Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrs
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:52, 09 Maj 2010 Temat postu: Napęd - biegi |
|
|
Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat pracy napędu i skrzyni biegów.
Mam samochód z tego roku w najnowszej wersji po lifcie z silnikiem benzynowym. Przebieg to prawie 3000km. Nurtują mnie dwie kwestie:
1) Podczas jazdy za zmienną prędkością na 1 czy 2 biegu słyszę odgłosy pracy skrzyni biegów - odgłosy te to prawdopodobnie hałas przekładni w momentach kasowania luzu (tak wnioskuję na podstawie własnego doświadczenia)
2) W momencie wysprzęglania podczas zmiany z 1 na 2 bieg jest wyraźnie słyszalny odgłos "takiego terkotania" jakby mechanizm bujał się na zazębieniu (nie wiem czy opis oddaje charakter zjawiska). Występuje to tylko w momencie wysprzęglenia na pierwszym biegu i do tego tylko jeżeli mechanizm skrzyni jest obciążany ( jadąc po górkę, z góry już nie). Przy normalnej jeździe aby uniknąć tego efektu wystarczy przed wciśnięciem sprzęgła na ok. 1 sekundę wcześniej puścić gaz aby odciążyć mechanizm skrzyni.
Co o tym myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
myszak
Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:14, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co o tym myśleć lecz wiem na pewno, że u mnie jest tak samo z tym " terkotaniem". hm.....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bodzio
Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:23, 24 Sie 2010 Temat postu: honda crv 07.2010 przebieg 1700 km 2.0 benzyna |
|
|
witam.u mnie podobnie jak jestem na pierwszym biegu i np.wolno chcę zaparkować w momencie jak wciskam sprzęgło następuje dziwne stukanie jakby były jakieś luzy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bodzio dnia Wto 21:25, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rostek
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:11, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A ja myslalem, ze z moim autem cos nie tak jest - mam to samo.
Na jedynce i na dwojce jak sie szybko sprzeglo pusci.
Czyli nie nalezy sie tym martwic
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ryszard
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:07, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie występują te same objawy. To nie znaczy, że nie należy się tym martwić. Dla mnie jest to bardzo duży dyskomfort, szczególnie podczas jazdy w mieście. Ostatnio takie coś miałem w Żuku i Polonezie. ALE TERAZ KAZALI ZA TEN SAMOCHÓD ZAPŁACIĆ 120 000 PLN. Co ztym zrobić. Może ktoś już to wyeliminował? Poradźcie coś!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:14, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A w dieslu nie ma tego efektu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jake
Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:54, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm, u mnie tego problemu nie ma ( jak na dzień dzisiejszy) Słyszałem ze w CR-V jest strasznie słabe sprzęgło. I szybko powstaje efekt ślizgania się. I podobno koszt całości przy wymianie to jak pamiętam 6tys Jako ze lubie jazde dynamiczną, czyli ruszanie i szybsza jazda, to pewnie za jakiś czas bede to miał
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:14, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Nie 6 tys zł tylko 2200 [link widoczny dla zalogowanych]
Zmieniałem cały komplet w marcu tego roku z powodu ślizgania się po przejechaniu 150000km i przypuszczam ze sprzęgło zaczęło się szybciej zużywać przez tuning silnika i zwiększenie mocy do 170KM. Cały komplet oryginalnie zapakowany firmy LUK
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jake
Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:13, 17 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mówie o cenie w ASO. Jako ze auto nowe i na gwarancji A program planuje. Mam teraz te 150 kucy, ale moze po programie wyjdzie ze 180. U kolegi artu4 widze ze ładnie wykresik idzie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
artus4
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:28, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Co do ceny sprzegła to trzeba rozpatrywać 2 sprawy. Czy tylko same sprzęgło ( tarcza, docisk, łożysko ) czy też dodatkowo koło dwumasowe. Dość często pada właśnie koło . W ASO zawsze chcą wymieniać wszystko.
Jak się trafi do dobrego warsztatu to sprawdzą czy wystarczy samo sprzęgło. Przerabiałem ten temat w zeszłym roku
I tak ceny w ASO :
- sprzęgło ok . 1.500,-
- koło dwumasowe ok . 5.000,-
- robocizna ok. 1.000,-
Ceny alternatywne
- sprzęgło na Allegro - 1.100,- ( LUK )
- koło dwumasowe na Allegro - 2.600,- ( LUK )
- robocizna w innym warsztacie - 600,-
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:55, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Napisałem za komplet z kołem dwumasowym ,łożyskiem, tarczą 2,200 wszystko firmy Luk.
Jeżeli w ASO twierdzą że siadło Ci sprzęgło to zakup samemu i im zawieź niech Ci założą. To jest to samo jak masz przegląd gwarancyjny i zawieziesz im olej i filtry by założyli Twoje a nie z ich magazynu Tylko musi się zgadzać specyfikacja i producent dedykowany dodanej marki samochodu, i nie mają prawa odmówić zamontowania twoich części, ani odmówić gwarancji. Tak woziłem swoje oleje i filtry do ASO Kosicki i nigdy nie robili mi problemów a płaciłem tylko za przegląd i wymiany bez kosztów części. Przykład za przegląd z wymianami olei i filtrów + olej w moście płaciłem 2400zł. Oleje z filtrami kupiłem samemu za 600 zł i na następny zawiozłem to wzięli tylko za robociznę 500 zł i tak 1300zł zostaje w kieszeni.
A teraz Wogóle omijam ASO Hondy i serwisuję CRV w RenoCars połowę taniej konkretni mechanicy ściemy nie walą i nadal mam gwarancję.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
phil
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:03, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Czołem koledzy!. Wiecie co? jak czytam o tych naszych pojazdach, to mam wrażenie że ta cała honda to jakiś kicz !!! Żebym nie miał problemow z tym terkotaniem w skrzyni i dodatkowo problem z dwumasem no to właśnie wybrałem automat . żebym nie miał problemu z DPF wybrałem benzynę . I co ztego wyszło ? dziadostwo ta skrzynia automatyczna! nic na niej nie zrobisz, stara generacja , może w latach 90' to ona była o.k ! Silnik ? no tak ! spełnia wymogi pewnie z euro 10 . Ale nie jest on napewno do CR-V. do Jazz do civika bylby o.k! I teraz zobaczcie? kolega pisze, że taki efekt terkotania miał w polonezie !, każdy z nas pewnie miał poloneza? ja tak i faktycznie pamiętam o tej przypadłości nie do pokonania. Teraz kolega ma upragniony samochód za 120 tys złotówek a problem podobny do samochodu który można kupić za , no niewim ale pewnie 1000 zł. Zobaczcie każdy z nas ma te same problemy z samochodem , w różnych rocznikach je mamy, a defekty te same! Dziady nic nie robią żeby usprawnić ,wyeliminować wady i usatysfakcjonować tego klienta. Zwróćmy uwagę na to, że te nasze samochody , nie tyle że są niedopracowane w detaleach , co w podstawach są powalone . Tyle lat ten model klepią i oprócz kosmetyki nic ,ni szczura ! Trzymajcie się !
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rostek
Dołączył: 15 Maj 2012 Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:34, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie mialem poloneza - mialem Fiata - ale tam nie stukalo mi sprzeglo ani skrzynia
Jeszcze dorzucic trzeba zawieszenie, ktorego praktycznie nie ma
I niech kolega jm90 nie mowi, ze w dieslu tego nie ma - bo jest - osobiscie sie przekonalem, ze w dieslu jest tak samo jak w benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rostek dnia Pon 22:35, 18 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 5:38, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Bo w dieslu tego nie ma .A w Fiacie jest bo sam od tygodnia mam Fiata
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
fieman1
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:17, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Koledzy,
temat jak czytam to widzę, że temat schodzi na inny tor.
Forum Fiata, Żuka czy Poloneza jest gdzie indziej!!!!
Prywatne potyczki dwóch panów też nas mało obchodzą !!!!!Proponuję zająć się merytorycznymi odpowiedziami na zadany temat!!!!!
ps. u mnie jest to samo. Mechanicy w ASO powiedzieli cytuję "ten model tak ma" !!!!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|