Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Check Engine + Blad przeladowania turbiny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 84
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:46, 04 Wrz 2013    Temat postu: Check Engine + Blad przeladowania turbiny

Dzisiaj podczas ostrzejszego przyspieszania na austrostadzie zapalila sie kotrolka serwisowa silnika i samochod stracil moc. Podejrzewam, ze ECU przeszlo w tryb awaryjny silnika i odlaczylo turbine. Obroty max. 2000/min i predkosc 90km/h na 5. biegu. Brak reakcji na pedal gazu i brak turbiny.
Natychmiastowy postoj, restart silnika, kontrolka pali sie dalej ale turbo sie zalacza i obroty wrocily do normy.
Podczas diagnostyki wyswietlil sie jeden blad - OVERBOOST - PRESSURE HIGHER THAN EXPECTED.
Mechanik sprawdzil parametry na wysokich obrotach, cisnienie turbiny itp. i powiedzial ze wszystko jest ok. Blad skasowal.

Co myslicie? Natychmiastowa regeneracja i czyszczenie turbiny, czy mozna z tym poczekac? Moze wystarczy wyczyscic zawor EGR? Jesli ktos to robil, to prosilbym o wskazowki Smile

Podobny przypadek opisany tutaj [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Czw 0:04, 05 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peterek




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:25, 05 Wrz 2013    Temat postu:

Miałem podobnie w silniku JTD. Temat olałem. Był to chwilowy stan anormalny, który się nie powtórzył.
Nie dotykaj turbiny póki jest ok.
EGR to recyrkulacja spalin. Ja swojego zaworu EGR nie czyszczę. Zaślepiłem cienką blachą, aby nie występowała recyrkulacja. Silnik nie straci na dynamice. Istnieje jednak możliwość błędu z powodu zaślepienia EGR. W JTD wystarczy wykonać małe otwory w blasze zaślepiającej.
Tak w skrócie Smile

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 10:51, 05 Wrz 2013    Temat postu:

Tak naprawdę to turbina jest do czyszczenia zapiekają się łopatki albo sztanga. Spróbuj wypalić u mnie pomagało - wyjeździj paliwo do zera zalej wysokocetanowe - Verva, V-power lub podobne no i but but 4-6tys obrotów przez dłuższa chwile i tak parę razy - oczywiście nie zapominaj potem o pozostawieniu silnika na jałowym kilka sekund zanim go zgasisz, żebyś nie zatarł turbiny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 84
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:54, 05 Wrz 2013    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piter




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:02, 22 Cze 2015    Temat postu:

Witam,odkopię trochę temat gdyż wczoraj miałem identyczną sytuację jak @niggle i w związku z tym mam pytanie-czy sam mogę w jakiś sposób wyłączyć świecącą się na żółto kontrolkę?(nie lubię jak coś mi się świeci a w tym tyg.brak czasu na wizytę w warsztacie)
Jeszcze jedno,czy możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Ząbek?
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 84
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:41, 23 Cze 2015    Temat postu:

Kontrolka sama znika po kilku uruchomieniach silnika. Miałem tą przypadłość już kilka razy i nie ma to wpływu na prace silnika po powrocie z trybu serwisowego (awaryjnego).
Zawór czeka na wymontowanie, sprawdzenie i przeczyszczenie ewentualnie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Wto 15:42, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piter




Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ząbki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:02, 24 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki za info,chociaż moja kontrolka świeci do dzisiaj,zobaczymy co dalej będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy