Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
dziwny hałas w okolicach paska
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:26, 04 Mar 2014    Temat postu:

Widać to miejsce


slapas napisał:


Lanos1781: przyzjaje, ze wprawiles mnie w stan konstrnacji swoim stwierdzeniem "...u nas klima nie tylko chlodzi,ale dziala jak ,,a'la webasto" podgrzewa powietrze gdy jest zimno." Very Happy Uklady klimatyzacji w stosowane samochodach klasy kompaktow ani nawet klasy sredniej, sa dosc prymitywnymi i nie ma takiej mozliwosci aby odwrocic proces schladzania uzyskujac efekt ogrzewania na parowniku.

Pozdrawiam.


Lanos1781 ma racje, w Hondach z silnikiem diesla, klima podgrzewa powietrze z nawiewów gdy jest zimno. Jest o tym w instrukcji auta


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 0:50, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:00, 04 Mar 2014    Temat postu:

No to uscisle: nie ma mozliwosci, aby w klasycznym ukladzie klimatyzacji skladajacym sie z kompresora, skraplacza, parownika i zaworu rozpreznego, zmienic kierunek procesu w taki sposob, aby parownik w kabinie miast chlodzic, grzal. Natomiast to o czym pisze nie bez racji Wrcfan jest najczesciej realizowane poprzez dodatkowy element grzejacy zasilany elektrycznie i znajdujacy sie w kanalalach powietrznych modulu HVAC (caly ten kram z wymiennikami ciepla , wentylatorami nawiewu i klapkami sterujacymi). Moja uwaga wynikala z kontekstu wczesniejszej dyskusji, gdyz byla tam mowa o pasku i sprezarce klimy.

Co do lancucha, to jesli kolega Tobiasz ma auto sprowadzone z "zachodu" to jest szansa, ze silnik zostal wyposazony w filtr czastek stalych a to z kolei sprawia, ze rozrzedzony na skutek wypalaniu filtra olej silnikowy, przyspieszyl zuzycie lancucha. Co do I-dtec, gdzies natknalem sie na obszerna dyskusje dot. problemow jakie dotycza tego silnika i jednym z nich byl wlasnie grzechoczacy lancuch napedu pompy oleju.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 13:15, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:14, 04 Mar 2014    Temat postu:

slapas napisał:
No to uscisle: nie ma mozliwosci, aby w klasycznym ukladzie klimatyzacji skladajacym sie z kompresora, skraplacza, parownika i zaworu rozpreznego, zmienic kierunek procesu w taki sposob, aby parownik w kabinie miast chlodzic, grzal. Natomiast to o czym pisze nie bez racji wrcfan jest najczesciej realizowane poprzez dodatkowy element grzejacy zasilany elektrycznie i znajdujacy sie w kanalalach powietrznych modulu HVAC (caly ten kram z wymiennikami ciepla , wentylatorami nawiewu i klapkami sterujacymi). Moja uwaga wynikala z kontekstu wczesniejszej dyskusji, gdyz byla tam mowa o pasku i sprezarce klimy.
Pozdrawiam.


Jeśli to grzeje dodatkowy element elektryczny to dlaczego podgrzewanie nie działa kiedy klima jest nie na bita i dlaczego włącza się sprężarka jak tylko zwiększam temperaturę na panelu klimy.
Na forum accorda jest to bardzo dokładnie opisane jak to działa.
Rozprężanie gazu schładza, a sprężanie zwiększa temperaturę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 13:16, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:18, 04 Mar 2014    Temat postu:

Az musze sprawdzic, bo nie lubie niewiedziec. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:21, 04 Mar 2014    Temat postu:

slapas napisał:
Az musze sprawdzic, bo nie lubie niewiedziec. Very Happy

Sprawdź przewody od klimy, jeden jest zimny drugi gorocy i jak wcześniej pisałem, podgrzewanie klima występuje tylko w dieslach Hondy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 13:29, 04 Mar 2014    Temat postu:

[quote="wrcfan"]Widać to miejsce


slapas napisał:



Pozdrawiam.


No wlasnie a na tym foto to co konkretnie jest zaznaczone?

Bo ta klapka rewizyjna to to nie jest.Bo na tym foto wlasnie brakuje calego dekla (oslony aluminiowej rozrzadu) gdzie znajduje sie ta klapka.

Napinacz lancucha chyba tez to nie jest, chociaz nie wiem i pewnosci nie mam.Bo numeru kat. nie znam,a allegro i google ogulnie wypluwa cos innego po wpisaniu napinacza rozrzadu do 2.2
Np. [link widoczny dla zalogowanych]

Zasada jego dzialania to chyba sprezyna z zapadka ktora blokuje tloczek z listwa zebata gdy lancuch jest zbyt luzno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:42, 04 Mar 2014    Temat postu:

Wrcfan, masz w 100% racje: jeden przewod klimy ten, ktory prowadzi od kompresora do skraplacza (chlodnicy klimy) jest zawsze goracy, natomiast juz na odcinku po zaworze rozpreznym (takie zgrubienie na rurce), bedzie lodowaty i zazwyczaj pokryty rosa. I ten wlasnie "zimny przewod dostarcza "chlodek" do kabiny. Nie ma mozliwosci aby ten proces odwrocic w tak prostym ukladzie.

Ponizej prosty schemat:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 04 Mar 2014    Temat postu:

[quote="lanos1781"]
wrcfan napisał:
Widać to miejsce


slapas napisał:



Pozdrawiam.


No wlasnie a na tym foto to co konkretnie jest zaznaczone?

Bo ta klapka rewizyjna to to nie jest.Bo na tym foto wlasnie brakuje calego dekla (oslony aluminiowej rozrzadu) gdzie znajduje sie ta klapka.

Napinacz lancucha chyba tez to nie jest, chociaz nie wiem i pewnosci nie mam.Bo numeru kat. nie znam,a allegro i google ogulnie wypluwa cos innego po wpisaniu napinacza rozrzadu do 2.2
Np. [link widoczny dla zalogowanych]

Zasada jego dzialania to chyba sprezyna z zapadka ktora blokuje tloczek z listwa zebata gdy lancuch jest zbyt luzno.


Na tym foto zaznaczyłem co widać przez otwór. W tym miejscu na osłonie rozrządu jest otwór wizyjny
[link widoczny dla zalogowanych]

Widać tam dokładnie to co znalazłeś na Google, to jest napinacz ślizgu, który podtrzymuje łańcuch żeby był napięty

A tu pod numerem 10 jest ten napinacz co podałeś w linku [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 14:29, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:55, 04 Mar 2014    Temat postu:

slapas napisał:
Wrcfan, masz w 100% racje: jeden przewod klimy ten, ktory prowadzi od kompresora do skraplacza (chlodnicy klimy) jest zawsze goracy, natomiast juz na odcinku po zaworze rozpreznym (takie zgrubienie na rurce), bedzie lodowaty i zazwyczaj pokryty rosa. I ten wlasnie "zimny przewod dostarcza "chlodek" do kabiny. Nie ma mozliwosci aby ten proces odwrocic w tak prostym ukladzie.

Ponizej prosty schemat:

[link widoczny dla zalogowanych]


Ale tu było wspomniane o układzie klimy w CRV, widocznie nie w hondach nie jest prosty układ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:44, 05 Mar 2014    Temat postu:

Wyglada na to, ze koledzy Wrcfan i lLanos1781 maja calkowita racje, jako ze Honda rzeczywiscie zastosowala w modelach Accord i CRV z silnikami diesla uklad klimatyzacji z zaworem zmieniajacym kierunek obiegu (tak, ze parownik i skraplacz zamieniaja sie swoimi rolami).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 8:45, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:31, 21 Mar 2014    Temat postu:

hej, upłynęło trochę czasu wiec krótko. Wymiana łożyska na jakiejś rolce i sprawa załatwiona. Ten hałas dobiegający z przodu jest wtedy kiedy załącza się klimatyzacja. Ale do tego zdążyłem się już przyzwyczaić. Reszta ok. jak na razie przejechałem 4 tys. km i jestem pozytywnie nastawiony, a to chyba najważniejsze. A auto mam bez DPF i z tego powodu tez się cieszę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odziem




Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:30, 28 Maj 2014    Temat postu:

witam. ten problem to prawdopodobnie kolo pasowe wału korbowego. też mi dzwoniło przy silniku z początku troszeczkę póżniej bardziej, jak włączałem klimę, lub jak kręciłem w miejscu kierownicą. brak części zamiennych, tylko serwis. ale warto podzwonić po różnych serwisach koszt ok.1500zł. ale mogą mieć jeszcze po jakiejś akcji serwisowej w accordach (taka sama część) a 600zł.pozdrawiam. wymiana u mechanika 50zł. już nic nie dzwoni i śmiga tak jak powinna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy