Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pepepe
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:45, 05 Kwi 2011 Temat postu: Czujniki ciśnienia w oponach. |
|
|
Drodzy forumowicze, czy u Was również po wymianie kół z zimowych na letnie lub odwrotnie "głupieje" czujnik ciśnienia? Po przejechaniu kliku kilometrów zapala się lampka i pozostaje mi tylko wejście w komputer i wyzerowanie tego komunikatu. Serwis oczywiście standardowo stwierdza, że tak czasem może być ale to nic złego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:19, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie mam czujników ciśnienia ogumienia, ale taki przypadek wydaje się to logiczny.
Gdy zgasisz samochód to komputer zapamięta ostatnie ciśnienie w oponach.
Po zmianie ogumienia Ciśnienie się różni od wcześniej zapamiętanego i zapala Ci się kontrolka.
Kiedyś widziałem program gdzie gościowi w Nissanie załączał się sam napęd 4x4 i nie mógł go wyłączyć. Samochód w serwisach był kilkanaście razy i nie wiedzieli co się dzieje i jaka jest przyczyna. Chyba nawet zaczęli skrzynie biegów wymieniać, a sprawa okazała się bardzo prosta. Otóż na jednej osi było założone koło o innym profilu opony i samochód przez czujniki uślizgu głupiał i załączał 4x4.
Myślę że elektronika jest potrzebna ale co za dużo to nie zdrowo.
Gdy złapię kapcia to sam o tym wiem, a nie musi mnie informować kontrolka.
A ciśnienie w ogumieniu standardowo raz w miesiącu sprawdzam przy okazji tankowania.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
artus4
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:26, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jak tak czytam o tych czujnikach ciśnienia to się cieszę ,że ich nie mam. Właściwie każdy z moich znajomych który ma samocghód z czujnikami to ma z nimi jakieś problemy. A mistrzostwo w awaryjności to jest chyba w fordach. Mamy w firmie 2 mondeo i w każdym psuły się te czujniki aż w końcu je wogóle wymontowaliśmy.
Ja tam sobie zakupiłem ciśnieniomież w Biedronce za 9,-zł i jestem bardzo zadowolony. działa bez problemu a sprawdzenie zajmuje mi 2 minuty. I przy okazji powiem ,że od kiedy napompowałem opony azotem to przez 2 lata nie musiałem ani razu ich dopompowywać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
pepepe
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:11, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
To prawda, im więcej elektroniki tym większa awaryjność.
Niestety chyba jesteśmy na to skazani przy zakupie nowych samochodów.
Już i tak szukałem modelu o najmniejszej awaryjności.
Moja żoneczka jeździ 7 letnią toyotą corollą i tam naprawdę nic się nie psuje (odpukać), ale to auto z innej epoki (jeszcze produkcja japońska).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
llollek
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:41, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wg. manuala do CRV 2007 tyle że wersja USA zalecane jest kalibrowanie czujników po każdej zmianie ciśnienia w oponach. czyli po wymianie opon jak również np. po dopompowaniu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
pepepe
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:23, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystko pięknie, ale czy ja muszę odwiedzać serwis sprawnego przecież auta 3 razy w roku
Chyba po prostu pogodzę się z czyszczeniem ręcznie tego komunikatu i tyle.
Nie wiem nawet czy w naszych serwisach w ogóle wiedzą jak się to kalibruje. Kaskę pewnie by wzięli ale efekt pewnie byłby taki jak po moim "kalibrowaniu".
Dzięki jednak za zainteresowanie tematem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Senior
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:09, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Też tak mam. Pozostaje tylko ręczna inicjacja systemu, jak podaja w instrukcji obsługi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
triester
Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:16, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
witam
przepraszam że odgrzewam starego kotleta ale może ktoś ma wiedzę jak działa system kontroli ciśnienia w CRV i jak się go kalibruje
dziękuje za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:55, 15 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
triester napisał: | witam
przepraszam że odgrzewam starego kotleta ale może ktoś ma wiedzę jak działa system kontroli ciśnienia w CRV i jak się go kalibruje
dziękuje za odpowiedzi |
W wersji EU czy USA?
W wersji EU system bazuje na ABS-ie i mierzy predkość obrotową kół ( nie ma czujników). Kalibracja po kazdej zmianie opon lub dopompowaniu powietrza poprzez menu komputera pokładowego ( tzw. zerowanie systemu ).
W wersji USA są czujniki ciśnienia w kołach.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kura8566
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:59, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | triester napisał: | witam
przepraszam że odgrzewam starego kotleta ale może ktoś ma wiedzę jak działa system kontroli ciśnienia w CRV i jak się go kalibruje
dziękuje za odpowiedzi |
W wersji EU czy USA?
W wersji EU system bazuje na ABS-ie i mierzy predkość obrotową kół ( nie ma czujników). Kalibracja po kazdej zmianie opon lub dopompowaniu powietrza poprzez menu komputera pokładowego ( tzw. zerowanie systemu ).
W wersji USA są czujniki ciśnienia w kołach. |
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wersja USA również jest oparta na czujniku asb
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:27, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
kura8566 napisał: | Pean napisał: | triester napisał: | witam
przepraszam że odgrzewam starego kotleta ale może ktoś ma wiedzę jak działa system kontroli ciśnienia w CRV i jak się go kalibruje
dziękuje za odpowiedzi |
W wersji EU czy USA?
W wersji EU system bazuje na ABS-ie i mierzy predkość obrotową kół ( nie ma czujników). Kalibracja po kazdej zmianie opon lub dopompowaniu powietrza poprzez menu komputera pokładowego ( tzw. zerowanie systemu ).
W wersji USA są czujniki ciśnienia w kołach. |
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wersja USA również jest oparta na czujniku asb |
Tak? A co to jest Panie specjalisto?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kura8566
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:15, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
mam 2 crv z 2008 r usa, gwarantuje ci ze nie maja tych czujnikow
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Rafal_195
Dołączył: 22 Maj 2019 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:10, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Witam,
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wyzerować system. Chciałbym zlikwidować błąd czujnika ciśnienia opon (po wymianie się świeci)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:16, 12 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz zwykły system (jak chyba w większości CRV III generacji) to wyzerujesz go bez problemu na tym wyświetlaczu pomiędzy zegarami. Przyciskając przycisk "info" (i) na kierownicy musisz przejść do części związanej ciśnieniem (symbol "opony" + wykrzyknik). Potem wciskasz na kierownicy "sel/reset". Wyświetli Ci się napis "initialization", klikając "info" wybierasz "OK" (żeby było podświetlone) i naciskasz "sel/reset". Potem przez parę sekund będzie się wyświetlało "completed" i to wszystko.
Tak aprocedura po prostu i zresztą opisana krok po kroku w instrukcji. Może system nie jest tak dokładny jak w przypadku czujników ciśnienia, ale przynajmniej prosty w obsłudze i bezkosztowy (jak np. samemu sie przekłada koła/opony).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Rafal_195
Dołączył: 22 Maj 2019 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:16, 14 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Okej, dzięki za pomoc, aczkolwiek nie chce działać ( nie wiem czy mam zwykły system ).
CRV jest z 2011r. po lifcie, a instrukcji nie posiadam, chyba czas zakupić
Jak macie jeszcze jakiś inny sposób to proszę o pomoc.
Edit. Działa wszystko instrukcja kolegi jest jaknajbardziej dobra. Dodam tylko że trzeba mieć zaciągnięty hamulec ręczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rafal_195 dnia Czw 11:19, 14 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|