Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kobza28
Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:44, 15 Cze 2016 Temat postu: Oleje, gumy wachaczy i ogólny remoncik po zakupie |
|
|
Witam
Zakupiłem CrvIII(150tys) sprowadzaną z Danii. Na początku chce wymienić olej, czy Motul 8100 X-cess 5W40 to optymalny wybór? Muszę wymienić również tylne gumy wahaczy przednich oraz osłony wewnętrzne(lewą i prawą) przy skrzyni redukcyjnej przy tylnym moście. Orientujecie się może gdzie dostanę w miarę tanio te rzeczy? Macie może jakieś propozycję co powinno się robić po zakupie? Wiem, że olej w moście był wymieniany przy 20tys. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą oleju w skrzyni. Wszystko niby pięknie działa ale na 5 biegu reaguje z opóźnieniem(wiem, że na początku eksploatacji był regulowany 3 bieg). Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:29, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
napewno warto tez zajrzec do filtrow powietrza, p.pylkowego oraz zainwestowac w wymiane przede wszystkim oleju w dyfrze, skrzyni , wymiane plyn hamulcowego i chlodnicy- to honda zaleca. Wtedy skrupulatnie prowadzic notatki i przestrzegac terminow wymian a auto odwdzieczy sie bezawaryjna jazda. Od razu dodam odnosnie cisnienia w oponach, jesli masz 17 tki pompuj do 2,4 bara. tak zalecaja w niemieckich serwisach auto mniej buja , pewniej sie prowadzi
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kobza28
Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:13, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
2,4bara na przedniej i na tylnej osi?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tomiw70
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:31, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, na jednej i drugiej osi takie wlasnie cisnienie zalecaja. Ustaw sobie tez luzy zaworowe i zobacz czy podowznie nie wymaga konserwaci, auto z Dani moze byc szybciej podatne na korozje
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:28, 16 Cze 2016 Temat postu: Re: Oleje, gumy wachaczy i ogólny remoncik po zakupie |
|
|
kobza28 napisał: | Witam
... czy Motul 8100 X-cess 5W40 to optymalny wybór? |
"Optymalny" ale tylko z uwagi na cene bo jesli chodzi o jakosc I parametry to nie powala. X-cess 5W-40 to taki dobry polsyntetyk z przewaga frakcji mineralnych wiec stosujac ten olej trzeba miecna uwadze, ze bedzie on wymagal skrocenia okresow miedzy wymianami do 10 albo max 15 tys km.
Osobiscie sugerowalbym cos o specyfikacji lepkosciowej 5W30 lub lepiej 0W30 i spelniajacym wymagajaca norme MB 229.5.
Ponadto troche ze zdziwieniem przeczytalem, ze Twoje auto z przebiegiem 150 tkm ma az tyle rzeczy do wymiany. Moja CR-V z przebiegiem 250 tkm ma jeszcze wciaz oryginalne wszystkie element zawieszenia i ciagle nieuszkodzone oslony przegubow. Naprawde trudno mi sobie wyobrazic przyczyne, ktora spowodowala zuzycie oslon przegubow tylnych polosi napedowych, ktore to przeciez odksztalcaja sie w znacznie mniejszym stopniu niz np. przednie zewnetrzne.
Czy to auto ma naprawde tylko 150 tys km przebiegu? Czy przypadkiem kiedys nie doznalo powaznego uszkodzenia zawieszenia? Niezaleznie skad to auto przyjechalo, proponowalbym dokladnie sprawdzic jego historie.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:41, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
To jest pancerny czołg. Wymień płyny i daj se spokój z szukaniem dziury w całym. Też szukałem ale mi się już znudziło.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kobza28
Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:07, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Przebieg prawowity sprawdzany, mam zamiar zagazowac czy na pewno 0w30 będzie najlepszy?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:37, 16 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Ten silnik pojedzie na każdym oleju. Zalej jakikolwiek byle syntetyk. 0W30 będzie super wypas
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krencik
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:54, 17 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci niestety tak. Szukałem w kwietniu CRV-ki dla siebie i w Szczecinie 80% w komisach pochodziło z Danii, bo handlarze kupują tam najtaniej. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz jak obejrzysz dokładnie podwozie. One są tam na potęgę skorodowane a te gnojki zamalowują rdzę czarną farbą ze spraya i sprzedają. Jeśli już kupiłeś z Danii to koniecznie jedź na oczyszczanie podwozia z rdzy i konserwację. I to jeszcze przed zimą!
Założę się o piwo, że ostatni przegląd w Danii auto przeszło warunkowo, możesz się o tym przekonać wpisując VIN tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Poza tym, po zakupie wymień olej w silniku, w skrzyni i w tylnym moście - to nie są zabójcze koszty a komfort jazdy zdecydowanie wzrośnie.
Koniecznie sprawdź stan osłon amortyzatorów - pękają na potęgę a nie wymieniane wpłyną znacząco na żywotność amortyzatorów, a amortyzatory tanie nie są. Na temat osłon są już posty na forum.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|