Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Problem z klimatyzacja CRV III 2.2 Diesel
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
terapia.most.0q@icloud.co




Dołączył: 30 Maj 2023
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:22, 11 Cze 2023    Temat postu:

slapas napisał:
To uruchom auto, włącz klimatyzację i z latarką w ręku zajrzyj pod maskę i sprawdź czy sprzęgiełko klimatyzacji włącza się co kilkanaście sekund.

Pozdrawiam.


Mam zdjętą pokrywę dolną, wiec zajrzałem od spodu i od boku przy skręconych kołach… niestety sprzęgło stoi w miejscu, wogole się nie załącza… Dodam jeszcze ze gdy włączam klime ac on, pod maska chyba jeden z wentylatorów powinien zacząć się obracać… sprawdzałem na zimnym silniku i oba wentylatory się nie kręciły. A co do testu auto +off, ktoś wie gdzie sprawdzić co konkretnie oznaczają 3 pionowe dolne segmenty || || licząc od prawej strony (zaznaczone na czerwono)? Nie wiem czy ma to znaczenie, ale Jest to Anglik ósemki, oraz nie gasnące ich segmenty znajdują sie po prawej stronie wyświetlacza.


Trochę poszperałem, znalazłem te kody błędów:
http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/6074816815d81443b29fdb-752699-wm.jpg
A Tutsi legenda: http://www.crvklub.fora.pl/images/galleries/134728802260f4971eb80bc-642206-wm.jpg
Moje błędy to:
J- an open in the air mix control motor circuit
M- an open or short in the mode control motor circuit
P- a problem in the motor blower circuit

Jakieś pomysły conto oznacza i jak się za to zabrać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez terapia.most.0q@icloud.co dnia Nie 13:24, 11 Cze 2023, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:38, 11 Cze 2023    Temat postu:

Skoro nie włącza się sprzęgiełko na sprężarce, to proponuję:

1. wyjac rzeczony przekaznik i zewrzec "spinaczem" w skrzynce bezpiecznikow dwa styki te poprzecznie ustawione do dluzszego boki przekaznika i słuchać czy "cyka" sprzęgiełko na sprezarce,

2. znaleźć i rozpiąć wtyczkę na wiązce prowadzącej do sprężarki i sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodzie.
W przypadku przerwy w obwodzie, przyczyny mogą być dwie:
- stopiony bezpiecznik termiczny na obudowie sprężarki,
- przerwa w obwodzie cewki sprzegła.

Zamiast sprawdzania obwodu można też poprostu kabelkami podciągnąć napięcie prosto z akumulatora i posłuchać czy "cyka" sprzęgiełko.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 22:10, 11 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:46, 03 Lip 2023    Temat postu:

Witam, mam problem z klimą w mojej CRV (2007r, 2.0 PB). Jadę z włączoną klimatyzacją i zdarzyło się już 3 razy w przeciągu 2 tygodni że przestaje lecieć chłodne powietrze. Wyłączam klimę przyciskiem A/C czekam kilka minut włączam ponownie przyciskiem A/C i klima chłodzi. Sprawdziłem na postoju że sprzęgło klimy się włącza co chwila i zatrzymuje, wykonałem self test klimy i błędów żadnych nie było. Samochód mam 3 lata i klimy nie nabijałem do tej pory.

Czy zacząć od nabicia klimy - czy gaz może się kończyć i daje takie objawy czy to raczej coś typu zacierający się kompresor klimy?
Da się to jakoś zdiagnozować? Bo z tego co się orientuje poważny serwis układu klimatyzacji (kompresor itp) tani nie jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:29, 03 Lip 2023    Temat postu:

mcrv napisał:
... przestaje lecieć chłodne powietrze. Wyłączam klimę przyciskiem A/C czekam kilka minut włączam ponownie przyciskiem A/C i klima chłodzi.


Mialem dokladnie to samo, szczegolnie w upalne dni kiedy auto po dluzszym postoju mocno nagrzane i podczas jazdy pod gorke czyli na wyzszych obrotach. Klimatyzacja na jakas minute lub dwie przestaje chlodzic a po tym czasie sprezarka ponownie zaczyna pracowac.
Tlumaczylem to sobie dzialaniem zabezpieczenia termicznego sprezarki, ktore rozlacza obwod po przekroczeniu okreslonej temperatury. Natomiast po wymianie przekaznika klimatyzacji mam wrazenie, ze to wylaczanie jakby ustalo... no ale moze to tez dzieki temu, ze ostatnio nie bylo tez tak goraco.

Oczywiscie sprezarka moze sie tez mocniej grzac w przypadku kiedy ilosc czynnika chlodzacego jest niewlasciwa, wiec napewno warto to sprawdzic.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:30, 09 Lip 2023    Temat postu:

A teraz krotka aktualizacja do mojego poprzedniego wpisu.
Pomimo wymiany przekaznika, podczas ostatnich 30-sto stopniowych upalow, sprezarka zowu sie wylaczala na ok. minute a potem ponownie klimatyzacja zaczynala chlodzic. Natomiast nie pojawial sie wczesniejszy objaw polegajacy na tym, ze klimatyzacja przestawala chlodzic i nie chciala sie wlaczyc bez calkowitego jej wylaczenia i ponownego wlaczenia.

Z powyzszego wyciagam wniosek, ze chwilowe wylaczenie sprezarki wynika z dzialania bezpiecznika termicznego. Natomiast problem z ponownym zalaczeniem sie sprezarki moze byc wynikiem zuzycia przekaznika.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:30, 13 Lip 2023    Temat postu:

To i ja wrócę z opisem mojego przypadku - pojechałem nabić klimę - było 390 g gazu -> napełniono do 505 g. I klima działała kilka dni poprawnie ale dziś jadąc ok 17 krótki dystans kilka km przez chwilę klima działała ale po chwili przestała chłodzić. Włączanie wyłączanie AC nie pomogło. Na postoju sprawdziłem że nie załącza się sprzegiełko ale wentylatory się uruchamialy. Auto stało 2h po czym miałem kolejny wyjazd i klima działa. Moje pytania - wymienic przekaźnik ? Jakiś jest sugerowany czy dowolny pasujący po nr będzie ok ? Wczesniej jak robiłem self test to nie było błędów - błędy pokażą się tylko w chwili gdy sprzegiełko się nie załącza ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:30, 14 Lip 2023    Temat postu:

Mialem dokladnie tak samo.
Proponuje wymienic przekaznik, szczegolnie ze zamienniki mozna kupic dosc tanio. Szukaj pasujacego do: G8HL-H71 (4-ro pinowy, 12V).

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:30, 17 Lip 2023    Temat postu:

Wymieniłem przekaźnik, będę testował przez najbliższe dni. Jeśli to nie pomoże to już oddam do serwisu bo samodzielnie nie będę się zagłebiał w serwis sprzegła czy kompresora.
Chociaż widziałem ostatnio filmik na YT jak G.Duda naprawia sprzęgło kompresora - wymienia zużyte uszczelki na metalowe zrobione z śrub.. nie wiem czy taka bolączka może też dotyczyć CRV ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcrv




Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:30, 06 Wrz 2023    Temat postu:

W mojej CRV wymiana przekaźnika nie pomogła - przy wyższych temperaturach po przejechaniu kilku km klima przestawała chłodzić - wentylatory się załączały ale sprzęgło klimy nie. Gdy auto ostygło klima zaczyna działać.
Sam nie podjąłem się naprawy i trochę żałuję bo oddałem do serwisu specjalizującego się w naprawach klimy i w zasadzie naprawili to co było najbardziej podejrzane - sprzęgło kompresora, więc najprawdopodobniej wymienili tylko uszczelki sprzęgła a skasowali solidnie... (900 !!) Więc jeśli komuś czytającemu ten wątek trafi się podobny przypadek to polecam spróbować to regenerować samodzielnie (na YT są filmiki).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy