Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Oleje do dwusuwów (2T) w ON i i-CTDI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kardon1985




Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:48, 21 Sie 2014    Temat postu: Oleje do dwusuwów (2T) w ON i i-CTDI

Witam,

Ktoś z was kiedyś testował albo słyszał może o praktykach związanych z dolewaniem oleju do dwusuwów (2T) do ON w dieslach Hondy 2.2 i-CTDI?
Podobno ma to pozytywny wpływ na silnik (więcej tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]).

Ja mam przejechane pierwsze 400 km na paliwie z domieszką oleju 2T i jak na razie szału nie ma. Różnice, o ile są, nie są zauważalne, ale może pozwoli to pewnym elementom pochodzić bez usterki trochę dłużej za sprawą lepszego smarowania?

Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:59, 22 Sie 2014    Temat postu:

A jakie "elementy" masz na mysli? Z doswiadczenia wiem, ze jednym pomoze a innym niekoniecznie. Czy uklad wtrysku Hondy jest jakos szczegolnie podatny na zuzycie (zacieranie i zluszczanie sie elementow pompy lub wtryskiwaczy)? Jesli nie i jesli nie stosujesz odsiarczonego i odtluszczonego ON typu premium, to raczej nie widze sensu dolewania oleju do paliwa tak na wszelki wypadek. Co innego jesli celem takiego zabiegu mialoby byc np. "odetkanie" zapieczonego wtrysku lub poprawa pracy pompy jesli zauwazymy opilki w filtrze paliwa i/lub spadki cisnienia paliwa np. podczas uruchamiania silnika. Co do mozliwych negatywnych skutkow, to trzeba sie w takim przypadku liczyc z mozliwoscia zablokowania ukladu VGT turbosprezarki i przytkania katalizatora, nie mowiac juz o FAP.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:20, 22 Sie 2014    Temat postu:

Polecam dodatek AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF) najlepszy środek do czyszczenia i smarowania wtrysków i pompy nawet dodatki millersa nie dają takiego efektu. Testowałem na kilku autach i zawsze poprawiał pracę silnika i wyciszają wtryski które jak wiadomo pracują głośniej przez nagar który się w nich zbiera . Zauważalne różnice w niektórych autach nawet po 100km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:46, 22 Sie 2014    Temat postu:

Ten dodatek to typowy koncentrat detergentow na bazie lekkiej i ciezkiej nafty. W takim przypadku uwazam, iz stwierdzenie ze jest on srodkiem do "smarowania" jest nieuzasadnione.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 11:48, 22 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:01, 22 Sie 2014    Temat postu:

źle napisałem, on poprawia smarowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 15:14, 22 Sie 2014    Temat postu: Re: Oleje do dwusuwów (2T) w ON i i-CTDI

kardon1985 napisał:
Witam,

Ktoś z was kiedyś testował albo słyszał może o praktykach związanych z dolewaniem oleju do dwusuwów (2T) do ON w dieslach Hondy 2.2 i-CTDI?
Podobno ma to pozytywny wpływ na silnik (więcej tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]).

Ja mam przejechane pierwsze 400 km na paliwie z domieszką oleju 2T i jak na razie szału nie ma. Różnice, o ile są, nie są zauważalne, ale może pozwoli to pewnym elementom pochodzić bez usterki trochę dłużej za sprawą lepszego smarowania?

Co o tym sądzicie?



Ja leje ok 200ml na pełen bak ON oleju 2t ravenol (z tego co czytałem w jakimś forum olej musi być niskopopiołowy,czy coś takiego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kardon1985




Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:24, 23 Sie 2014    Temat postu:

slapas napisał:
A jakie "elementy" masz na mysli? Z doswiadczenia wiem, ze jednym pomoze a innym niekoniecznie. Czy uklad wtrysku Hondy jest jakos szczegolnie podatny na zuzycie (zacieranie i zluszczanie sie elementow pompy lub wtryskiwaczy)? Jesli nie i jesli nie stosujesz odsiarczonego i odtluszczonego ON typu premium, to raczej nie widze sensu dolewania oleju do paliwa tak na wszelki wypadek. Co innego jesli celem takiego zabiegu mialoby byc np. "odetkanie" zapieczonego wtrysku lub poprawa pracy pompy jesli zauwazymy opilki w filtrze paliwa i/lub spadki cisnienia paliwa np. podczas uruchamiania silnika. Co do mozliwych negatywnych skutkow, to trzeba sie w takim przypadku liczyc z mozliwoscia zablokowania ukladu VGT turbosprezarki i przytkania katalizatora, nie mowiac juz o FAP.
Pozdrawiam.


Nie udało mi się znaleźć nigdzie inf. o tym, aby ktoś miał problemy o których wspominasz przy stosowaniu takiego dodatku a na innych forach - dotyczących co prawda innych aut, ale tamtejsi użytkownicy stosują ten dutek już latami...
Jeśli można pomóc wtryskom, pompie bez dużych nakładów i wydłużyć jej żywotność to czemu tego nie robić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:55, 23 Sie 2014    Temat postu:

Nie pisalbym o mozliwyk problemach, gdybym nie mial ku temu podstaw. Tak sie niestety zlozylo, ze dolewalem Mixolu do paliwa, gdyz trafily mi sie problemy z wtryskiem (korekcja pzekroczyla wszystkie dopuszczalne granice) a w pompia commonrail zawieszal sie zawor. Po zastosowaniu plukanki czyszczacej wtryski (mieszanina detergentow i mixolu) zapieczony wtrysk sie odetkal i korekcje wrocily do normy. Po tym wszystkim przez kilka miesiecy dolewalem tez oleju 2T do paliwa... do momentu az regulacja kierownic VGT w Turbo, przestala dzialac. Po rozebraniu turbiny, okazalo sie, ze mechanizm regulacji kierownic jest calkowicie zabite tlusta sadza.
Jak pisalem wczesniej, katalizator i dpf tez moga stac sie ofiarami stosowania dolewek oleju do paliwa. Dlaczego zmniejszono zawartosc m.in. siarki i fosforu w paliwach? Dlaczego "odchudza" sie tez oleje przeznaczone do silnikow z FAP? Wszystko wlasnie po to aby obnizyc ilosc popiolow w gazach spalinowych a dolewajac olej do paliwa, robimy wlasnie cos przeciwnego - w niekontrolowany sposob zmieniamy sklad paliwa, co moze niekiedy wplynac na wzrost emisji substancji smolistych i popiolow, ktore moga uszkodzic turbo, katalizator lub filtr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kardon1985




Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:02, 24 Sie 2014    Temat postu:

slapas napisał:
Nie pisalbym o mozliwyk problemach, gdybym nie mial ku temu podstaw. Tak sie niestety zlozylo, ze dolewalem Mixolu do paliwa, gdyz trafily mi sie problemy z wtryskiem (korekcja pzekroczyla wszystkie dopuszczalne granice) a w pompia commonrail zawieszal sie zawor. Po zastosowaniu plukanki czyszczacej wtryski (mieszanina detergentow i mixolu) zapieczony wtrysk sie odetkal i korekcje wrocily do normy. Po tym wszystkim przez kilka miesiecy dolewalem tez oleju 2T do paliwa... do momentu az regulacja kierownic VGT w Turbo, przestala dzialac. Po rozebraniu turbiny, okazalo sie, ze mechanizm regulacji kierownic jest calkowicie zabite tlusta sadza.
Jak pisalem wczesniej, katalizator i dpf tez moga stac sie ofiarami stosowania dolewek oleju do paliwa. Dlaczego zmniejszono zawartosc m.in. siarki i fosforu w paliwach? Dlaczego "odchudza" sie tez oleje przeznaczone do silnikow z FAP? Wszystko wlasnie po to aby obnizyc ilosc popiolow w gazach spalinowych a dolewajac olej do paliwa, robimy wlasnie cos przeciwnego - w niekontrolowany sposob zmieniamy sklad paliwa, co moze niekiedy wplynac na wzrost emisji substancji smolistych i popiolow, ktore moga uszkodzic turbo, katalizator lub filtr.


Brzmi to na prawdę przekonująco, ale nie rozumiem w takim razie czemu na tylu forach, przez tylu ludzi jest to jednak polecane. Nawet Niemcy leją to do swoich BMW i samochodów z TDI ->
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:22, 25 Sie 2014    Temat postu:

To pewnie z tego samego powodu, z ktorego i ja sam dolewalem i dlaczego tak wiele osob stosuje rozne magiczne srodki jak np. ceramizery albo inne uszlachetniacze. Very Happy
Poprostu znakomita wiekszosc uzytkownikow nie jest specjalistami w kwestii paliw czy olejow i wogole zjawisk trybologicznych zachodzacych w silnikach spalinowych. Dlatego zazwyczaj opieramy sie na informacjach pochodzacych z bardziej lub mniej "kompetentnych i wiarygodnych" zrodel gdyz z oczywistych wzgledow nie jestesmy w stanie wszystich tych informacji zweryfikowac. Niestety ale bardzo czesto, te zdawaloby sie "kompetentne" zrodla takie jak autoryzowane serwisy, okazuja sie totalna porazka z uwagi na fakt, ze ich postepowanie jest zdeterminowane ich wlasnym interesem a nie dobrem naszych samochodow. To sprawia, ze czesto zalecaja praktyki, ktore pozwola oddalic od nich samych koniecznosc napraw gwarancyjnych, co z kolei niestety czesto w dluzszej perpektywie na nasze pojazdy.
Aby kompleksowo i w perspektywie dlugoterminowej okreslic wplyw jakiegos ddatku np. na silnik samochodu, to nie wystarcza opinie 10, 100 czy nawet 1000 uzytkownikow, gdyz nikt z nas kierowcow nie rozbiera silnika po przejechaniu np. 200 tkm i nie porownuje zuzycia poszczegolnych elementow z innymi silnikami, ktore przejechaly taki sam dystans w porownywalnych warunkach, tylko bez tego dodatku. Jestem przekonany, ze podstawa najmniej 90% tego typu opinii, sa bardziej, lub mniej subiektywne oceny albo odczucia uzytkownikow, z ktorych moze co 10 mial cokolwiek do czynienia z branza motoryzacyjna. Very Happy
Dlatego tez nie jestesmy w stanie stwierdzic, czy mimo tylu pchlebnych opinii, dodawanie oleju do paliwa napewno pomoze silnikowi w ogolnym tego slowa znaczeniu, czy tez nie. Czy moze w ten sposob faktycznie poratujemy pompe wtryskowa, ale w dalszej perspektywie bedziemy sie borykac z problemami z turbo, EGR, katalizatorem czy FAP? czy zwiazki cynku (przeciwzatarciowe) zawarte w oleju 2T pomoga utrzymac wtryski w dobrej kondycji, czy tez po pewnym czasie ich depozyty na dyszach, nie wplyna negatywnie na proces formowania stozka wtrysku?
Ja niestety nie potrafie odpowiedziec na te pytania ale jestem swiadom, ze tego typu problemy moga sie pojawic i dlatego staram sie nie podchodzic bezkrytycznie do obeiegowych opinii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 13:31, 25 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy