Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magik1277
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:01, 05 Kwi 2013 Temat postu: Problem z poziomowaniem ksenonów |
|
|
Witam. Mam problem z samopoziomowaniem ksenonów. Wydaje mi się, że może to być związane z czujnikiem poziomowania znajdującego się na tylnim wachaczu. Czy ktoś z Was naprawiał lub wymieniał ten mechanizm?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mimaj
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:39, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem , mój przerdzewiał ASO wymieniło go za 100-albo 170 zł i jest ok, wyszło przy przeglądzie - przerdzewiał...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Magik1277
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:16, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No to ładnie... Pewnie u mnie jest to samo. Ja mam CRV z 2009r. i już takie numery... Ciekawe czy w wersjach po lifcie to poprawili? Dobrze, że chociaż koszt jest jeszcze do przyjęcia. Na marginesie pytałem się w serwisie o koszt czujnika parkowania (tył) bo podobno też czasami korodują. Cena za 1 szt. to "jedyne" 1250zł. Na pocieszenie dodają, że jest w kolorze:)
Dzięki za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nadol
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:34, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem czujnik poziomowania z przodu, nie jest to jednak koszt z tego przedziału cenowego lecz znacznie wyższy
podobno te czujniki w naszych CRV-kach są jednym ze słabszych elementów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:57, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Gdzieś czytałem że ten czujnik z tyłu to dość prosta konstrukcja, ale słabo zabezpieczona przed dostawaniem się wilgoci i stąd problemy. Podobno jest możliwość rozebrania i przeczyszczenia..... a skoro padł, to niewielkie ryzyko popsucia i tak będzie do wymiany:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:26, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie właśnie chyba też zdechł Zastanawiam sie nad używką na alledrogo widziałem po 300zł
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Boho
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:27, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego odsyłam do wątku "problem z AFS", bo parę dni temu przerobiłem ten problem z czujnikiem z przodu i z tyłu.
Cenowo w ASO nie jest tak kolorowo - w Katowicach zaśpiewano za jeden czujnik 910 zł, plus wymiana (obydwóch) ok 250 zł i podłączenie do kompa ok. 100 zł, celem skasowania błędu. Razem po rabacie 2.000 zł. W drugim ASO to samo.
Mając to na uwadze zaryzykowałem i kupiłem na Allegro używkę (czujnik razem z przegubami) za niecałe 200 zł i sam wymieniłem (jest to banalnie proste - mogę napisać co i jak), a kasowac błędu nie trzeba było bo komunikat "check AFS" po wymianie czujnika sam znikł (dla jasności system AFS, czyli doświetlenia skrętu jest w tej kontrolce połączony z systemem ustawiania świateł ksenonowych, więc świeciło się AFS a padło ustawianie świateł).
Czujnik można odkręcić od przegubów - pytanie czy się go potem dobrze ustawi i czy ktoś demontując go nie uszkodził (na Allegro tańsze są same czujniki)? A co do naprawy czujnika, to wydaje mi się że sam czujnik jest nierozbieralny, żadnych śrubek zatrzasków itp. (co prawda na forach Accorda jest instrukcja jak takowy naprawić, ale w CRV 2007 wygląda on zupełnie inaczej).
Jeśli masz jakieś pytania ....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boho dnia Wto 9:43, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nadol
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:51, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ja również miałem czujnik przedni do wymiany, widziałem na czym polegała cała "robocizna" - podniesienie samochodu na podnośniku, odkręcenie 2 śrub, przełożenie nowego czujnika w miejsce starego, zakręcenie 2 śrub, opuszczenie samochodu na ziemię, włączenie świateł i sprawdzenie czy po zajęciu miejsca w samochodzie światła się wyrównują (chodzi o obciążenie samochodu). Poza tym, jak powiedział mechanik, od razu słychać, że światła się poziomują (delikatnie to słychać jeśli się zwróci uwagę).
Co do naprawy to u mnie nie było szansy ponieważ czujnik był normalnie pęknięty (korozja) - słabe zabezpieczenie tego elementu po prostu, sprawa jak koledzy zauważyli dobrze znana w III generacji.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:45, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Z systemem AFS nie jestem pewien czy czujniki poziomują reflektory na postoju czy dopiero jak aktywuje się AFS, tj. dopiero po przejechaniu pewnego odcinka. System AFS jest powiazany z samopoziomowaniem, tak przynajmniej jest w instrukcji. U mnie ( mam AFS ) nie zauważyłem samopoziomowania na postoju. Pytanie do kol. Boho: czy pracuje Ci samopoziom na postoju?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 12:47, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:08, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie jak sprawdzić czy sie reflektory poziomują? , jak miałem Passata to przed każdym włączeniem świateł reflektor chodził góra/dół , w hondzie tego nie zaobserwowałem i wydaje mi sie ze światła (krotkie) maja za mały zasieg.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Boho
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:17, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Co do samopoziomowania to nieprzyglądałem się za specjalnie, ale nie zauważyłem ruchu podczas postoju ani jazdy. Może za lekki jestem (jedyne 100 kg).
Co do AFS, czyli ruchu w poziomie, to na postoju ani teraz ani przed awarią nie zauważyłem ruchu, ale podczas jazdy np. przy wyjściu z zakrętu widziałem lekkie przesunięcie światła na jezdni (ponoć do 20%).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:26, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie powinno się poziomować jak przy właczonych światłach obciążysz np. bagażnik. Można na nim usiaść i obserować strumień światła na ścianie czy sie zmienia. U mnie, jak tego próbowałem, to wydaje mi się że nic się nie zmienia. Silniczków regulacji też nie słychac, dlatego wydaje mi się, ze to pozopmowanie zaczyna działac jak aktywuje sie ASF ( w czasie jazdy nikomu po oczach nie daję ), ale ne jestem pewien. Bez ASF poziomowanie chyba powinno zadziałac juz na postoju.
Co do regulacji ręcznej, to jest ona imbusem przy reflektorach i można samemu podregulować kazdy reflektor, co jednak najlepiej zrobić na stacji diagnostycznej, zeby odpowiednio ustawić strumień światła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:49, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja w sumie też zastanawiam się nad tym, jak to jest z tym samopoziomowaniem. Podczas jazdy po nierównej drodze (czyli w zasadzie w większości przypadków) strumień światła "chodzi" w górę i w dół - poziomu nie trzyma. W serwisie mi powiedzieli, że samopoziomowanie dotyczy tylko zmiany poziomu świecenia w przypadku zmiany obciążenia (nie wiem, czy to prawda).
Sprawdzałem w nocy i jak obciążam tył samochodu to faktycznie strumień światła idzie najpierw do góry, po czym za chwilę opuszcza się w dół.
Nie wiem jak to jest w innych autach z ksenonami, ale miałem wcześniej nieco inne (pewnie zbyt wygórowane) mniemanie o tym, czym jest samopoziomowanie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:12, 17 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
czay napisał: | Ja w sumie też zastanawiam się nad tym, jak to jest z tym samopoziomowaniem. Podczas jazdy po nierównej drodze (czyli w zasadzie w większości przypadków) strumień światła "chodzi" w górę i w dół - poziomu nie trzyma. W serwisie mi powiedzieli, że samopoziomowanie dotyczy tylko zmiany poziomu świecenia w przypadku zmiany obciążenia (nie wiem, czy to prawda).
Sprawdzałem w nocy i jak obciążam tył samochodu to faktycznie strumień światła idzie najpierw do góry, po czym za chwilę opuszcza się w dół.
Nie wiem jak to jest w innych autach z ksenonami, ale miałem wcześniej nieco inne (pewnie zbyt wygórowane) mniemanie o tym, czym jest samopoziomowanie |
Masz AFS?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:22, 19 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
AFS nie mam (chyba w EleganceLifestyle nie było). Czyli może faktycznie dlatego u mnie na postoju coś tam się niby samopoziomuje.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|