Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirus_1969
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:25, 25 Gru 2017 Temat postu: Luzy zaworowe-regulacja ? |
|
|
Mam takie pytanie mam zamontowaną instalacje gazową w swoim aucie rocznik 2008.Silnik 2.4. 166 kucy.
Wersja amerykańska.Czy w mam sprawdzać,regulować luzy zaworowe?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:40, 26 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej tak i to nawet lepiej jezeli czesciej niz w 2.0 V-Itec czyli co ok. 20 tkm.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:45, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Przy czym pierwsze 30k sprawdzaj co 10k, żeby wiedzieć czy się bardzo zużywają, jeżeli tak, to szybko do gaziarza na duże poprawki instalacji
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
longer-20
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:21, 02 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Co masz kolego na myśli pisząc o dużych poprawkach u gaziarza? Właśnie nie dawno drugi raz regulowałem zawory po 15tyś na gazie(R20A2) i co sie okazało, na ssaniu na cylindrach 1,3,4 wartości wynosiły 0,10mm do 0,15mm zaś na cylindrze 2 wartosci zostały te same z momentu ostatniej regulacji tzn 0,20mm. Wydech oscylował 0,18 do 0,22mm, co może być przyczyną takich różnic na zaworach ssania? Instalka (sterownik LPGTECH 224, wtryskiwacze STAG AC W02, reduktor STAG AC R01) serwisowana na bieżąco razem z regulacjami co około 10tkm. Pozdrawim
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:06, 03 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Co prawda nie jestem tym "kolega" do ktorego kierowales pytanie, ale z racji, ze sam troche "grzebie" zarowno w aucie jak I w instalacji, to chcialbym zasugerowac, zeby zanim zaczniesz cokolwiek rozbierac I wymieniac, zrobic diagnostyke silnika. Nawet przy pomocy prostego interfejsu wspolpracujacego z jednym z wielu programow na smartfonie, mozna sprawdzic co sie dzieje z silnikiem poprzez kontrole:
- zachowania korekt paliwowych na benzynie I lpg,
- cisnienia w kolektorze dolotowym,
- zachowania wskazan sondy lambda w CL i OL na obu paliwach.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
longer-20
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:36, 04 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Witam, posiadam taki interfejs. Obserwowałem już korekty na LPG i chyba mieszczą się w normie, tzn wartości długo i krótoteminowych po dodaniu do siebie nie przekraczają 5%. Jeżeli chodzi o pozostałe wskaźniki nie wiem jakie powinny być normy, czy mógłbyś przybliżyć jakie są normy? Z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:16, 05 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
chodzi o to, jak sie zmieniaja korkty np. podczas przelaczania miedzy paliwami - chodzi o to aby sprawdzic, czy czas wtrysku benzyny bedzie porownywalny dla obu przypadkow.
To powyzsze dotyczy CL a wazne jest tez, czy zachowana jest wlasciwy AFR dla OL I dlatego trzeba podpatrzec, jak bedzie sie zachowywac wskazanie sondy lambda w zakresie pracy, kiedy korekty sa wylaczone.
Ponadto zalecam wykrecic swiece i skontrolowac ich stan, porownac kolory nalotu, gdyz moze sie zdarzyc, ze np. tylko jeden wtryskiwacz jest przytkany, czego nie wykryjesz tylko poprzez kontrole korekt.
A co do MAP, to powinien on wskazywac cisnienie ponizej 0.3 MPa w fazie pracy na wolnych obrotach. Jesli jest wiecej, to moze to swiadczyc o nieszczelnosci kolektora albo zlej pracy przepustnicy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:20, 08 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Okej, sprawa ma się tak:
W pierwszych modelach CRV III przed liftem nie ma 3ciej sondy, nie jest to lambda a szerokopasmowa. Więc nie ma takiej siły na ziemi i w kosmosie by bez strojenia AFR te Hondy miały idealną instalkę.
Co prawda czytuję że ponoć Tech sobie nawet radzi z obliczeniami dla OL, czyli Open Loop, czyli momentu kiedy my gaz do dechy, to wtedy to w tym momencie instalacja LPG jest poza kontrolą i tylko strojenie AFR da nam pewność (sonda w rurę i wyjazd na strojenie)
Co do korekt, to nie ma czegoś takiego jak typowa norma, każdy silnik pracuje lekko inaczej, a więc jeżeli kolegi X silnik ma średnio 5% to na gazie też musi mieć 5%, jak kolegi Y ma 3% to na gazie też musi mieć 3%.
Ja przy pierwszej regulacji zaworów po ok 2tys km miałem rozjazd kosmos, strach myśleć jakbym to zostawił na 10tys gdzie nie czuć było że coś nie tak. Na podstawie szczelin doregulowałem sobie programowo Tech'a, druga regulacja było zdecydowanie lepiej, jeszcze podregulowałem, no a teraz już śpię spokojnie.
Jeśli jeździcie na LPG to polecam skaner OBD z małym wyświetlaczem, kosztował mnie coś ok 500zł droga zabawka, ale ustawiłem sobie na małym LCD obie korekty, ładowanie, temp silnika i obciążenie i powiem Wam że nie żaluję obecnie ani złotówki. Zwłaszcza kiedy w Holandii padł alternator, kontrolka czerwona świeci ładowania a ja jeszcze ok 100km (nie)spokojnie zrobiłem bo skaner pokazywał ok 13V, jak spadł nagle na 12.5V to już trzeba było zjechać na parking a kontrolka czerwona na desce ani mocniej ani słabiej się nie świeciła
I teraz co jest najlepsze. Ja nie reguluję LPG od lat, stroiłem na podstawie zużywania zaworów i później koniec. Mam ten skaner na desce, jak cokolwiek zaczyna odbiegać to filtry wymieniam i za każdym razem korekty wracają do normy, czasem jest tak że nic się nie dzieje i po tych 8tys km wymienię filtry tak czy inaczej, ale generalnie, ułatwienie życia jest.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Pon 0:23, 08 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|