Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 14:11, 20 Sty 2015 Temat postu: Nadsterowność. Czy to normalne w crv. |
|
|
Czy u was też jest taka duża nadsterowność?
Gdy nie było śniegu temat nie istniał.
Natomiast teraz w ciasnych zakrętach rzędu 90stopni.
Jadąc wolno,np wjazd na miejsce parkingowe,wyjazd z podporządkowanej itp, wyjeżdża mi przód.
Muszę przyznać,że to moje pierwsze 4x4 więc nie wiem czy to normalne w crv ?
Opony zimowe,felgi 18 cali ale to chyba znaczenia nie ma.
Teraz nie wiem,czy wtedy załącza się tylny napęd i wypycha przód czy to wina geometrii? Chociaż w lato była robiona w aso i auto nie ściąga nie tnie opon itp.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 14:49, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Szukałem w necie filmików i widzę, że chyba to niestety normalne w crv https://www.youtube.com/watch?v=1uNzp5lzBOU tutaj np. na początku filmiku widać jak kierowca skręca a crv idzie prosto
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:12, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Takie zachowanie sie samochodu jak opisales, nazywamy "podsterownoscia".
Z nadsterownoscia mamy do czynienia wtedy, kiedy pojawia sie tendencja do uslizgu kol tylnej osi i w drastycznych przypadkach kierowca zauwaza, ze jest wyprzedzany przez tyl wlasnego auta. Zasadniczo mozna stwierdzic, ze w pewnych przypadkach (kiedy os napedowa przenosi moment obrotowy) przednionapedowce sa podsterowne a tylnonapedowce sa nadsterowne. W przypadku kiedy samochod jedzie bez napedu, sterownosc zalezy bardziej od polozenia srodka ciezkosci.
Zasadniczo moja CR-V po dodaniu gazu na sniegu lub lodzie wykazuje podsterownosc zupelnie tak jak w Twoim przypadku.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 15:13, 20 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 16:16, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Takie zachowanie sie samochodu jak opisales, nazywamy "podsterownoscia".
Z nadsterownoscia mamy do czynienia wtedy, kiedy pojawia sie tendencja do uslizgu kol tylnej osi i w drastycznych przypadkach kierowca zauwaza, ze jest wyprzedzany przez tyl wlasnego auta. Zasadniczo mozna stwierdzic, ze w pewnych przypadkach (kiedy os napedowa przenosi moment obrotowy) przednionapedowce sa podsterowne a tylnonapedowce sa nadsterowne. W przypadku kiedy samochod jedzie bez napedu, sterownosc zalezy bardziej od polozenia srodka ciezkosci.
Zasadniczo moja CR-V po dodaniu gazu na sniegu lub lodzie wykazuje podsterownosc zupelnie tak jak w Twoim przypadku.
Pozdrawiam. |
No możliwe, że pomyliłem nazwy (zawsze mi się mieszają).
Jednakże u mnie nawet skręcając jadąc wolno na 1 lub 2 biegu wyjeżdża przód.
Chyba czas na nowe zimówki,być może zmniejszy się ten denerwujący i w sumie niebezpieczny stan rzeczy. Bo łatwo przytrzeć samochód na miejscu parkingowym obok,jeśli zamiast skręcić to pojedziemy po 2x większym łuku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:48, 20 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jesli efekt tej podsterownosci w Twojej CR-V jest wiekszy niz w typowym przednionapedowcu, to rzeczywiscie wskazuje na Problem z oponami.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 12:04, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Faktycznie możesz mieć racje,bo rok temu nawet na lodzie przód tak bardzo nie wyjeżdżał.Więc opony chyba mają dość.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:28, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam nowe opony zimowe Falkena 225/65/18 i żadnych problemów nie mam.
Auto prowadzi się dokładnie po torze skrętu jaki został nadany.
Uślizg kół mam dopiero wtedy kiedy bardzo mocno przycisnę gaz na śliskiej nawierzchni -czyli celowo chcę pokręcić napędem 4x4 .
Auto prowadzi się b.dobrze nawet na lodzie.
A u ciebie łyse opony z przodu powodują uślizg i dołączając napad z tyłu ,który cie wypycha z toru skrętu. To tak jak by przy skręcie ,ktoś cię puknął z tyłu i zmienił tor jazdy o większy promień skrętu.
Przesiadając się z przednio napędówki łatwo zapomnieć ,że 4x4 umożliwia szybkie nabranie prędkości nawet po lodzie ale hamowania jest takie samo jak w zwykłym aucie
Takie osobiste spostrzeżenie tej zimy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Pią 21:36, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|