Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mokka
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:41, 20 Maj 2016 Temat postu: zawór IMRC |
|
|
Witam mam problem, wyskoczył mi Check mianowicie błąd P2004 czyli zawór sterowania turbiny. Po skasowaniu błędu wyskakuje ponownie i odłącza moc od turbiny lub automatycznie przechodzi w tryb awaryjny kompa i nie działa do tego tempomat wraz z mocą. Po kilku chwilach znów wraca do normy. raz błąd sam się skasował. Pytanie teraz czy trzeba koniecznie wymienić ten zawór sterujący na nowy ? czy da się to jakoś naprawić. A jak nie to gdzie dostane taki zawór tylko ASO ? Dodam, ze nie ma mnie w Polsce.
Honda CrV 2007 2.2 ictdi 145tys km
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mokka dnia Pią 17:44, 20 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:49, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
te zaworki to w wiekszosci sa nierozbieralne i tym samym zasadniczo nienaprawialne. Nawet jesli komus sie czasami udaje Taki dynks rozebrac i zreperowac, to i tak pozniej wystepuje Problem z jego kalibracja. Zatem jesli to zawor sterowania podcisnieniem, to pozostaje tylko jego wymiana.
Jednak zanim kupisz nowy, to polecam dokladnie sprawdzic, czy caly uklad podcisnienia jest sczelny, czy wezyki przypadkiem nie sparcialy, szczegolnie w okolicach kroccow. Ponadto warto tez upewnic sie, czy silownik na turbinie i sama dzwigienka od VTG dzialaja plynnie i bez zaciec.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mokka
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:32, 21 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj odkręciłem i przeczyściłem ten zawór i obok taki drugi tez na wszelki wypadek i podpiąłem pod napięcie w celu sprawdzenia czy działa. Okazało się, ze obydwa pracują normalnie a wiec zostaje jeszcze gruszka lub oczyszczenie łopatek geometrii zmiennej no bo co innego ? Jak myślisz ?
A kable wszystkie są w stanie idealnym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mokka dnia Sob 16:34, 21 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:05, 22 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zanim wykrecisz turbo, sprawdz czy:
- sa drozne i szcelne wezyki podcisnienia,
- pompa podcisnienia utrzymuje stale podcisnienie,
- silownik na tubo jest szczelny i dziala plynnie,
- potencjometryczny czujnik polozenia silownika jest sprawny (wskazuje liniowy spadek napiecia podczas zmiany polozenia silownika),
- dzwignia sterowania lopatkami VTG turbiny daje sie w calym zakresie poruszac lekko i bez zaciec.
Oczywiscie warto tez sprawdzic szczelnosc ukladu dolotowego zarowno przed jak i za turbo.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:40, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
wystarczy zapsikać do tych zaworków i do rurek oleju silikonowego w sprayu i problem sam się rozwiąże, miałem to samo, oczywiście wężyki muszą być szczelne. Nie kupuj żadnych zaworów w aso ani tym bardziej ich nie rozbieraj.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Nie 20:42, 29 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:58, 22 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Dobra, odgrzebuję wątek. Mam problem z błędem IMRC, wcześniej był to problem występujący 2 razy w roku. Teraz mam praktycznie po każdej dłuższej przejażdżce. Zacznę od wymiany wężyków podciśnienia i ewentualnie zawór sterowania podciśnienia podmienienie na inny. Ktoś ma pojęcie gdzie dostanę nowe wężyki, bo zawór chyba wezmę z allegro. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|