Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Kontrolka DPF

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:19, 19 Cze 2016    Temat postu: Kontrolka DPF

Zaświeciła się kontrolka filtra cząstek stałych. Próba wypalenia sadzy i samooczyszczenia filtra (100km po autostradzie 3,5-4 tys. obrotów) nie przyniosło na razie rezultatu.

Jakieś porady zanim zacznę panikować? Przebieg lekko ponad 200k.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:11, 19 Cze 2016    Temat postu:

Może zbyt wysokie obroty? Nie wiem jak jest z dopalaniem filtra w hondzie, ale w grupie vw podobno optymalne obroty dla dopalania to 1800 - 2300 obrotów. Przy wyższych obrotach podobno całość paliwa zużywana jest do napędzania samochodu i nie zostaje nic na dotryski (czy jak tam to się zwie) potrzebne do dopalenia sadzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:53, 19 Cze 2016    Temat postu:

Hmm, spróbuję na niższych obrotach i zobaczymy. Dzięki za odpowiedź.


A tak BTW, słyszał ktoś o tym:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Pon 16:33, 20 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
silveradrien




Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:10, 28 Cze 2016    Temat postu:

wypalic komputerem, u mnie pomoglo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:12, 01 Lip 2016    Temat postu:

@silveradrien, przy jakim przebiegu Ci wyskoczyl blad DPF?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:55, 28 Lis 2017    Temat postu:

Tak dla potomnych:

Stary DPF wymagał wymiany, bo nazbierał już za dużo popiołów z wypaleń i nie było miejsca na gromadzenie nowej sadzy. Nowy DPF po roku użytkowania zapchany i żółta kontrolka (bez wykrzyknika), ograniczenie mocy silnika itd. Warsztat próbował wypalić, samochód nie poddaje się próbie wymuszonej regeneracji. Kilkukrotne próby, jazda po autostradzie.. nic nie przynosi rozwiązania. Wbrałem się w geście desperacji na długą podróż (nie po autostradzie). Po 250-300km zauważyłem delikatną różnicę w przyspieszaniu, lekki wzrost mocy, ale kontrolka dalej świeci. Postój na stacji benzynowej, ponowne odpalenie i co? Oczom ukazuje się czysta deska rozdzielcza, żadnych żółtych kontrolek. Silnik odzyskał moc, ciągnie jak szalony. Właściciel odzyskał znowu chęć do życia.

Wniosek taki, że do póki świeci się na żółto trzeba jechać. 2000-2500 obrotów, 80-100 km/h. 2-3h jazdy i się wypali, musi się wypalić. O ile miejsca w filtrze nie zajmuje sadza, tylko popiół.

Mam nadzieję, że komuś się przyda ta historia. Jeśli tak to kliknij "pochwal post" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:40, 30 Lis 2017    Temat postu:

Jednak, jezeli zapychanie filtra powtarza sie zbyt czesto a do tego daje sie obserwowac przyrosty poziomu oleju, to powinna zaswiecic sie rowniez ostrzegawcze swiatelko w glowie, bo problemy z filtrem moga byc jedynie pochodna niedomagania np. ukladu wtryskowego, EGR'u, turbo albo przeplywomierza . Warto wtedy na wszelki wypadek zdiagnozowac silnik pod katem korekt wtryskiwaczy, wlasciwych dzialania zaworu recyrkulacji i wskazan MAF'u albo zdjac rure dolotowa do intercoolera i sprawdzic czy nie jest nadto zaolejona bo wszystkie powyzsze niedomagania powoduja zwiekszenie dyminienia i przyspieszone zabijanie filtra.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:10, 02 Gru 2017    Temat postu:

Przyczyną może być także zbyt częste przerywanie normalnej procedury dopalania. Przypuszczam, że jak kilka razy się to "zwyczajne" dopalanie przerwie to w końcu filtr się zapycha, zapala się kontrolka i trzeba właśnie taką długą procedurę przeprowadzić jak opisał kolega niggle. Ostatnio przejechałem kilkanaście tys. km skodą superb mojego taty i tam jedynym objawem "zwykłego" dopalania są podwyższone obroty i wyższe spalanie chwilowe, załączenie się wentylatora oraz specyficzny zapach z wydechu (jak się wysiądzie z samochodu), a także - jak ktoś korzysta z funkcji start/stop to silnik nie gaśnie po zatrzymaniu. I chyba nie ma samochodu, w którym jakakolwiek kontrolka informuje o takim "zwykłym" dopalaniu. Oczywiście jadąc na trasie tego się nie zauważa i filtr się spokojnie dopala. Ale czasami podjeżdżając do domu dopalanie się akurat załączy albo jeszcze trwa. Wtedy wystarczy nie gasić silnika i przejechać w miarę równym tempem ok. 5-10 km. A dopalanie takie potrafi się włączyć nawet po dłuższej jeździe po trasie, jeśli akurat nagromadziła się odpowiednia ilość sadzy, a akurat podczas jazdy po trasie było jej być może jeszcze zbyt mało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niggle




Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok / Tonsberg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:38, 08 Gru 2017    Temat postu:

slapas napisał:
Jednak, jezeli zapychanie filtra powtarza sie zbyt czesto a do tego daje sie obserwowac przyrosty poziomu oleju, to powinna zaswiecic sie rowniez ostrzegawcze swiatelko w glowie(...)


Dzięki za wskazówki slapas, DPF zapchał się jedynie dwa razy (odpukać..), pierwszy raz przy przebiegu lekko powyżej 200k km, nie było miejsca, na sadzę. Drugi raz właśnie teraz, krótko po przeprowadzce gdzie droga do pracy jest o wiele krótsza, a filtr nie miał jak się dopalić. Mój błąd, bo zaniedbałem to trochę brakiem wyobraźni i nie robiłem dłuższych tras. Ale i tak dopiero po ponad pół roku się zapchał. I pierwszy raz widziałem kod błędu "rozcieńczenie oleju silnikowego" i oby to był ostatni raz. Kompensacja na wtryskiwaczach przy przebiegu 225k km jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy