Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
v tec a ceramizer
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:47, 03 Maj 2016    Temat postu: v tec a ceramizer

witam co sadzicie o zastosowaniu ceramizera do silnika benzynowego hondy w technice v tec ktory podbiera olej na kazde przejechane 1000 km bierze okolo 02-04litra oleju ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:46, 05 Maj 2016    Temat postu:

Kolego Tomiw70, nie idz ta droga. Very Happy
Jezeli Twoja hondzia nie wyrzuca z siebie bialego tumanu podczas porannego uruchomienia, to za zwiekszone zuzycie oleju odpowiedzialne beda zapewne lekko zmeczone lub zapieczone pierscienie tlokowe. W tym przypadku ceramizer na nic sie zda a moze wrecz zaszkodzic, wypelniajac m.in. slady honowania w cylindrze, ktore przeciez spelniaja bardzo wazna funkcje w procesie smarowania tychze pierscieni.
W przypadku nadmiernego apetytu na olej, warto sprobowac manipulacji poprzez dobor oleju. Moze stosujesz olej zbyt podatny na rozezdzenie i odparowanie? Nie zaszkodzi tez profilaktycznie zastosowac dobra plukanke, ktora moze oczysci pierscienie z przepalonego oleju co powinno poprawic ich sprawnosc. Jesli masz taka mozliwosc, to mozna sprobowac radykalnego plukania poprzez nalanie do cylindrow nafty lub specjalnej plukanki i pozostawienie tak zalanego silnika na noc. Po tym nalezy niezwlocznie wymienic olej bez uruchamiania silnika oraz przedmuchac cylindry z wykreconymi swiecami. Taka operacja pomaga czasami odblokowac nawet dramatycznie zaklajstrowane pierscienie na tloku.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 9:47, 06 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:52, 09 Maj 2016    Temat postu:

zdaje sobie sprawe z ceramizer to wlasciwie sposob na uszczelnienie silnika tuz przed sprzedaza auta tak aby potencjalny klient niczego niepokojacego nie zauwazyl po pracy silnika. Zakladajac ten temat bylem jednak ciekaw Waszych opinii, bo w zasadzie jesli cos na ten temat pisza na innych forach w to niemalze same pozytywy nt, cudownego zastosowania tego specyfiku, Mysle jednak sobie ze jesli juz to ow srodek pomoc moze w starych zuzytych jednostkach poprzednich generacji.
Odnosnie mojego silnika to silnik o przebiegu 160 000 od poczatku na gazie . historii serwisowej auta nie mam wiec nie wiem na czym jezdzil i jak czesto zmieniano olej
Przez ostatnie 12 tys km jezdzilem na Shell helix 5w-30, kolejna wymiana po uprzednim plukaniu silnika na 5w-30 Motul 8100 x-clean. Motor nadal zyzywa okolo 0,2 miasto do ,04 ltr autostrada na 1000 km .Na motulu zrobilem 3 tys km i nadal musze dolewac. Biala chmurke rano puszcza i troszke trzeba jechac aby zniknela. Zauwazylem tez lekkie dymienia po wyciagnieciu bagnety po szybkiej autostradowej jezdzie.
Chce sprobowac jeszcze z innym olejem ale narazie nie mam pomyslu czym zalac i czy to cos wogole zmieni, pomoze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:52, 10 Maj 2016    Temat postu:

Ceramizery raczej nie pomagaja okielznac nadmiernego ubywania oleju. Moga natomiast czasowo wyciszyc silnik oraz wyrownac cisnienie sprezania. Przy czym okreslenie "ceramizer" tez niezawsze jest precyzyjne, poniewaz zupelnie inna filozofia dzalania cechuje oparty na dodatkach ceramicznych (tlenek boru) i MoS2 Ceratec od Liqui Moly, a inna zasada stala u podstaw stworzenia np. "polskiego ceramizera".
W kazdym razie, jesli Twoj motorek lubi puscic baka z rana i nie jest to tylko para wodna, ktora zazwyczaj wydobywajaca sie z zimnego ukladu wydechowego, tylko smierdzacy, bialo-niebieskawy obloczek, to winnymi wydaja sie byc m.in. uszczelniacze zaworowe, ktore mozna bardzo skutecznie zregenerowac poprzez... wymiane na nowe. Very Happy
Poki co to zaproponowalbym koledze pokombinowanie z olejami z rodziny MaxLife od Valvoline.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:25, 30 Lip 2016    Temat postu:

Ja przedwczoraj zalałem Cerateca od Liqui Moly do mojej 2.0 i-VTEC. Testuję, bo na autostradzie bierze mi nawet 0.8 litra oleju na 1000 km, płukanka niewiele pomogła. Po zalaniu Cerateca po 2 dniach miejskiego jeżdżenia zdecydowanie zauważam wyciszenie i uspokojenie silnika. Przyjemnie się odpala auto rano - pali jak miód, nawet nie zatrzęsie. Dodatkowo, mam wrażenie, że zyskał też na mocy. To co wymieniłem wyżej to dla mnie i tak już spore zaskoczenie. Jak zaobserwuję jeszcze czy zmieniło się spalanie paliwa albo zużycie oleju, to na pewno napiszę. Póki co i tak już polecam. Porządny ceramizer to nie jest to samo co motodoktor z marketu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:43, 10 Sie 2016    Temat postu:

bede wdzieczny za jakies informacje od kolegi , jak sie ma sprawa zuzycia oleju po wlaniu tego specyfiku, czekam na dalszy ciag zdazen

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:23, 12 Sie 2016    Temat postu:

Z tymi wszystkimi dodatkami jak revitalizatory, ceramizery itd. jest taki glowny problem, ze w wiekszosci nie zostaly one rzetelnie przebadane czego po czesci dowodem jest fakt, ze zazwyczaj brakuje wynikow testow prowadzonych przez fochowe instytuty badawcze. Ponadto w wiekszosci producenci nie podaja skladu twierdzac ze jest on objety tajemnica, co na kilometr pachnie tanim marketingiem i mydleniem oczu. Istnieje przeciez cos takiego jak prawa patentowe, ktore chronia oryginalna formule, ale w wielu przypadkach producenci tych oil-additives stosuja znane od dziesiecioleci skladniki uzywane wczesniej jako np. pakiety dodatkow olejowych stosowane przez koncerny olejowe ale ktore zostaly juz wycofane np. ze wzgledu na ich szkodliwy wplyw na katalizatory (np. zwiazki cynku) albo dzialanie korozyjne na element silnika I ukl wydechowego (chlorowane parafiny) itp.
Ceratec jest tutaj jednym z niewielu wyjatkow, gdzie producent przedstawia w karcie produktu dokladny sklad i najwazniejsze cechy tego dodatku. Z powyzszego wynika, ze product f-my LiquiMolly jest w przyblizeniu mieszanina oleju mineralnego, ceramiki opartej na azotku boru oraz relatywnie duza ilosc znanego od czasow II Wojny dwusiarczku molibdenu.
Oddzialywanie tych skladnikow w silniku to temat na gruba prace badawcza, ale w skrocie mozna zaryzykowac takie stwierdzenie, ze o ile np. MoS2 bardzo dobrze spisuje sie w twkich wezlach tarcia jak panewki, to juz niekoniecznie bedzie porzadany na gladzi cylindra czy jako depozyt w rowkach pierscieni tlokowych a juz wogole po spaleniu z olejem na swiecach czy w katalizatorze. Oczywiscie wybor nalezy do uzytkownika czy zaryzykuje I sprawdzi na wlasnej skorze, czy dany srodek w ostatecznym rozrachunku pomoze czy moze zaszkodzi silnikowi.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 12:30, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:31, 12 Sie 2016    Temat postu:

Żadne dupodoktory, tylko porządny olej. Przy 100 tyś przebiegu moja 2,0 benzyna nie pobiera ani milimetra oleju na 15 tyś. km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 29 Sie 2016    Temat postu:

No dobra. Właśnie mijają mi 4 tys km przejechane na Cetratecu Lquiy Moly. Zrobiłem dziś dolewkę oleju - dolałem TYLKO 0,5 litra !!! Zrobiłem w tym czasie jakieś 700 km autostradami, reszta tryb mieszany. W porównaniu do tego co działo się wcześniej, to dla mnie wynik rewelacyjny. Mówcie sobie co chcecie na temat ceramizerów, ale dla mnie ten ceratec to naprawdę godny uwagi dodatek. Wad póki co nie widzę, natomiast zaobserwowane zalety to:
- cichsza praca i płynniejszy rozruch
- zaraz po zalaniu odczułem wzrost mocy, teraz po czasie ciężko mi już to porównać, ale wtedy miałem pewność, że zyskał kopa
- spalanie LPG spadło nieznacznie - z motostatu wynika mi, że jakiś 0,8l / 100km
- spalanie oleju spadło mi zauważalnie, oceniam że ze "skrajnego" dla tego silnika do "w normie"

Podsumowując, początkowo byłem sceptyczny, ale po sprawdzeniu na sobie zdecydowanie polecam. Oby tylko efekt okazał się trwały. Zalałem już żonie do Pandy też Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:19, 30 Sie 2016    Temat postu:

Z powyzszego wpisu kolegi krencika wynika, ze napewno warto stosowac Ceratec... chocby tylko dla tak dobrego samopoczucia i entuzjazmu, jakie "bija" z jego wypowiedzi. Very Happy Very Happy Very Happy
A tak nieco powazniej, to chcialbym nieco ostudzic kolegi radosc plynaca z zaobserwowanych efektow, gdyz takie stwierdzenia jak: cichsza praca, wieksza moc, latwiejszy rozruch... itp. zazwyczaj wynikaja z autosugestii (efekt placebo) i dopiero dokladne i systematyczne pomiary, moglyby dac podstawy do jakichkolwiek miarodajnych wnioskow n.t. efektow stosowania w/w dodatku. Nawet spadek spalania moze byc wynikiem tego, ze od czasu dodania ceratec'u podswiadomie jezdzisz nieco delikatniej. Co do zuzycia oleju, to osobiscie obserwuje w swoim samochodzie duze roznice jego zuzycia: raz wezmie go ok. 500 ml na 5 tys. km a innym razem juz po 1 tys. musze dolewac bo poziom na bagnecie spadl do minimum.
Tak wiec ciesze sie, ze jestes zadowolony ze stosowania tego dodatku ale jednoczesnie sugerowalbym wstrzymanie sie przed wyciaganiem pochopnych wnioskow jedynie na podstawie subiektywnych obserwacji z bardzo krotkiego okresu uzytkowania.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:31, 30 Sie 2016    Temat postu:

Ja natomiast dalej nie rozumiem jak można cieszyć się ze spalania oleju na poziomie pół litra oleju na 4 tyś km. Ten silnik, porządnie utrzymany nie powinien pobierać w ogóle oleju pomiędzy wymianami, przynajmniej u mnie tak jest ( zarówno goniąc go po autostradach, choć nie do oporu jak i po mieście na oleju AMSOIL 0-W30 )....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 21:33, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:55, 31 Sie 2016    Temat postu:

Pean napisał:
...nie rozumiem jak można cieszyć się ze spalania oleju na poziomie pół litra oleju na 4 tyś km...


A jednak! Szczegolnie, jesli komus wczesniej ubywalo np. dwa razy wiecej oleju. Very Happy
Bywa, ze i "porzadnie utrzymany" silnik, o ktory uzytkownik dba i uzywa najlepszych dostepnych srodkow eksploatacyjnych, bedzie mial tendencje do nadmiernego apetytu na olej, bo ma na to wplyw wiele czynnikow zaleznych od sposobu uzytkowania auta, ale tez i niezaleznych od uzytkownika, takie jak zlej jakosci paliwo (powodujace powstawanie nagaru) albo kruszacy sie katalizator, ktorego mikroczastki przedostajac sie przez EGR do komor spalania, rysuja gladz cylindrowa itd.
Tak wiec, ze tak to ujme poetycko: "syty glodnego nie zrozumie". Very Happy
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:01, 06 Paź 2016    Temat postu:

jednak wlalem Ceratc bedzie to u mnie *ostatnia deska ratunku* przed wymiana silnika . Pomimo plukanek , przejscia na 5w 40 od Valvolne zuzycie oleju u mnie nie spadalo a nawet wzrastalo w raz z przybywaniem tsciecy kilometrow na liczniku . Postanowilem zainwestowac te jedyne 18 Euro w zamian za dokupowanie baniek z olejami, sredni zuzywal mi okolo 0,5 ltr na 1000km..
Pierwsze odzucia, spostrzezenia po wlaniu specyfiku. Silnik pracuje ciszej ,, co bedzie dalej zobaczymy, Jesli po ilus tam tysiecy moze dziesiatek tys, kilometrow zajdzie koniecznosc wymiany silnika, ten obecy rozbiore na czesci. Pracuje w Firmie w ktorej obrabiamy metal w najwyzszych mikronowych dokladnosciach stosujac wysko dokladne urzadzenia pomiarowe , wiec pokusze sie o zabranie kilku czesci z silnika pomierzeniu ich pod katem tego co stalo sie z powierzchnia np walka ktorego to pokryl ow Ceratec,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:49, 07 Paź 2016    Temat postu:

tomiw70 napisał:
... wiec pokusze sie o zabranie kilku czesci z silnika pomierzeniu ich pod katem tego co stalo sie z powierzchnia np walka ktorego to pokryl ow Ceratec,


Obawiam sie kolego Tomiw70, ze nic Ci Ceratec nie pokryje, gdyz nie na tym polega jego dzialanie. Glownymi skladnikami tego dodatku sa: dwusiarczek molibdenu oraz azotek boru i glownym ich zadaniem jest utrzymac warstwe rozdzielajaca powierzchnie wspolpracujecych elementow w krytycznych warunkach pracy dla filmu olejowego, czyli przy granicznych naciskach jednostkowych.. Nie ma tam natomiast zadnego "bajkowego" skladnika majacego "odbudowywac" powierzchnie.

A co do zwiekszonego zuzycia oleju w Twoim samochodzie, to poranne puszczanie dymka, sugeruje zuzycie uszczelniaczy zaworowych. Jezeli silnik nie dymi przy dynamicznej jezdzie i podczas zmian obciazenia (hamowanie silnikiem a nastepnie przyspieszanie), to moze oznaczac, ze winne nie sa raczej zuzyte pierscienie albo rysy na gladzi cylindrowej ale raczej przedostawanie sie oleju przez prowadnice zaworow albo przez jakies pekniecie w glowicy. Jesli by ktos jezdzil dluzszy czas z rozregulowana instalacja lpg, to moglby bardzo skutecznie przegrzac glowice i zawory. Moze warto to sprawdzic zanim wyrzucisz silnik, bo wymiana samych uszczelniaczy to relatywnie prosta i niedroga naprawa.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 14:10, 07 Paź 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:06, 07 Paź 2016    Temat postu:

wiec skad bierze sie spokojniejsza praca jednostki i zmniejszone zuzycie oleju ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy