Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Honda Crv 2007rok 2.2 CTDI Diesel

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dundersztyc




Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:28, 25 Gru 2011    Temat postu: Honda Crv 2007rok 2.2 CTDI Diesel

Jak wymienic filtr paliwa w dieselu?
Czy są zamienniki?
Czy pozostaje tylko Aso dielera gdzie usługa kosztuje 320 zł
Prosze o pomoc w tej sprawie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jm90
Moderator



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:57, 25 Gru 2011    Temat postu:

Zrobisz to samemu.
Filtr jest umieszczony pod podszybiem dość głęboko po stronie kierowcy.
Jak otworzysz maskę to będziesz widział po prawej stronie przy podszybiu gruszkę do ręcznego pompowania paliwa a pod nią filterek.
Musisz zdemontować niektóre elementy by się dostać do niego,nie pamiętam jakie bo robiłem to rok temu. Pamiętaj nowy filterek przed montażem zalać ON byś nie miał problemu z zapowietrzeniem.
Ja kupiłem w Intercarsie za 70 zł lub poszukaj na Allegro
Lub podjedź do zakładu gdzie wymieniają oleje to tam też powinni Ci wymienić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jm90 dnia Nie 20:04, 25 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 9:18, 02 Gru 2014    Temat postu:

jm90 napisał:
Zrobisz to samemu.
Filtr jest umieszczony pod podszybiem dość głęboko po stronie kierowcy.
Jak otworzysz maskę to będziesz widział po prawej stronie przy podszybiu gruszkę do ręcznego pompowania paliwa a pod nią filterek.
Musisz zdemontować niektóre elementy by się dostać do niego,nie pamiętam jakie bo robiłem to rok temu. Pamiętaj nowy filterek przed montażem zalać ON byś nie miał problemu z zapowietrzeniem.
Ja kupiłem w Intercarsie za 70 zł lub poszukaj na Allegro
Lub podjedź do zakładu gdzie wymieniają oleje to tam też powinni Ci wymienić


Podbijam temat.
Zakupiłem filtr w aso - cena kosmos bo prawie 200zł.
I chciałem go wymienić,ale nie bardzo wiem co tam odkręcić.
Bo pompkę do ręcznego pompowania odkręciłem ( w zasadzie to tylko blachę nad pompką na dwie śruby m 8.).Sama pompka nadal jest.
Chciałem wyjąć puszkę filtra powietrza,ale tutaj też jest problem,bo od strony zderzaka jest jedna śruba m8,spoko odkręcona.Ale za to po bokach puszki,są jakieś dziwne 2 śruby bez łbów,coś w wyglądzie jak nity.
Patrząc tam stwierdzam, że sama puszka filtra to za mało i trzeba odkręcić przewód powietrza idący z puszki filtra powietrza.

Kolejna sprawa,to sam filtr paliwa,od strony zderzaka widać jedną śrubę co trzyma filtr w tej obejmie (czy jest ich więcej)?

Generalnie czy ktoś mógłby jakoś napisać co odkręcał i jak aby dostać się do tego filtra?Bo konstruktorzy hondy skutecznie spierrr sprawę upychając go tam w czeluściach komory Twisted Evil .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto 12:12, 02 Gru 2014    Temat postu:

Dobra, więc sam sobie odpowiem.
Należy wywalić:
akumulator
puszkę filtra powietrza
przewód od puszki powietrza takie kolanko
gruche (tutaj pewny nie jestem czy to jest konieczne,jej demontaż ale ja odkręciłem.)
Tak w skrócie:
; puszka filtra powietrza trzyma się na jednej śrubie m6 (te dwie z boku to kołki na wcisk,ciągniemy w góre i wychodzi.)
Najgorsze przy puszcze jest odczepienie gumowego przewodu od spodu puszki (przydaje się silikon w spreju przy montażu- szybciej i łatwiej ją założyć)
; gruszka od pompowania,blacha która widzimy przed gruszką mocowana jest na 2 śruby m6,natomiast druga jej część (tam gdzie są zatrzaski trzymające gruche), są też mocowane na 2 śruby m6 (jedna jest wyjatkowo upieerdliwa,trzeba mieć klucz/końcówkę przegubową aby do niej dojść.
; objema filtra paliwa czyli ta czarna blacha mocowana jest do grodzi na 3 nakrętki m6. Ja dodatkowo odkręciłem 4 nakrętkę trzymająca jakiś wężyk (czyli 3 nakrętki od strony kierowcy,1 od strony pasażera.).
To pozwoli nam wyjąć filtr wraz z tą blachą.
Trzeba delikatnie odpinać kostki od filtra (uwaga tutaj bo jedne się naciska z goóry inne z dołu).
Jak już mamy filtr na stole,bierzemy klucz 12 (u mnie tak było dokręcone, że dopiero grzechotką na 1/2 cala poszło). Odkręcając blachę od postawy filtra.Od środka tej blachy jest zamocowana opaska trzymająca przewody idące do spodu filtra, należy ją wyjąć- bo inaczej nie będziemy mogli wykręcić białego korka z dołu filtra.
Reszta to oczywista sprawa już,ale muszę przyznać, że bez imadła i klucza pazurkowego do filtrów oleju nie wiem jak bym to odkręcił.Dodatkowo biały korek miałem mocno przykręcony, że w ruch musiał iść klucz coś a'la mors,aby go ruszyć.

Mam nadzieje, że komuś to się przyda.
A ja cieszę się, że mam spokoj na 60tys. km, bo wymiana tego filtra jest sptrasznie utrudniona przez ciasnotę pod maską i jego kiepskie umiejscowienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy