Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Demontaż rozrusznika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:13, 21 Wrz 2015    Temat postu: Demontaż rozrusznika

Zauważyłem ostatnio że zaczyna coś się dziać z rozrusznikiem. Nie zawsze chce zaskoczyć więc chciałbym go wyjąć i dać do sprawdzenia. Jeśli ktoś dysponuje wiedzą jak go wymontować i czy jest to możliwe na kanale to proszę o pomoc.

CRV III 2.0 2008 aut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:40, 30 Lip 2016    Temat postu:

Późno, ale odpisuję, aby wiedza pozostała dla potomnych.
Wyciągałem rozrusznik już 3 krotnie - miałem problemy z blokującą się stacyjką a żona o tym nie wiedziała, więc niestety spalił się. Kupiłem na szczęście drugi i podjąłem się samodzielnej wymiany.
Można to zrobić z kanału, ale jest to robota niewdzięczna. Silnik musi też ostygnąć.

ODŁĄCZAMY AKUMULATOR!!!! Do rozrusznika idą przewody elektryczne i o zwarcie przy pracy bardzo łatwo.

Trzeba zdemontować prawe koło, i nadkole.

Trzeba też zdemontować element rury wydechowej - polecam od razu nagrzać nakrętki palnikiem, bo prawie zawsze są skorodowane i jak w walce z nimi zaokrągli się łeb nakrętki to zostaje już tylko kątówka. (Przy późniejszym montażu warto wysmarować je smarem miedzianym aby w przyszłości poszło już bez palnika).

Odkręcamy przewody elektryczne i uchwyty trzymające przewody elektryczne. odłączamy wtyczkę od automatu rozrusznika uważając, żeby nie wyłamać jej zapadki zatrzaskowej.

Kolejnym wyzwaniem jest górna śruba rozrusznika. Co prawda japońscy inżynierowie zlitowali się i zrobili łeb śruby na sporym przedłużeniu, ale i tak odkręcenie tej śruby jest nie lada wyzwaniem. Konieczne jest złożenie nieco ponad 30 cm przedłużki pomiędzy łbem klucza a pokrętłem. Wtedy można pod lekkim kątem wsunąć taki długi klucz od strony McPehrsona do tej śruby. Widoczność jest bardzo słaba i pcha się klucz po omacku, najlepiej jak ktoś pomaga i naprowadza z kanału gdzie kierować końcówkę długiego klucza. Jak nie ma się kliku zestawów kluczy, żeby zmontować taką długą przedłużkę, to można spróbować coś sobie pospawać na długim pręcie, ale główka idzie wtedy raczej na straty (albo klucz zostaje na przyszłość).

Jak górna śruba rozrusznika puści, to jest już z górki. Składanie całości idzie dużo szybciej.
Być może coś przeoczyłem, ale generalnie tak wygląda wymiana. Za pierwszym razem 3 godziny, za trzecim - 45 minut w dwie osoby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy