Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Tylna listwa chromowana

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymeczek




Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:51, 09 Kwi 2017    Temat postu: Tylna listwa chromowana

Mam pytanie:
Honda CRV 2007r 2.2 iCTDi.
Z tyłu na klapie jest listwa chromowana z logo Honda. pod tą listwą jest uszczelka gumowa która mi się osunęła w dół.
Prawdopodobnie żeby odkęcić tą listwę trzeba rozebrać poszycie tylnej klapy od środka.
Pytanie czy ktoś to już robił i czy całe to poszycie trzyma się tylko na kołkach czy są też śruby (oprócz tych co są pod zaślepkami uchwytu wewnętrznego do zamykania klapy bagażnika) ?
Jeżeli ktoś już to robił to bardzo proszę o poradę.
Pozdrawiam
Szymon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:32, 09 Kwi 2017    Temat postu:

Jest dokladnie tak jak piszesz. Trzeba jeszcze przy odciaganiu poszycia klapy, ostroznie rozlaczyc zaczepy laczace z elementami ramki tylnej szyby, aby ich nie uszkowic/polamac.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wlad1958




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:02, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Zastanawiałem się czy zabrać głos w opisanym przez Ciebie problemie. Dziwne to forum gdzie jeśli chcesz podzielić się doświadczeniem to natychmiast znajduje się kilku „najmądrzejszych na świecie” którym to nie podoba się. Doświadczyłem tego kilka razy więc miałem opory czy pisać, ale pomyślałem, że jeśli chociaż jedna osoba skorzysta to jednak warto. Ta uszczelka, o której piszesz to jeden z problemów naszych crv. Jak napisał slapas aby dobrać się do listwy, a następnie tej nieszczęsnej uszczelki poszycie niestety należy zdemontować i nie wystarczy ostrożnie lecz w odpowiedniej kolejności aby nie uszkodzić zaczepów, które są z tworzywa. Jeśli poszycie nie było dawno wyjmowane przygotuj patyk około 2x2x70 cm z jednej strony zaostrzony (jak przecinak). Najpierw uchwyt – 2 wkręty. Następnie odciągnij dolną część poszycia (tę wąską przy zamku ) tak jakbyś chciał schować zamek w tym kwadratowym wycięciu. Włóż palce między blachę, a poszycie ( w miejscu gdzie czerwona linia na rys 1 ) i pociągnij tam są dwie spinki (one nie są pokazane na rys) - jak je wypniesz dopiero możesz pozostałe, które widać na rys jako trójkąty i właśnie do tych pozostałych przyda się zaostrzony patyk. Wkładasz go między blachę a kołeczek i wypinasz kołek z blachy. Nie należy na siłę ciągnąć poszycia bo można złamać gniazda kołeczków w poszyciu. Sposób odłączenia ramki, która jest przy szybie od poszycia pokazuje rys 2. Tam gdzie na czerwono delikatnie ściśnij aby odskoczyły zewnętrzne zaczepy, a środek gdzie zielona strzałka można odczepić wkrętakiem. Teraz jest już dostęp do chromowanej listwy (łatwo ją wymontować). Uszczelka jest jakby z twardej gąbki – zregenerowałem ją przy pomocy preparatu do konserwacji opon jak wyschła przykleiłem bezbarwnym silikonem. Przyklej tylko do listwy!! Przy okazji masz możliwość oczyszczenia świateł tablicy rejestracyjnej. Po wyjęciu świateł często widać tam korozję więc warto zabezpieczyć. Montaż poszycia w odwrotnej kolejności - proponuję posmarować kołeczki wazeliną techniczną oraz (szczególnie te górne blisko szyby) okleić dookoła przy słupeczkach taśmą samoprzylepną. W trakcie montażu czasami kołeczki wysuwają się ze słupków i wpadają między poszycie a blachę i stukają w czasie jazdy, a jednocześnie i poszycie nie jest prawidłowo zamocowane – taśma zabezpiecza przed wysunięciem. Życzę miłej pracy. ( rys w galerii) Pozdrawiam.

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymeczek




Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:37, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Bardzo bardzo dziękuję. Nie spodziewałem się tak fachowego opisu. Super. Dziękuję i pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
R0b3rT




Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:32, 27 Kwi 2017    Temat postu:

W opisie odwołujesz się do rysunków. O jakich rysunkach mowa. Przymierzam się do demontażu klapy i opis jest naprawdę dobry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wlad1958




Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 15
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:07, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Napisałem wyżej, że rysunki umieściłem w galerii. Szukaj galerii na górze strony piąta zakładka od lewej. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy