Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Nadsterowność. Czy to normalne w crv.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 14:11, 20 Sty 2015    Temat postu: Nadsterowność. Czy to normalne w crv.

Czy u was też jest taka duża nadsterowność?
Gdy nie było śniegu temat nie istniał.
Natomiast teraz w ciasnych zakrętach rzędu 90stopni.
Jadąc wolno,np wjazd na miejsce parkingowe,wyjazd z podporządkowanej itp, wyjeżdża mi przód.
Muszę przyznać,że to moje pierwsze 4x4 więc nie wiem czy to normalne w crv ?
Opony zimowe,felgi 18 cali ale to chyba znaczenia nie ma.
Teraz nie wiem,czy wtedy załącza się tylny napęd i wypycha przód czy to wina geometrii? Chociaż w lato była robiona w aso i auto nie ściąga nie tnie opon itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 14:49, 20 Sty 2015    Temat postu:

Szukałem w necie filmików i widzę, że chyba to niestety normalne w crv https://www.youtube.com/watch?v=1uNzp5lzBOU tutaj np. na początku filmiku widać jak kierowca skręca a crv idzie prosto Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:12, 20 Sty 2015    Temat postu:

Takie zachowanie sie samochodu jak opisales, nazywamy "podsterownoscia".
Z nadsterownoscia mamy do czynienia wtedy, kiedy pojawia sie tendencja do uslizgu kol tylnej osi i w drastycznych przypadkach kierowca zauwaza, ze jest wyprzedzany przez tyl wlasnego auta. Zasadniczo mozna stwierdzic, ze w pewnych przypadkach (kiedy os napedowa przenosi moment obrotowy) przednionapedowce sa podsterowne a tylnonapedowce sa nadsterowne. W przypadku kiedy samochod jedzie bez napedu, sterownosc zalezy bardziej od polozenia srodka ciezkosci.

Zasadniczo moja CR-V po dodaniu gazu na sniegu lub lodzie wykazuje podsterownosc zupelnie tak jak w Twoim przypadku.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 15:13, 20 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 16:16, 20 Sty 2015    Temat postu:

slapas napisał:
Takie zachowanie sie samochodu jak opisales, nazywamy "podsterownoscia".
Z nadsterownoscia mamy do czynienia wtedy, kiedy pojawia sie tendencja do uslizgu kol tylnej osi i w drastycznych przypadkach kierowca zauwaza, ze jest wyprzedzany przez tyl wlasnego auta. Zasadniczo mozna stwierdzic, ze w pewnych przypadkach (kiedy os napedowa przenosi moment obrotowy) przednionapedowce sa podsterowne a tylnonapedowce sa nadsterowne. W przypadku kiedy samochod jedzie bez napedu, sterownosc zalezy bardziej od polozenia srodka ciezkosci.

Zasadniczo moja CR-V po dodaniu gazu na sniegu lub lodzie wykazuje podsterownosc zupelnie tak jak w Twoim przypadku.

Pozdrawiam.


No możliwe, że pomyliłem nazwy (zawsze mi się mieszają).
Jednakże u mnie nawet skręcając jadąc wolno na 1 lub 2 biegu wyjeżdża przód.
Chyba czas na nowe zimówki,być może zmniejszy się ten denerwujący i w sumie niebezpieczny stan rzeczy. Bo łatwo przytrzeć samochód na miejscu parkingowym obok,jeśli zamiast skręcić to pojedziemy po 2x większym łuku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 20 Sty 2015    Temat postu:

Jesli efekt tej podsterownosci w Twojej CR-V jest wiekszy niz w typowym przednionapedowcu, to rzeczywiscie wskazuje na Problem z oponami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 12:04, 21 Sty 2015    Temat postu:

Faktycznie możesz mieć racje,bo rok temu nawet na lodzie przód tak bardzo nie wyjeżdżał.Więc opony chyba mają dość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:28, 30 Sty 2015    Temat postu:

Ja mam nowe opony zimowe Falkena 225/65/18 i żadnych problemów nie mam.
Auto prowadzi się dokładnie po torze skrętu jaki został nadany.
Uślizg kół mam dopiero wtedy kiedy bardzo mocno przycisnę gaz na śliskiej nawierzchni -czyli celowo chcę pokręcić napędem 4x4 .
Auto prowadzi się b.dobrze nawet na lodzie.

A u ciebie łyse opony z przodu powodują uślizg i dołączając napad z tyłu ,który cie wypycha z toru skrętu. To tak jak by przy skręcie ,ktoś cię puknął z tyłu i zmienił tor jazdy o większy promień skrętu.


Przesiadając się z przednio napędówki łatwo zapomnieć ,że 4x4 umożliwia szybkie nabranie prędkości nawet po lodzie ale hamowania jest takie samo jak w zwykłym aucie Cool
Takie osobiste spostrzeżenie tej zimy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Pią 21:36, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy