Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
wymiana oleju w automacie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:32, 25 Mar 2014    Temat postu: wymiana oleju w automacie

Forumowicze,
jeśli był już taki wątek to z góry przepraszam, ale nie znalazłem.
Chciałem wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów w CRV III z 2007 roku silnik 2.0 i tu kilka pytań:
1) jaki olej oryginał ATF-Z1 (w manualu pisze że tylko ten), czy jakiś zamiennik?
2) ile - w manualu pisze, że wymiana 2,5 litra a pojemność całkowita 7,2 litra - o co tu chodzi (co ciekawe jak podpytywałem o cenę w ASO - 600 zł to mówili że potrzeb im 3 litry, zaś w warsztacie że 6-7 litrów)?
3) czy ktoś to robił sam i mógłby podpowiedzieć co i jak; czy raczej serwis?
Z gór dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:43, 25 Mar 2014    Temat postu:

7.2 Litra potrzeba ci w przypadku naprawy skrzyni. Ja dzisiaj wymieniałem olej w manualu oraz olej w tylnym moście i za wszystko z podpięciem pod kompa zapłaciłem 520zł w serwisie Hondy w Lublinie.

Wklejam ci procedurę wymiany oleju z manuala serwisowego do Hondy Accord


Wymiana ATF
UWAGA: Uważać, aby do skrzyni biegów nie dostały się obce materiały.



1. Doprowadzić skrzynię biegów do normalnej temperatury pracy (do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy).





2. Zaparkować samochód na poziomej nawierzchni i wyłączyć silnik.





3. Wykręcić korek spustowy (A) i spuścić olej automatycznej przekładni (ATF). Następnie założyć korek spustowy z nową podkładką uszczelniającą (B).








BA
18 x 1.5 mm
49 N·m
(5.0 kgf·m)






4. Wyciągnąć miarkę poziomu i napełnić skrzynię biegów przez otwór wskaźnika zalecaną ilością oleju, aż jego poziom sięgnie górnego wskaźnika. Zawsze używać oryginalnego oleju automatycznej przekładni (ATF) Honda ATF-Z1. Stosowanie innego oleju niż Honda ATF może spowodować utrudnioną zmianę biegów.



Ilość płynu ATF wlewanego do przekładni hydrokinetycznej:
2,8 l (w przypadku wymiany)
6,5 l (w przypadku naprawy)









A






5. Włożyć miarkę poziomu (A) w rurkę prowadzącą, ustawiając korek (B) z występem (C).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Wto 18:48, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:27, 26 Mar 2014    Temat postu:

Dzięki, za info. Czyli wychodzi, że procedura wymiany jak oleju silnikowego, który wymieniam sam to może i tu spróbuję, muszę tylko sprawdzić gdzie ten korek spustowy Smile
Rozumiem, że olej oryginalny?

Jedna ciekawa rzecz - samochód mam z Włoch i w książce serwisowej dostarczonej z nim z wpisami serwisowymi co 20.000 km jest napisane (o ile dobrze tłumaczę), że wymiana oleju:
1) silnikowego i filtra co 20.000 km,
2) w automatycznej skrzyni po 120.000 km, a potem co 80.000 km,
3) w dyferencjale po 120.000 km, a potem co 60.000 km;
zaś w ASO powiedziano mi, iż:
ad 1) co 10.000 km,
ad 2) co 60.000 km,
ad 3) co 40.000 km,
Pytanie skąd te różnice i kogo słuchać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:01, 26 Mar 2014    Temat postu:

Może to dziwne, ale w tym wypadku pełna rację ma ASO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:18, 27 Mar 2014    Temat postu:

Pean napisał:
Może to dziwne, ale w tym wypadku pełna rację ma ASO.

serwis w uk mowi ze wymiana oleju w silniku co 12500 mil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:02, 27 Mar 2014    Temat postu:

W PL ksiązka zaleca wymianę oleju silnikowego w normalnych warunkach eksploatacji co 20 tyś. km, ale w warunkach trudniejszych, np. czeste starty zimnego silnika, jazda po miescie itd., wymiana co 10 tyś km. jest jak najbardziej wskazana. Zresztą lepiej to robić częściej niż rzadziej. To samo jest z tylnim mostem ( zwłaszcza nieużywanym ), gdzie wymiana co 40 tyś. jest wręcz konieczna. Z tego co mówią fachowcy tę od automatów olej w takich skrzyniach trzeba wymieniać max po 60 tyś., niezaleznie co zaleca producent ( niektórzy producenci wrecz nie pzrewidują wymiany oleju, co prowadzi do zarżniecia skrzyni po gwarancji Razz )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:54, 28 Mar 2014    Temat postu:

Ok, czyli kupię 3 litry oryginalnego oleju i spróbuje wymienić sam (nie wydaje się to karkołomna operacją).
To jeszcze jedno, gdyż nie miałem czasu sprawdzić, gdzie jest korek/śruba do spuszczania oleju ze skrzyni? Sądząc po miarce, gdzieś po stronie kierowcy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:00, 28 Mar 2014    Temat postu:

Najlepiej kupic 8 litrow i wymienic olej 3-krotnie. Pozwoli to na w miare skuteczne pozbycie sie starego oleju ze skrzyni, konwertera, sterownika, ukladow wykonawczych i chlodniczki. Dobrze by bylo jeszcze wymienic fitr oleju ale niestety w wiekszosci skrzyn jest to niemozliwe bez jej rozebrania. Sad
Niektorzy "zaawansowani" uzytkownicy aut z ASB oraz niektore specjalistyczne warsztaty preferuja dynamiczna wymiane oleju, ktora to pozwala na skuteczna wymiane ATF'u ze wszystkich wspomnianych wyzej modulow skrzyni za jednym zamachem. Jest to jednak troche bardziej skomplikowane i trudne do wykonania w domowych warunkach a zuzycie oleju jest porownywalne.
Poprawnie przeprowadzona wymiana ATF napewno pozwoli przedluzyc zycie skrzyni ale niestety nie daje na to gwarancji, gdyz glownym "zabojca" takiej skrzynki jest przegrzany i nagarujacy olej. Twarde mikro-drobiny bedace produktem utlenienia sie oleju pod wplywem temperatury, szlifuja tuleje i tloczki zaworow w plycie sterownika, powodujac powstawanie nieszczelnosci, ktore to z kolei sprawiaja rozsynchronizowywanie sie sterowania zmiana biegow a skutkiem czego pojawiaja sie narastajace przeciazenia mechanizmow ASB. Itd. itp. Zatem najlepiej byloby aby wymianie oleju towarzyszyll demontaz skrzyni, rozebranie jej na czynniki pierwsze i dokladne oczyszczenie wszystkich elementow z tego co pozostawil po sobie stary olej... no ale wiadomo, ze zazwyczaj sie tego nie robi, wiec trzeba sie pogodzic z faktem, ze nawet jesli bedziemy grzecznie wymieniac olej co 60 czy 40 tkm, to nie jestesmy w stanie zupelnie uchronic skrzyni przed problemem uszkodzenia ukladow sterujacych.

Pozdrawiam,
slapas


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 12:07, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:01, 28 Mar 2014    Temat postu:

Też pomyślałem, że jeśli całkowita pojemność ma 7,2 l a wymienia się tylko 2,5 l to co to za wymiana. Jednak w serwisie mówili tylko o materiale w ilości 3l.
Swoją drogą uwzględniając, iż 1l kosztuje w ASO 125 zł, a gdzie indziej nie widziałem tego oleju, to przy takiej wymianie niezły byłby to koszt, średnio 1 na 2 lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:08, 30 Mar 2014    Temat postu:

Serwis ma swoja polityke i swoje ceny i zasadniczo nie ma interesu dbac o Twoje Auto. Mi kiedys wmawiali, ze oleju w automatycznej skrzyni wogole sie nie wymienia. A oryginalny olej do skrzyni mozna kupic na "wolnym rynku" juz za 60 PLN.
Jezdzilem "automatami" prawie 10 lat, z czego polowe to byla walka z roznymi ustrkami trapiacymi te dosc skomplikowane konstrukcje i powiem, ze taka jednorazowa wymiana nie zda sie wiele gdyz wiekszosc tego czego chcemy sie pozbyc pozostaje w srodku..

slapas


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 21:14, 30 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:04, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Forumowicze, a ma ktoś manual do CR-V III?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:49, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Mam w formie PDF do wersji amerykanskiej 2.4 i w jezyku "amerykanskim". Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:06, 07 Maj 2014    Temat postu:

Szanowni Forumowicze,
tak informacyjnie - już po wymianie, zajęła nie całą godzinę, i wymaga 1 klucza i lejka z wężykiem. Aby spuścić olej nie trzeba kanału/najazdu, dojście do korka jest dobre zaraz pod zderzakiem.
Przy samochodzie stojącym na równym terenie (czyli zgodnie z instrukcją) oleju ściekło ponad 3 litry (miarka pokazywała, że był ciut przelany). Ale co ciekawe, nie weszło 2,5 litra (przy tylu olej na miarce i na zimno i na gorąco nie sięgał minimum), tylko równe 3 litry (teraz olej na miarce jest w 1/3 między min i max na miarce). Albo Honda jakoś dziwnie te instrukcje pisze, albo ja mam jakąś dziwną Halinkę.
Reasumując, moim zdaniem, nie warto płacić w ASO (nie pamiętam ile chcieli za wymianę) czy warsztacie (chcieli 150 zł), tylko samemu śmiało wymieniać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hagi




Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:53, 08 Mar 2015    Temat postu:

slapas napisał:
Najlepiej kupic 8 litrow i wymienic olej 3-krotnie. Pozwoli to na w miare skuteczne pozbycie sie starego oleju ze skrzyni, konwertera, sterownika, ukladow wykonawczych i chlodniczki. Dobrze by bylo jeszcze wymienic fitr oleju ale niestety w wiekszosci skrzyn jest to niemozliwe bez jej rozebrania. Sad
Pozdrawiam,
slapas


kolego tylko spłuczesz się z kasy i nic ci to nie da ,
u mnie olej po 60 000 km wygląda jak nowy nie jest nawet wypracowany ale lepiej dbać i tylko oryginał lać i pilnować przebiegu nie przeginać i będzie OK
Ja w swoim automacie do skrzyni wlałem 3,7 litra stan na bagnecie nieco ponad max , tak jak w ASO ma być . Poziom oleju na bagnecie sprawdza się tylko na gorącym silniku po jeździe .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hagi dnia Sob 22:41, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:07, 15 Paź 2015    Temat postu:

Wczoraj przyszedł olej więc dziś wymieniłem. Faktycznie zleciało ponad 3.5l a że zamówiłem 3 litry więc dolać musiałem z tego co zleciał. W przyszłym roku zrobię jeszcze jedną taką akcję i myślę że skrzynia będzie pracować bez zarzutu. Nie wiem czy to coś daje ale moim zdaniem olej należy wymieniać / dodam że na magnesie nie było żadnych opiłek/ mogę jeździć spokojnie. Jest to już moje 6 auto z automatem zawsze tak robiłem i nigdy ze skrzynią nic się nie działo. Pozdrawiam

CRV III 2.0 2008 BRC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy