Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Oleje, gumy wachaczy i ogólny remoncik po zakupie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kobza28




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:44, 15 Cze 2016    Temat postu: Oleje, gumy wachaczy i ogólny remoncik po zakupie

Witam
Zakupiłem CrvIII(150tys) sprowadzaną z Danii. Na początku chce wymienić olej, czy Motul 8100 X-cess 5W40 to optymalny wybór? Muszę wymienić również tylne gumy wahaczy przednich oraz osłony wewnętrzne(lewą i prawą) przy skrzyni redukcyjnej przy tylnym moście. Orientujecie się może gdzie dostanę w miarę tanio te rzeczy? Macie może jakieś propozycję co powinno się robić po zakupie? Wiem, że olej w moście był wymieniany przy 20tys. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą oleju w skrzyni. Wszystko niby pięknie działa ale na 5 biegu reaguje z opóźnieniem(wiem, że na początku eksploatacji był regulowany 3 bieg). Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:29, 15 Cze 2016    Temat postu:

napewno warto tez zajrzec do filtrow powietrza, p.pylkowego oraz zainwestowac w wymiane przede wszystkim oleju w dyfrze, skrzyni , wymiane plyn hamulcowego i chlodnicy- to honda zaleca. Wtedy skrupulatnie prowadzic notatki i przestrzegac terminow wymian a auto odwdzieczy sie bezawaryjna jazda. Od razu dodam odnosnie cisnienia w oponach, jesli masz 17 tki pompuj do 2,4 bara. tak zalecaja w niemieckich serwisach auto mniej buja , pewniej sie prowadzi

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobza28




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:13, 15 Cze 2016    Temat postu:

2,4bara na przedniej i na tylnej osi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:31, 15 Cze 2016    Temat postu:

Tak, na jednej i drugiej osi takie wlasnie cisnienie zalecaja. Ustaw sobie tez luzy zaworowe i zobacz czy podowznie nie wymaga konserwaci, auto z Dani moze byc szybciej podatne na korozje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:28, 16 Cze 2016    Temat postu: Re: Oleje, gumy wachaczy i ogólny remoncik po zakupie

kobza28 napisał:
Witam
... czy Motul 8100 X-cess 5W40 to optymalny wybór?


"Optymalny" ale tylko z uwagi na cene bo jesli chodzi o jakosc I parametry to nie powala. X-cess 5W-40 to taki dobry polsyntetyk z przewaga frakcji mineralnych wiec stosujac ten olej trzeba miecna uwadze, ze bedzie on wymagal skrocenia okresow miedzy wymianami do 10 albo max 15 tys km.
Osobiscie sugerowalbym cos o specyfikacji lepkosciowej 5W30 lub lepiej 0W30 i spelniajacym wymagajaca norme MB 229.5.
Ponadto troche ze zdziwieniem przeczytalem, ze Twoje auto z przebiegiem 150 tkm ma az tyle rzeczy do wymiany. Moja CR-V z przebiegiem 250 tkm ma jeszcze wciaz oryginalne wszystkie element zawieszenia i ciagle nieuszkodzone oslony przegubow. Naprawde trudno mi sobie wyobrazic przyczyne, ktora spowodowala zuzycie oslon przegubow tylnych polosi napedowych, ktore to przeciez odksztalcaja sie w znacznie mniejszym stopniu niz np. przednie zewnetrzne.
Czy to auto ma naprawde tylko 150 tys km przebiegu? Czy przypadkiem kiedys nie doznalo powaznego uszkodzenia zawieszenia? Niezaleznie skad to auto przyjechalo, proponowalbym dokladnie sprawdzic jego historie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:41, 16 Cze 2016    Temat postu:

To jest pancerny czołg. Wymień płyny i daj se spokój z szukaniem dziury w całym. Też szukałem ale mi się już znudziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobza28




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:07, 16 Cze 2016    Temat postu:

Przebieg prawowity sprawdzany, mam zamiar zagazowac czy na pewno 0w30 będzie najlepszy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:37, 16 Cze 2016    Temat postu:

Ten silnik pojedzie na każdym oleju. Zalej jakikolwiek byle syntetyk. 0W30 będzie super wypas

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:54, 17 Sie 2016    Temat postu:

Powiem Ci niestety tak. Szukałem w kwietniu CRV-ki dla siebie i w Szczecinie 80% w komisach pochodziło z Danii, bo handlarze kupują tam najtaniej. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz jak obejrzysz dokładnie podwozie. One są tam na potęgę skorodowane a te gnojki zamalowują rdzę czarną farbą ze spraya i sprzedają. Jeśli już kupiłeś z Danii to koniecznie jedź na oczyszczanie podwozia z rdzy i konserwację. I to jeszcze przed zimą!

Założę się o piwo, że ostatni przegląd w Danii auto przeszło warunkowo, możesz się o tym przekonać wpisując VIN tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Poza tym, po zakupie wymień olej w silniku, w skrzyni i w tylnym moście - to nie są zabójcze koszty a komfort jazdy zdecydowanie wzrośnie.

Koniecznie sprawdź stan osłon amortyzatorów - pękają na potęgę a nie wymieniane wpłyną znacząco na żywotność amortyzatorów, a amortyzatory tanie nie są. Na temat osłon są już posty na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy