Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Jaki olej do silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matsil




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:19, 18 Lip 2012    Temat postu:

A moje ASO wlewa Shell Helix Ultra AM-L 5W30

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:18, 18 Lip 2012    Temat postu:

Shell ma ostatnio jakieś wyjątkowo niskie ceny, 5W40 4l baniak można dostać już poniżej 90 zł. Motul jest polecany przez większość użytkowników na forach Hond, przede wszystkim jako producent olejów do motocykli ma doświadczenie z silnikami lubiącymi wysokie obroty, a po drugie jako olej mało popularny jest małe ryzyko trafienia na podróbkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rostek




Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:31, 19 Lip 2012    Temat postu:

A ja pozostaje przy Mobil1 5W50

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matsil




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:21, 19 Lip 2012    Temat postu:

Kiedyś jeszcze za czasów VW rozmawiałem nt. olejów w serwisie. Panowie mimo, że VW miał umowę z castrolem i często nowe auta były zalewane tym olejem proponowali mobila. Gość nawet pokazywał mi zdjęcia rozebranych elementów silnika po stosowaniu castrola i mobila. Przy castrolu elementy miały jakiś dziwny nalot, coś jak delikatne odbarwienie, w przypadku mobila, wszystko było czyste. Auta ponoć z przebiegiem ok. 100tys km. Ja do swojego zawsze lałem mobila, sprzedałem auto przy 92tys km, żadnych problemów nie odnotowałem.
Moim zdaniem większość producentów stoi na podobnym poziomie i o ile stosuje się zalecany typ oleju i zmienia zgodnie z harmonogramem producenta, to nic nie powinno się wydarzyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:29, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Koledzy jako ze mojej Hani zbliża się przegląd okresowy 72 tys zacząłem zastanawiac się nad olejem jaki wlac. ASO Kosicki lał mi mobila 5W50 i wszystko było OK na ostatni przegląd sam dostarczyłem im olej Lique Mole 5W40 i powiem wam że jest różnica na duży plus silnik na wolnych obrotach jakoś tak mięciutko pracuje i lepiej czuć załączenie V-teca. A na tom zmianę oleju planuje Motula lub Amsoil 0W-20 czy ktoś lał 0W-20 i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 7:57, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Panowie dyskusja trwa ale tu trzeba systematyzacji. Jak komuś można polecić olej jak ze stopki lub avatara nie można się dowiedzieć jaki ma silnik w swojej Hani - przykład kolega Kamil86. Inny olej będzie do I-DTEC inny do I-CDTi a jeszcze inny do VTEC'a.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:16, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Faktycznie przeoczyłem najważniejsze informacje jaki silnik. Sory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 13:18, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Ja bym proponował Motul, AMSOil 0w20 bądź 0W30.
Proponuje też poczytać ten wątek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kupić czipsy i orzeszki wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:17, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Wątek na forum accorda jest mi bardzo dobrze znany bo jestem szczęśliwym posiadaczem Accorda 2.0 VIII generacji i jestem zarejestrowany na tym forum. Silnik CRV i Accorda to niby to samo ( R20A2 / A3) ale jak wejdzie się na stronkę motula z dobieraniem oleju to inne oleje wychodzą. [link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktoś z kolegów jeździ na 0W-20 i może podzieli się spostrzeżeniami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:20, 08 Kwi 2013    Temat postu:

To praktycznie są te same silniki serii R. ( 1,8 z tej serii stosowany jest również w Civicu ) Producent zalewa je fabrycznie 0-W20. Ja zalałem przed zimą Amsoila Signature Series 0-W30. Po 10 tyś nic go nie ubyło ( jazda głównie w mieście na krótkich odcinkach, trochę trasy i parę razy przegoniony autostradami). Samochód pali i jeździ. W zimie szybko się nagrzewa. Nie wiem jak jest na innych olejach i czy da sie organoleptycznie zauważyć różnicę. Zobaczymy jak będzie latem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WhiteR




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:14, 08 Kwi 2013    Temat postu:

kamil86, z tego co piszesz lałeś zawsze 5w50, potem zalałeś 5w40 a teraz zamierzasz 0w20.Zastanów się, czy nie lepiej zostawić oleju na którym nic sie nie dzieje? troszkę zaczynasz kombinować z tymi lepkościami , a z doświadczenia wiem, że to nie jest zdrowe, tym bardziej że zmieniasz na rzadszy olej a nie odwrotnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 9:08, 09 Kwi 2013    Temat postu:

A jakie mogą być konsekwencje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:11, 09 Kwi 2013    Temat postu:

toolpusher napisał:
A jakie mogą być konsekwencje?

Polepszenie warunków pracy silnika! Wszystko jest wyłuszczone na forum accorda w w ątku olejowym...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 9:12, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 9:29, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Też mi mi się tak wydawało. Przypomniały mi się czasu malucha kiedy radzili nie lać półsyntetyków bo się rozleje z każdej nieszczelności. Wtedy to miało sens ale tutaj? Jakie ma znaczenie, że poprzednio był olej innej lepkości? Silnik jest przystosowany do niskolepnych olejów bo na takim wyjeżdża z fabryki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil86




Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:40, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Po lekturze z forum accorda wszyscy którzy zmienili na 0W-20 widzą same korzyści szybciej osiąga temperaturę, wyczuwalnie czuć włączenie się VTEC-A a co za tym idzie większy kop Very Happy jeszcze lepsza praca na wolnych obrotach. I najważniejsze że nieważne co mieli wcześniej 10W40 inni 5W50 zrobili płukankę specyfikiem Motula i latają na tym 0W-20. Ja też chyba zaleje moją Accordzinke i CRV tym olejem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy