Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Niebieska dWiatamioda w lampce podsufitki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:38, 27 Lut 2015    Temat postu: Niebieska dWiatamioda w lampce podsufitki

Witam,
może głupie pytanie zadam, ale nie wiem do czego może służyć cały czas paląca się dioda na środku lampki w przedniej części podsufitki. macie jakieś logiczne wytłumaczenie? dopiero poznaję moje autko i cały czas mnie zadziwia-crv 2.2. icdti executive 2008


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
clamour




Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:25, 01 Mar 2015    Temat postu:

To tylko bajer. Ma w nocy ładnie odbijać się od błyszczących elementów i moim zdaniem ładnie to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:29, 01 Mar 2015    Temat postu:

no właśnie zauważyłem światełko na gałce biegów, ale musi być naprawdę ciemno. myślałem,że może to jednak do czego innego, ale jesli tak to trochę wiocha, jak dla mnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:34, 01 Mar 2015    Temat postu:

to nie jest żadna wiocha, to niebieskie światełko zapala się po włączeniu świateł i służy do orientacji w nocy w środku auta, delikatnie podświetla to co trzeba tak aby kierowca nie błądził ręką w aucie po omacku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:45, 01 Mar 2015    Temat postu:

wiesz co, jakby było ich z pięć to może by jakiś efekt był, ale jedna mizerna dioda raczej nie pomoże, ja używam normalnych sufitowych lampek, widocznie u mnie na wsi jest za jasno Very Happy
myślałem,że może ta dioda daje jakąś poświatę aby rozproszyć światła aut w lusterku wstecznym, ale ja mam ciemne szyby.
po prostu nurtował mnie ten problem, poprzedni właściciel nie potrafił mi tego logicznie wytłumaczyć. dzięki za pomoc, a tak w ogóle to fajne autko, tylko troszkę mulaste no i hamulce przynajmniej w moim egzemplarzu to jakaś masakra, focus ma lepsze nie porównując już do alfy 147. ale patrząc na maleńkie tarcze z przodu wszystko staje się jasne.koniec offtopa, autko jest super, moja rodzinka jest bardzo zadowolona, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:41, 02 Mar 2015    Temat postu:

a czemu to auto kupiłeś skoro ma taki mulasty silnik i słabe hamulce? bo na rynku jest naprawdę dużo mocnych aut z dobrymi hamulcami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:29, 02 Mar 2015    Temat postu:

czemu? żona przycisnęła, auto jest z pierwszych rąk,serwis honda do końca, zaklepane i obiecane od roku,no i cena całkiem przyzwoita. ot czemu...
poza paroma minusami plusy dodatnie przeważają Razz naprawdę auto poprawne,nie mam porównania z innymi suvami,ale w testach i opiniach podobno wygrywa z innymi w klasie i przedziale cenowym. powtarzam crv to dobre, a może nawet bardzo dobre auto, mam je 3 tygodnie, znam od kilku lat, pewnie się przekonam i pokocham kiedyś również wady, bez urazy dla tych, których to szczyt marzeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:34, 02 Mar 2015    Temat postu:

nie chodzi o to czy jest to szczyt marzeń czy coś innego, tylko o to że silnik i-ctdi był wielokrotnie nagradzany i uznawany jest do tej pory jako jeden z najlepszych silników diesla na świecie, więc z tego wynika że nikt na świecie się nie zna tylko pan janusz m. ma racje, że ten silnik i-ctdi to bubel bo jest za słaby i auto nie jedzie.
ps. dobrze że chociaż żona jest ogarnięta, ale coś mi się zdaje że tylko przez czysty przypadek kupiliście jedno z lepszych aut tamtego okresu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Pon 23:40, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:37, 03 Mar 2015    Temat postu:

fakt, żona kumata Very Happy
ludzie bez napinki, silnik zapewne najlepszy i bezawaryjny,ale...
zrobiłem 1000km i musiałem dolewać olej. podobno tak ma być i już.
miałem wiele aut i w żadnym nigdy nie musiałem dolewać oleju między wymianami,nawet w fiacie. nie bądźmy szowinistami marki, ja kocham włoszczyznę, nie znaczy jednak,że nie mogę kupić hondy.
zapewne z przebiegiem docenię bezawaryjność w porównaniu z moją ostatnią alfą, która mimo awarii była zajebista.
a tak naprawdę chodziło mi tylko o tą niebieską diodę w podsufitce, bo tak jak mówiłem włąściciel, który zrobił 170 tys autem w 6 lat nie miał pojęcia o jej istnieniu.
pozdrawiam wszystkich sympatyków hondy crv.
peace and love Panie i Panowie, dziękuję za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:11, 03 Mar 2015    Temat postu:

Bez urazy, ale przypiołeś się się do tej diody, trącącej wg Ciebie wiochą, a byc może nie wiesz, ze takie oświetlenie ma większość w miarę nowych samochodów. W RAV-4 jest ono bursztynowe, podobnie jak w Oplach. W CR-V jest niebieskie i ma ono na celu delikatne oświetlenie kokpitu w ciemności bez szkody dla widoczności drogi. Jak Ci to przeszkadza to zaklej to plastrem. To tyle co do diody.. A co do ogólnej oceny samochodu, to nikt tu nie wynosi Hondy na piedestał. CR-V jest to normalne wozidło dla gospodyń w Stanach i pełni funkcję minivana lub podwyższonego kombi. Nie jest to żaden samochód sportowy. Jest wygodny z wystarczającymi osiągami dla założonych celów. Jedno jest pewne - jest statystycznie najmniej awaryjny ze współczesnych SUV-ów, co nie znaczy że nie może sie popsuć, zwłaszcza diesel, a wtedy cenowo zaboli dość mocno.
Wkurza mnie po raz kolejny wylewanie żali, że np. CR-V nie jedzie z tym silnikiem. No to po kiego grzyba go kupujecie? Jazda próbna jest zabroniona w Polsce? Wcisneli Ci ten samochód na siłę? Ktoś obiecywał sportowe doznania? Jest to zwykły samochód, przemyślany z zaletami ale i z wadami i tyle w temacie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 10:12, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:55, 03 Mar 2015    Temat postu:

W poprzednim samochodzie (innej marki i dwukrotnie wyzszej klasy) podswietlone bylo wszystko co sie dalo zaroweczkami wbudowanymi w przyciski, pokretla, panele i gdzie by tylko czlowiek chcial zagladnac tam swiecila sie jakies swiatelko. W porownaniu z tym, to oswietlenie wnetrza CR-Vjest wiecej niz skromne... ale o dziwo wystarczajace a to wspomniane subtelne, niebieskie oswietlenie konsoli centralnej okazalo sie wielokrotnie w moim przypadku bardzo skuteczne i funkcjonalne.

Co do zuzycia oleju w Twoim dieslu, to przy przebiegu ponad 150 tkm, sugerowalbym dokladna kontrole turbosprezarki a w szczegolnosci stanu jej uszczelnien olejowych. Najprosciej zrobic to w sposob nastepujacy:
- zdejmij rure (przewod elastyczny z wlotu do sprezarki i wytrzyj ewentualne slady oleju z konfuzora oraz w miare mozliwosi wspomniana rure od wewnatrz,
- zaloz rure na sprezarke i o ile to mozliwe odepnij od niej przewod odmy,
- wlacz silnik i zrob kilka przygazowek albo przejedz sie dynamicznie kilka minut tak aby sprezarka miala okazje dosc mocno popompowac,
- zatrzymaj silnik, zdejmij rure z turbo i sprawdz czy pojawily sie slady oleju na konfuzorze.
Jesli na wlocie do sprezarki znajdziesz slady oleju, to najprawdopodobniej masz winnego zwiekszonego zuzycia oleju i powinienes zaczac zbierac fundusze na remont turbo (tempo zbierania zalezy od ilosci zauwazonego oleju).
Ja osobiscie do szybkiego oszacowania stanu sprezarki stosowalem taka metode, ze po puszczeniu silnika na wolnych obrotach, przytykalem wlot do turbiny dlonia (nie calkiem ale tak aby wyraznie bylo czuc sile przysysajaca dlon do wlotu) i jesli po odjeciu reki po ok. 10-20 sekundach znajdowalem na dloni i na stozku wlotowym slady oleju, to juz wiedzialem co mnie czeka w niedalekiej przyszlosci.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxell




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:39, 03 Mar 2015    Temat postu:

honda w dieslu nie powinna brać oleju, vtec to co innego one biorą przy ostrej jeździe, u mnie (crv 130 tys km przebiegu) raz zapaliła się kontrolka o niskim stanie oleju ale to było jak go kupiłem i był zalany olejem 10w60 w dodatku w ASO go takim wynalazkiem zalali, po zmianie na millersa cfs 5w30 auto nie pobiera oleju w ogóle, a teraz mam zamiar zalać auto olejem 0w30 tak jak zaleca producent, więc dolewka po 1000km jest jak dla mnie bardzo dziwna, poza tym na stronie ASO jest pokazane jaki ma być poziom oleju po wymianie na nowy i ma być na maksimum, a nie tak jak niektórzy mechanicy starej daty mówią że ma być na połowie pomiędzy kreskami. Tu jest pokazany jaki stan oleju powinien być na miarce [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Wto 15:40, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
janusz m.




Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nowy sącz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:11, 03 Mar 2015    Temat postu:

jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie "tajemnicy" niebieskiej diody.
co do oleju, to patrząc na link miałem po zakupie w połowie, może rzeczywiście w tym leży problem, autko dostało trochę w dupę pod mocną górkę w dodatku na wysokim biegu i może sobie łyknęła ciut więcej. dolałem ze dwie setki i poziom max będę teraz trzymać.
w sumie w alfie i fiacie tez zalecali trzymac max poziom najlepiej
kończę naprawdę ten offtop, na pewno nie raz jeszcze coś "wymyślę", pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:25, 22 Maj 2015    Temat postu:

Miałem okazję zapoznać co to za dioda mimo waszych niektórych komentarzy że to wiocha i niestety mylą się. Dioda niebieska naprawdę jest bardzo przydatna, bo wtedy lepiej widać w przypadku jak ściemniasz zegary i navi to dioda ładnie świeci środkowy tunel, że cokolwiek szukasz jak pasażerowie śpią podczas trasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalKJ




Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:01, 31 Maj 2015    Temat postu:

Maxell napisał:
na stronie ASO jest pokazane jaki ma być poziom oleju po wymianie na nowy i ma być na maksimum, a nie tak jak niektórzy mechanicy starej daty mówią że ma być na połowie pomiędzy kreskami. Tu jest pokazany jaki stan oleju powinien być na miarce [link widoczny dla zalogowanych]



ciekawe, dzięki za OT!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy