Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Luzy zaworowe-regulacja ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirus_1969




Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:25, 25 Gru 2017    Temat postu: Luzy zaworowe-regulacja ?

Mam takie pytanie mam zamontowaną instalacje gazową w swoim aucie rocznik 2008.Silnik 2.4. 166 kucy.
Wersja amerykańska.Czy w mam sprawdzać,regulować luzy zaworowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:40, 26 Gru 2017    Temat postu:

Jak najbardziej tak i to nawet lepiej jezeli czesciej niz w 2.0 V-Itec czyli co ok. 20 tkm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:45, 25 Lip 2018    Temat postu:

Przy czym pierwsze 30k sprawdzaj co 10k, żeby wiedzieć czy się bardzo zużywają, jeżeli tak, to szybko do gaziarza na duże poprawki instalacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
longer-20




Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:21, 02 Wrz 2018    Temat postu:

Co masz kolego na myśli pisząc o dużych poprawkach u gaziarza? Właśnie nie dawno drugi raz regulowałem zawory po 15tyś na gazie(R20A2) i co sie okazało, na ssaniu na cylindrach 1,3,4 wartości wynosiły 0,10mm do 0,15mm zaś na cylindrze 2 wartosci zostały te same z momentu ostatniej regulacji tzn 0,20mm. Wydech oscylował 0,18 do 0,22mm, co może być przyczyną takich różnic na zaworach ssania? Instalka (sterownik LPGTECH 224, wtryskiwacze STAG AC W02, reduktor STAG AC R01) serwisowana na bieżąco razem z regulacjami co około 10tkm. Pozdrawim

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:06, 03 Wrz 2018    Temat postu:

Co prawda nie jestem tym "kolega" do ktorego kierowales pytanie, ale z racji, ze sam troche "grzebie" zarowno w aucie jak I w instalacji, to chcialbym zasugerowac, zeby zanim zaczniesz cokolwiek rozbierac I wymieniac, zrobic diagnostyke silnika. Nawet przy pomocy prostego interfejsu wspolpracujacego z jednym z wielu programow na smartfonie, mozna sprawdzic co sie dzieje z silnikiem poprzez kontrole:
- zachowania korekt paliwowych na benzynie I lpg,
- cisnienia w kolektorze dolotowym,
- zachowania wskazan sondy lambda w CL i OL na obu paliwach.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
longer-20




Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:36, 04 Wrz 2018    Temat postu:

Witam, posiadam taki interfejs. Obserwowałem już korekty na LPG i chyba mieszczą się w normie, tzn wartości długo i krótoteminowych po dodaniu do siebie nie przekraczają 5%. Jeżeli chodzi o pozostałe wskaźniki nie wiem jakie powinny być normy, czy mógłbyś przybliżyć jakie są normy? Z góry dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:16, 05 Wrz 2018    Temat postu:

chodzi o to, jak sie zmieniaja korkty np. podczas przelaczania miedzy paliwami - chodzi o to aby sprawdzic, czy czas wtrysku benzyny bedzie porownywalny dla obu przypadkow.
To powyzsze dotyczy CL a wazne jest tez, czy zachowana jest wlasciwy AFR dla OL I dlatego trzeba podpatrzec, jak bedzie sie zachowywac wskazanie sondy lambda w zakresie pracy, kiedy korekty sa wylaczone.
Ponadto zalecam wykrecic swiece i skontrolowac ich stan, porownac kolory nalotu, gdyz moze sie zdarzyc, ze np. tylko jeden wtryskiwacz jest przytkany, czego nie wykryjesz tylko poprzez kontrole korekt.
A co do MAP, to powinien on wskazywac cisnienie ponizej 0.3 MPa w fazie pracy na wolnych obrotach. Jesli jest wiecej, to moze to swiadczyc o nieszczelnosci kolektora albo zlej pracy przepustnicy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:20, 08 Lut 2021    Temat postu:

Okej, sprawa ma się tak:
W pierwszych modelach CRV III przed liftem nie ma 3ciej sondy, nie jest to lambda a szerokopasmowa. Więc nie ma takiej siły na ziemi i w kosmosie by bez strojenia AFR te Hondy miały idealną instalkę.
Co prawda czytuję że ponoć Tech sobie nawet radzi z obliczeniami dla OL, czyli Open Loop, czyli momentu kiedy my gaz do dechy, to wtedy to w tym momencie instalacja LPG jest poza kontrolą i tylko strojenie AFR da nam pewność (sonda w rurę i wyjazd na strojenie)

Co do korekt, to nie ma czegoś takiego jak typowa norma, każdy silnik pracuje lekko inaczej, a więc jeżeli kolegi X silnik ma średnio 5% to na gazie też musi mieć 5%, jak kolegi Y ma 3% to na gazie też musi mieć 3%.

Ja przy pierwszej regulacji zaworów po ok 2tys km miałem rozjazd kosmos, strach myśleć jakbym to zostawił na 10tys gdzie nie czuć było że coś nie tak. Na podstawie szczelin doregulowałem sobie programowo Tech'a, druga regulacja było zdecydowanie lepiej, jeszcze podregulowałem, no a teraz już śpię spokojnie.

Jeśli jeździcie na LPG to polecam skaner OBD z małym wyświetlaczem, kosztował mnie coś ok 500zł droga zabawka, ale ustawiłem sobie na małym LCD obie korekty, ładowanie, temp silnika i obciążenie i powiem Wam że nie żaluję obecnie ani złotówki. Zwłaszcza kiedy w Holandii padł alternator, kontrolka czerwona świeci ładowania a ja jeszcze ok 100km (nie)spokojnie zrobiłem bo skaner pokazywał ok 13V, jak spadł nagle na 12.5V to już trzeba było zjechać na parking a kontrolka czerwona na desce ani mocniej ani słabiej się nie świeciła Wink

I teraz co jest najlepsze. Ja nie reguluję LPG od lat, stroiłem na podstawie zużywania zaworów i później koniec. Mam ten skaner na desce, jak cokolwiek zaczyna odbiegać to filtry wymieniam i za każdym razem korekty wracają do normy, czasem jest tak że nic się nie dzieje i po tych 8tys km wymienię filtry tak czy inaczej, ale generalnie, ułatwienie życia jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Pon 0:23, 08 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy