.
- natomiast przy rozpędzaniu samochodu np. z 3 biegu od 1500 do 5000 w tym przedziale może się zdarzyć takich szarpnięć 5-7.
Nie jest to związane z klimą bo na wyłączonej też jest problem.

A czy z tym problemem może być związany np. przepływomierz?. (gdyby to był gaźnik przypuszczał bym że jest problem z dostarczaniem paliwa)

Na początku sprawdzą podciśnienie, później może sprawdzę te łopatki w kolektorze dolotowym o ile doczytam jak to zrobić.

Obecnie wstępnie jestem umówiony na serwis tylko muszę jeszcze termin wizyty ustalić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:21, 02 Cze 2014    Temat postu:

Zanim zaczniesz rozkręcać silnik wymień filtr paliwa ( jest w baku ). Może to on jest przyczyną... Co prawda przebieg mały, ale samochód więcej stał niż jeździł i w baku mógł odłożyć się jakiś syf. W ogóle takie małe przebiegi więcej szkodzą samochodowi niż regularna eksploatacja ( to tak na marginesie ).. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 9:24, 02 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Domin_Lu




Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:30, 05 Cze 2014    Temat postu:

Dobra obiecałem że jak pomału będę dochodził co to złego sie dzieje podzielę sie na tym watku.
Sprawy sie mają następująco.
Byłem na tyle zdesperowany że na dzisiaj miałem jechać na ASO ale coś mnie tkneło i jeszcze raz na spokojnie sprawdziłem kiedy sie mój problem pojawia.
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że sytuacja ma miejsce tylko jesli działa KLIMATYZACJA. Nie wiem jak to sprawdzałem wcześniej to ja wykluczyłem na początku !!!??.
Teraz już wiem że to jej wina. Czynnik w porządku - ilościowo jak książka pisze Wink.
Chodzi o to że przy wyższych obrotach klima gwałtowanie sie włącza i wyłączą . Na niskich obrotach jest ok i tak samo na ustawieniu manualnym.

Wiem że kilku z was na początku pisało mi o klimie - moze macie jakieś propozycje lub pomysły jaki czujnik szaleje????.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:17, 05 Cze 2014    Temat postu:

Spreżarka klimy zawsze działa okresowo. Jak dla mnie do sprawdzenia łożysko sprężarki ( była wada fabryczna ).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Czw 16:19, 05 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
clamour




Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:30, 06 Cze 2014    Temat postu:

Nic z tym nie zrobisz. Tak ma być i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Domin_Lu




Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość/Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:52, 22 Cze 2014    Temat postu:

Witam
Tak jak pisałem jak będę miał chyba ostateczne rozwięzanie mojego problemy dam Wam info.
A wiec jestem po wizycie w ASO Hondy w Lublinie ( w sumie sympatycznie było) wracając co diagnozy nic nie znalazły ich komputery wiec powiedzieli mi że przewrażliwiony jestem.
Z jedną rzeczą dałem ciała. Jeździł ze mną serwisant żeby sprawdzić co jest nie tak. Ustawił mi kline na LO i niczego nie zobaczył ani nie odczuwał. W sumie fakt auto nie poszarpywało. Po powrocie z do domu ustawiłem sobie klimę na 20 stopni i było jak wcześniej.
Na razie tak zostawiam umówiony jestem na wymianę drążka od poziomowania xenona wiec może jeszcze Wam jakieś info co w tej sprawie sie dowiem.

Pozdrawiam Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
clamour




Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:36, 23 Cze 2014    Temat postu:

Domin_Lu napisał:
Jeździł ze mną serwisant żeby sprawdzić co jest nie tak. Ustawił mi kline na LO i niczego nie zobaczył ani nie odczuwał. W sumie fakt auto nie poszarpywało. Po powrocie z do domu ustawiłem sobie klimę na 20 stopni i było jak wcześniej.


Tak działa klima w hondzie. Jak jest ustawione na 20 to sprężarka działa przez kilka/kilkanaście sekund potem przerwa na kilka sekund i znowu. I właśnie podczas takiej przerwy czuć owe "przymulenie". Jak jest na LO to zazwyczaj sprężarka i wentylatory działają non-stop żeby jak najbardziej schłodzić wnętrze. I tutaj nie ma przerw w działaniu sprężarki i dlatego nie czuć tego momentu podczas jazdy, gdy "brakuje mocy". Druga kwestia to taka, czy te przerwy w działaniu sprężarki podczas ustawienia właśnie np. na 20 stopni są normalne czy nie. Na innych forach piszą, że może to być walnięty przekaźnik sprężarki albo mało czynnika w układzie. Ja ostatnio nabiłem klimę i dalej jest tak samo więc dochodzę do wniosku, że po prostu ten typ tak ma i już. Nie ma co szukać dziury w całym, ważne że chłodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:17, 23 Cze 2014    Temat postu:

Tak działa klima nie tylko w hondzie. Jak masz ustawione 20 stopni i sprężarka miała by chodzić cały czas to by temperatura w aucie była dużo niższa. Sprężarka załącza się wtedy gdy temperatura w środku zaczyna wzrastać. Tak działa klimatronik. Dodam że dieslach Hondy sprężarka załącza się też w zimę przy niskich temperaturach, ale w tedy ma ona za zadanie podgrzewać, a nie chłodzić i załącza się bez naszej wiedzy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Pon 9:17, 23 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozek260




Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielka brytania/bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:24, 23 Cze 2014    Temat postu:

Sprezarka wylacza sie dlatego zeby poprostu nie zamarzla . A wentylatory po to zeby wysokie cisnienie nie rozwalio ukladu i chladza chldnice klimy aby zbic cisnienie.tak chodzi uklad w kazdym aucie w japoncach wentylator chodzi odrazu po wlaczeniu klimy a w innych wlacza sie dopiero jak cisnienie urosnie do 20 atmosfer niewazne czy manual czy klimatronik.jeszcze jest trzeci uklad w grupie vw gdzie sprezarka chodzi na okrago ale jest sterowana zaworem ktory jest w sprezarce zalacza cisnienie w ukladzie , jest w ogole nie slyszalna i nie wyczowala w pracy silnika. czesto zawor sie psuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:23, 23 Cze 2014    Temat postu:

Raczej nie możliwe jest zamarznięcie sprężarki, bo ona spręża gaz, a to powoduje wzrost temperatury. dlatego sprężarka ma wyłącznik termiczny. Dopiero rozprężenie gazu schładza parownik, a on powietrze z nawiewów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy