Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
allen79
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:36, 15 Paź 2013 Temat postu: Szary dymek przy odpalaniu auta i regeneracja turbiny |
|
|
Witam
Kilka miesięcy temu kupiłem używaną Hondę CR-V 2.2 CTDI w ASO (program "używane jak nowe"). Rocznik 2008.
Auto przy odpalaniu zimnego silnika, jakąś sekundę po przekręceniu kluczyka, z rury wydechowej wydziela chmurkę szarego dymu. Przy bezwietrznej pogodzie chmurka tworzy oblok o średnicy jakiegoś metra i sobie powoli sunie i powoli się rozplywa. Dym jest jasnoszary, jednolity.
Na cieplym silniku nic takiego się nie dzieje.
Czy to normalne? Jak to wygląda w Waszych CR-V?
W ASO najpierw powiedzieli mi, że Diesel tak ma. Przy 3 wizycie, gdy mialem jeszcze jeden temat u nich, powiedzieli mi, że jest problem z turbiną (!!). Po dluższych dyskusjach, postanowili że zregenerują mi turbinę, co także miało zalątwić problem z dymkiem.
Po pierwsze - jak sprawdzić czy ASO faktycznie zregenerowało turbinę, bez rozbierania silnika? (niepokoi mnie prosty fakt - spisałem liczniki przed i po odstawieniu auto do ASO i auto przejechalo 200 metrów w calym czasie w jakim bylo w ASO - a to bylo ponad tydzień!). Wątpliwe aby bylo to możłiwe...
Problem z dymkiem występuje nadal, stąd - jakie są Wasze sugestie i odpowiedzi na 2 powyższe pytania?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 18:32, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Wielkim eksperttem od diesli nie jestem.
Ale to nie jest normalne,ja u siebie niczego takiego nie widze.A samochod czasem stoi tydzien i wiecej nie odpalany.
Jaki masz przebieg?
Czy ubywa ci oleju?
Czy ubywa ci plynu chlodzacego?
Czy sie nie mieszaja?
Nie wiem czy masz jakas gwarancje od hondy na ta crv-ke.Ale jesli tak to niech to naprawia.
Chociaz jesli serwis twierdzi,ze to normalne (to ten serwis jest raczej kijowy).
Ja bym chcial,zeby podpieli ci kompa i sprawdzili korekty na wtryskach.
Jesli to nie da ray,to radze,poszukac kogos obcykaneg w nowoczesnych dieslach.
Chociaz koledzy jeszcze jakas moze pomysl/wskazowke ci podpowiedza.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
allen79
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:45, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ja też nie znam się dobrze na nowoczesnych dieslach, ale uznałem że to nie jest normalne i dlatego męczyłem ASO w ramach gwarancji. Stad ta "darmowa' regeneracja turbiny. Tzn. ponoć regeneracja, bo trudno mi w to uwierzyć.
Jaki masz przebieg? 128 000
Czy ubywa ci oleju? to też właśnie zauważyłem, co także bagatelizowali w ASO. Po ok. 5 000 ubyło trochę ponad 0,5L.
Czy ubywa ci plynu chlodzacego? Raczej nie
Czy sie nie mieszaja? nie wiem
Najchętniej znalazłbym dobry, nie-ASO-wy serwis w Wawie.
Dzięki za kilka wskazówek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 19:28, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
allen79 napisał: | Ja też nie znam się dobrze na nowoczesnych dieslach, ale uznałem że to nie jest normalne i dlatego męczyłem ASO w ramach gwarancji. Stad ta "darmowa' regeneracja turbiny. Tzn. ponoć regeneracja, bo trudno mi w to uwierzyć.
Jaki masz przebieg? 128 000
Czy ubywa ci oleju? to też właśnie zauważyłem, co także bagatelizowali w ASO. Po ok. 5 000 ubyło trochę ponad 0,5L.
Czy ubywa ci plynu chlodzacego? Raczej nie
Czy sie nie mieszaja? nie wiem
Najchętniej znalazłbym dobry, nie-ASO-wy serwis w Wawie.
Dzięki za kilka wskazówek. |
Zapytaj moze jeszcze moze na accord club polska.Moze poleca ci kogos w Wawie,wszak accordow jest wiecej i lepiej maja rozpracowane 2.2 icdt.i
Spalanie oleju chyba do przyjecia bo 1litr na 10tys km.
Chociaz jakos przebieg mam podobny,ale odkad mam honde to zbytnio nie widze na bagnecie zeby ubywalo.
Ale napisz jak dojdziesz co jest przyczyna tego baka.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
allen79
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 7:45, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, zapytam na forum Accord Club Polska
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
allen79
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:09, 20 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Podwieszam także wątek na forum Accordowców, który dotyczy tego samego tematu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:19, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Szaro-niebieskawy dymek wydobywajacy sie z wydechu zaraz po odpaleniu, swiadczy o spaleniu resztek oleju, ktory Dostal sie do komory spalania. Zrodla tego "wycieku" oleju moga byc jednak rozne: uszkodzony uszczelniacz turbiny, uszczelniacze zaworow albo wadliwa odma skrzyni korbowej. Aby dojsc przyczyny, trzeba eliminowac po kolei mozliwe przyczyny. Najlatwiej sprawdzic odme i Turbo poprzez demontarz rur dolotu o przygladniecie sie dzie wystepuje najwieksze zaolejenie. Ja mialem Taki sposob na sprawdzenie turbiny, ze po zdjeciu weza z dolotu turbiny, wycieram dokladnie konfuzor, wlaczam silnik pozostawiajac go na wolnych obrotach i ostroznie przykladam dlon zatykajac dolot turbiny (zamiast reki mozna uzyc jakiejs czystej deseczki ale nie zadne szmatki zeby jej nie wciagnelo do turbiny!) i tak trzymamy przez okolo 10-20 sekund. Jezeli po odjeci dloni widac na konfuzorze albo na dloni slady zaolejenia, to oznacza, ze uszczelnienie lozyska po stronie sprezarki moze juz byc zuzyte.
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|