Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Hania się zestarzała i trudno pali

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 0:01, 21 Maj 2019    Temat postu: Hania się zestarzała i trudno pali

Mam trudności z paleniem mojej Hani od pewnego czasu przy pierwszym porannym zapaleniu. Trudno pali, dławi się - muszę rzępolić rozrusznikiem, często zaskoczy i zgaśnie. Jak załapie to chodzi nierówno często na niskich obrotach 500-600RPM 2-5s aby dojść to obrotów biegu jałowego. Jak trzeba cofnać do tyłu idzie się udusić spalinami chyba niespalonego paliwa.
Temperatury 10-15C w nocy. W zimie jak temperatura spadnie i komputer załączy "ssanie" to pali od tyku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:16, 21 Maj 2019    Temat postu:

Mysle, ze warto w pierwszej kolejnosci sprawdzic filtr paliwa oraz o ile to mozliwe, czy doplyw paliwa sie nie zapowietrza.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 10:41, 21 Maj 2019    Temat postu:

Filtr paliwa wymieniam regularnie co drugą wymianę oleju czyli co 30tys. km.
Myślałem albo o świecach albo wtryskach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:40, 21 Maj 2019    Temat postu:

A co jesli wymienisz wtryski lub swiece a pozniej sie okaze, ze to byl filtr?
Zawsze nalezy zaczynac diagnostyke os najtanszych i najlatwiej dostepnych elementow... no chyba ze zdiagnozujesz auto HDSem i dostaniesz "czarno na bialym" w czym lezy Problem.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 11:47, 21 Maj 2019    Temat postu:

Ale jak by był filtr to by się dławił na wysokich obrotach przy prędkościach autostradowych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:03, 21 Maj 2019    Temat postu:

Masz racje. Ale nie tylko o zapchany filtr tutaj chodzi ale o to, ze weryfikacja filtra i jego zawartosci to zazwyczaj pierwszy krok w dziagnostyce ukladu paliwowego. zatem po wyjeciu filtra paliwa sprawdzamy:
- czy w obudowie filtra nie ma np. wody,
- czy na filtrze i w obudowie nie ma opilkow metalu lub innych dziwnych drobin,
- czy w pelni sprawne sa wszystkie uszczelnienia w samym filtrze i wszystkich zlaczkach.
itp. itd.
Mialem kiedys podobne przejscia z moim dawnym dieslem i wiem, ze uklad paliwowy potrafi byc podstepny i niekiedy daje objawy zupelnie inne niz bysmy sie spodziewali.
Bo moze byc tak, ze podczas pracy silnika pod obciazeniem, kiedy pompa ma duzy wydatek a filtr juz jest troche przytkany, to na odcinku miedzy filtrem a silnikiem powstaje dosc duze podcisnienie i jeszeli jakas uszczelka nie jest juz w 100% sprawna, to mimo, ze normalnie nie bedzie przepuszczac paliwo na zewnatrz, to powierze do srodka i owszem. Tak wiec silnik pracuje i polyka sobie co Jakis czas pojawiajace sie babelki powietrza bez wiekszych objawow... ale wystarczy wylaczyc silnik i poczekac np. godzinke lub wiecej, to te wszystkie male banieczki powietrza zbiora sie w za przeproszeniem "kupe" i udadza sie w kierunku pompy niskiego cisnienia (zazwyczaj przed pompa wysokiego cisnienie) co spowoduje wlasnie problemy z odpaleniem. Czasami we wstepnej diagnozie moze pomoc jezeli przed uruchomieniem silnika, troche podpompujemy paliwo przy uzyciu pompy recznej czyli tzw. gruszki, oczywiscie o ile taka zostala zamontowana.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 14:05, 21 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 20:51, 21 Maj 2019    Temat postu:

OK dzięki. To będziemy działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudi




Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żelechów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:10, 22 Maj 2019    Temat postu:

Sprawdź świece żarowe. Opisane objawy występują jak przynajmniej jedna lub więcej świec jest spalona. Nie musisz ich wykręcać i nic to nie kosztuje. Musisz odłączyć od nich kabel zasilający aby nie były ze sobą sprzężone i innym, przewodem podłączonym do "+" akumulatora dotykasz do plusa każdej z nich. Jeżeli iskrzy tzn, że grzeje i jest sprawna, jeżeli nie to spalona. Oczywiście to tylko jedna z hipotez, którą trzeba sprawdzić jeżeli sprawdzenie powyższych rzeczy, opisanych przez kolegów nie przyniesie skutku.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez dudi dnia Śro 8:14, 22 Maj 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 21:20, 22 Maj 2019    Temat postu:

Pomierzyłem multimetrem.
1,9 - 1,8 -0,5-0,4 Ohm.
Wydaje się OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 6:35, 29 Maj 2019    Temat postu:

Przy okazji poszukiwań odkryłem iż mam nieszczelność w układzie EGR. A konkretnie w tzw. rurce EGR która zawiera element sprężysty stalowy tzw. harmonijkę która lubi się właśnie rozszczelnić.
[link widoczny dla zalogowanych]
W związku z tym mam pytania:
Czy to może mieć wpływ na trudności z paleniem?
I czy ktoś już wymieniał tę rurkę i mógłby coś napisać bo planuje wymienić ją sam?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:38, 29 Maj 2019    Temat postu:

Raczej trudno dopatrzec sie zwiazku miedzy nieszczelnoscia przewodu EGR-em a problemami z paleniem sinika. Natomiast gdyby np. zawor recyrkulacji spalin byl niedomkniety, to teoretycznie mozna by spekulowac o jego potencjalnym wplywie na niewlasciwy sklad mieszanki... itd.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 18:32, 25 Sie 2019    Temat postu:

Jako stary cebularz rurkę EGR nie wymieniłem tylko pospawałem - problem z paleniem jest dalej choć może trochę mniejszy. Wyniosło mnie to 0zł (sąsiad pospawał) i 4h roboty. Trzeba było spuścić płyn z chłodnicy aby dostać się do EGR i przy okazji go wymieniłem na oryginalny Honda. Samochód ma 270 tysięcy km przejechane i tak od dłuższego czasu zauważyłem że pali tak z 1 litr więcej na 100km.
Kiedyś potrafił zejść poniżej 6l/100km teraz tak pod 7l raczej przy spokojnej jeździe na trasie. Myślałem, że jak pospawam rurkę to spadnie spalanie ale nie.
Skoro samochód nie wykazuje błędów czy oprócz lejących wtrysków może być jeszcze inna przyczyna. Kierowca i jego buty takie same. Technika jazdy też się nie zmieniła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:53, 26 Sie 2019    Temat postu:

toolpusher napisał:
...czy oprócz lejących wtrysków może być jeszcze inna przyczyna. Kierowca i jego buty takie same...


Nieszczelnosci w dolocie albo przeplywomierz (nie musi byc uszkodzony, wystarczy, ze na skutek duzego przebiegu jest juz niedokladny).

Pozdrawiam,
Slawek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 22:25, 26 Sie 2019    Temat postu:

Jeszcze pewnie bym dodał zapchany kolektor dolotowy nagarem. Przy tym przebiegu to chyba nie ma bata żeby tam z kilo nagaru nie było. Niestety w tym silniku dostanie się do kolektora graniczy z cudem. Nic w necie do idtec nie znalazłem tylko do icdti.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy