Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Prawidłowa praca klimatyzacji - prośba o sprawdzenie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr77




Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:23, 15 Cze 2017    Temat postu: Prawidłowa praca klimatyzacji - prośba o sprawdzenie.

Witam,
Przeczytałem wszystkie tematy związane z pracą klimatyzacji w naszych CR-V III i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Chciałbym abyście sprawdzili i napisali jak działa u was klimatyzacja a konkretnie kompresor i wentylator. W moim aucie klima działa i chłodzi wzorowo ale niepokoi mnie jej zasada działania, przedstawia się to w następujący sposób sprężarka wraz z drugim wentylatorem włącza się w tym samym czasie i to jest normalne ale tak na 10-12 sek. i wyłącza na 10-12 sek. i tak wkoło ile bym jej nie używał tak wygląda jej praca i to ciągłe włączanie i wyłączanie nie daje mi spokoju.
Mam silnik 2.2 sprawdzałem w innej ale 2.0 i praca była identyczna ale cykle były dłuższe tak 15-20 sek. nie mam możliwości sprawdzenia na kolejnych autach, dzwoniłem do ASO i w jednym powiedzieli że to normalna praca tych sprężarek a w drugim zapraszali mnie na kontrole gdyż według nich coś może być nie tak. Dodam że klima jest po przeglądzie, czynnika jest tyle ile powinno być 465 ml plus olej, dodatkowo jak nabiliśmy do sprawdzenia samego czynnika 650 ml praca była identyczna więc wróciłem do książkowego 465 ml.
Proszę kto może niech sprawdzi jak to jest w waszych autach i napisze zdanie lub dwa, bo już sam nie wiem czy szukać jakiegoś problemu czy to jest normalne w tych autach.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam,
Piotr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotr77 dnia Czw 21:25, 15 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam Gnus




Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:08, 16 Cze 2017    Temat postu:

Też ten temat przerabiałem. Z tym, że mam silnik 2.0 i sprężarka potrafi robić start/stop co 5 sek. Byłem w serwisie i powiedzieli, że wszystko jest o.k. A że nie odpuszczałem wtedy mechanik uruchomił Accorda, który stał w serwisie (nie wiem jaki miał silnik) i również sprężarka robiła start/stop co ok. 5 sek. Z kolei dzwoniłem do innego serwisu i powiedzieli że co 5 sekund to zbyt często, i powinna startować co 10-15 sekund. W moim przypadku ustawienie temp. na LO wydłuża pracę sprężarki. W serwisie zaznaczyli że również wpływ na pracę sprężarki ma nasłonecznienie (czujnik na środku deski pod szybą) oraz czujnik temperatury (termistor, z prawej strony kierownicy "zaślepka" z poziomymi otworami, tam ponoć jest malutki wentylatorek zasysający powietrze na ten czujnik). Tak, że Twoja praca sprężarki (10-12 s) jest raczej o.k. Nie wiem natomiast co mam myśleć o moich 5 sekundach, tym bardziej, że w zeszłym roku zatarło mi się sprzęgło sprężarki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr77




Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:08, 16 Cze 2017    Temat postu:

Też się martwię pracą tego układu klimatyzacji i trwałością samego sprzęgła i sprężarki takie działanie z pewnością wpływa bardzo negatywnie na wytrzymałość tych elementów, gdyż jadąc utrzymujemy zarówno wysokie obroty jak i prędkość a podczas załączania sprężarki na sprzęgło działają bardzo duże siły. U mnie występuje jeszcze błąd czujnika temperatury parownika i może on ma również wpływ na ta pracę ale jego wymiana to rozebranie polowy deski i konieczność wyjęcia samego parownika i jeszcze się waham co do tej roboty.
Proszę o sprawdzenie jeszcze u innych kolegów i koleżanek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr77




Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:20, 19 Cze 2017    Temat postu:

Tak mnie to zastanawia czy na tym forum CR-V ludzie nie mają tych samochodów i zakładają konta dla zabawy czy maja innych użytkowników daleko w poważaniu, odsłon tematu zaraz będzie prawie setka a odpowiedz jedna. Zrozumiał bym to gdybym zadał jakieś skomplikowane pytanie o wymianę rozrządu, kalibrację wtryskiwaczy czy budowę skrzyni biegów ale podniesienie maski i spojrzenie na wentylator i sprężarkę klimatyzacji to wyczyn dla zawodowego mechanika po pięciu fakultetach. Pozostało tylko pogratulować społeczności która ma ten samochód, zainteresowała się tematem i olała zagadnienie, może kiedyś tez się doczekają tyle pomocy na swój problem. Brawo Wy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:59, 21 Cze 2017    Temat postu:

Oj po co zaraz tyle goryczy i zalu? Przeciez to forum jest lekko nietypowe z racji tego, ze dotyczy Hondy a wlasciciele Hond zyja w nieco innym swiecie, niz cala reszta kierowcow. Nie sa tak znerwicowani jak np. posiadacze Renault czy VW, ktorzy kilka razy na dzien zagladaja na forum i wymieniaja sie rozlegla wiedza, ktora zdobyli, gdyz zmusila ich do tego sytuacja. Very Happy
Tak wiec piszac na tym forum, trzeba uzbroic sie w cierpliwosc i zrozumienie dla innych forumowiczow, ktorzy zazwyczaj nie musieli sie wgryzac w szczegoly konstrukcyjne swoich Hond a na niniejsze forum zagladaja raczej dla rozrywki. Very Happy

A co do tematu, to mimo iz posiadam tylko zagazowanego benzyniaka, to sprawdzilem schemat zalaczania sie kompresora w moim pojezdzie w trakcie jazdy w upale i wyglada on nastepujaco:
- kompresor wlacza sie rownych ok. 13-to sekundowych odstepach czasu,
- cykl pracy trwa w przyblizeniu ok 8 sekund i mam wrazenie, ze zalezy on od predkosci obrotowej silnika jak i rowniez od intensywnosci schladazania.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:52, 07 Sie 2018    Temat postu:

piotr77 jest dokładnie tak, klimatyzacja jest tu tak skomplikowana jak rozrząd. Kiedyś robiłem rozrząd w Mazda3, a teraz, wczoraj skończyłem klimatyzację, po tym jak się sprzęgło szybko włącza nic nie wywnioskujesz a kolega slapas ma rację, to nie królowa lawet, kto ma pomóc jak wielu z nas problemów nie ma. Ja osobiście tylko namiastkę tego co potrzebowałem znalazłem, mało kto sam naprawia te auta i nie ma co się dziwić. Jak ci chłodzi dobrze to się ciesz. Załącza się i wyłącza bo tryb Auto tak powoduje, ekonomia spalania, tam masz przecież jak się nie mylę 76cc to potężny już kompresor więc po co ma pompować cały czas? Są też tacy co robią psikusa bez wiedzy i pakują sprężarki od Civic czy Accord które są mniejsze, chyba coś ok 60cc nie jestem pewien co do wartości pojemności ale kto to wie jak wtedy się zachowuje. Uważam, że aby rzetelnie odp i nie wprowadzać w błąd, należy pierw mieć 100% pewności że w aucie mamy sprężarkę dedykowaną do cr-v a nie civic czy accord (różnie to bywa po wymianach bo część pasuje zamiennie po mniejszych modyfikacjach) U mnie temp stabilna, włącza się i wyłącza co chwilę bo przecież logiczne że taki wielki kompresor pompować nie będzie cały czas a mnie to cieszy bo temperatura perfekt a i mniej paliwa spali, a mam 100% kompresor dedykowany do cr-v, na logikę ktoś kto bez wiednie będzie miał słabszy kompresor bo X czas temu poprzedniemu właścicielowi tak wymienili powie, że sprężarka działa dłużej... a przecież istota sprawy to chłodzenie a nie jak długo kompresor nabija.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Wto 23:56, 07 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy