Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Regulacja zaworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul88




Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:51, 15 Cze 2016    Temat postu: Regulacja zaworów

Witam. Jestem posiadaczem hondy CRV 2.0 benzyna z 2007r przebieg 160 tys km. Słyszalem ze w tych autach nalezy regulowac zawory, w sumie jestem zielony w tym temacie i chcialbym sie o tym czegos dowiedziec, jak czesto nalezy to robic, na czym to polega i jakie sa obiawy tego ze nalezy je wyregulowac? Mam auto od 5 msc i przejechalem 6 tys km. i narazie nie zauwazylem zadnych objawów, auto chodzi rowno i ładnie, ale nie wiem czy kiedys juz to robil bo auto zostalo sprowadzone..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
valdi




Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:40, 15 Cze 2016    Temat postu:

W przypadku jazdy na benzynie regulacja co 40 tys km (z gazem co 20 tyś.). Objawem może być nierówna praca silnika, metaliczny hałas spod pokrywy zaworów. Operacja polega na ściągnięciu pokrywy zaworów i ustawienie na całkowicie zimnym silniku przy użyciu szczelinomierza, odpowiednich szczelin na zaworach wlotowych i wylotowych. Pamiętać trzeba o dobrym uszczelnieniu (lub wymianie uszczelki) i równomiernym dokręceniu pokrywy aby uszczelnienie nie"pociło się" po ponownym montażu. W moim crv nie widzę różnicy po ustawieniu, natomiast w Civicu jak miałem, różnica po ustawieniu była duża (silnik pracował ciszej, bardziej płynnie i maiłem wrażenie że motor ciut mocniejszy).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez valdi dnia Śro 16:45, 15 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:59, 15 Cze 2016    Temat postu:

na kole lancucha rozrzadu sa oznaczenie 1-2-3-4-5 liczac od strony rozrzadu tak ustawiasz zawory na poszczegolnych cylindrach. Oznaczenie zawsze do gory - w ten sposob masz martwy punkt krzywki walka rozrzadu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:17, 19 Cze 2016    Temat postu:

Na LPG owszem co 20 tys., ale na benzynie bez LPG to wg instrukcji co 100 tys. km. Zanim założyłem gaz przy ok. 45 tys. km nie regulowałem ani razu, a pierwszy raz właśnie po montażu LPG i przejechaniu kolejnych 20 tys. (czyli jak na liczniku było 65 tys. km). Co 40 tys. km była zalecana regulacja/sprawdzenie w silnikach serii K.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:52, 30 Lip 2016    Temat postu:

Mi specjalista od Hondy wyregulował za 90 zł. Podstawiłem auto i jak ostygło można było wykonać regulację. Cała operacja trwała 8 godzin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krencik




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:34, 17 Sie 2016    Temat postu:

Znalazłem film, gdzie Rusek Viktor pokazuje jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=TaDlSGCQrDk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:45, 23 Lip 2017    Temat postu:

Witam czy jest jakiś ogarnięty mechanik od Hondy w woj. Świętokrzyskim na regulacje zaworów? Dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu1978




Dołączył: 07 Maj 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:29, 29 Maj 2018    Temat postu:

Witam
Chciałbym się dowiedziec , które są stosowane w silnikach CRV III 2,0 150 KM luzy zaworowe.
bo na forum znalazłem ze są stosowane ssące ,018-0,22 wydech 0,23-0,27
ale też mi się znalazło ze powinny by inne do tego modelu
ssące 0,21-0,25
wydech 0,28-32
a posiadam ten silnik w roczniku 2012 z lpg i chciałem przeporowadzic regulację tylko włąsnie , które luzy przyjąc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:08, 29 Maj 2018    Temat postu:

Za manualem Hondy powtarzam:

Valve Clearance
Intake: 0.20 +/-0.02 mm (0.008 +/-0.0008 in.)
Exhaust: 0.25 +/-0.02 mm (0.010 +/-0.0008 in.)

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 18:09, 29 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michu1978




Dołączył: 07 Maj 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:20, 29 Maj 2018    Temat postu:

dziekuje za informacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
m-core




Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: world
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:10, 25 Lip 2018    Temat postu:

slapas napisał:
Za manualem Hondy powtarzam:

Valve Clearance
Intake: 0.20 +/-0.02 mm (0.008 +/-0.0008 in.)
Exhaust: 0.25 +/-0.02 mm (0.010 +/-0.0008 in.)

Pozdrawiam.


dodam jaki silnik jeszcze:
R20A3 (2,0l)

Ja robiłem sam, ok 130k na liczniku (realne) była to pierwsza regulacja, (benzyna) wszystkie, dosłownie wszystkie rozjechane do góry, czyli szczeliny dużo za duże na ssącym i wydechowym, nie spodziewałem się tego.
Auto chodziło bez problemu przed regulacją i a po miałem fajny "syk" powietrza jakby silnik był wielką turbiną, fanie brzmiał, oczywiście do czasu, a co do spalania, po regulacji spadło.

Co do silników R, czytałem za granicą, że lubią troszkę podrasować i ustawiać na:
Ssanie: 0,18 mm
Wydech: 0,25mm
dla uzyskania bezpiecznych kilku KM, ale to już tylko ciekawostka, bo po co.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez m-core dnia Śro 12:11, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy