Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:46, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
U mnie od pewnego czasu zaczął się pojawiać ten sam problem. po uruchomieniu auta klima działa, ale po dłuższej jeździe przestaje. W trakcie jazdy, gdy manualnie na panelu zostanie wyłączona i uruchomiona, znowu zaczyna chłodzić.... Brak jakiejś reguły...
Jakieś podejrzenia?
Z góry wielkie dzięki za pomoc...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:51, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
kardon1985 napisał: | Witam,
U mnie od pewnego czasu zaczął się pojawiać ten sam problem. po uruchomieniu auta klima działa, ale po dłuższej jeździe przestaje. W trakcie jazdy, gdy manualnie na panelu zostanie wyłączona i uruchomiona, znowu zaczyna chłodzić.... Brak jakiejś reguły...
Jakieś podejrzenia?
Z góry wielkie dzięki za pomoc... |
Chciałbym jeszcze dodać, iż sprawdzenie poprzez AUTO-OFF nie pokazało żadnego błędu. Sprężarka, wentylatrory chodzą normalnie (bynajmniej wydaje mi się, że "normalnie").
Klima była sprawdzona pod kątem ciśnienia oraz napełniania 3 tygodnie temu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kardon1985 dnia Pią 16:51, 18 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:28, 18 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
wrcfan napisał: | Zrób test "AUTO OFF" jeśli to nie sprzęgło klimatyzacji powinien pokazać ci się błąd na panelu klimatyzacji.
ZRÓB TAK:
włącz zapłon (bez odpalania silnika)
przytrzymaj AUTO i OFF (AUTO naciśnij pierwszy)
trzymaj cały czas będą wyświetlać się naprzemiennie 88 i poszczególne segmenty w tych ósemkach. Po lewej i po prawej stronie. Napisz który segment z tych ósemek nie gaśnie. Musisz podać dokładnie z której strony i w której ósemce nie gaśnie segment. To oznacza kod błędu. |
Zrobiłem ponownie ten test i nie gaśnie jeden segment w prawej ósemce z lewej strony wyświetlacza. Dokładnie jest to prawy pionowy segment dolnej części tej ósemki - jaki to jest kod błędu/ co oznacza?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 1:43, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wysłałem Ci wiadomość na pw.
Jeśli dobrze zrozumiałem o którą kreskę w ósemce ci chodzi to jest to "Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy"
Coś się dzieje z silniczkiem do regulacji klapek nawiewu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:30, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Powiadasz, że to silniczek do regulacji klapek nawiewu? Taki może mieć efekt podczas zwarcia na obwodzie, że nagle przestaje podawać chłodne powietrze?
Wysłałem Ci odp. na pw. z kolejnym zapytaniem.
Bardzo Ci dziękuję, że znalazłeś chwilę aby pomóc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:32, 19 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, jakikolwiek błąd powoduje wyłączenie sprężarki. Zdziwiłem się ze klima w ogolę ci działa. W accordzie jeśli występuje ten problem to nawet po restarcie silnika się nie włącza
Wrzucam też tu jak zrobić test czujników/sygnałów wejściowych, może komuś się przyda.
Aby uruchomić tryb wyświetlania sygnałów wejściowych, postępować według następujących punktów:
1. Nacisnąć i przytrzymać przyciski AUTO i DUAL, następnie uruchomić silnik.
2. Po uruchomieniu silnika zwolnić przyciski. Zostanie wyświetlony numer czujnika i następnie wartość sygnału dla tego czujnika. Zanotować wyświetlane wartości.
Czujnik Element Wyświetlana jednostka miary
1 Temperatura wnętrza °C
2 Temperatura zewnętrzna °C
3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10, Słonecznie = 65 kcal/m2·h
4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika °C
5 Temperatura powietrza wylotowego parownika °C
6 Otwarcie mieszania powietrza (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). % otwarcia
7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). % otwarcia
8 Czujnik szybkości jazdy (samochód musi jechać, aby szybkość była wyświetlana) km/h
9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) °C
UWAGA: Przed przystąpieniem do usuwania usterek układu sterującego klimatem, przejść do trybu A testowania zespolonego multipleksowego modułu sterującego.
1. Włączyć zapłon (II).
2. Nacisnąć przycisk AUTO, następnie przycisk OFF. Przytrzymać oba przyciski wciśnięte przez 1 minutę.
Bez systemu nawigacji satelitarnej:
Z systemem nawigacji satelitarnej:
Aby odczytać kody DTC należy uruchomić funkcję samodiagnostyki. W przypadku kilku usterek zapalą się odpowiednie segmenty wskaźnika. Jednoczesne zapalenie się segmentów wskaźnika A, C, E, G, I, L i O może świadczyć o przerwie we wspólnym przewodzie masowym czujników.
DTC (segment wskaźnika temperatury) Wykryta usterka
A Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
B Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
C Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej
D Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej
E Przerwa w obwodzie czujnika nasłonecznienia
F Zwarcie w obwodzie czujnika nasłonecznienia
G Przerwa w obwodzie czujnika temperatury parownika
H Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury parownika
I Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
J Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
K Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
L Przerwa lub zwarcie w obwodzie silnika regulacji kierunku nawiewu
M Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu
N Usterka w obwodzie silnika dmuchawy
O Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
P Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
Q Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wrcfan dnia Sob 10:44, 19 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:22, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podesłanie wskazówek. Jutro wykonam test i podeślę wyniki.
PS. Możesz podać inf. jakich wartości powonieniem się spodziewać jeśli wszystko z czujnikami jest OK?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
doncarnash
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:42, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ja miałem ten sam problem. Jeździłem do serwisu kilka razy, ale jak już byłem to klima jak na złość działała prawidłowo. Aż w końcu nie załączała się w ogóle.
I okazało się, że czujnik temperatury wewnętrznej się rozłożył.
Po wymianie działa prawidłowo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:45, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
doncarnash napisał: | Ja miałem ten sam problem. Jeździłem do serwisu kilka razy, ale jak już byłem to klima jak na złość działała prawidłowo. Aż w końcu nie załączała się w ogóle.
I okazało się, że czujnik temperatury wewnętrznej się rozłożył.
Po wymianie działa prawidłowo. |
Jak byś zrobił test AUTO OFF pewnie pokazałby ci błąd A lub B
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Turas
Dołączył: 21 Lip 2014 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oława Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:45, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
sprawdź przekaźnik w skrzynce po maską, w serwisie koszkuje ok 90 zł, wyciągnij go i poruszaj nim
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kardon1985
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:50, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Turas napisał: | sprawdź przekaźnik w skrzynce po maską, w serwisie koszkuje ok 90 zł, wyciągnij go i poruszaj nim |
A który to dokładnie przekaźnik? Jesteś w stanie go wskazać?
Z góry dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Turas
Dołączył: 21 Lip 2014 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oława Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:53, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
w skrzynce masz dwa największe przekaźniki, to ten po lewej obok szczypiec do wyciągania bezpiczników
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Turas
Dołączył: 21 Lip 2014 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oława Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:56, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
zacząłbym od sprawdzenia tego a dopiero później czujniki, sprzęgła, agregaty
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Turas
Dołączył: 21 Lip 2014 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oława Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:58, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
podważ go delikatnie śrubokrętem raz z jednej raz z drugiej, jak go wyciągniesz to nim potrześ , jak coś w środku lata to najprawdopodobniej będzie on, dostaniesz go tylko w serwisie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wrcfan
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:19, 22 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Autodiagnostyka pokazuje problem z silniczkieem kierujacym klapki nawiewu. Co ma z tym wspolnego przekaznik?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|