Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Który silnik wybrać? 2.0 czy 2.4
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:03, 13 Maj 2013    Temat postu: Który silnik wybrać? 2.0 czy 2.4

Przede wszystkim jako nowy użytkownik tego forum jak i wkrótce nowy użytkownik Hondy CRV:
Witam wszystkich Forumowiczów oraz posiadaczy CRV ja i innych modeli Hondy Smile
A teraz moje pytanie. Interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik benzynowy. Tylko mam mały dylemat czy wybrać 2.0 czy 2.4. Dodam że będę instalował gaz od razu po kupieniu samochodu. CRV będzie 3-ciej generacji.
Przebiegi roczne wachają się pomiędzy 20-25 tyś rocznie. Tryb jazdy typowo mieszany jako że będę mieszkał już niedługo 25km od miasta (Kielc) i dojeżdżał tutaj codziennie do pracy.
Zależy mi na tym aby samochód był w miarę dynamiczny i bez chorego spalania. No i oczywiście bezawaryjny Very Happy
Bardzo proszę o Wasze sugestie i opinie na temat tych dwóch silników i tego jak CRV się z nimi spisuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:31, 14 Maj 2013    Temat postu:

No i jak? Nikt nic nie poradzi? Przecież są tu użytkownicy zarówno silników 2.0 jak i 2.4. Tak trudno podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Nie wierzę że to forum jest aż tak sztywne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:04, 15 Maj 2013    Temat postu:

Na to pytanie musisz chyba odpowiedzieć sobie sam, bo kazdy będzie chwalił swoje, musisz ocenić czy chcesz więcej mocy z automatem czy mniej z manualem. 2.0 demonem prędkości nie jest ale do sprawnego poruszania się według mnie wystarczy, na brak mocy zawsze będzie sie narzekać Wink, spalanie na trasie u mnie przy delikatnej jeździe max 110km/h to 7l według komputera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:05, 17 Maj 2013    Temat postu:

Dziękuję za pierwszą opinięSmile
No i szczerze mówiąc to na to liczę że każdy będzie chwalił swoje dzięki czemu będziemy mieć tutaj ciekawą dyskusję...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:58, 17 Maj 2013    Temat postu:

Założenia wykluczające się: dynamiczny, oszczędny i bezawaryjny z gazem... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pią 13:59, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ts3362




Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:40, 17 Maj 2013    Temat postu:

2l to rozsądny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Zwłaszcza przy częstych dojazdach w cyklu mieszanym. A opłacalność instalacji LPG bym dobrze policzył czy warta skórka za wyprawkę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ts3362 dnia Pią 17:40, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:43, 17 Maj 2013    Temat postu:

Dziękuje Kolego Pean za nic nie wnoszący post. Co do przeliczeń czy się opłaca czy nie to Ja jak i wielu wielu innych użytkowników różnych modeli Hondy już liczyło i jak by nie patrzeć i nie liczyć to: tak opłaca się i nie jest to skórka za wyprawkę. Nawet jeśli trzeba po drodze wymienić głowice.
Pytanie natomiast mam takie czy silnik 2.4 faktycznie o tyle lepiej się zbiera przy np. wyprzedzaniu ze jest sens wybrać właśnie taki a nie 2.0 czy może różnice sa na tyle znikome ze nie ma to sensu? To jest tylko 20 KM różnicy i trochę większy moment obrotowy. Robi to zauważalna różnice w jeździe czy niekoniecznie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piano079 dnia Pią 23:44, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:10, 20 Maj 2013    Temat postu:

2.4 więcej koni ale automat według mnie różnice będą nie duże.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:28, 20 Maj 2013    Temat postu:

Wystarczy porówać dane:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

2,0 w manualu jest nawet nieco szybsza od 2,4, który jest tylko w automacie.. Wynika to z dużych strat przestarzałego, choć za to trwałego automatu. W 2,0 automat zamula aż o 2 sek do setki...
Wydaje się, że 2,4 będzie nieco bardziej trwały od 2,0 z uwagi na większa pojemność i straszą konstrukcję ( seria K ) w obliczu profanacji tego silnika gazem. Ja mam 2,0 w manualu i dla mnie nie moze być żaden inny ( krótkie odcinki miasto). Spalanie tylko po mieście ok. 10,5 jest akceptowalne i nie zamierzam stresować się potencjalnymi awariami diesla lub zagazowańca, który może paść w najmniej przewidywalnym momencie. Silnik odpalam kiedy chcę i jadę, ale ktoś może mieć inne preferencje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 9:37, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:03, 20 Maj 2013    Temat postu:

Tak porównywałem osiągi już wcześniej. Stąd właśnie moje rozterki. Najlepszą opcją byłoby 2.4 z manualną skrzynią ale takich nie ma. Dziękuję Kolego Pean za tym razem fajne przemyślenia dotyczące mojego pytania. Wygląda na to że 2.0 z manualną skrzynią obejmuje prowadzenie w moim rankingu. A nie trafił może Ktoś z użytkowników tego forum na porównanie elastyczności/przyspieszenia tych dwóch silników przy prędkościach od 80 do 120/130 km/h?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ts3362




Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:48, 20 Maj 2013    Temat postu:

piano079 napisał:
Co do przeliczeń czy się opłaca czy nie to Ja jak i wielu wielu innych użytkowników różnych modeli Hondy już liczyło i jak by nie patrzeć i nie liczyć to: tak opłaca się i nie jest to skórka za wyprawkę. Nawet jeśli trzeba po drodze wymienić głowice.
Ja też nie mam na mysli liczenia tylko samych pieniędzy, ale kalkulowania ryzyk zwiazanych z awaryjnością silnika i/lub samej instalacji LPG. Mnie szlag trafia bardziej z powodu awarii i konieczności nieplanowanego stawiania samochodu do serwisu, niż to, że zapłace więcej za paliwo. Jest tu osobny wątek na ten temat i tam jest nawet przywołany jakiś artykuł z analizą i wskazaniem w których samochodach i jakich silnikach są problemy z powodu LPG. Silniki Hondy tez tam są. Hura optymizm i wszelakie kalkulatory to znajdziesz przede wszystkim u tych co sie zajmują instalacją LPG, albo artykułach sponsorowanych. Ale jeśli masz to wszystko już rozważone to Twoja decyzja i nie ma tematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:59, 20 Maj 2013    Temat postu:

Mam rozważone jak i posiadam już 3-ci samochód z instalacją LPG i każdym z nich zrobiłem ponad 100K km na gazie. Nie chcę się tutaj wdawać w dyskusję na temat awarii samochodów spowodowanych w bezpośredni czy pośredni sposób przez instalację LPG. Żaden z wcześniej posiadanych aut nigdy nie stanął mi na drodze czy tam nie chciał odpalić z powodu instalacji gazowej.
I na pewno wiem że każdy mój kolejny samochód to będzie zagazowana benzyna. Jest to moja w 100% świadoma decyzja - osoby która przejechała kilkaset tyś km łącznie samochodami zasilanymi LPG.
A artykuł o którym wspominasz czytałem i nawet nie będę się wypowiadał na jego temat żeby nie rozpętywać tutaj dyskusji całkowicie nie na ten temat który mnie najbardziej interesuje czyli porównanie silników 2.0 i 2.4 i zdecydowanie z którym z nich Hondę CRV zakupię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rysiekogl




Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:31, 21 Maj 2013    Temat postu:

Bierz 2.0 i gazuj na pewno będzie łatwiej z dostępnością części do fury.
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:36, 21 Maj 2013    Temat postu:

rysiekogl napisał:
Bierz 2.0 i gazuj na pewno będzie łatwiej z dostępnością części do fury.
Pozdr

Bierz 2.0 i nie gazuj, to części Ci nie będą potrzebne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piano079




Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:05, 21 Maj 2013    Temat postu:

Zagazowany czy nie i tak nie będą potrzebne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy