Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:19, 19 Cze 2016 Temat postu: Kontrolka DPF |
|
|
Zaświeciła się kontrolka filtra cząstek stałych. Próba wypalenia sadzy i samooczyszczenia filtra (100km po autostradzie 3,5-4 tys. obrotów) nie przyniosło na razie rezultatu.
Jakieś porady zanim zacznę panikować? Przebieg lekko ponad 200k.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:11, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Może zbyt wysokie obroty? Nie wiem jak jest z dopalaniem filtra w hondzie, ale w grupie vw podobno optymalne obroty dla dopalania to 1800 - 2300 obrotów. Przy wyższych obrotach podobno całość paliwa zużywana jest do napędzania samochodu i nie zostaje nic na dotryski (czy jak tam to się zwie) potrzebne do dopalenia sadzy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:53, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Hmm, spróbuję na niższych obrotach i zobaczymy. Dzięki za odpowiedź.
A tak BTW, słyszał ktoś o tym:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez niggle dnia Pon 16:33, 20 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
silveradrien
Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:10, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
wypalic komputerem, u mnie pomoglo
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:12, 01 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
@silveradrien, przy jakim przebiegu Ci wyskoczyl blad DPF?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 2:55, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Tak dla potomnych:
Stary DPF wymagał wymiany, bo nazbierał już za dużo popiołów z wypaleń i nie było miejsca na gromadzenie nowej sadzy. Nowy DPF po roku użytkowania zapchany i żółta kontrolka (bez wykrzyknika), ograniczenie mocy silnika itd. Warsztat próbował wypalić, samochód nie poddaje się próbie wymuszonej regeneracji. Kilkukrotne próby, jazda po autostradzie.. nic nie przynosi rozwiązania. Wbrałem się w geście desperacji na długą podróż (nie po autostradzie). Po 250-300km zauważyłem delikatną różnicę w przyspieszaniu, lekki wzrost mocy, ale kontrolka dalej świeci. Postój na stacji benzynowej, ponowne odpalenie i co? Oczom ukazuje się czysta deska rozdzielcza, żadnych żółtych kontrolek. Silnik odzyskał moc, ciągnie jak szalony. Właściciel odzyskał znowu chęć do życia.
Wniosek taki, że do póki świeci się na żółto trzeba jechać. 2000-2500 obrotów, 80-100 km/h. 2-3h jazdy i się wypali, musi się wypalić. O ile miejsca w filtrze nie zajmuje sadza, tylko popiół.
Mam nadzieję, że komuś się przyda ta historia. Jeśli tak to kliknij "pochwal post"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:40, 30 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Jednak, jezeli zapychanie filtra powtarza sie zbyt czesto a do tego daje sie obserwowac przyrosty poziomu oleju, to powinna zaswiecic sie rowniez ostrzegawcze swiatelko w glowie, bo problemy z filtrem moga byc jedynie pochodna niedomagania np. ukladu wtryskowego, EGR'u, turbo albo przeplywomierza . Warto wtedy na wszelki wypadek zdiagnozowac silnik pod katem korekt wtryskiwaczy, wlasciwych dzialania zaworu recyrkulacji i wskazan MAF'u albo zdjac rure dolotowa do intercoolera i sprawdzic czy nie jest nadto zaolejona bo wszystkie powyzsze niedomagania powoduja zwiekszenie dyminienia i przyspieszone zabijanie filtra.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:10, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Przyczyną może być także zbyt częste przerywanie normalnej procedury dopalania. Przypuszczam, że jak kilka razy się to "zwyczajne" dopalanie przerwie to w końcu filtr się zapycha, zapala się kontrolka i trzeba właśnie taką długą procedurę przeprowadzić jak opisał kolega niggle. Ostatnio przejechałem kilkanaście tys. km skodą superb mojego taty i tam jedynym objawem "zwykłego" dopalania są podwyższone obroty i wyższe spalanie chwilowe, załączenie się wentylatora oraz specyficzny zapach z wydechu (jak się wysiądzie z samochodu), a także - jak ktoś korzysta z funkcji start/stop to silnik nie gaśnie po zatrzymaniu. I chyba nie ma samochodu, w którym jakakolwiek kontrolka informuje o takim "zwykłym" dopalaniu. Oczywiście jadąc na trasie tego się nie zauważa i filtr się spokojnie dopala. Ale czasami podjeżdżając do domu dopalanie się akurat załączy albo jeszcze trwa. Wtedy wystarczy nie gasić silnika i przejechać w miarę równym tempem ok. 5-10 km. A dopalanie takie potrafi się włączyć nawet po dłuższej jeździe po trasie, jeśli akurat nagromadziła się odpowiednia ilość sadzy, a akurat podczas jazdy po trasie było jej być może jeszcze zbyt mało.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
niggle
Dołączył: 14 Wrz 2012 Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok / Tonsberg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:38, 08 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
slapas napisał: | Jednak, jezeli zapychanie filtra powtarza sie zbyt czesto a do tego daje sie obserwowac przyrosty poziomu oleju, to powinna zaswiecic sie rowniez ostrzegawcze swiatelko w glowie(...) |
Dzięki za wskazówki slapas, DPF zapchał się jedynie dwa razy (odpukać..), pierwszy raz przy przebiegu lekko powyżej 200k km, nie było miejsca, na sadzę. Drugi raz właśnie teraz, krótko po przeprowadzce gdzie droga do pracy jest o wiele krótsza, a filtr nie miał jak się dopalić. Mój błąd, bo zaniedbałem to trochę brakiem wyobraźni i nie robiłem dłuższych tras. Ale i tak dopiero po ponad pół roku się zapchał. I pierwszy raz widziałem kod błędu "rozcieńczenie oleju silnikowego" i oby to był ostatni raz. Kompensacja na wtryskiwaczach przy przebiegu 225k km jest ok.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|