Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Jaki olej silnikowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:25, 30 Gru 2014    Temat postu:

Peter CRV napisał:
Witam wszystkich , posiadam crvalke 2008 2.0 benz automat przebieg 130 tys przebiegu i zalozylem lpg jaki olej proponujecie? Dodam ze w serwisie ostatnia wymiana 5w40 i nie ukrywam ze bierze alej Sad czy to normalne ?

U mnie w Accordzie też brał olej, ale po stosowaniu płukanki przy każdej wymianie oleju, brał coraz mniej.
źle ustawiona instalacja też może mieć wpływ na branie olej. potwierdzone na forum accorda. napisz co ci tam wsadzili i gdzie zakładałeś instalacje

slapas napisał:
Ja zalalem po raz trzeci Motul X-MAX 0W40 z uwagi na LPG. Zapewne niegorszy bylby Mobil1 New Life 0W40. Shell pewnie tez ma cos ciekawego w ofercie na taka "okazje".

nie ma znaczenia z LPG czy bez. Honda zaleca 0w20 do benzyny i 0w30 do diesla


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin62




Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:29, 30 Gru 2014    Temat postu:

ja zawsze smiagałem na castrolu magnatec 0-40. Zawsze to znaczy ostatnie 10 lat, wcześniej mobil1 5-50. Obecnie śmigam na 0-30 Castrola, jest ok. Dodam że każda moja Honda, a miałem ich sporo zaczynały brać olej (się smarować) tak od około 160tkm, zazwyczaj było to około 2l oleju na 20tkm. Z zaznaczeniem że przy wymianie było max na bagnecie poczym spadał do minimum (po 10tkm) dolewałem litr i do kolejnego przeglądu. Teraz np. mój civic 5D 1.4is ma najechane 350tkm (u zanjomego) i dalej smiga na syntetyku, bierze około litra na 5tkm zależy od jazdy. Nie dymi nic, zero. Śmiga dalej, aaa na gazie od stanu licznika 50tkm!!
Gaz gorzej znosiły silniki np. CRV K20A4 jak mają najechane sporo ponad 200tkm (sporo czyli 260 i więcej) to juz jest problem z regulacją zaworów, ale jeśli było wszystko na czas robione to smigają dalej. Podaje tutaj realne rzeczywiste przebiegi pojazdów krajowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:15, 30 Gru 2014    Temat postu:

wrcfan napisał:
...nie ma znaczenia z LPG czy bez. Honda zaleca 0w20 do benzyny i 0w30 do diesla


Nie do konca jest tak jak napisal Wrcfan. Honda zaleca 0W20 do silnikow serii K. Natomiast silniki serii R moga byc zalewane xW20, xW30 i xW40.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter CRV




Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:03, 30 Gru 2014    Temat postu:

Jesli mam zalany 5w40 i bierze olej to moze 5w30 5w20 itp. bedzie mniejsze zuzycie oleju , jakie jest wasze zdanie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:16, 31 Gru 2014    Temat postu:

Oleje o lepkosciach xW30 a tym bardziej xW20 beda napewno mialy mniejsza lepkosc od xW40 w warunkach pracy rozgrzanego silnika. Moim zdaniem zastosowanie "rzadszego" oleju nie pomoze w ograniczeniu jego zuzycia. W Twoim przypadku raczej pozostalbym przy 5W40 i poeksperymentowal z innymi specyfikacjami/markami oleju (nic nie napisales odnosnie tego jaki olej obecnie uzywasz)
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter CRV




Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:43, 31 Gru 2014    Temat postu:

Uzywam shell helix 5w40 mysle o zmianie na inna firme moze cos zaproponujesz Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peter CRV




Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:50, 02 Sty 2015    Temat postu:

Shell helix ultra 5w40 juz sorawdzilem Smile, chociaz mozliwy Wink?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:02, 03 Sty 2015    Temat postu:

z pobieznego przegladu parametrow tego Shell'a, wydaje sie on byc bardzo dobrym olejem porownywalnym to "mojego" Motula albo do wspomnianego tez Mobila.
Chyba gdzies na Forum Hondy Accord obilo mi sie o oczy, ze w przypadku nadmiernego zuzycia oleju, zalecany byl ktorys z olejow Valvoline ale teraz dokladnie nie pamietam ktory... mozliwe ze Max Life. Polecam lekture tych tematow z zaprzyjaznionego Forum Accorda.
Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Sob 9:34, 03 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotr Dziektarz




Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieliczka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:11, 06 Wrz 2015    Temat postu:

Witam,
Moi drodzy od roku 2001 Honda stosuje jako fabryczne oleje 0W20.
Generalnie silniki Hondy to jednostki wysokoobrotowe które wymagają nie gęstego oleju ale oleju o niskiej lepkości aby po pierwsze:
- Lepiej i bardziej efektywnie odebrać ciepło
- Zapewnić odpowiednie smarowanie przy zimnym rozruchu co jest kluczowym elementem.
Olej który szybciej cyrkuluje w układzie lepiej go smaruje od tego który przez połowę czasu zmniejsza przepływ oleju i ogranicza jego efektywność.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich !
Piotr Dziektarz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:14, 06 Wrz 2015    Temat postu:

Ja właśnie od Pana kupuję oleje, z tym że jakoś się nie mogę "przemóc" do 0w20 i biorę do CRV III 2.0 Amsoil 0w30, przy czym jeżdżę na gazie. A ostatnio czytałem gdzieś, że do hybryd weszły jakieś oleje 0w16 a pracują podobno nad 0w12, ale do nie-hybryd podobno się nie nadają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:53, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Honda w swojej instrukcji do silnika R20 zaleca olej o szrokim zakresie lepkosci bo od 0W20 ... po 10W40. Z powyzszego wynika, ze zarowno olej 0W20 bedzie zgodny z zaleceniem jak i 0W30, 5W30, 0W40 i 5W40 tez.
Dodatkowo instrukcja wskazuje na to, aby olej byl syntetyczny i spelnial normy ACEA A5B5 lub A3B3.

W przypadku silnika zasilanego LPG trzeba sie liczyc z faktem, ze mieszanka paliwowo-powietrzna spalajac sie w wyzszej temperaturze (ok. 50-80°C), moze powodowac zwiekszona temperature na sciankach cylindrow i denka tlokow, tak wiec olej znajdujacy sie na gladzi cylindrowj rowniez bedzie podlegal zwiekszonemu obciazeniu termicznemu i w krytycznych sytuacjach, jesli zastosujemy zbyt rzadki olej o obnizonej wytrzymalosci na scinanie, to film olejowy moze ulegac zerwaniu a dodatkowo jesli olej bedzie kiepskiej jakosci, podwyzszona temperatura bedzie skutkowac "przypaleniem" oleju i zgarnianiem tych produktow przez pierscienie tlokowe.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 20:57, 09 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo2315




Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:19, 10 Paź 2016    Temat postu:

wrcfan zgadzam się z Tobą, że olej powinien iść zgodny z rekomendacją Hondy, np. w przypadku silnika k24z7 benzyna idzie 0w20. Zastanawiam się jednak, czy jak go zagazujemy, to czy z racji dłuższego procesu spalania gazu (od benzyny), a tym utrzymywanie wyższej temp w komorze spalania, to czy nie należałoby przeskoczyć na 0w30 albo 0w40? Co o tym sądzisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JackP




Dołączył: 06 Lis 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:51, 11 Paź 2016    Temat postu:

Moja Honda CR-V 2,0 z instalacją gazową JTG ICOM ma już przejechane na gazie 195 tyś Poprzedni właściciel przejechał 178 tyś na gazie stosując olej Castrol 5W30 . Ja pozostałe 17 tyś z kawałkiem zrobiłem na oleju MOTUL 5W40. Przez 12 tyś może dolałem 0,8 do 1,0 litra oleju.Teraz od wymiany zrobiłem trochę ponad 5 tyś i jeszcze nic nie dolewałem. Większość przebiegu to cykl mieszany z przewagą miasta ,jeżeli chodzi o technikę jazdy to raczej zgodnie z przepisami drogowymi ale zawalidrogą nie jestem bo kilka mandatów za prędkość złapałem. Uważam że i CASTROL 5W30 i MOTUL 5W40 w silniku z moją instalacją gazową sprawdziły się na piątkę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JackP dnia Śro 8:42, 12 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DarekWrona




Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:37, 23 Maj 2021    Temat postu:

rozek260 napisał:
Do mostu tylko oem hondy 1.2 litra wchodzi kolego

CRV II przedlift - 1litr
Polift - 1.2 litra.
Dane zaczerpnięte z manuala serwisowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:25, 29 Maj 2021    Temat postu:

DarekWrona napisał:
rozek260 napisał:
Do mostu tylko oem hondy 1.2 litra wchodzi kolego

CRV II przedlift - 1litr
Polift - 1.2 litra.
Dane zaczerpnięte z manuala serwisowego.


Chyba Ci sie Kolego pomyrdaly dzialy forum.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy