Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Nadmierny stan oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:41, 22 Lis 2009    Temat postu: Nadmierny stan oleju

Witam!!! Jestem użytkownikiem Cr-v 2.2 ictd-i z filtrem cząstek stałych i od samego początku użytkowania mam problem z przybieraniem oleju silnikowego. Wszystkie ASO umywają ręce twierdza, że tak może być, każą spuszczać olej i się nie przejmować! Nadmienię, że do tej pory nigdy mi się nie zapaliła kontrolka DPF, a silnik wchodzi w proces dopalania filtra średnio co 400-500 km. Od nowości autem tym przejechałem 33 tys km. Szperałem po forach innych marek i wiem, że z tym problemem borykają się użytkownicy samochodów MAZDA. Ale nie znalazłem żadnej HONDY. Pomocy!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:42, 23 Lis 2009    Temat postu:

Pierwszy raz słyszę by przybywało oleju. Mnie w ASO gdy odbierałem samochód uczulili
bym sprawdzał poziom olej bo w początkowym okresie użytkowania może brać więcej oleju , ale żeby przybywało? Może masz uszczelkę pod głowicą uszkodzoną lub samą głowicę to poziom może się zwiększyć lecz będzie ci płynu chłodniczego ubywać lub zauważysz bąbelkowanie w zbiorniczku wyrównawczym i sam olej nie będzie wyglądał jak olej. Następną przyczyną którą wykluczam mogą być uszkodzone pierścienie tłokowe i olej napędowy dostaje się do miski olejowej.
co do filtra cząsteczek stałych to masz tu opisane.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Wcale może Ci się nie zapalać kontrolka oczyszczania ,tylko zależy od twojej jazdy.
Pozdrowienia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jm90 dnia Pon 13:45, 23 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:26, 25 Lis 2009    Temat postu:

Mnie też uczulali na to bym sprawdzał stan oleju...bo turbo diesel na poczatku lubi sobie jego trochę podpić! Ale mój nie zuzywał ani grama do około 5 tys km. A potem się odmieniło i stan oleju rośnie. Po pierwszych 20 tys przybyło jego tak około 1 cm nad stan max. Na przeglądzie zalali poniżej kreski max na bagnecie około 5mm. Teraz mam 33 tys i było około 2, 5 cm nad kreskę, w ASO spuscili oliwy i uważają za temat zakończony!!! Obserwować stan oleju jak przybędzie upuścić to ich słowa!!!!! Dobre nie!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:55, 25 Lis 2009    Temat postu:

Ja bym tego nie ignorował. Skąd się ten olej bierze?Jakim sposobem stan się zwiększa. Podjedź do innego ASO lub skontaktuj się z rzeczoznawcą niech zrobią ekspertyzę, bo jeżeli masz samochód od nowości i jeszcze jest na gwarancji (to odpukać w niemalowane) i trafiła by ci się awaria silnika to ci nie uznają i umyją ręce.
Ja do dnia dzisiejszego mam przejechane 8800km stan oleju jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:57, 26 Lis 2009    Temat postu:

Tak, auto mam od nowości i na gwarancji. Byłem w ASO z tym problemem w Poznaniu, Lesznie, Lubinie i...... Lipa. Tak może się dziać Tylko tyle z ust doradcy serwisowego. Choc ostatnio stwierdzili,że czujnik temperatury spalin za filtrem DPF pokazuje wyższą temp. niż ten przed DPF powiedział człek z serwisu, że nie wie czy tak ma być -podzwoni, popyta u innych serwisantów i powiadomią mnie, a mierzyli to podczas wymuszonego wypalania filtra, choc stwierdzili na kompie ,że pusty! Ja im mówię, że wczoraj wypalałem filtr bo wiem kiedy ten proces występuje bo załączają sie wentylatory przy chłodnicy i gwałtownie wzrasta zuzycie paliwa, a silnik ma taką bardzo miękką pracę. To stwierdzili,że jestem wyczulony na to bo oni sami nie wiedzieli, że to tak się odbywa. Takie sprawy dzieją mi się tak około co 400-500 km. Ja sobie wyjezdzam za miasto tempomat 2-gi bieg 3 tys obrotów i dosłownie 10 km jazdy i proces się kończy. Robię to właśnie z uwagi na to by nadmierna dawka ewentualnie niespalonego paliwa sią nie dostawała do miski, bo przerwany proces wznawia się za każdym odpaleniem silnika, ale i to nic nie pomaga, ba jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka zabitego DPF, a ten proces dopalania silnik sam wymusza gdy jest zapchany w 75%. Rece opadają silnika szkoda a pomocy nigdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:22, 26 Lis 2009    Temat postu:

sabciu1 napisał:
Tak, auto mam od nowości i na gwarancji. Byłem w ASO z tym problemem w Poznaniu, Lesznie, Lubinie i...... Lipa. Tak może się dziać Tylko tyle z ust doradcy serwisowego. Choc ostatnio stwierdzili,że czujnik temperatury spalin za filtrem DPF pokazuje wyższą temp. niż ten przed DPF powiedział człek z serwisu, że nie wie czy tak ma być -podzwoni, popyta u innych serwisantów i powiadomią mnie, a mierzyli to podczas wymuszonego wypalania filtra, choc stwierdzili na kompie ,że pusty! Ja im mówię, że wczoraj wypalałem filtr bo wiem kiedy ten proces występuje bo załączają sie wentylatory przy chłodnicy i gwałtownie wzrasta zuzycie paliwa, a silnik ma taką bardzo miękką pracę. To stwierdzili,że jestem wyczulony na to bo oni sami nie wiedzieli, że to tak się odbywa. Takie sprawy dzieją mi się tak około co 400-500 km. Ja sobie wyjezdzam za miasto tempomat 2-gi bieg 3 tys obrotów i dosłownie 10 km jazdy i proces się kończy. Robię to właśnie z uwagi na to by nadmierna dawka ewentualnie niespalonego paliwa sią nie dostawała do miski, bo przerwany proces wznawia się za każdym odpaleniem silnika, ale i to nic nie pomaga, ba jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka zabitego DPF, a ten proces dopalania silnik sam wymusza gdy jest zapchany w 75%. Rece opadają silnika szkoda a pomocy nigdzie.


Kolego zaczynasz się gubić w wypowiedziach.
Pierwsza sprawa gdy Ci się załącza wentylatory chłodnicy to nie znaczy że jest filtr oczyszczany tylko wzrosła temperatura płynu w chłodnicy co się z tym wiąże to większy pobór prądu bo jakby nie patrzeć to do silniki wentylatorów mają trochę mocy i potrzeba zasilenia ich obciąża alternator i lekko silnik dlatego masz wrażenie że silnik ma miększą pracę i wzrasta zużycie paliwa. Czy zapaliła Ci się kiedyś kontrolka na desce by oczyścić filtr DPF???

Zostawmy ten filtr i przejdźmy do nadmiaru stanu oleju.
Tak jak pisałem z powietrza ten olej się nie bierze więc albo płyn chłodniczy się przedostaje do miski olejowej lub ropa. sprawdź kolor oleju na bagnecie i kolor płynu chlodzącego i mi odpisz.
Filtr DPF nic nie ma wspólnego z nadmiarem oleju i nie ma żadnego połączenia.
Jutro będę blisko serwisu w Łodzi to wejdę do nich i porozmawiam z zaprzyjaźnionym "Magikiem" na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:06, 27 Lis 2009    Temat postu:

Sorki lecz wczoraj nie czytałem poczty! Wracając do tematu to kontrolka DPF nigdy mi się nie zapaliła, a to o czym pisałem to jest wymuszone wypalanie DPF - zużycie paliwa w trakcie tego skacze do 20-25 litrów więc napewno nie jest to spowodowane obciążeniem silnika przez alternator. Silnik mi się nie grzeje, płynu chłodniczego nie ubywa, a olej wyraźnie śmiedzi olejem napedowym. Byłem ostatnio w ASO po czymś Takim (wypalaniu) i komp pokazał im czysty DPF. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:27, 27 Lis 2009    Temat postu:

Witam ponownie .
Od "Magika" się dowiedziałem że przyczyną częstego wymuszonego wypalania DPF i wzrostu poziomu oleju jest lejący wtrysk 99% awarii, były i są takie przypadki i to dość dużo lecz ujawniane i naprawiane dopiero po gwarancji.
Takie jest Polskie ASO
Logicznie sprawa jest prosta . Wtrysk leje,nie spalone paliwo przedostaje się do miski olejowej ,a resztę zapycha sadzami filtr DPF.
Proponował bym Ci niezależny warsztat bo na gwarancji w ASO nie będzie nawet chciało z tobą rozmawiać o sprawdzeniu wtrysków bez opłaty a nawet nie wiem czy za opłatą Ci sprawdza bo po ujawnieniu takiej usterki będą musieli na własny koszt wymienić.
Zbyt duży kłopot dla nich a kasy z tego nie mają.

Albo sprawdzić samochód u rzeczoznawcy w PZM myślę że w Poznaniu,lub w Zielonej Górze powinien być PZM i rzeczoznawcy,wtedy z ekspertyzą idziesz do ASO i muszą to zrobić na gwarancji, lub jedź za granicę do Niemiec i tam w serwisie Hondy spróbuj może podejdą do sprawy inaczej.
Odpisz jak się sprawy potoczą.
pozdrowionka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:39, 28 Lis 2009    Temat postu:

Też tak myślałem o tym wtryskiwaczu, że może leje bądź nie trzyma ciśnienia i po wyłączeniu silnika i ropka kropelka po kropelce gładzią cylindra dostaje się do miski. Mówiłem o konieczności sprawdzenia wtryskiwaczy w ASO lecz oni..... podłączyli kompa i twierdzą, że wtryskiwacze są... czasy zamknięcia, wtrysku wszystko jest O'K. To dobre bo mi się wydaje, że kompem tego raczej się nie sprawdzi trzeba to raczej namacalnie zrobić, tym bardziej ,że na samym począteczku nie miałem tego problemu i jak mówię o tym to oni......niemożliwe wydawało sie Panu- dobre no nie, wydawało mi się, że oleju nie przybywa. Poprostu masakra z ASO Honda. Ale będę działał i jak coś dam Ci oczywiście znać. Ale generalnie to jednak nie odosobniony przypadek bo na forum Honda CIVIC też facet ma problem z tym..... Pozdrawiam!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sabciu1




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:52, 06 Cze 2010
PRZENIESIONY
Nie 18:20, 06 Cze 2010    Temat postu: Różna dawka paliwa na wtryskiwaczach w HONDA CR-V 2.2 i-ctdi

W piątek miałem okazję być w jednym z ASO Honda, po podłączeniu do kompa człowiek który to ustrojstwo obsługiwał zauważył, że jeden z wtryskiwaczy (ten pierwszy od strony rozrządu) dawkuje większe ilości paliwa niż pozostałe - lecz jeszcze to jak powiedział -dawka jest w normie lecz niebezpiecznie zbliżyła się do max wartości. Nie wiedział czy to jest nieprawidłowość. Moja wizyta w ASO była związana z ciągłym przybieraniem oleju w misce po wypalaniu DPF . Czy ktoś wie na ten temat coś? Może to jest właśnie przyczyna rozrzedzania oleju i jego przyrostu w misce, bo w trakcie dotrysku paliwa w czasie wypalania DPF jest jego prawdopodobnie za dużo w tym cylindrze i spływa po pierścieniach do miski.
Nadmienię, że od ostatniej wymiany oleju na 40 tys po przejechaniu 3 tys km tego oleju już jest tak około 7 mm nad kreskę max na bagnecie. Gdy HANKA wchodzi w proces dopalania DPF ( średnio co 400 km) wyjeżdzam za miasto 3 tys obr, drugi bieg około 10 km i już jest czysto. Procesu nie przerywam, kontrolka zapchanego filtra się nie zapaliła nigdy, a w misce mieszaniny olejów coraz więcej za każdym wypalaniem. Na tym wtryskiwaczy zawsze jest większa dawka nie zależna od obrotów. Czy to tak ma być? Człowiek z ASO coś mówił o.....wtryskiwacz ten to wtryskiwacz prawdopodobnie zasadniczy do którego reszta wtrysków się dopasowuje- ale nie był przekonany, recepty na olej napędowy w misce nie znalazł!!! POMOCY!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mrstatler




Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:40, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Witam
Na forach VW, Ford, Mazda, Skoda często opisywany problem. W większości przypadków spowodowane jest to PODOBNO krótkimi odcinkami miejskimi i zapychaniem DPF.
Ten efekt był między innymi dla mnie argumentem za kupnem benzyny.
Wpiszcie w googla zapychanie dpf przybywanie oleju, a zobaczycie w jak wielu silnikach to występuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rrazbverity




Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:31, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ja też chce kupić sobie nowe wtryski bo stare mi padły może polecicie coś do mojej hondy ? Musze mieć jakieś solidne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:37, 16 Lut 2016    Temat postu:

Rrazbverity napisał:
Ja też chce kupić sobie nowe wtryski bo stare mi padły może polecicie coś do mojej hondy ? Musze mieć jakieś solidne.



Reklama? Taka zakamuflowana i z lekka infantylna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy