Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
wymiana oleju w automacie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luks




Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:24, 12 Kwi 2016    Temat postu:

A co z wymiana filtra oleju skrzyni ? Czy to razem zmienialiście z olejem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valdi




Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:10, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Znalazłem taką opinię:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luks




Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:53, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Nie opinię tylko element Wink
O tym własnie mowilem bo nikt nie wspominal o wymianie tegoż.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:42, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Muszę przyznać że nic mi nie było wiadomo o takim filtrze. Czy to znaczy że jest on na zewnątrz silnika wpięty gdzieś w obieg. Czy on tam występuje oryginalnie czy po prostu montuje się go dodatkowo. Proszę znawców o więcej szczegółów.


CRV III 2000 2008 AUT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luks




Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:34, 21 Kwi 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] koledzy z USA coś o tym piszą.

A nie da się wymienić więcej niż 4l wyciągając stary olej z góry za pomocą jakiejś pompki i wężyka ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luks dnia Sob 17:30, 23 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zerro




Dołączył: 20 Cze 2017
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:05, 07 Wrz 2017    Temat postu:

To w końcu jest wymienny filtr oleju w automatycznej skrzyni?
Dziś w serwisie powiedziano mi że jest nierozbieralny/niewymienny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojtek




Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:55, 10 Wrz 2017    Temat postu:

głupoty gadają w tym serwisie, że aż miło. oczywiście , że jest wymienny. zanjduje się w okolicach pod filtrem powietrza, widać go gołym okiem, podłączony dwoma wężykami. należy wymieniać, ja w swojej wymieniłem co prawda grubo po 300 000 km przebiegu, teraz ma 380 000, ale wymieniłem i wszystko śmiga jak należy. tylko uwaga !!! oleju powinno być nawet trochę więcej niż max na gorąco na bagnecie, niższy poziom może skutkować, jak u mnie, uszkodzonym czujnikiem cośnienia, twardym zapinaniem biegui Drive, lub okazjonalnym poszarpywaniem. do siebie, po wizycie w jednym z podwarszawskich warsztatów i rozmowie z bardzo fajnym i konkretnym gościem, problemem był ten twardy Drive właśnie, podłałem skrzynie olejem ponad miksimum oraz zakupiłem u niego dodatek do atf lube guard. wszystko teraz super chodzi. co do oleju oryginalengo to nie musi taki być, wystarczy, że będzie olej spełnił normę dexron VI, nawet polski Specol taką ma i 5l za "marne pieniądze" Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojtek




Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:03, 10 Wrz 2017    Temat postu:

chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce długo jeździć swoją skrzynią to wymiana 30 000 max (ja robię co 20 000, ale ja wiem, że ja Honda to moje oczko w głowie i ja przesadzam Smile)) i trzeba pamiętać, że to nie ultra nowoczesna sportowa skrzynia, więc ja swojej bardzo nie trenowałem sportowo i się odwdzięczyła bezawaryjnością.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
longer-20




Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:26, 19 Lip 2018    Temat postu:

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów ponieważ sam zabieram się do wymiany już niedługo .
Ostatnio natrafiłem na dwa podobne sposoby wymiany

https://www.youtube.com/watch?v=nZAmcEf9LrY

[link widoczny dla zalogowanych]

i mam pytanie czy ktoś może zetkną się z wymianą w poniższy sposób?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:32, 25 Lip 2018    Temat postu:

To i ode mnie 2grosze Wink

- na wymianę 2.5L dla 4WD i 2.6L dla 2WD (ja podnoszę auto od strony zależnej od kąta zaparkowania auta, 3L spokojnie wyleciało mi 2x, podnoszę tylko by uzyskać kąt, bo do dostania się do śruby auta podnosić nie trzeba, śruba jest z przodu, odkręcam samą grzechotką średnią, perfekcyjnie pasuje - bo wewnątrz śruby kwadrat - nie imbus)
- więc odkręcamy tą śrubę spustową, boczną, taki kwadrat, dosłownie
- spuszczamy olej, zakręcamy, dając nową podkładkę, moment 49Nm
- mierzymy ile oleju wyszło i tyle samo wlewamy przez otwór od góry w którym jest miarka
- rozgrzewamy silnik do uruchomienia radiatora, gasimy i w ciągu 2mins sprawdzamy stan oleju czy oby nie trzeba dolać

Pierwszy raz robiłem ok godzinki, a dziś 2gi raz już tylko 30minut. Jak ktoś ma kanał to opływa w luksusach napraw, ale do tej operacji jest naprawdę zbyteczny.

Olej tylko i wyłącznie oryginał ATF-DW1 dedykowany do CR-V III.
A co ile? Jak kto woli, ja wymieniam silnikowy co 10k (syntetyk Valvoline 5w40), a skrzyni biegów co 2gą wymianę, czyli 20k
Olej do skrzyni tylko i wyłącznie oryginał , w tym przypadku Hondy nie da się poprawić i ulepszyć innym olejem, jedyne co można to zaszkodzić.

cena? Tanio i pewnie w salonie w UK, wysyłają do Polski, mają tanie butle 4L, zrzucić się w kilku lub kupić na 3-4lata i spokój coxmotorparts.co.uk
(do tych co z UK: wysyłkowo wyszło mi tak czy inaczej taniej niż w salonie na mieście, wystarczy poczytać na forach jaką renomą cieszy się ten salon wysyłkowy)

filtr oleju:
W książce serwisowej jest napisane, że filtr nie jest elementem, który wymienia się tak po prostu, ale oczywiście, że warto, ale mała uwaga, jeżeli ktoś wymienia filtr za ponad 100zł i jest jednak brudny to już warto pokusić się o czyszczenie chłodnicy ATF, żeby nie było, że słowa z nikąd, oryginalny text:

"Before installing an overhauled or remanufactured automatic transmission, you must thoroughly clean the ATF cooler to prevent system contamination. Failure to do so could cause a repeat automatic transmission failure."

A więc jak ktoś już ma "contamination" czyli zanieczyszczenie, a w książce napisane żeby czyścić po wymianie skrzyni, wnioskuję, że po zanieczyszczeniu, które teoretycznie byłoby by w filtrze, z biegiem lat efekt końcowy to uszkodzenie skrzyni i naprawa/wymiana. A po co wymieniamy olej czy filtr? Żeby przedłużyć żywotność, więc czyszczenie chłodnicy definitywnie powinno wpłynąć pozytywnie, zwłaszcza, że o tym jest mowa w książce, więc sam filtr to trochę syzyfowa praca, raczej jak ja będę podchodzić do tematu filtra, to filtr+czyszczenie układu. Jeszcze tego nie robiłem bo nie mam sprężarki i czasu, może za rok... zobaczymy jak to będzie z funduszami i czasem, jak zrobię to oczywiście opiszę.

longer-20 każdy opis, każda pomoc lepsza niż żadna, super, że pomagamy sobie, ale osobiście nie robiłbym tak jak w linkach twoich, bo jak wyżej, po co filtr bez czyszczenia chłodnicy? Z tego co dedykuję to on i tak wszystkiego nie zatrzyma jak chłodnica brudna i nasze 100zł zaraz będzie zapaćkane, a filmik: nie, nie... przecież w cr-v jest śruba spustowa z łatwym dostępem bez rozbierania plastików.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Śro 11:39, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
longer-20




Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:56, 25 Lip 2018    Temat postu:

Kolego a masz może dostepny manual? Jeżeli tak to proszę o kontakt na priv

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy