Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CRV a LPG
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:59, 19 Sty 2014    Temat postu:

Gdzieś czytałem opinię że: oleje 0w30 czy 5w30 mają niby dawać mniejsze opory ruchu, niestety kosztem lepkości w wyższych temperaturach - co nie jest zdrowe dla silnika.Wg mnie 5w40 będzie ok - dobrze żeby był syntetyczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:30, 20 Sty 2014    Temat postu:

traks napisał:
Gdzieś czytałem opinię że: oleje 0w30 czy 5w30 mają niby dawać mniejsze opory ruchu, niestety kosztem lepkości w wyższych temperaturach - co nie jest zdrowe dla silnika.Wg mnie 5w40 będzie ok - dobrze żeby był syntetyczny.


Silnik ma mniejsze kanaliki olejowe, przez co gęstszy olej (na zimnym silniku) dociera dużo wolniej do newralgicznych punktów silnika, a wiadomo że silnik w znacznym stopniu zużywa się podczas rozgrzewania. Oleje takich marek jak AMSoil, Millers czy Motul nie są tak podatnę na zerwanie filmu olejowego jak to było kiedyś w tych klasach lepkości. Wystarczy zobaczyć testy, a pod tym względem wypadają dużo lepiej niż np Castrol 5w40 i nie syfią silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:51, 26 Sty 2014    Temat postu:

Faktem jest, ze silniki rodziny R nie sa wybredne w kwestii oleju (zalecenia producenta zezwalaja na stosowanie niemal pelnej gamy lepkosci olejow od 0W20 do 5W40) szczegolnie porownujac do silnikow typu K (gdzie zalecenia ograniczaja sie do jednej lepkosci 5W20).
Z tego wzgledu istnieje mozliwosc aby dobrac olej biorac rowniez pod uwage specyfike uzytkowania samochodu, uzywanego paliwa itd. Z uwagi na ograniczenie zuzycia silnika podczas jego rozruchu na zimno, najlepszym wyborem sa oleje o najnizszej lepkosci "na zimno" czyli 0Wx, natomiast biorac pod uwage trwalosc filmu olejowego i odpornosc na wysokie temperatury to xW40. Zatem tak w najwiekszym skrocie, to najlepszym olejem bylby Taki 0W40 i najlepiej zeby jeszcze byl lekkobiezny i posiadal klase lepkosci A5/B5, tyle ze ja tekiego nie znam wiec wybralem 0W30 A5/B5 zalecany przez producenta m.in. do Hondy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 0:54, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:43, 28 Sty 2014    Temat postu:

Ja mojej Hance wlałem 0w30 Motula przelatała już koło 10 tys na tym oleju ostatnio przy sprawdzaniu staniu oleju dolałem 0,5 litra. Więc tak naprawdę w ogóle go nie bierze "Dodam że co jakiś czas goniona jest na czerwone pole:evil: " Przy 15 tys zmieniam olej na taki sam i innym też polecam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamil86 dnia Wto 9:43, 28 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:25, 28 Sty 2014    Temat postu:

A konkretnie to ktorego Motula? Bo jest ich kilka o lepkosci 0W30.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:48, 16 Kwi 2014    Temat postu:

Dla silników I-VTEC nie ma problemów z prawidłowo zainstalowaną instalacją LPG o ile przestrzega się interwału regulacji zaworów co 20 tyś km,a że jest to prosta robota można samemu sobie taką regulację przeprowadzić. Jeżeli ktoś zaniedba regulacje,to pojawią się problemy na zimnym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:08, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Kolego GT-3000, czy aby napewno chciales napisac o problemach na zimnym silniku? Z tego co sie orientuje, to w przypadku skasowania sie luzu zaworowego, moga pojawic sie objawy niedomykania sie zaworow na goracym silniku co skutkuje spadkiem mocy, nierowna praca oraz wypalaniem gniaz i grzybkow zaworowych.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 27 Kwi 2014    Temat postu:

slapas napisał:
Kolego GT-3000, czy aby napewno chciales napisac o problemach na zimnym silniku? Z tego co sie orientuje, to w przypadku skasowania sie luzu zaworowego, moga pojawic sie objawy niedomykania sie zaworow na goracym silniku co skutkuje spadkiem mocy, nierowna praca oraz wypalaniem gniaz i grzybkow zaworowych.

Pozdrawiam.

źle go zrozumiałeś, on nic nie pisał o kasowaniu luzu zaworowego na zimnym tylko o jego wyregulowaniu. Przy za dużym luzie mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika, a przy za małym wypala gniazda zaworowe. Tak samo za uboga mieszanka, nawet jeśli dobrze wyregulujesz zawory to je wypali. Dlatego jest bardzo ważne wybrać dobrego gaziarza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Nie 21:03, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:38, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Kolega GT-3000 napisal o skutkach zaniedbania regulacji zaworow a w moim mniemaniu, jesli nie bedziemy ich regulowac, to w wiekszosci przypadkow beda one (te luzy) podlegaly samo-kasowaniu co z kolei wynika z konstrukcji ukladu rozrzadu (chyba ze komus zeszlifuje krzywki). Reasumujac: dlugie niezagladanie pod pokrywe rozrzadu skutkuje zazwyczaj problemami na rozgrzanym silniku.

Pozdrawiam,
Slawek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:10, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Masz racje ale na zimnym też są problemy z odpalaniem jeśli luzy są za duże, Tak miał znajomy w Legacy z LPG[/quote]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Śro 14:12, 30 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:21, 01 Maj 2014    Temat postu:

Podsumowując -chodziło mi o sam problem zaniedbywania regulacji luzu.
Tak jak pisaliście za mały luz to problemy na gorącym silniku ,a za duży to problemy na zimnym.

Dlatego nie można oszczędzać na instalacji LPG i wybrać doświadczonego gazownika. Dobrą instalacją jest np Stag 300 premium,która sama na bieżąco,robi sobie mapy -co daje nam pracę silnika na odpowiedniej mieszance, za uboga mieszanka niszczy silnik i katalizator.
Dlatego na prawidłowo ustawionej instalacji silnik zużycie od 25-30% więcej LPG niż benzyny. (ponieważ o tyle jest mniej kaloryczne LPG)
Dokładnie tak wychodzi mi na R18A2 w civicu ufo.

Jak zatankuje gorszy gaz to po prostu mi go o wiele więcej spali,gdy tankuję na Orlen,BP spalanie mam najniższe.
Co tanie to drogie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crvUSA




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzesze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:51, 11 Maj 2014    Temat postu: jestem na TAK

w accordzie 2.4 mialem gaz przez 4 lata, zrobiłem jakieś 60tyś km i jedyny problem pojawił się jak jeszcze nie wiedziałem o regulacji zaworów, po jakichś dwóch latach od założenia samochód gasł na zimnym silniku, wielu "fachowców" odwiedziłem zanim sprawa została rozwiązana i potem pozostała już tylko radość na cpn`ie... montował ktoś gaz u skalika na wygodzie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crvUSA dnia Nie 11:52, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:27, 13 Maj 2014    Temat postu:

polecam temat "polecane zakłady lpg" na forum accorda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crvUSA




Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzesze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:37, 05 Cze 2014    Temat postu:

właśnie założyłem stag qbox, wtryski hana, zbiornik 80litrów, śmiga aż miło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy