Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:59, 19 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Gdzieś czytałem opinię że: oleje 0w30 czy 5w30 mają niby dawać mniejsze opory ruchu, niestety kosztem lepkości w wyższych temperaturach - co nie jest zdrowe dla silnika.Wg mnie 5w40 będzie ok - dobrze żeby był syntetyczny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:30, 20 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | Gdzieś czytałem opinię że: oleje 0w30 czy 5w30 mają niby dawać mniejsze opory ruchu, niestety kosztem lepkości w wyższych temperaturach - co nie jest zdrowe dla silnika.Wg mnie 5w40 będzie ok - dobrze żeby był syntetyczny. |
Silnik ma mniejsze kanaliki olejowe, przez co gęstszy olej (na zimnym silniku) dociera dużo wolniej do newralgicznych punktów silnika, a wiadomo że silnik w znacznym stopniu zużywa się podczas rozgrzewania. Oleje takich marek jak AMSoil, Millers czy Motul nie są tak podatnę na zerwanie filmu olejowego jak to było kiedyś w tych klasach lepkości. Wystarczy zobaczyć testy, a pod tym względem wypadają dużo lepiej niż np Castrol 5w40 i nie syfią silnika
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:51, 26 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Faktem jest, ze silniki rodziny R nie sa wybredne w kwestii oleju (zalecenia producenta zezwalaja na stosowanie niemal pelnej gamy lepkosci olejow od 0W20 do 5W40) szczegolnie porownujac do silnikow typu K (gdzie zalecenia ograniczaja sie do jednej lepkosci 5W20).
Z tego wzgledu istnieje mozliwosc aby dobrac olej biorac rowniez pod uwage specyfike uzytkowania samochodu, uzywanego paliwa itd. Z uwagi na ograniczenie zuzycia silnika podczas jego rozruchu na zimno, najlepszym wyborem sa oleje o najnizszej lepkosci "na zimno" czyli 0Wx, natomiast biorac pod uwage trwalosc filmu olejowego i odpornosc na wysokie temperatury to xW40. Zatem tak w najwiekszym skrocie, to najlepszym olejem bylby Taki 0W40 i najlepiej zeby jeszcze byl lekkobiezny i posiadal klase lepkosci A5/B5, tyle ze ja tekiego nie znam wiec wybralem 0W30 A5/B5 zalecany przez producenta m.in. do Hondy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 0:54, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kamil86
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:43, 28 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mojej Hance wlałem 0w30 Motula przelatała już koło 10 tys na tym oleju ostatnio przy sprawdzaniu staniu oleju dolałem 0,5 litra. Więc tak naprawdę w ogóle go nie bierze "Dodam że co jakiś czas goniona jest na czerwone pole:evil: " Przy 15 tys zmieniam olej na taki sam i innym też polecam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil86 dnia Wto 9:43, 28 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:25, 28 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A konkretnie to ktorego Motula? Bo jest ich kilka o lepkosci 0W30.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:48, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dla silników I-VTEC nie ma problemów z prawidłowo zainstalowaną instalacją LPG o ile przestrzega się interwału regulacji zaworów co 20 tyś km,a że jest to prosta robota można samemu sobie taką regulację przeprowadzić. Jeżeli ktoś zaniedba regulacje,to pojawią się problemy na zimnym silniku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:08, 25 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego GT-3000, czy aby napewno chciales napisac o problemach na zimnym silniku? Z tego co sie orientuje, to w przypadku skasowania sie luzu zaworowego, moga pojawic sie objawy niedomykania sie zaworow na goracym silniku co skutkuje spadkiem mocy, nierowna praca oraz wypalaniem gniaz i grzybkow zaworowych.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:58, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Kolego GT-3000, czy aby napewno chciales napisac o problemach na zimnym silniku? Z tego co sie orientuje, to w przypadku skasowania sie luzu zaworowego, moga pojawic sie objawy niedomykania sie zaworow na goracym silniku co skutkuje spadkiem mocy, nierowna praca oraz wypalaniem gniaz i grzybkow zaworowych.
Pozdrawiam. |
źle go zrozumiałeś, on nic nie pisał o kasowaniu luzu zaworowego na zimnym tylko o jego wyregulowaniu. Przy za dużym luzie mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika, a przy za małym wypala gniazda zaworowe. Tak samo za uboga mieszanka, nawet jeśli dobrze wyregulujesz zawory to je wypali. Dlatego jest bardzo ważne wybrać dobrego gaziarza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Nie 21:03, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:38, 30 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Kolega GT-3000 napisal o skutkach zaniedbania regulacji zaworow a w moim mniemaniu, jesli nie bedziemy ich regulowac, to w wiekszosci przypadkow beda one (te luzy) podlegaly samo-kasowaniu co z kolei wynika z konstrukcji ukladu rozrzadu (chyba ze komus zeszlifuje krzywki). Reasumujac: dlugie niezagladanie pod pokrywe rozrzadu skutkuje zazwyczaj problemami na rozgrzanym silniku.
Pozdrawiam,
Slawek
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:10, 30 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Masz racje ale na zimnym też są problemy z odpalaniem jeśli luzy są za duże, Tak miał znajomy w Legacy z LPG[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Śro 14:12, 30 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:21, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Podsumowując -chodziło mi o sam problem zaniedbywania regulacji luzu.
Tak jak pisaliście za mały luz to problemy na gorącym silniku ,a za duży to problemy na zimnym.
Dlatego nie można oszczędzać na instalacji LPG i wybrać doświadczonego gazownika. Dobrą instalacją jest np Stag 300 premium,która sama na bieżąco,robi sobie mapy -co daje nam pracę silnika na odpowiedniej mieszance, za uboga mieszanka niszczy silnik i katalizator.
Dlatego na prawidłowo ustawionej instalacji silnik zużycie od 25-30% więcej LPG niż benzyny. (ponieważ o tyle jest mniej kaloryczne LPG)
Dokładnie tak wychodzi mi na R18A2 w civicu ufo.
Jak zatankuje gorszy gaz to po prostu mi go o wiele więcej spali,gdy tankuję na Orlen,BP spalanie mam najniższe.
Co tanie to drogie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
crvUSA
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzesze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:51, 11 Maj 2014 Temat postu: jestem na TAK |
|
|
w accordzie 2.4 mialem gaz przez 4 lata, zrobiłem jakieś 60tyś km i jedyny problem pojawił się jak jeszcze nie wiedziałem o regulacji zaworów, po jakichś dwóch latach od założenia samochód gasł na zimnym silniku, wielu "fachowców" odwiedziłem zanim sprawa została rozwiązana i potem pozostała już tylko radość na cpn`ie... montował ktoś gaz u skalika na wygodzie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez crvUSA dnia Nie 11:52, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:27, 13 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
polecam temat "polecane zakłady lpg" na forum accorda
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
crvUSA
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzesze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:37, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
właśnie założyłem stag qbox, wtryski hana, zbiornik 80litrów, śmiga aż miło
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|