Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Gniazdo haka holowniczego 13 pinów-problem!!!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fieman1




Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:07, 24 Cze 2012    Temat postu: Gniazdo haka holowniczego 13 pinów-problem!!!!!

Koledzy,
moja CR-V 2007 (sprowadzony z Francji)wyposażona jest w oryginalny hak holowniczy z gniazdem 13 pin-owym oraz adapterem na 7 pinów.

Przy podłączonym adapterze 7 pin-owym i podpiętej przyczepce światła nie działają tak jak powinny ( losowa próba na trzech różnych przyczepkach).

Prawidłowo działają tylko światła pozycyjne. Jak naciskam stop to przygasają, jak dam lewy kierunek to miga prawy, jak dam prawy to nie ma wcale.

Jakie mogą być przyczyny???
Czy średnio zorientowany elektryk samochodowy poradzi sobie z problemem???
Czy zostaje mi tylko ASO?
Z góry dziękuję za życzliwe odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matsil




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:58, 24 Cze 2012    Temat postu:

Średnio zorientowy elektryk powinien sobie z tym poradzić. Napjprościej podpiąć miernik i "przelecieć" po kolejnych pinach, od razu powinno być wiadomo gdzie jest problem - jak masz miernik sam dasz radę. Poniżej opis styków dla obydwu rodzajów gniazd:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Najpierw sprawdź gniazdo 13 pinowe, jak będzie OK, zrób to samo, tylko z przejścówką. Cała akcja zajmie Ci 5 min Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matsil dnia Nie 9:04, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fieman1




Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:05, 24 Cze 2012    Temat postu:

Hmmmm.

Jak by to było tak proste to szympansy pracowały by w ASO.

Wiązka wpięta jest w Listwę LAN!!!!
Adapter ma "zmostkowane" piny po to by np. światło tylne przeciwmgielne nie świeciło się przy podpiętej przyczepie i w samochodzie ( bo wtedy "razi" w lusterku wstecznym) ma świecić i świeci tylko w przyczepie!!!

Nie wiem jak to jest z tą listwą LAN?

Więc powtarzam pytanie czy średnio zorientowany elektryk da radę mi pomóc????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:14, 24 Cze 2012    Temat postu:

Da radę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:30, 24 Cze 2012    Temat postu:

jm90 napisał:
Da radę

szympans ... czy średnio zorientowany elektryk Smile))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez traks dnia Nie 18:31, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:53, 24 Cze 2012    Temat postu:

średnio zorientowany elektryk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matsil




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:12, 25 Cze 2012    Temat postu:

Ta instalacja jest analogowa, więc powinien sobie poradzić każdy, nie koniecznie elektryk. Wystarczy skończyć szkołę podstawową w zakresie fizyki o spojrzeć na schemat Wink.
fieman1 napisał:
Wiązka wpięta jest w Listwę LAN!!!!

Nie ma znaczenia gdzie wiązka jest wpięta, trzeba sprawdzić sygnały na wyjściu. W hondzie jest o tyle łatwo, że napięcie na stykach zawsze jest. W VW np. jest juz trudniej, bo jeżeli układ nie odnotuje odpowiedniego oporu (żarówka), nie poda napięcia i można sobie wtedy mierzyć...
Dzięki temu na desce rozdzielczej była informacja co do konkretnej spalonej żarówki, o czym w CRV można pomarzyć Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez matsil dnia Pon 8:17, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:29, 25 Cze 2012    Temat postu:

I tu jest przewaga CRV bo jest brak niepotrzebnej elektroniki.
Gdy przepali Ci się bezpiecznik od podnoszenia opuszczania i podnoszenia szyb to pojedziesz dalej a w Mercedesie już dupa silnik nie odpali


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:58, 25 Cze 2012    Temat postu:

A co ma przepalony bezpiecznik podnosnika szyb to uruchomienia silnika?

Rozumiem, ze ECU Mercedesa sprawdza przed uruchomieniem silnika czy aktualnie nie ma jakichkolwiek usterek - jesli sa - to nie odpali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy