Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luks
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:24, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A co z wymiana filtra oleju skrzyni ? Czy to razem zmienialiście z olejem ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:10, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Znalazłem taką opinię:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
luks
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:53, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie opinię tylko element
O tym własnie mowilem bo nikt nie wspominal o wymianie tegoż.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
edon
Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:42, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Muszę przyznać że nic mi nie było wiadomo o takim filtrze. Czy to znaczy że jest on na zewnątrz silnika wpięty gdzieś w obieg. Czy on tam występuje oryginalnie czy po prostu montuje się go dodatkowo. Proszę znawców o więcej szczegółów.
CRV III 2000 2008 AUT
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
luks
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:34, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] koledzy z USA coś o tym piszą.
A nie da się wymienić więcej niż 4l wyciągając stary olej z góry za pomocą jakiejś pompki i wężyka ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luks dnia Sob 17:30, 23 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Zerro
Dołączył: 20 Cze 2017 Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:05, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
To w końcu jest wymienny filtr oleju w automatycznej skrzyni?
Dziś w serwisie powiedziano mi że jest nierozbieralny/niewymienny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtek
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:55, 10 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
głupoty gadają w tym serwisie, że aż miło. oczywiście , że jest wymienny. zanjduje się w okolicach pod filtrem powietrza, widać go gołym okiem, podłączony dwoma wężykami. należy wymieniać, ja w swojej wymieniłem co prawda grubo po 300 000 km przebiegu, teraz ma 380 000, ale wymieniłem i wszystko śmiga jak należy. tylko uwaga !!! oleju powinno być nawet trochę więcej niż max na gorąco na bagnecie, niższy poziom może skutkować, jak u mnie, uszkodzonym czujnikiem cośnienia, twardym zapinaniem biegui Drive, lub okazjonalnym poszarpywaniem. do siebie, po wizycie w jednym z podwarszawskich warsztatów i rozmowie z bardzo fajnym i konkretnym gościem, problemem był ten twardy Drive właśnie, podłałem skrzynie olejem ponad miksimum oraz zakupiłem u niego dodatek do atf lube guard. wszystko teraz super chodzi. co do oleju oryginalengo to nie musi taki być, wystarczy, że będzie olej spełnił normę dexron VI, nawet polski Specol taką ma i 5l za "marne pieniądze"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtek
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:03, 10 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce długo jeździć swoją skrzynią to wymiana 30 000 max (ja robię co 20 000, ale ja wiem, że ja Honda to moje oczko w głowie i ja przesadzam )) i trzeba pamiętać, że to nie ultra nowoczesna sportowa skrzynia, więc ja swojej bardzo nie trenowałem sportowo i się odwdzięczyła bezawaryjnością.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
longer-20
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:26, 19 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów ponieważ sam zabieram się do wymiany już niedługo .
Ostatnio natrafiłem na dwa podobne sposoby wymiany
https://www.youtube.com/watch?v=nZAmcEf9LrY
[link widoczny dla zalogowanych]
i mam pytanie czy ktoś może zetkną się z wymianą w poniższy sposób?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
m-core
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: world Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:32, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
To i ode mnie 2grosze
- na wymianę 2.5L dla 4WD i 2.6L dla 2WD (ja podnoszę auto od strony zależnej od kąta zaparkowania auta, 3L spokojnie wyleciało mi 2x, podnoszę tylko by uzyskać kąt, bo do dostania się do śruby auta podnosić nie trzeba, śruba jest z przodu, odkręcam samą grzechotką średnią, perfekcyjnie pasuje - bo wewnątrz śruby kwadrat - nie imbus)
- więc odkręcamy tą śrubę spustową, boczną, taki kwadrat, dosłownie
- spuszczamy olej, zakręcamy, dając nową podkładkę, moment 49Nm
- mierzymy ile oleju wyszło i tyle samo wlewamy przez otwór od góry w którym jest miarka
- rozgrzewamy silnik do uruchomienia radiatora, gasimy i w ciągu 2mins sprawdzamy stan oleju czy oby nie trzeba dolać
Pierwszy raz robiłem ok godzinki, a dziś 2gi raz już tylko 30minut. Jak ktoś ma kanał to opływa w luksusach napraw, ale do tej operacji jest naprawdę zbyteczny.
Olej tylko i wyłącznie oryginał ATF-DW1 dedykowany do CR-V III.
A co ile? Jak kto woli, ja wymieniam silnikowy co 10k (syntetyk Valvoline 5w40), a skrzyni biegów co 2gą wymianę, czyli 20k
Olej do skrzyni tylko i wyłącznie oryginał , w tym przypadku Hondy nie da się poprawić i ulepszyć innym olejem, jedyne co można to zaszkodzić.
cena? Tanio i pewnie w salonie w UK, wysyłają do Polski, mają tanie butle 4L, zrzucić się w kilku lub kupić na 3-4lata i spokój coxmotorparts.co.uk
(do tych co z UK: wysyłkowo wyszło mi tak czy inaczej taniej niż w salonie na mieście, wystarczy poczytać na forach jaką renomą cieszy się ten salon wysyłkowy)
filtr oleju:
W książce serwisowej jest napisane, że filtr nie jest elementem, który wymienia się tak po prostu, ale oczywiście, że warto, ale mała uwaga, jeżeli ktoś wymienia filtr za ponad 100zł i jest jednak brudny to już warto pokusić się o czyszczenie chłodnicy ATF, żeby nie było, że słowa z nikąd, oryginalny text:
"Before installing an overhauled or remanufactured automatic transmission, you must thoroughly clean the ATF cooler to prevent system contamination. Failure to do so could cause a repeat automatic transmission failure."
A więc jak ktoś już ma "contamination" czyli zanieczyszczenie, a w książce napisane żeby czyścić po wymianie skrzyni, wnioskuję, że po zanieczyszczeniu, które teoretycznie byłoby by w filtrze, z biegiem lat efekt końcowy to uszkodzenie skrzyni i naprawa/wymiana. A po co wymieniamy olej czy filtr? Żeby przedłużyć żywotność, więc czyszczenie chłodnicy definitywnie powinno wpłynąć pozytywnie, zwłaszcza, że o tym jest mowa w książce, więc sam filtr to trochę syzyfowa praca, raczej jak ja będę podchodzić do tematu filtra, to filtr+czyszczenie układu. Jeszcze tego nie robiłem bo nie mam sprężarki i czasu, może za rok... zobaczymy jak to będzie z funduszami i czasem, jak zrobię to oczywiście opiszę.
longer-20 każdy opis, każda pomoc lepsza niż żadna, super, że pomagamy sobie, ale osobiście nie robiłbym tak jak w linkach twoich, bo jak wyżej, po co filtr bez czyszczenia chłodnicy? Z tego co dedykuję to on i tak wszystkiego nie zatrzyma jak chłodnica brudna i nasze 100zł zaraz będzie zapaćkane, a filmik: nie, nie... przecież w cr-v jest śruba spustowa z łatwym dostępem bez rozbierania plastików.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Śro 11:39, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
longer-20
Dołączył: 23 Wrz 2017 Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przemyśl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:56, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Kolego a masz może dostepny manual? Jeżeli tak to proszę o kontakt na priv
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|