Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldi1966
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolny Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:01, 28 Kwi 2013 Temat postu: Oszczędzamy ksenony - LED do jazdy dziennej |
|
|
W swojej Hondzie zamontowałem coś takiego, po wymianie jednego ksenonu. Róznica w jasności świecenia lamp potężna. Niewymieniona żarówka była jeszcze sprawna, ale wypalona. Wymieniłem także drugą. Żeby oszczędzić ksenony postanowiłem zamontować światła do jazdy dziennej. Całkowity koszt z montażem - 320 zł. Wreszcie droga jest pożądnie oświetlona przed autem i nie muszę pamietać o włączaniu świateł w dzień.
Montaż widoczny na zdjęciach. Czas pracy ok. 2 godziny.
Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
• Symetrycznie względem osi pojazdu
• Na równej wysokości
• Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
• Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
• Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
• Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
• Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kamil86
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:01, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tez przymierzam się do montażu ledow ale chciałem je założyć zaraz pod lampami. Wydawało mi się ze tak jak ty sobie zrobiłeś będzie nie ciekawie wyglądać ale całkiem fajnie ci to wyszło.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Nie 17:26, 28 Kwi 2013 Temat postu: Re: Oszczędzamy ksenony - LED do jazdy dziennej |
|
|
waldi1966 napisał: | W swojej Hondzie zamontowałem coś takiego, po wymianie jednego ksenonu. Róznica w jasności świecenia lamp potężna. Niewymieniona żarówka była jeszcze sprawna, ale wypalona. Wymieniłem także drugą. Żeby oszczędzić ksenony postanowiłem zamontować światła do jazdy dziennej. Całkowity koszt z montażem - 320 zł. Wreszcie droga jest pożądnie oświetlona przed autem i nie muszę pamietać o włączaniu świateł w dzień.
Montaż widoczny na zdjęciach. Czas pracy ok. 2 godziny.
Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
• Symetrycznie względem osi pojazdu
• Na równej wysokości
• Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
• Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
• Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
• Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
• Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
[/img] |
A powiedz gdzie sie wpinales w +12v po stacyjce ,oraz jaki kolor od postojowek przewodu jest nam potrzebny przy takim zabiegu?
A i najwazniejsze napisz dla potomnych model/producenta swiatel.
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss
Dołączył: 26 Gru 2012 Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:10, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
a możesz jeszcze wykonać zdjęcie w zoomie , tak z bkiska abu było widać jak i ile wystają ??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
waldi1966
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolny Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:16, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dorzucam szczegóły dotyczące wyglądu i montażu:
1. + roboczy dla świateł LED podłączony z pod stopy przekaźnika spryskiwaczy reflektorów. Obecne po włączeniu zapłonu.
2. + od postojówek to przewód różowy – dostępny pod osłoną kostki na reflektorze lub w wiązce przed lampą.
3. Ja zamontowałem lampy od NSSC. Chociaż nie zwracałem uwagi na producenta. Szukałem lamp pod wymiar grilla tj. wysokość między żebrowaniem wynosi max. 24 mm z przodu do 20 mm w głębi. Moje lampy mają 22 mm na kloszu i 20 mm obudowa. Maksymalna szerokość lamp to 190 mm. Dobrze jeżeli lampy mają lekki owal na kloszu.
4. Po wycięciu wzmocnienia między żebrami grilla, lampy wkleiłem na czarny sylikon temperaturoodporny – ze względu na małą odległość od reflektorów i chłodnicy ( ten sposób montażu lamp zdał egzamin w moim poprzednim aucie do końca eksploatacji)
5. Podłączenie elektryczne jest proste, jednak polecam skorzystanie z usług elektryka samochodowego – na pewno niczego nie uszkodzi.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 8:28, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Odkopie troche temat.
Bo do tej pory juz mialem kupic te ,,dedykowane" dzienne za 250zl na allegro.
Jednak dostrzeglem pewien problem z nimi,bo czy te wloty w zderzaku,ktore sa po obu stronach (jeden jest zaslepiony,drugi nie).To ten jeden nie jest przypadkiem kanalem do IC w dieslu?
Bo jesli tak to lipa straszna,ograniczac powietrze do IC.
W zwiazku z tym zaczalem szukac dalej i przyszedl mi do glowy pomysl taki,by zamontowac dzienne w wersji pojedynczych soczewek pod sama lampa.
Czyli jak kolega waldi1966 ma na foto swoje zamontowane,to ja bym chcial miedzy lampa a jego dziennymi.
Pierwsza mysl to model helli:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak po przeczytaniu,ze u nas szer. miedzy zeberkami to 24mm,wiec odpada - hella ma 30mm moze z lekkim hakiem.
Wiec odpalilem allegro,a tam wybor dosc duzy,niestety wszystko to china.
Np.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale za to srednice maja ok.
Mi przypadlo cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
Z racji posiadanego radiatora.
Musze jeszcze pomierzyc i przemyslec,bo wystepuja rozne opcje zasilania:
automat wykrywajacy wzrost/spadek napiecia oraz std. przekaznik.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 17:06, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
2. + od postojówek to przewód różowy – dostępny pod osłoną kostki na reflektorze lub w wiązce przed lampą.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Moglbys napisac,lub zaznaczyc na ktoryms foto skad ten sygnal postojowek dokladnie wziasc?Ktora wiazka czy to tam z tej bialej kostki?
Bo wiesz,jak zaczne szukac i pruc wiazki to lipa,wolalbym odrazu wiedziec,gdzie konkretnie sie wpiac,zeby nie robic balaganu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lanos1781 dnia Wto 17:08, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
waldi1966
Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolny Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:00, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dobierz się do kostki od żarówki świateł postojowych. Możesz dolutować sie do pinu plusowego lub znaleźć ten przewód w wiązce przed lampą, trzeba tylko delikatnie naciąć osłonę wiązki.
To nie jest ta szara kostka ze zdjęć.Włącz światła pozycyjne, będziesz wiedział gdzie jej szukać. Na zdjęciach masz chyba napęd układu poziomowania reflektorów, ale pewny nie jestem.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 10:13, 04 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ok,w piatek wznowie poszukiwania.
Pozniej wkleje foto i jak uda sie to jakis filmik z drl.
Dzieki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 12:04, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dla potomnych:
plus na postojowki wewnatrz lampy to rozowy.
Plus na zewnatrz lampy to CZERWONY wziety z kostki z dolnego rogu lampy (wtyczka 3 pinowa).
Foto i film niebawem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 10:03, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Obiecane fotki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:27, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Światła bija ostro, ale wygląda na to, że umiejscowienie tych świateł jest niezgodne z przepisami
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 12:33, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Światła bija ostro, ale wygląda na to, że umiejscowienie tych świateł jest niezgodne z przepisami |
Fakt,licze sie z tym.Nie ma 60mm miedzy nimi.
W zderzaku po lifcie nie ma z tym problemu.Niestety tutaj nic sensowniejszego nie udalo mi sie wymyslec. (bez ingerowania w sciaganie zderzaka itp)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:53, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś zapodać zdjęcie z bliska mocowania tych lamp i jakiś namiar na nie w sieci? Ja mam polifta i zastanawiam się nad montażem. Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 17:52, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Mógłbyś zapodać zdjęcie z bliska mocowania tych lamp i jakiś namiar na nie w sieci? Ja mam polifta i zastanawiam się nad montażem. Z góry dzięki |
Ja posiadam philips daylight 4 .
Ten model ma specyficzne mocowanie (jak raz zalozysz to ciezko pozniej wyjac swiatla z zatrzaskow,wiec musialem troche pilnikiem ew. demontaż w przyszlosci jakby byla taka potrzeba ulatwic.)
Chetnie bym sobie zalozyl dluzsze sa fajniejsze,ale tym bardziej wtedy torba z odlegloscia miedzy lampami.
Mam foto,wlasnie polifta z zalozonymi tak dziennymi (wlasciciela nie pamietam,mam nadzieje,ze sie nie obrazi,ze wrzucilem tu te foto)
[link widoczny dla zalogowanych]
Z philipsami jest taka sprawa,ze ma wbudowany automat zalaczania ,wiec wystarczy +12v,masa i sterowanie.U nas z aku nie mozna wziasc,bo czasem napiecie spada ponizej,wiec trzeba wziasc plus z skrzynki bezpiecznikow.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|