Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Jaki olej do silnika
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artus4




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:18, 12 Maj 2011    Temat postu: Jaki olej do silnika

Cześć
Mam pytanko jakim olejem macie zalany silnik. Spotkałem sie z róznymi opiniami na temat oleju i jestem ciekawy czy są jakieś roznice w stosowanych olejach. U mnie od poczatku wlewany był Castrol 0w30 Ale podobno ASO stosuje swój własny olej Honda Motor Oil. Czy serwisy sugeruja albo narzucają Wam zakup jakiegos konkretnego modelu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:14, 12 Maj 2011    Temat postu:

Nic podobnego. Kiedyś w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju i zadzwoniłem do ASO by się dowiedzieć jaki olej na dolewkę. Odpowiedź była krótka Castrol 5W30

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:55, 13 Maj 2011    Temat postu:

Ważne żeby klasa lepkości się zgadzała. Jeżeli honda ma swój olej to też jest produkowany przez jakiś koncern. Do forda lałem Motorcraft-a i był produkowany właśnie przez Castrol-a.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artus4




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:39, 13 Maj 2011    Temat postu:

No i jeszcze jedna ważna rzecz. Zależy czy się ma filtr cząstek stałych czy też nie. Bo w takim przypadku też jest różnica w stosowanym oleju. Ja to w sumie sie cieszę ,że nie mam tego filtra bo przy jeździe po Warszawie to chyba bym musiał odwiedzać serwis raz na miesiąc. Zresztą nawet mechanik w ASO powiedział ,żebym sie cieszył ,że go nie mam bo u nich sporo klientów przyjeżdza na oczyszczanie tego filtra. A i wiekszy wybór oleju jest do silników bez filtra DPF.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bimbas




Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:35, 13 Maj 2011    Temat postu:

Od pierwszego przeglądu zalany mam Mobil 1 5W50.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 5:54, 14 Maj 2011    Temat postu:

artus4 napisał:
No i jeszcze jedna ważna rzecz. Zależy czy się ma filtr cząstek stałych czy też nie. Bo w takim przypadku też jest różnica w stosowanym oleju. Ja to w sumie sie cieszę ,że nie mam tego filtra bo przy jeździe po Warszawie to chyba bym musiał odwiedzać serwis raz na miesiąc. Zresztą nawet mechanik w ASO powiedział ,żebym sie cieszył ,że go nie mam bo u nich sporo klientów przyjeżdza na oczyszczanie tego filtra. A i wiekszy wybór oleju jest do silników bez filtra DPF.


Moim zdaniem DPF nie ma z olejem nic wspólnego.
Tu jest ciekawy artykuł na temat DPF-ów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Polecam posiadaczom diesli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
artus4




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:50, 14 Maj 2011    Temat postu:

Tak do końca to sie z tym nie zgodzę Very Happy
Są tak zwane dwie strony medalu. Teoretyczna i praktyczna. Teoretycznie to można wlewać olej prawie każedj firmy o zbliżonych parametrach i dla silnika nie bedzie to miało znaczenia. Mam w pracy znajomego , który pracował wcześniej w koncernie " olejowym" i mówi ,że te wszystkie oleje to praktycznie to samo ( oczywiście są wyjątki ale nie wpływają na trwałość i pracę silnika )
A praktyczna strona to taka , że spróbujcie wlać niezalecany olej i coś się wydaży to zawsze ASO powie ,że to wina złych materiałów eksploatacyjnych i w razie jakiejś nispodziewanej awarii , nie bedą chcieli uznać że to jest wina złego materiału tylko wina klienta, który się nie stosuje do zaleceń.
Oczywiście powyższe nie ma znaczenia jeżeli ktoś ma autko po gwarancji i nie serwisuje samochodu w ASO


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kizior




Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Niemcy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:21, 15 Lut 2012    Temat postu:

Witm
Wlasnie 2 tygodnie temu stalem sie(mam nadzieje) szczesliwym posiadaczem nowej Hondy CRV 2,2 i-dtec.
Po przesiadce z Passata 2,5 V6 TDI 150 KM nie jest to rakieta jak Passat ale to inne auto wiec nie ma sensu porownywac. W kazdym razie jak na SUV-a przyspiesza super.
Jesli chodzi o olej, wlasnie tez pytalem w salonie odbierajac auto jaki olej dolewac. Facet najpierw zrobil wielkie oczy i zapytal mnie jak to dolewac, przeciez te silniki nie pija oleju juz. Ale ja upieram sie i mowie facetowi ze nie wiem jak Honda bo moj Passat faktycznie przez 4 lata uzytkowania nie wypil ani grama oleju od wymiany do wymiany ale czytalem opinie ze Honda lubi sie napic zwlaszcza nowa. Na razie mam przejechane 600 km i nic nie ubylo ale to za malo by cos powiedziec. W koncu powiedzial mi ze oni leja TOTAL 0W30 i gdyby wypil cos to mam podjechac i oni mi doleja a co do filtra DPF jest bezobslugowy. Sam sie oczyszcza o czym informuje kontrolka i do servisu nie ma potrzeby jechac.
Powiedzcie mi jaki olej do tych silnikow poleca servis w Polsce. (mieszkam w Niemczech)
Z tego co czytam w necie to chyba Mobil bylby lepszy niz TOTAL bo przynajmniej na nim pisze ze jest do diesla z DPF.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrstatler




Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:42, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Witam
Trochę powęszyłem w kwestii oleju do benzyny.
Zalecany jest olej 0W-30 A5/B5.
Oprócz firmowego Hondy (strasznie drogi) znalazłem tylko dwa takie oleje:
1. SLX Professional LONGTEC for Volvo 0W-30 - obecnie nazywa się Castrol Edge Proffesional
Castrol SLX Professional Longtec for Volvo 0W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowanym wspólnie z koncernem VOLVO dla ostatnich konstrukcji 5 -cylindrowych silników benzynowych i diesla. Może być używany także we wszystkich jednostkach napędowych Volvo, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A1/B1 Olej rekomendowany przez Volvo Cars
Specyfikacje: API SL,ACEA A1/B1/A5/B5, ILSAC GF-2, Ford WSS-M2C-920-A

Zalety i korzyści:
- przewyższa specyfikacje A5/B5
- zmniejsza zużycia paliwa średnio o ponad 2,5 % w stosunku do konwencjonalnych olejów
- posiada wybitne własności czystościowe , redukuje możliwość powstania czarnych szlamów
- pozwala na utrzymanie parametrów eksploatacyjnych nawet w ekstremalnych warunkach jazdy (przy maksymalnie wydłużonych okresach pomiędzy wymianami )

2. Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 (a, b)
W 100% syntetyczny, oszczędzający paliwo olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych silników o dużych mocach, do silników benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem lub bez, z bezpośrednim wtryskiem.
Do silników wymagających olejów o niskiej lepkości HTHS (Lepkość wysokotemperaturowa).
Odpowiedni do silników wykonanych w nowoczesnych technologiach, do silników Diesla i benzynowych, z turbodoładowaniem i wolnossących. Do silników wymagających olejów w klasie jakości ACEA A5/B5, ACEA A1/B1.
APROBATY: ACEA A5/B5, API SL/CF
Ten w 100% syntetyczny olej silnikowy został opracowany i przebadany zgodnie z najnowszymi wymaganiami technicznymi stawianymi nowoczesnym olejom.
Standard ACEA A5/B5 wymaga oszczędności paliwa, niskiej emisji spalin. Dzięki syntetycznej bazie i specjalnym modyfikatorom tarcia MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 zapewnia doskonałą moc smarowania, odporność na wysokie temperatury, zmniejszenie tarcia w silniku, utrzymywanie stabilnego ciśnienia.
Zawiera dodatki przeciwutleniaczowe, antypienne i antykorozyjne.

W azjatyckiej specyfikacji Hondy do silnika benzynowego można podobno wlać nawet 0W-20, ale to prosze traktować jako plotke.

Ja używam Castrola. Przy przeglądzie w D&D nie było żadnego problemu, że przyjechałem z własnym olejem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 104
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:33, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Ja zalewam Amsoil 0w30. Podobno najlepszy do Hond (oryginał jakim był zalany fabrycznie robi najprawdopodniej firma Idemitsu). Dużo osób zalewa 0w20, który jest podobno najlepszy do Hond od silników serii K, ale jakoś mam stare nawyki i 0w30 bardziej do mnie przemawia.
Jeśli chodzi o oleje to bardzo rozbudowany jest temat (200-kilkadziesiąt stron) na forum Accorda. Ogólnie z dyskusji wynika, że najlepsze są Amsoil, Millers, Motul.
Natomiast ASO jak to ASO, zalecają to na czym mają najlepszą marżę. Natomiast czasami podobno zalecają lepkość 5W50 a nawet 10W60 jak ktoś narzeka na ubytki oleju. Ale to w sumie tak, jakby leczyć zapalenie płuc aspiryną


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:52, 15 Maj 2012    Temat postu:

Ja polecam Mobil 1 5W50.

We fiacie tylko tego uzywalem przez 15-scie lat. Silnik byl igielka.

Jak tylko bedzie okazja - zaleje to CRV'ki Mobil 1 5W50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AreBie




Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NML
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:54, 17 Maj 2012    Temat postu:

Mobil ma raczej kiepskie opinnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:26, 18 Maj 2012    Temat postu:

Kiepskie opinie - bo Ty go nie uzywasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AreBie




Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NML
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:09, 20 Maj 2012    Temat postu:

Bo wiekszośc ludzi go nie poleca. Ja polecam Valvoline i Motul (oba używam). Mobila osobiście nigdy nie miałem ze względu właśnie na opinie o nim. Jak dla mnie to nawet "kujawski" możesz lać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:24, 20 Maj 2012    Temat postu:

Zatem ja polecam Mobil1 - sprawdzony przez 10 lat we Fiacie.

Ale zaraz napiszesz, ze silnik we Fiacie jest do niczego i ze historie zycia opowiadam.

A moze Tobie za duzo kujawskiego do glowy ktos wlal? Lepiej wymien na Mobil1 - od razu zobaczysz poprawe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy