Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dundersztyc
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:28, 25 Gru 2011 Temat postu: Honda Crv 2007rok 2.2 CTDI Diesel |
|
|
Jak wymienic filtr paliwa w dieselu?
Czy są zamienniki?
Czy pozostaje tylko Aso dielera gdzie usługa kosztuje 320 zł
Prosze o pomoc w tej sprawie
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jm90
Moderator
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:57, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Zrobisz to samemu.
Filtr jest umieszczony pod podszybiem dość głęboko po stronie kierowcy.
Jak otworzysz maskę to będziesz widział po prawej stronie przy podszybiu gruszkę do ręcznego pompowania paliwa a pod nią filterek.
Musisz zdemontować niektóre elementy by się dostać do niego,nie pamiętam jakie bo robiłem to rok temu. Pamiętaj nowy filterek przed montażem zalać ON byś nie miał problemu z zapowietrzeniem.
Ja kupiłem w Intercarsie za 70 zł lub poszukaj na Allegro
Lub podjedź do zakładu gdzie wymieniają oleje to tam też powinni Ci wymienić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jm90 dnia Nie 20:04, 25 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 9:18, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
jm90 napisał: | Zrobisz to samemu.
Filtr jest umieszczony pod podszybiem dość głęboko po stronie kierowcy.
Jak otworzysz maskę to będziesz widział po prawej stronie przy podszybiu gruszkę do ręcznego pompowania paliwa a pod nią filterek.
Musisz zdemontować niektóre elementy by się dostać do niego,nie pamiętam jakie bo robiłem to rok temu. Pamiętaj nowy filterek przed montażem zalać ON byś nie miał problemu z zapowietrzeniem.
Ja kupiłem w Intercarsie za 70 zł lub poszukaj na Allegro
Lub podjedź do zakładu gdzie wymieniają oleje to tam też powinni Ci wymienić |
Podbijam temat.
Zakupiłem filtr w aso - cena kosmos bo prawie 200zł.
I chciałem go wymienić,ale nie bardzo wiem co tam odkręcić.
Bo pompkę do ręcznego pompowania odkręciłem ( w zasadzie to tylko blachę nad pompką na dwie śruby m 8.).Sama pompka nadal jest.
Chciałem wyjąć puszkę filtra powietrza,ale tutaj też jest problem,bo od strony zderzaka jest jedna śruba m8,spoko odkręcona.Ale za to po bokach puszki,są jakieś dziwne 2 śruby bez łbów,coś w wyglądzie jak nity.
Patrząc tam stwierdzam, że sama puszka filtra to za mało i trzeba odkręcić przewód powietrza idący z puszki filtra powietrza.
Kolejna sprawa,to sam filtr paliwa,od strony zderzaka widać jedną śrubę co trzyma filtr w tej obejmie (czy jest ich więcej)?
Generalnie czy ktoś mógłby jakoś napisać co odkręcał i jak aby dostać się do tego filtra?Bo konstruktorzy hondy skutecznie spierrr sprawę upychając go tam w czeluściach komory .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 12:12, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dobra, więc sam sobie odpowiem.
Należy wywalić:
akumulator
puszkę filtra powietrza
przewód od puszki powietrza takie kolanko
gruche (tutaj pewny nie jestem czy to jest konieczne,jej demontaż ale ja odkręciłem.)
Tak w skrócie:
; puszka filtra powietrza trzyma się na jednej śrubie m6 (te dwie z boku to kołki na wcisk,ciągniemy w góre i wychodzi.)
Najgorsze przy puszcze jest odczepienie gumowego przewodu od spodu puszki (przydaje się silikon w spreju przy montażu- szybciej i łatwiej ją założyć)
; gruszka od pompowania,blacha która widzimy przed gruszką mocowana jest na 2 śruby m6,natomiast druga jej część (tam gdzie są zatrzaski trzymające gruche), są też mocowane na 2 śruby m6 (jedna jest wyjatkowo upieerdliwa,trzeba mieć klucz/końcówkę przegubową aby do niej dojść.
; objema filtra paliwa czyli ta czarna blacha mocowana jest do grodzi na 3 nakrętki m6. Ja dodatkowo odkręciłem 4 nakrętkę trzymająca jakiś wężyk (czyli 3 nakrętki od strony kierowcy,1 od strony pasażera.).
To pozwoli nam wyjąć filtr wraz z tą blachą.
Trzeba delikatnie odpinać kostki od filtra (uwaga tutaj bo jedne się naciska z goóry inne z dołu).
Jak już mamy filtr na stole,bierzemy klucz 12 (u mnie tak było dokręcone, że dopiero grzechotką na 1/2 cala poszło). Odkręcając blachę od postawy filtra.Od środka tej blachy jest zamocowana opaska trzymająca przewody idące do spodu filtra, należy ją wyjąć- bo inaczej nie będziemy mogli wykręcić białego korka z dołu filtra.
Reszta to oczywista sprawa już,ale muszę przyznać, że bez imadła i klucza pazurkowego do filtrów oleju nie wiem jak bym to odkręcił.Dodatkowo biały korek miałem mocno przykręcony, że w ruch musiał iść klucz coś a'la mors,aby go ruszyć.
Mam nadzieje, że komuś to się przyda.
A ja cieszę się, że mam spokoj na 60tys. km, bo wymiana tego filtra jest sptrasznie utrudniona przez ciasnotę pod maską i jego kiepskie umiejscowienie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|