Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:06, 04 Lut 2015 Temat postu: Mocne drżenie auta podczas dodawaniu gazu / ciężkie warunki |
|
|
Witam,
Ostatnio podczas jazdy pod górkę, na 3 biegu, kiedy dodałem na max gazu (pedał wciśnięty do końca, zakres obrotów od około 2300 do 2800) auto zaczęło całe się trząść, podskakiwać, drgania były dosłownie odczuwalne wszędzie jakby coś szarpało autem albo ktoś w nie naginał młotem pneumatycznym i auto oczywiście nie przyspieszało jak powinno.
Zrobiłem potem test i na biegu czwartym to samo, jadąc pod górkę dodając na max gazu w zakresie obrotów powyżej 2000 auto zaczyna bardzo mocno się trząść.
Efektu niema jak pedał gazu wciskam powoli tzn przyspieszam ale wolniej, stopniowo.
Wiecie może, co to może być?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:55, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisalem kilka dni temu koledze Krzysztof76, tylko glupiec albo wyjatkowy bufon moglby stwierdzic, ze jest w stanie postawic diagnoze na podstawie tego co napisales. W tym przypadku winnym moze byc zarowno zacierajacy sie EGR, jak i wadliwie dzialajace sterowanie VGT albo brak cisnienia w listwie CR itd. itp.
Czasem wystarcza odczytanie kodow prostym czytnikiem OBDII aby choc w przyblizeniu okreslic winowajce.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:51, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Slapas. Postaram się zatem podłączyć auto do kompa i spr czy są zakodowane jakieś błędy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
clamour
Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:08, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Na 99,9% masz uszkodzony przegub wewnętrzny (miałem te same objawy).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:53, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
clamour napisał: | Na 99,9% masz uszkodzony przegub wewnętrzny (miałem te same objawy). |
Wymieniałeś? Pomogło?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
clamour
Dołączył: 31 Gru 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:42, 13 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wymieniony przegub wewnętrny w ASO, problem wyeliminowany.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:27, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
clamour napisał: | Wymieniony przegub wewnętrny w ASO, problem wyeliminowany. |
Oddałem auto do serwisu, który się pojazdem opiekuje od pewnego czasu i ma do niego soft. Sprawdzili przeguby i wszystko w porządku. Zrobili również kilka jazd testowych z podłączonym komputerem i jeśli chodzi o parametry wszystkie wartości są "książkowe" - nie ma do czego się przyczepić.
Najgorsze jest to, że przypadłość, o której pisałem nie zdarza się zawsze i podczas ich testowania akurat nie wystąpiła.
Trzeba chyba czekać aż coś się całkowicie podda:/
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:45, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mialem kiedys podobnie w moim poprzednim samochodzie innej marki: silnik tracil moc i trzasl sie jakby mial delirium ale tylko do chwili wjazdu na teren serwisu. Mechanicy "fachowcy" nie mogac znalezc przyczyny, kazali jedzic dopoki cos definitywnie nie kleknie. Problem w tym, ze Auto mialo ASB, ktora w momencie opisanych efektow przechodzila w tryb awaryjny i obcinala biegi, pracujac caly czas na konwerterze. No i tym sposobem postepujac zgodnie z zaleceniem autoryzowanego serwisu, zarznalem sobie skrzynie zanim specjalisci odkryli przyczyne niedomagan.
A co do samego niedomagania silnika, to winnym okazala sie pompa wysokiego cisnienia... a wlasciwie to jeden z zaworow regulujacych cisnienie na tejze pompie skutkiem czego pompa nie dawala wymaganego cisnienia a ponadto paliwo cofalo sie po dluzszym postoju przez co zdarzaly sie poranne problemy z rozruchem.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 19:48, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:19, 14 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
No i winowajca się znalazł. Dwu-mas ze sprzęgłem które zaczęło tak 'puszczać' że raz mało nie wpadłem pod tira wyprzedzając innego (gaz do dechy, obroty idą w górę a auto stoi w miejscu i się trzęsie..)
Przebieg podczas wymiany - 145 tyś. km.
Wymienione ostatnio i nic się już nie dzieje. Szkoda tylko, że to tyle kosztuje, ale a jakieś 150 tyś. km powinno starczyć..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kardon1985 dnia Sob 21:20, 14 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
janusz m.
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nowy sącz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:11, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
jeśli to nie problem napisz proszę jaki zestaw sprzęgła kupiłeś, ile cie kosztował i ile zapłaciłeś za wymianę, miałem juz jeden "uslizg", do tej pory wszystko ok, ale trzeba sie przygotować na najgorsze. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:19, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
janusz m. napisał: | jeśli to nie problem napisz proszę jaki zestaw sprzęgła kupiłeś, ile cie kosztował i ile zapłaciłeś za wymianę, miałem juz jeden "uslizg", do tej pory wszystko ok, ale trzeba sie przygotować na najgorsze. pozdrawiam |
Sprzęgło 'LUK' - cena 780 PLN
Wymiana sprzęgła plus dwumasy - razem 740 PLN.
Myślę że za samo sprzęgło zapłacisz podobnie (mam na myśli robociznę), ponieważ jest tyle samo babraniny, rozbierania aby się do niego dostać..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kardon1985 dnia Pon 19:20, 16 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
janusz m.
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nowy sącz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:44, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
oczywiście w salonie twierdzą,że wymiana samego kompletu sprzęgła, bez dwumasy jest złym pomysłem. komplet LUk to koło 3000zł plus robota i robi się mniej ciekawie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|