Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:25, 08 Sty 2022 Temat postu: problem z szarpaniem honda crv |
|
|
Witam. Mam problem z honda crv III. Przy spokojnej jezdzie 40 km/h i kolo 80km/h samochodem zaczyna dziwnie szarpac/trzesc. Po dodaniu gazu przestaje. Nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny. Jesli przyspieszam rownomiernie od 0 do 90- 100 km/h nic sie nie dzieje. Tylko jesli jade w miescie okolo 40 km/h zaczyna szarpac i podobnie kiedy jade okolo 80km/h. Czy ktos ma moze podobne objawy? Zgory dziekuje.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:54, 08 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
To mi ewidentnie wyglada na jakis problem albo mechaniczny albo elektryczny albo Bog wie z czym... bo zeby mozna cokolwiek wiecej wydedukowac to by trzeba wiedzic, czy mowa o saomchodzie z silnikiem benzynowym czy z dieslem, czy ze skrzynia automatyczna, czy moze z manualem, czy auto ma przebieg niewielki a moze troche ponad 100 tys albo i grubo ponad 300 tkm, czy problem pojawil sie nagle czy moze powoli narastal,czy towarzysza mu jakies inne objawy/odglosy, czy tez zamontowana jest instalacja LPG albo byly w przeszlosci robione jakies naprawy, remonty ... itd. itp...
No chyba, ze chodzi Ci tylko o informacje, czy ktos ma podobne objawy jak Twoje auto... to wtedy nie mam zadnych dodatkowych pytan.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Sob 23:07, 08 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:33, 09 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za odpowiedz i juz dopisuje inne dane samochodu. Honda crf 2007 rok benzyna 150koni, automat , bez gazu. Przebieg okolo 200tys. Ja mam 2 lat i nic wiecej niz normalny serwis nie wykonywalwm, a co bylo wczesniej to nie wiem. Objawy te wystepowaly kiedys tylko przy predkosci 80 km/h teraz czesciej przy 40 km/h. Nic wiecej sie nie dzieje tylko szarpanie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:39, 09 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Zatem kolejna tura pytan:
- przy jakich obrotach /predkosciach wystepuje zjawisko, ktore Cie niepokoi, chodzi o to czy wystepuje tutaj jakas korelacja?
- czy byl wymieniany olej w skrzyni biegow?
- jaki olej jest zalany do silnika?
- czy byly wynieniane swiece zaplonowe, jesli tak to na jakie?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:03, 10 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie tematem. Jak pisalem zjawisko to wystepuje prze pedkosci 40 km/h i 80km/h. Jakie obroty są tego nie wiem i narazie nie podam bo jestem na urlopie daleko od samochodu. 2 lata temu wymienialem olej w skrzyni. Przejechalem okolo 35tys km. Olej silnikowy castrol syntetyk. Swiece nie byly wymieniane od kiefy ja mam ten samochod. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:52, 10 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
No to bym zaczal od kontroli swiec poniewaz prawdopodobnie juz mija ich resurs. Wedlug rozpiski serwisowej, fabrycznie montowane swiece irydowe powinno sie wymienic po raz pierwszy po ok 100 tkm a zatem obecnie konczy sie czas drugiego kompletu o ile ktos zalozyl takie jak zaleca producent. A jesli jakies podroby to moga byc juz calkiem wypalone.
Druga sprawa to kontrola i regulacja luzow zaworowych bo tez juz najwyzszy czas na druga kontrole/regulacje.
Piszesz, ze olej w skrzyni byl wymieniany ale warto by sprawdzic jego poziom bo automatyczne skrzynie bywaja bardzo wrazliwe na niewlasciwa ilosc lub jakosc ATF.
Powyzsze to sa relatywnie proste i niedrogie czynnosci serwisowe, ktore warto zrobic zanim czlowiek zacznie naprawiac i wymieniac pol samochodu.
No i jak bedziesz mial mozliwosc, to sprawdz na jakich obrotach silnika objawiaja sie owe szarpania.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 22:56, 10 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:14, 11 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi co to moze byc. Kupuje nowe swiece i umawiam sie po powrocie na regulacje zaworow. Dzieki i pozdrawiam. Artur
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mcrv
Dołączył: 02 Paź 2020 Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:31, 13 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam a czy nie są to objawy problemów z skrzynią / sprzęgłem? U mnie były podobne objawy - szarpanie przy równej jeździe w granicach 30-50km/h - skrzynia miała problem z przełączeniem biegu (3 na 4?) - przy dodawaniu gazu skrzynia biegi zmieniała ale problem był przy równej spokojnej jeździe. Po regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego problem ustał.
Nie wiem na ile taki test będzie wiarygodny ale w czasie jazdy kliknij ten przycisk D3 na manetce biegów i jedź równomiernie ok 40 km/h jeśli szarpania nie będzie wyłącz przyciskiem D3 i porównaj czy jest.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:21, 13 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Dzieki za odpowiedz. Bede sprawdzal . Moze cos bedzie na rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:16, 20 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Sprawdzalem przy jakich obrotach najczesciej wystepuje to szarpanie. I jadac 40 km/h obroty okolo 1100, przy 80km/h obroty okolo 1700. Ale najczesciej wystepuje to prz obrotach okolo 1500.
Pozdrawiam Artur
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GrzesiekW77
Dołączył: 02 Cze 2020 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostróda Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:51, 27 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Ja przy podobnych objawach miałem rozwalony przegub wewnetrzny prawy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:51, 03 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Witam. Niestety po wymianie swiec , oleju w skrzyni i reg. zaworow nic sie nie zmienilo. Dzieki za podpowiedzi ale bede czekal az calkiem sie padnie to wtedy dowiem sie przyczyny. Pozdrawiam wszystkich forumowwiczow.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mcrv
Dołączył: 02 Paź 2020 Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:27, 03 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
A sprawdzałeś czy dzieje się to samo przy włączonym D3 ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
witja2003
Dołączył: 08 Sty 2022 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:27, 09 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Wczoraj sprawdzalem prz wlaczonym d3 i po przejechaniu okolo 10 km nic sie nie dzialo. nie szarpalo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:15, 09 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
witja2003 napisał: | Witam. Niestety po wymianie swiec , oleju w skrzyni i reg. zaworow nic sie nie zmienilo. Dzieki za podpowiedzi ale bede czekal az calkiem sie padnie to wtedy dowiem sie przyczyny. Pozdrawiam wszystkich forumowwiczow. |
To znaczy ze wyeliminowales przyczyny, ktore najprosciej i najtaniej jest zdiagnozowac.
Trudno tez dopatrzec sie jakiejs jednoznacznej koorelacji tego szarpania wzgledem obrotow silnika.
W takiej sytuacji kupilbym sobie prosty interfejs diagnostyczny OBD2 z mozliwoscia wspolpracy np. ze smartfonem i staralbym sie sam podejrzec co sie dzieje z najwaziejszymi parametrami silnika (MAP, MAF, czasy wtrysku itp.) w sytuacji wystepowania tego dziwnego szarpania. Jesli nie malbym o tym pojecia to taka diagnostyke zlecilbym jakiemus wiarygodnemu diagnoscie.
W sytuacji gdyby wyeliminowac w ze 100% przyczyna drgan nie jest silnik, to trzeba zajac sie diagnostyka skrzyni automatycznej... tutaj tez zawsze taniej jest najpierw sprobowac wykryc przyczyne np. poprzez analize cisnien zmierzonych na poszczegolnych zaworach (sluza do tego specjalne porty/przylacza diagnostyczne) niz od razu przystepowanie do wymiany komponentow na chybil-trafil.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|