Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fieman1
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:07, 24 Cze 2012 Temat postu: Gniazdo haka holowniczego 13 pinów-problem!!!!! |
|
|
Koledzy,
moja CR-V 2007 (sprowadzony z Francji)wyposażona jest w oryginalny hak holowniczy z gniazdem 13 pin-owym oraz adapterem na 7 pinów.
Przy podłączonym adapterze 7 pin-owym i podpiętej przyczepce światła nie działają tak jak powinny ( losowa próba na trzech różnych przyczepkach).
Prawidłowo działają tylko światła pozycyjne. Jak naciskam stop to przygasają, jak dam lewy kierunek to miga prawy, jak dam prawy to nie ma wcale.
Jakie mogą być przyczyny???
Czy średnio zorientowany elektryk samochodowy poradzi sobie z problemem???
Czy zostaje mi tylko ASO?
Z góry dziękuję za życzliwe odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
matsil
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:58, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Średnio zorientowy elektryk powinien sobie z tym poradzić. Napjprościej podpiąć miernik i "przelecieć" po kolejnych pinach, od razu powinno być wiadomo gdzie jest problem - jak masz miernik sam dasz radę. Poniżej opis styków dla obydwu rodzajów gniazd:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Najpierw sprawdź gniazdo 13 pinowe, jak będzie OK, zrób to samo, tylko z przejścówką. Cała akcja zajmie Ci 5 min .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matsil dnia Nie 9:04, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
fieman1
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:05, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Hmmmm.
Jak by to było tak proste to szympansy pracowały by w ASO.
Wiązka wpięta jest w Listwę LAN!!!!
Adapter ma "zmostkowane" piny po to by np. światło tylne przeciwmgielne nie świeciło się przy podpiętej przyczepie i w samochodzie ( bo wtedy "razi" w lusterku wstecznym) ma świecić i świeci tylko w przyczepie!!!
Nie wiem jak to jest z tą listwą LAN?
Więc powtarzam pytanie czy średnio zorientowany elektryk da radę mi pomóc????
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:14, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Da radę
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:30, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
szympans ... czy średnio zorientowany elektryk ))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez traks dnia Nie 18:31, 24 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
średnio zorientowany elektryk
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
matsil
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:12, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ta instalacja jest analogowa, więc powinien sobie poradzić każdy, nie koniecznie elektryk. Wystarczy skończyć szkołę podstawową w zakresie fizyki o spojrzeć na schemat .
fieman1 napisał: | Wiązka wpięta jest w Listwę LAN!!!!
|
Nie ma znaczenia gdzie wiązka jest wpięta, trzeba sprawdzić sygnały na wyjściu. W hondzie jest o tyle łatwo, że napięcie na stykach zawsze jest. W VW np. jest juz trudniej, bo jeżeli układ nie odnotuje odpowiedniego oporu (żarówka), nie poda napięcia i można sobie wtedy mierzyć...
Dzięki temu na desce rozdzielczej była informacja co do konkretnej spalonej żarówki, o czym w CRV można pomarzyć .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez matsil dnia Pon 8:17, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:29, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
I tu jest przewaga CRV bo jest brak niepotrzebnej elektroniki.
Gdy przepali Ci się bezpiecznik od podnoszenia opuszczania i podnoszenia szyb to pojedziesz dalej a w Mercedesie już dupa silnik nie odpali
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rostek
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:58, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A co ma przepalony bezpiecznik podnosnika szyb to uruchomienia silnika?
Rozumiem, ze ECU Mercedesa sprawdza przed uruchomieniem silnika czy aktualnie nie ma jakichkolwiek usterek - jesli sa - to nie odpali.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|