Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wymiana oleju w tylnym dyfrze-pomocy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirus_1969




Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:43, 16 Lut 2016    Temat postu: Wymiana oleju w tylnym dyfrze-pomocy

Witam!
Proszę o pomoc,kupuję Crv III,ma przejechane około 70000 mil,właściciel
mówił że niewymieniał oleju w tylnym dyfrze od nowości,miała 1000 mil jak
sprowadził,jak sprawdzić czy działa załączanie napędu a jeżeli nie to jakie koszty naprawy dyfra w Krakowie a może jakaś podpowiedź o dobrym fachowcu w Krakowie.

Pozdrawiam Mirek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:21, 16 Lut 2016    Temat postu:

Sprawdzenie dzialania tylnego napedu nie powinno nastreczac wiekszych trudnosci i nie potrzeba do tego specjalnych umiejetnosci. Wystarczy postepowac wedlug ponizszego schematu:
1. Sprawdz, czy w trakcie wykonywania ciasnych zakretow jadac po luznej nawierzchni (trawa, piach lub szuter), nie wydobywa sie z okolic tylnego napedu halas typu chrobotanie albo buczenie z przenoszacymi sie drganiami na karoserie. Jesli tak, to naped najpewniej znajduje sie w aucie
Very Happy a zuzyty plyn nalezy jak najszybciej wymienic.
2. Kolejnym etapem powinno byc podniesienie auta na podnosniku tak, aby wszystkie kola znalazly sie w powietrzu, wrzucamy luz i odpuszczamy hamulec reczny - jezeli pokrecimy jednoczesnie obydwoma przednimi kolami, to powinny zaczac sie krecic rowniez tylne i analogicznie jesli pokrecimy tylnymi to przednie tez powinny sie obracac.
3. W aucie na podnosniku odpalamy silnik i bez dodawania gazu wrzucamy 1-szy bieg i delikatnie zaciagamy reczny hamulec - jezeli w ten sposob bedzie mozliwe zdlawic silnik na biegu jalowym, to oznacza ze naped dziala prawidlowo.

Wymiana oleju jest banalnie prosta i wykonuje sie ja analogicznie do wymiany oleju w manualnych skrzyniach biegow (z jednej strony u dolu jest u korek spostowy a z drugiej w polowie wysokosci drugi korek wlewowy)

Pozdrawiam i powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 13:25, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mirus_1969




Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:17, 16 Lut 2016    Temat postu:

Witam!
Dziękuję za odpowiedź w tak krótkim czasie,zapomniałem napisać że
jest to automat benzyna 2400 czy tak samo sprawdzać?


Pozdrawiam Mirek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:21, 17 Lut 2016    Temat postu:

No tak,w przypadku automatu to sprawa sie troche komplikuje bo potrzebny bedzie specjalistyczny przyrzad zwany zegarkiem albo stoperem. Very Happy
Czyli jak w przypadku skrzyni manualnej, potrzebujemy uniesc auto na podnosniku tak, aby wszystkie kola znalazly sie w powietrzu. Wazne jest aby silnik, skrzynia biegow i dyferencjal byly rozgrzane, zatem dobrze jest przedtem zrobic krotka przejazdzke a do tego pokrecic kilka ciasnych kolek aby olej w dyferencjale tez troche popracowal. Mozna tez po podniesieniu auta wlaczyc silnik, wrzucic bieg i pozwolic mu popracowac az wlaczy sie wentylator chlodnicy.
Jesli auto jest juz zagrzane i uniesione, to wlaczamy silnik i zostawiamy go na obrotach biegu jalowego, selektor skrzyni biegow przestawiamy w pozycje 1 i zaciagamy hamulec reczny tak aby zablokowac obrot tylnych kol jednoczesnie (moze to byc trudne wykonac samemu Very Happy ) obserwujemy obrot walu napedowego:
- jezeli wal wykona jeden pelen obrot w czasie wiekszym niz 10 sekund to naped jest w porzadku,
- jezeli wal potrzebuje mniej niz 10 sekund aby wykonac pelen obrot, to wskazuje na wadliwe dzialanie tylnego napedu i nalezy w pierwszej kolejnosci wymienic plyn w tylnym dyferencjale.

Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 9:26, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mirus_1969




Dołączył: 13 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:37, 17 Lut 2016    Temat postu:

Wielkie dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robur




Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:03, 20 Mar 2016    Temat postu:

ma ktoś info jaki olej wlać zamiast oryginału do tego dyfra?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:28, 20 Mar 2016    Temat postu:

A po co kombinować, jak zamiennik w podobnej cenie jak oryginał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:21, 20 Mar 2016    Temat postu:

Ja uzywam Ravenol DPS-Fluid.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:22, 20 Mar 2016    Temat postu:

Ravenol w cenie porównywalnej do oryginału.... wiec po co kombinować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:32, 20 Mar 2016    Temat postu:

Dlatego, ze OEM'owe oleje nie zawsze sa tak dobre aby nie mozna ich zastapic czyms lepszym. Very Happy
Stosuje olej do tylnego mostu od firmy Ravenol po tym jak przekonalem sie osobicie, ze MTF tej samej firmy daje mi o wiele wiekszy komfort machania biegami nizli oryginalny, hondowski olej do skrzyni.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 23:32, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:43, 20 Mar 2016    Temat postu:

Odpowiedź konkretna, co zaskakująca, bo pierwsze słyszę by ktoś skarżył się na MTF. Jaki przebieg skrzyni? I z ciekawości, bo nie do końca znam specyfikacje, w czy jest lepszy Ravenol od DPSu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:56, 20 Mar 2016    Temat postu:

Odrobine zbyt daleko idace wnioski wyciagnales z mojej odpowiedzi. Very Happy
Nie napisalem, ze DPS-F od Ravenol jest lepszy niz OEM Hondy a jedynie, ze uzywam go po tym, jak bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie dzialanie skrzyni biegow w mojej Hondzie po tym kiedy zastosowalem w niej olej tej marki. Biegi ogolnie wchodza bardziej gladko i bez zaciec, szczegolenie 2-ka i 3-ka, z ktorymi wczesniej mialem problemy na orginalnym MTF.
Czy DPS-F Ravenola jest lepszy to akurat trudno mi stwierdzic, bo nie mam bezposredniego odczucia dzialania dyfra a specyfikacje trudno porownac bo Honda nie upublicznia takich szczegolow dot. swoich materialow eksploatacyjnych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 23:59, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:59, 20 Mar 2016    Temat postu:

Po jakim przebiegu skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:01, 21 Mar 2016    Temat postu:

Chyba przy 180 tys km wymienialem na oryginalny a po 220 tys km wlalem Ravenola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:05, 21 Mar 2016    Temat postu:

Czyli ogólnie jest jakaś alternatywa..... chociaż osobiście uważam że ciężko znaleźć zamiennik np. oryginalnych części który byłby jakościowo lepszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy