Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:26, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Widać to miejsce
slapas napisał: |
Lanos1781: przyzjaje, ze wprawiles mnie w stan konstrnacji swoim stwierdzeniem "...u nas klima nie tylko chlodzi,ale dziala jak ,,a'la webasto" podgrzewa powietrze gdy jest zimno." Uklady klimatyzacji w stosowane samochodach klasy kompaktow ani nawet klasy sredniej, sa dosc prymitywnymi i nie ma takiej mozliwosci aby odwrocic proces schladzania uzyskujac efekt ogrzewania na parowniku.
Pozdrawiam. |
Lanos1781 ma racje, w Hondach z silnikiem diesla, klima podgrzewa powietrze z nawiewów gdy jest zimno. Jest o tym w instrukcji auta
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 0:50, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:00, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No to uscisle: nie ma mozliwosci, aby w klasycznym ukladzie klimatyzacji skladajacym sie z kompresora, skraplacza, parownika i zaworu rozpreznego, zmienic kierunek procesu w taki sposob, aby parownik w kabinie miast chlodzic, grzal. Natomiast to o czym pisze nie bez racji Wrcfan jest najczesciej realizowane poprzez dodatkowy element grzejacy zasilany elektrycznie i znajdujacy sie w kanalalach powietrznych modulu HVAC (caly ten kram z wymiennikami ciepla , wentylatorami nawiewu i klapkami sterujacymi). Moja uwaga wynikala z kontekstu wczesniejszej dyskusji, gdyz byla tam mowa o pasku i sprezarce klimy.
Co do lancucha, to jesli kolega Tobiasz ma auto sprowadzone z "zachodu" to jest szansa, ze silnik zostal wyposazony w filtr czastek stalych a to z kolei sprawia, ze rozrzedzony na skutek wypalaniu filtra olej silnikowy, przyspieszyl zuzycie lancucha. Co do I-dtec, gdzies natknalem sie na obszerna dyskusje dot. problemow jakie dotycza tego silnika i jednym z nich byl wlasnie grzechoczacy lancuch napedu pompy oleju.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 13:15, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:14, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | No to uscisle: nie ma mozliwosci, aby w klasycznym ukladzie klimatyzacji skladajacym sie z kompresora, skraplacza, parownika i zaworu rozpreznego, zmienic kierunek procesu w taki sposob, aby parownik w kabinie miast chlodzic, grzal. Natomiast to o czym pisze nie bez racji wrcfan jest najczesciej realizowane poprzez dodatkowy element grzejacy zasilany elektrycznie i znajdujacy sie w kanalalach powietrznych modulu HVAC (caly ten kram z wymiennikami ciepla , wentylatorami nawiewu i klapkami sterujacymi). Moja uwaga wynikala z kontekstu wczesniejszej dyskusji, gdyz byla tam mowa o pasku i sprezarce klimy.
Pozdrawiam. |
Jeśli to grzeje dodatkowy element elektryczny to dlaczego podgrzewanie nie działa kiedy klima jest nie na bita i dlaczego włącza się sprężarka jak tylko zwiększam temperaturę na panelu klimy.
Na forum accorda jest to bardzo dokładnie opisane jak to działa.
Rozprężanie gazu schładza, a sprężanie zwiększa temperaturę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 13:16, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:18, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Az musze sprawdzic, bo nie lubie niewiedziec.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:21, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Az musze sprawdzic, bo nie lubie niewiedziec. |
Sprawdź przewody od klimy, jeden jest zimny drugi gorocy i jak wcześniej pisałem, podgrzewanie klima występuje tylko w dieslach Hondy
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 13:29, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
[quote="wrcfan"]Widać to miejsce
slapas napisał: |
Pozdrawiam. |
No wlasnie a na tym foto to co konkretnie jest zaznaczone?
Bo ta klapka rewizyjna to to nie jest.Bo na tym foto wlasnie brakuje calego dekla (oslony aluminiowej rozrzadu) gdzie znajduje sie ta klapka.
Napinacz lancucha chyba tez to nie jest, chociaz nie wiem i pewnosci nie mam.Bo numeru kat. nie znam,a allegro i google ogulnie wypluwa cos innego po wpisaniu napinacza rozrzadu do 2.2
Np. [link widoczny dla zalogowanych]
Zasada jego dzialania to chyba sprezyna z zapadka ktora blokuje tloczek z listwa zebata gdy lancuch jest zbyt luzno.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:42, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wrcfan, masz w 100% racje: jeden przewod klimy ten, ktory prowadzi od kompresora do skraplacza (chlodnicy klimy) jest zawsze goracy, natomiast juz na odcinku po zaworze rozpreznym (takie zgrubienie na rurce), bedzie lodowaty i zazwyczaj pokryty rosa. I ten wlasnie "zimny przewod dostarcza "chlodek" do kabiny. Nie ma mozliwosci aby ten proces odwrocic w tak prostym ukladzie.
Ponizej prosty schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:24, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
[quote="lanos1781"] wrcfan napisał: | Widać to miejsce
slapas napisał: |
Pozdrawiam. |
No wlasnie a na tym foto to co konkretnie jest zaznaczone?
Bo ta klapka rewizyjna to to nie jest.Bo na tym foto wlasnie brakuje calego dekla (oslony aluminiowej rozrzadu) gdzie znajduje sie ta klapka.
Napinacz lancucha chyba tez to nie jest, chociaz nie wiem i pewnosci nie mam.Bo numeru kat. nie znam,a allegro i google ogulnie wypluwa cos innego po wpisaniu napinacza rozrzadu do 2.2
Np. [link widoczny dla zalogowanych]
Zasada jego dzialania to chyba sprezyna z zapadka ktora blokuje tloczek z listwa zebata gdy lancuch jest zbyt luzno. |
Na tym foto zaznaczyłem co widać przez otwór. W tym miejscu na osłonie rozrządu jest otwór wizyjny
[link widoczny dla zalogowanych]
Widać tam dokładnie to co znalazłeś na Google, to jest napinacz ślizgu, który podtrzymuje łańcuch żeby był napięty
A tu pod numerem 10 jest ten napinacz co podałeś w linku [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 14:29, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:55, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Wrcfan, masz w 100% racje: jeden przewod klimy ten, ktory prowadzi od kompresora do skraplacza (chlodnicy klimy) jest zawsze goracy, natomiast juz na odcinku po zaworze rozpreznym (takie zgrubienie na rurce), bedzie lodowaty i zazwyczaj pokryty rosa. I ten wlasnie "zimny przewod dostarcza "chlodek" do kabiny. Nie ma mozliwosci aby ten proces odwrocic w tak prostym ukladzie.
Ponizej prosty schemat:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ale tu było wspomniane o układzie klimy w CRV, widocznie nie w hondach nie jest prosty układ
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:44, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wyglada na to, ze koledzy Wrcfan i lLanos1781 maja calkowita racje, jako ze Honda rzeczywiscie zastosowala w modelach Accord i CRV z silnikami diesla uklad klimatyzacji z zaworem zmieniajacym kierunek obiegu (tak, ze parownik i skraplacz zamieniaja sie swoimi rolami).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 8:45, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tobiasz
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:31, 21 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
hej, upłynęło trochę czasu wiec krótko. Wymiana łożyska na jakiejś rolce i sprawa załatwiona. Ten hałas dobiegający z przodu jest wtedy kiedy załącza się klimatyzacja. Ale do tego zdążyłem się już przyzwyczaić. Reszta ok. jak na razie przejechałem 4 tys. km i jestem pozytywnie nastawiony, a to chyba najważniejsze. A auto mam bez DPF i z tego powodu tez się cieszę.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
odziem
Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:30, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
witam. ten problem to prawdopodobnie kolo pasowe wału korbowego. też mi dzwoniło przy silniku z początku troszeczkę póżniej bardziej, jak włączałem klimę, lub jak kręciłem w miejscu kierownicą. brak części zamiennych, tylko serwis. ale warto podzwonić po różnych serwisach koszt ok.1500zł. ale mogą mieć jeszcze po jakiejś akcji serwisowej w accordach (taka sama część) a 600zł.pozdrawiam. wymiana u mechanika 50zł. już nic nie dzwoni i śmiga tak jak powinna
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|