Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Oszczędzamy ksenony - LED do jazdy dziennej
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldi1966




Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:01, 28 Kwi 2013    Temat postu: Oszczędzamy ksenony - LED do jazdy dziennej

W swojej Hondzie zamontowałem coś takiego, po wymianie jednego ksenonu. Róznica w jasności świecenia lamp potężna. Niewymieniona żarówka była jeszcze sprawna, ale wypalona. Wymieniłem także drugą. Żeby oszczędzić ksenony postanowiłem zamontować światła do jazdy dziennej. Całkowity koszt z montażem - 320 zł. Wreszcie droga jest pożądnie oświetlona przed autem i nie muszę pamietać o włączaniu świateł w dzień.
Montaż widoczny na zdjęciach. Czas pracy ok. 2 godziny.

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
• Symetrycznie względem osi pojazdu
• Na równej wysokości
• Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
• Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
• Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
• Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
• Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.



[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:01, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Ja tez przymierzam się do montażu ledow ale chciałem je założyć zaraz pod lampami. Wydawało mi się ze tak jak ty sobie zrobiłeś będzie nie ciekawie wyglądać ale całkiem fajnie ci to wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 17:26, 28 Kwi 2013    Temat postu: Re: Oszczędzamy ksenony - LED do jazdy dziennej

waldi1966 napisał:
W swojej Hondzie zamontowałem coś takiego, po wymianie jednego ksenonu. Róznica w jasności świecenia lamp potężna. Niewymieniona żarówka była jeszcze sprawna, ale wypalona. Wymieniłem także drugą. Żeby oszczędzić ksenony postanowiłem zamontować światła do jazdy dziennej. Całkowity koszt z montażem - 320 zł. Wreszcie droga jest pożądnie oświetlona przed autem i nie muszę pamietać o włączaniu świateł w dzień.
Montaż widoczny na zdjęciach. Czas pracy ok. 2 godziny.

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
• Symetrycznie względem osi pojazdu
• Na równej wysokości
• Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
• Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
• Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
• Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
• Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.



[/img]


A powiedz gdzie sie wpinales w +12v po stacyjce ,oraz jaki kolor od postojowek przewodu jest nam potrzebny przy takim zabiegu?
A i najwazniejsze napisz dla potomnych model/producenta swiatel.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kriss




Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:10, 28 Kwi 2013    Temat postu:

a możesz jeszcze wykonać zdjęcie w zoomie , tak z bkiska abu było widać jak i ile wystają ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldi1966




Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:16, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Dorzucam szczegóły dotyczące wyglądu i montażu:
1. + roboczy dla świateł LED podłączony z pod stopy przekaźnika spryskiwaczy reflektorów. Obecne po włączeniu zapłonu.
2. + od postojówek to przewód różowy – dostępny pod osłoną kostki na reflektorze lub w wiązce przed lampą.
3. Ja zamontowałem lampy od NSSC. Chociaż nie zwracałem uwagi na producenta. Szukałem lamp pod wymiar grilla tj. wysokość między żebrowaniem wynosi max. 24 mm z przodu do 20 mm w głębi. Moje lampy mają 22 mm na kloszu i 20 mm obudowa. Maksymalna szerokość lamp to 190 mm. Dobrze jeżeli lampy mają lekki owal na kloszu.
4. Po wycięciu wzmocnienia między żebrami grilla, lampy wkleiłem na czarny sylikon temperaturoodporny – ze względu na małą odległość od reflektorów i chłodnicy ( ten sposób montażu lamp zdał egzamin w moim poprzednim aucie do końca eksploatacji)
5. Podłączenie elektryczne jest proste, jednak polecam skorzystanie z usług elektryka samochodowego – na pewno niczego nie uszkodzi.


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 8:28, 03 Cze 2013    Temat postu:

Odkopie troche temat.
Bo do tej pory juz mialem kupic te ,,dedykowane" dzienne za 250zl na allegro.
Jednak dostrzeglem pewien problem z nimi,bo czy te wloty w zderzaku,ktore sa po obu stronach (jeden jest zaslepiony,drugi nie).To ten jeden nie jest przypadkiem kanalem do IC w dieslu?
Bo jesli tak to lipa straszna,ograniczac powietrze do IC.
W zwiazku z tym zaczalem szukac dalej i przyszedl mi do glowy pomysl taki,by zamontowac dzienne w wersji pojedynczych soczewek pod sama lampa.
Czyli jak kolega waldi1966 ma na foto swoje zamontowane,to ja bym chcial miedzy lampa a jego dziennymi.

Pierwsza mysl to model helli:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak po przeczytaniu,ze u nas szer. miedzy zeberkami to 24mm,wiec odpada - hella ma 30mm moze z lekkim hakiem.
Wiec odpalilem allegro,a tam wybor dosc duzy,niestety wszystko to china.
Np.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale za to srednice maja ok.
Mi przypadlo cos takiego :
[link widoczny dla zalogowanych]
Z racji posiadanego radiatora.
Musze jeszcze pomierzyc i przemyslec,bo wystepuja rozne opcje zasilania:
automat wykrywajacy wzrost/spadek napiecia oraz std. przekaznik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 17:06, 03 Gru 2013    Temat postu:

2. + od postojówek to przewód różowy – dostępny pod osłoną kostki na reflektorze lub w wiązce przed lampą.



[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Moglbys napisac,lub zaznaczyc na ktoryms foto skad ten sygnal postojowek dokladnie wziasc?Ktora wiazka czy to tam z tej bialej kostki?
Bo wiesz,jak zaczne szukac i pruc wiazki to lipa,wolalbym odrazu wiedziec,gdzie konkretnie sie wpiac,zeby nie robic balaganu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lanos1781 dnia Wto 17:08, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waldi1966




Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:00, 03 Gru 2013    Temat postu:

Dobierz się do kostki od żarówki świateł postojowych. Możesz dolutować sie do pinu plusowego lub znaleźć ten przewód w wiązce przed lampą, trzeba tylko delikatnie naciąć osłonę wiązki.
To nie jest ta szara kostka ze zdjęć.Włącz światła pozycyjne, będziesz wiedział gdzie jej szukać. Na zdjęciach masz chyba napęd układu poziomowania reflektorów, ale pewny nie jestem.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 10:13, 04 Gru 2013    Temat postu:

Ok,w piatek wznowie poszukiwania.
Pozniej wkleje foto i jak uda sie to jakis filmik z drl.

Dzieki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 12:04, 09 Gru 2013    Temat postu:

Dla potomnych:
plus na postojowki wewnatrz lampy to rozowy.
Plus na zewnatrz lampy to CZERWONY wziety z kostki z dolnego rogu lampy (wtyczka 3 pinowa).
Foto i film niebawem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 10:03, 18 Gru 2013    Temat postu:

Obiecane fotki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:27, 18 Gru 2013    Temat postu:

Światła bija ostro, ale wygląda na to, że umiejscowienie tych świateł jest niezgodne z przepisami Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 12:33, 18 Gru 2013    Temat postu:

Pean napisał:
Światła bija ostro, ale wygląda na to, że umiejscowienie tych świateł jest niezgodne z przepisami Rolling Eyes


Fakt,licze sie z tym.Nie ma 60mm miedzy nimi.
W zderzaku po lifcie nie ma z tym problemu.Niestety tutaj nic sensowniejszego nie udalo mi sie wymyslec. (bez ingerowania w sciaganie zderzaka itp)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:53, 18 Gru 2013    Temat postu:

Mógłbyś zapodać zdjęcie z bliska mocowania tych lamp i jakiś namiar na nie w sieci? Ja mam polifta i zastanawiam się nad montażem. Z góry dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 194
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 17:52, 18 Gru 2013    Temat postu:

Pean napisał:
Mógłbyś zapodać zdjęcie z bliska mocowania tych lamp i jakiś namiar na nie w sieci? Ja mam polifta i zastanawiam się nad montażem. Z góry dzięki Smile


Ja posiadam philips daylight 4 .
Ten model ma specyficzne mocowanie (jak raz zalozysz to ciezko pozniej wyjac swiatla z zatrzaskow,wiec musialem troche pilnikiem ew. demontaż w przyszlosci jakby byla taka potrzeba ulatwic.)
Chetnie bym sobie zalozyl dluzsze sa fajniejsze,ale tym bardziej wtedy torba z odlegloscia miedzy lampami.

Mam foto,wlasnie polifta z zalozonymi tak dziennymi (wlasciciela nie pamietam,mam nadzieje,ze sie nie obrazi,ze wrzucilem tu te foto)

[link widoczny dla zalogowanych]

Z philipsami jest taka sprawa,ze ma wbudowany automat zalaczania ,wiec wystarczy +12v,masa i sterowanie.U nas z aku nie mozna wziasc,bo czasem napiecie spada ponizej,wiec trzeba wziasc plus z skrzynki bezpiecznikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy