Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Jaki olej silnikowy
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojteksw49




Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:45, 15 Cze 2014    Temat postu: Jaki olej silnikowy

Witam
Ciekawy jestem jakie oleje silnikowe stosujecie w CR-V?
Zbliża się powoli wymiana oleju i zastanawiam się jaki olej zalać, do obecnej chwili jest SHELL Helix 5W30.
Jaka jest różnica między olejem SHELL Helix Ultra Extra 5W30 a Shell HELIX ULTRA AV-L 5W30?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojteksw49 dnia Nie 13:31, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:56, 15 Cze 2014    Temat postu:

Z opisu wnioskuje ze masz benzynę w takim razie powinieneś zalać 0w20, taki zaleca honda. Najlepiej zalej millersa, a jak ci nie szkoda kasy to AMSoil. Motul tez jest dobry.

Polecam też zrobić płukankę, najlepiej płukanką ropopochodną np. Millers

Robisz dolewki miedzy wymianami, jaki ma przebieg twoje auto?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Nie 14:15, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojteksw49




Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:39, 15 Cze 2014    Temat postu:

Tak benzyna 2.0 Przebieg auta 115 tyś. od początku SHELL Helix 5W30. Cały czas serwisowany w ASO, teraz postanowiłem trochę sam podziałać. W ASO powiedzieli abym dalej był na 5W. Oleju nie bierze, teraz od wymiany jest 14 tyś i jest 3/4 na bagnecie. Jestem przeciwny płukankom, lepiej wcześniej wymienić olej.
Honda zaleca także 5W30, tak mam w instrukcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojteksw49 dnia Nie 17:40, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:36, 15 Cze 2014    Temat postu:

Serwisy leja to co taniej kupia w beczkach. Zrobisz jak chcesz. Dlaczego jestes przeciwnikiem plukanki? Poczytaj sobie opinie na forum accordpolska. Ja uzywam zawsze przed wymiana, a to ze wymienisz wczesniej olej to nic ci nie da.
Wiem ze honda zaleca takze 5w30, ale na zimy w polsce lepszy bedzie 0w20 chodzi o rozruch silnika. Po nagrzaniu i jeden i drugi bedzie tak samo rzadki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojteksw49




Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:12, 15 Cze 2014    Temat postu:

A ten olej warto zalać Mobil 1 Fuel Economy 0W-30, na forum accorda czytałem, każdy ma swoją rację, a tyle opinii ilu piszących.
Brałem pod uwagę jeszcze MOTUL 8100 ECO-nergy 0W30


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:28, 15 Cze 2014    Temat postu:

0w30 honda zaleca do diesla. Jesli bardzo chcesz zostac przy 5w30 to kup millersa z czasteczkami nanodrive [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Pon 8:30, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
querk




Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:06, 15 Cze 2014    Temat postu:

Chyba ten 5W30 wystarczy w zupełności. Przecież to nie jest wół roboczy, że pracuje w jakichś ekstremalnych warunkach. A i pogodę mamy normalną. To nie Syberia ani Sahara. A tu bym się z kolegą nie zgodził, że wcześniejsza wymiana nic nie daje. Jesli auto pracuje w wyjątkowo ciężkich warunkach np. bardzo często ciągnie przyczepę campingową w ogromne upały (lub inne warunki np wysokie kręcenie) to olej po 12000 km będzie tak zużyty jak podczas normalnej eksploatacji po 15000 km. Wszystko zależy od tego jak eksploatujesz auto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojteksw49




Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:05, 15 Cze 2014    Temat postu:

0W30 Honda zaleca też do benzyny. Moje auto jeździ bez obciążeń, głównie miasto.
Poniżej skan z instrukcji, zalecane oleje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:05, 15 Cze 2014    Temat postu:

querk napisał:
Chyba ten 5W30 wystarczy w zupełności. Przecież to nie jest wół roboczy, że pracuje w jakichś ekstremalnych warunkach. A i pogodę mamy normalną. To nie Syberia ani Sahara. A tu bym się z kolegą nie zgodził, że wcześniejsza wymiana nic nie daje. Jesli auto pracuje w wyjątkowo ciężkich warunkach np. bardzo często ciągnie przyczepę campingową w ogromne upały (lub inne warunki np wysokie kręcenie) to olej po 12000 km będzie tak zużyty jak podczas normalnej eksploatacji po 15000 km. Wszystko zależy od tego jak eksploatujesz auto.


no tak, ale mi chodziło o płukankę, że zamiast niej wymieniać wcześniej olej nic nie daje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Nie 21:06, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:09, 15 Cze 2014    Temat postu:

w instrukcji jest napisane "Zalecane jest stosowanie oryginalnego oleju silnikowego Honda Motor Oil" Zadzwoń do hondy i zapytaj jaką ma lepkość ten olej to Ci powiedzą że 0w20

Tak wygląda butla [link widoczny dla zalogowanych]

a tu do diesla [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Nie 21:16, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
querk




Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żory
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:18, 15 Cze 2014    Temat postu:

no bo tez tak jest trochę, że właśnie ważne są te parametry. W takim dużym serwisie co leją olej z dużych beczek to nigdy nie wiesz jakiej firmy olej jest w środku. Dlatego warto po prostu kiedyś podjąć tą decyzję, przejść na konkretny olej i z nim jechać na wymianę do zaufanego fachowca.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez querk dnia Nie 21:19, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:26, 15 Cze 2014    Temat postu:

poszukajcie na youtubie test olejów jak są gęste różne lepkości przy minus 20 stopni to w szoku będziecie. Pamiętajcie że olej który zgęstniał przez niską temperaturę nie przepłynie przez filtr. Dopóki nie zrobi się na tyle rządki żeby przez niego przepłynąć płynie obiegiem razem z syfem z miski na silnik. Dlatego zalecane są między innymi płukanki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:52, 15 Cze 2014    Temat postu:

Silnik benzynowy Hondy produkowany w ostatnich kilkunastu latach raczej nie zostanie nigdy zajechany w naszym klimacie przez źle dobraną lepkość oleju, ponieważ rozrzut dedykowanej lepkości jest bardzo szeroki. Fabryka zapodaje 0W-20 i te silniki nie zacierają się nawet w krajach o znacznie cieplejszym klimacie. Zdarza się, że goście jeżdżą na oleju 10W-50 i też nie ma przypadków zatartego z tego powodu silnika. Najwążniejsza jest klasa jakości i regularna wymiana oleju. Faktem jest, że Honda produkuje ciasno spasowane silniki i dlatego stosowanie lepkości 0W jest jak najbardziej wskazane, poniewaz największe zużycie silnika następuje w trakcie pracy przez kilka pierwszych minut...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:26, 16 Cze 2014    Temat postu:

Witam szanownych kolegow i zamierzam tez wtracic swoje trzy grosze w temacie olejenia. Jesli chodzi o dobor wlasciwego oleju do silnika, to wydaje sie on tym bardziej skomplikowany im wiecej wiedzy odkrywamy w temacie funkcjonowanie ukladu smarowania silnikow i samych olejow. Poczatkowo, kiedy czlowiek nie wnika zbytnio w te zagadnienia, to wydaje sie, ze wystarczy odpowiednio dobrac lepkosc i sukcesgotowy. Potem, kiedy zaczniemy sie wgryzac w temat, szukac informacji w necie, na stronach poradnikow serwisowych i producentow olejow lub w literaturze fachowej, to pojawia sie coraz wiecej drzew w tym lesie i widzimy jak skomplikowanym jest to zagadnieniem... i kiedy tak glowimy sie, jakim cudem olej moze spelniac tak bardzo odmienne zadania w silniku, to dochodzimy do wniosku, ze wszystko to udaje sie tylko dzieki daleko idacym kompromisom, bo z jednej strony oczekujemy aby olej byl odpowiednio lepki aby zapewnic ciaglosc filmu olejowego a z drugiem musi byc rzadki zeby zapewnic odpowiednia pompowalnosc, dodawane sa do oleju detergenty aby mial wlasnoci myjace ale jednoczesnie olej nie moze sie pienic i chlonac wody itd itp. I kiedy tak studiujemy, czytamy, porownujemy parametry poszczegolnych olejow, nachodzi nas konstatacja, ze przeciez wiekszosc ludzi wogole nie zadaje sobie trudu wnikania w istote smarowania czy tez aby doglebnie analizowac wlasnoci i sklady olejow i stosuja w swych autach to co im zaleci mechanik, czy sklep lub co im sie wydaje dobre i... tez w wiekszosci przypadkow uzytkowuja swoje samochody bez przykrych niespodzianek dlugo i szczesliwie. Very Happy
Gdzie tkwi zatem klucz tej zagadki? Ano w tym, ze wiekszosc popularnych silnikow skonstruowanych do polowy poprzedniej dekady, jest calkiem tolerancyjna w kwestii stosowanego oleju przy zalozeniu uzytkowania pojazdow w umiarkowanych warunkach eksploatacyjnych. W wiekszosci przypadkow ludzie dobieraja oleje patrzac tylko na lepkosc i nie zwracaja uwagi czy maja one zwiekszone wlasciwosci przeciwzuzyciowe (ACEA A3/B4) zawierajace dodatkowe pakiety dodatkow ZDDP, czy moze sa lekkobiezne (A1/B1 lub A5/B5) a moze zawieraja zmniejszone zawartoci fosforu i siarki aby w ten sposob zredukowac tworzenie sie popiolow i tym samym dostosowac olej do filtrow DPF (oleje klasy C), malo kto patrzy tez jaki zapas zdolnosci neutralizacji kwasow (TBN) posiada dany olej albo w koncu czy jest rzeczywiscie olejem "syntetycznym" czy tylko stal sie takim w wyniku zabiegow marketingowych "synthese technology" itp.
Przepraszam za ten przydlugi wywod, ale chcialem w ten sposob z jednej strony poprzec kolege Pean, ktory slusznie zauwazyl, ze "klasa jakosciowa" to bardzo wazny aspekto doboru oleju, a z drugiej strony chcialem zasugerowac, ze jesli juz ktos decyduje sie na samodzielny dobor oleju (lub jakichkolwiek srodkow eksploatacyjnych) albo jesli doradza innym, to powinien mozliwie doglebnie poznac dany temat. W innym przypadku bedzie to wygladac troche jakby "wiodl slepy kulawego" Very Happy
No i wreszcie jesli chodzi o olej do silnika R20a Hondy, to ten wyciag z instrukcji, zamieszczony przez kolege Wojteksw49 mowi wszystko zarowno tym co nie wnikaja w szczegoly istoty smarowania, jak i tym co znajac zalecenia producenta i sposob w jaki uzytkuja auta, chcieliby wybrac cos ekstra dla swoich wymarzonych zabawek.
Tak wiec, jesli nie mamy zaciecia sportowego i nie traktujemy naszego samochodu jakos specjalnie niewdziecznie zaprzegajac go do ciagnecia lawety czy wozenia cegiel na budowe albo tez nie mieszkamy na Syberii czy w Kaliforni albo tez jesli nie mamy instalacji LPG, to wystarczy jesli wybierzemy jakis olej z tego przedzialu lepkosci pokazanego na rysunku - a jest tego calkiem sporo bo od 0W20 az po 10W40 (najlepiej cos ze srodka czyli 0W30, 5W30, 0W40 czy 5W40). Ponadto jak podaje producent, olej musi spelniac wymagania norm ACEA dla oleju lekkobieznego A1/B1 lub nowsze A5/b5 albo tez dla oleju o podwyzszonych wlasciwosciach przeciwzuzyciowych A3/B3. Wydaje mi sie, ze gdzies w instrukcji widzialem tez wzmianke aby uzywac wylacznie olejow syntetycznych, co niestety znakomicie zaweza pole manewru.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 7:51, 16 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:56, 16 Cze 2014    Temat postu:

Pean napisał:
Silnik benzynowy Hondy produkowany w ostatnich kilkunastu latach raczej nie zostanie nigdy zajechany w naszym klimacie przez źle dobraną lepkość oleju, ponieważ rozrzut dedykowanej lepkości jest bardzo szeroki. Fabryka zapodaje 0W-20 i te silniki nie zacierają się nawet w krajach o znacznie cieplejszym klimacie. Zdarza się, że goście jeżdżą na oleju 10W-50 i też nie ma przypadków zatartego z tego powodu silnika. Najwążniejsza jest klasa jakości i regularna wymiana oleju. Faktem jest, że Honda produkuje ciasno spasowane silniki i dlatego stosowanie lepkości 0W jest jak najbardziej wskazane, poniewaz największe zużycie silnika następuje w trakcie pracy przez kilka pierwszych minut...

Zgodzę się z tobą, ale 10w 50 lany był do starszych silników hondy. Jeśli chodzi o nowe silniki są one bardziej wrażliwe niż te starsze. Zapomniałem jeszcze zapytać ile kilometrów dziennie robi kolega Wojteksw49. Jeśli jeździ na krótkich odcinkach gdzie silnik jest w większości nie dogrzany(pamiętajmy że olej nagrzewa się dużo dłużej niż płyn chłodniczy) wtedy zalanie olejem 0w20 jest jak najbardziej wskazane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy