Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Gaz w CRV III
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szmerglak




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 18:41, 30 Paź 2015    Temat postu:

Witam Kolegów! Właśnie zamieniłem Forestera którym wykręciłem na gazie z lubryfikacją 6 lat i ponad 120 kkm bez ŻADNEGO problemu - autko nigdy mnie nie zaskoczyło.. Sprzedałem z uwagi na wiek (12 lat). Aktualnie CRV z 2010 i za 3 tyg. gazujemy - kolega "gazownik" jeździ Accord`em z tym samym benzynowym motorem, którym zrobił już 150 kkm i wszystko gra..
Jeżeli ktoś chce gazować swojego CRV i od 2 roku użytkowania jeździć za "pół darmo" i tankować za 0,46% aktualnej ceny benzyny vs gaz - to why not ?? pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hagi




Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:55, 30 Paź 2015    Temat postu:

u mnie spalanie jest na poziomie niby 11-13 l max do baku wchodzi mi 48 litrów zasięg miasto średnio 360 km
ale uwaga jakość gazu na stacji ma WIELKIE znaczenie !
Teraz tankuje na nowej stacji Lotos i przecieram oczy ze zdumienia bo robię największe przebiegi ostatni mój rekord to 408 km !!! i tej stacji się trzymam i powtarzam te przebiegi .
Tak więc próbujecie i zmieniajcie stacje , żadna regulacja aż tak wam wyniku nie poprawi spalania .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roobixx




Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:36, 23 Mar 2018    Temat postu:

Witam Was serdecznie. 😊
Chciałem odświeżyć ten temat „gazownictwa i CR-V” 😉.

Żeby było konkretnie zadam ponumerowane pytania:

1) Czy ktoś z Was ma doświadczenia we Wrocławiu z firmami instalującymi gaz? Możecie polecić jakąś firmę ? Koleżanka ma Accorda 2.0 2010 i niedawno zamontowała gaz w firmie Abart. Skłaniam się tez żeby zrobić tam instalację. Ktoś zna ten zakład ?

2) Instalacja jaką chcę wrzucić to BRC Sequent 32. Co sądzicie o tym wyborze ?

3) Wspomniana koleżanka wrzuciła butle 52 litry i przy dzisiejszej temperaturze zimowej weszło jej tylko 37 litrów gazu. :O Wg mnie to strasznie mało. Denerwuje mnie już mały bak benzynowy w CR-V na którym nie dojadę z Wrocławia nad Morze. Wcześniej miałem Audi A4 1.8, która żarło paliwo podobnie jak moja CR-V, czyli 11 -12 litrów po mieście (trasa do max prędkości 120h – 9 litrów), ale bak był 60 litrowy i mogłem jeszcze podjechać na plażę 😉. Chciałbym wrzucić większy zbiornik gazowy niż 52 litry. Wejdzie mi bez problemu? Co polecacie w tej opcji ? Będę musiał podnosić podłogę bagażnika?

4) Moje auto parkuję w garażu podziemnym wielostanowiskowym. Wydaje mi się, że kiedyś widziałem tam info o zakazie wjazdu aut z instalacją LPG… Czytałem już trochę o tym i polskie prawo nie zabrania tego, a problem dotyczy ponoć tylko starych i nieszczelnych instalacji… Martwi mnie to, bo nie chcę pobyć się tego miejsca, ale nie chcę też być sprawcą zawalenia się bloku mieszkalnego przez wybuch gazu…
Przez zmianę pracy zacząłem naprawdę dużo jeździć codziennie, przez co ładuje już w benzynę za duże pieniądze i pilnie chce zrobić przeróbkę na LPG. Mam się tym przejmować i szukać innego parkingu ?

5) Ktoś wspomina tu o emulatorach pozwalających na prawidłowe wyświetlanie ilości gazu. Proszę o info co mogę zastosować.

6) Ostatnie pytanie na tę chwilę. 😊 Czy mogę jeszcze zlecić dodatkowo montaż jakiś urządzeń które mogą poprawić komfort/bezpieczeństwo korzystania z instalacji gazowej ? Kompletnie nie mam z tym doświadczenia, a chcę to zrobić jak najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czay




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:37, 24 Mar 2018    Temat postu:

Nie znam firm z Wrocławia, popytaj na LPG-Forum. Ale z góry mówię, że zjadą Kolegę za BRC - przewagę mają tam instalatorzy STAGa czy innych polskich instalacji. Nie jestem ekspertem technicznym, ale wydaje mi się, że BRC jest dobrą instalacją, która "wybacza" nawet pewne błędy montażowe. Nie każdy natomiast potrafi ją obsłużyć i jest droższa w obsłudze. Za to pewnie na dłużej wystarczają komponenty. Sam w innych samochodach miałem/mam Landi Renzo Omegas i tą instalację tez nie każdy obsłuży, więc serwisuję tam gdzie założyłem, ale wtryskiwacze starczają na ok. 100 tys. km (poprzednio w golfie V sprzedałem 110 kkm po montażu i były okej, u żony woctavii z takim samym silnikiem po 80 kkm musiałem niestety wymienić - lpg montowałem 2 lata później w octavii i już chyba jakość poszła w dół (trwałość mam na myśli). W CRV III mam vialle liquid Si i ogólnie jest dobrze - fakt, że zdecydowanie wolniej się tankuje i jest bardziej wrażliwa na jakość gazu - aktualnie muszę się umówić na wymianę filtra przed pompą (ta instalka innych filtrów nie ma, można mieć filtr z przejściówką do tankowania, ale ja akurat założyłem pełen wlew). Zatem BRC - moim zdaniem oczywiście tylko - będzie pewnie bardzo dobre, tylko nie każdy Ci ją sprawdzi itp w razie potrzeby.
Co do parkowania w garażu podziemnym to nie wiem - ja akurat parkuje w garażu indywidualnym.
Pojemność butli to faktycznie pewien problem - ja mam bez przeróbek butlę 58l. z uwagi na specyfikę instalacji wchodzi mi 40 litrów max., przy normalniej instalacji IV generacji weszłoby pewnie 45-50 l., ale kolega slapas (może się wypowie) ma butlę 95l. przy podniesionej podłodze - też się nad tym zastanawiałem, ale akurat jak zakładałem to musiałbym trochę czekać na taką butlę - teraz w liquid Si są tylko dedykowane butle, więc nawet takiej bym nie założył Smile
Emulator jaki ja mam, sprwdza się średnio - jak jest ponad połowa gazu to po ponownym odpaleniu aktualizuje stan paliwa (benzyny), ale jak spadnie poniżej połowy to poziom na wskaźniku spada, aż jest zero zasięgu i "teoretycznie" zero benzyny i wtedy przywróci aktualny stan benzyny po kilkunastu odpaleniach dopiero. Ale może są jakieś inne i lepsze emulatory niż mój. Zresztą i tak resetuję sobie przebieg przy tankowaniu i tankuję zwykle co 300 km. Upierdliwe to trochę na dłuższe trasy, ale ostatnio takich nie robię (przynajmniej w CRV).
Nie wiem jakie Kolega chciałby dodatkowe urządzenia zabezpieczające - wg mnie LPG jest tak samo bezpieczny jak Pb (chyba, że kogoś poniesie fantazja jak gościa co wymontował butlę przed przeglądem, a potem zatankował LPG i zapalił fajkę w samochodzie - niedawno był taki przypadek). Od 20 lat na LPG zasuwam w różnych samochodach i nawet jak mi kiedyś w Lancii rozwaliło obudowę filtra powietrza (instalacja II generacji regulowana na śrubkę) to jakoś nic poza tym się złego nie stało (posklejałem obudowę filtra i jeździłem dalej) Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czay dnia Sob 22:38, 24 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:54, 26 Mar 2018    Temat postu:

Witam serdecznie w pierwszy, wiosenny poniedzialek.
Jako, ze z powodzeniem robie juz trzecia setke tysiecy km na LPG a moja CR-V'ka juz czwarta i dodatkowo do tablicy wywolal mnie kolega Czay, to powiem co wiem. Very Happy

Ad.1. Tak jak wspomial moj przedmowca, warto zajrzec tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
a nastepnie poszukac wiecej informacji na temat wybranego warsztatu np. w "galerii" aby zobaczy co I jak montowal i z jakimi spotkalo sie to opiniami.

Ad.2. Jak juz wybierzesz instalatora, to najlepszym wyjsciem bedzie posluchac co on bedzie mial do zaproponowania w tym zakresie I do jego zalecen sie zastosowac. Dobry specjalista bedzie najlepiej potrafil dobrac podzespoly do auta oraz do wymagan klienta (jakosc/cena) a nastepie je wlasciwie wyregulowac. Jak wspomnial kolega Czay, instalacje BRC uchodza za technicznie trwale I dopracowane ale juz warsztaty je montujace, maja czesto bardzo kiepska renome. Ponadto zestawy BRC maja w skladzie tylko listwy wtryskowe, ktore troche utrudniaja optymalny (czyli pojedynczy) montaz wtryskiwaczy. Bardzo waznym aspektem montazowym jest demontaz kolektora ssacego aby precyzyjnie dokonac nawierty pod dysze wtryskowe, bez zanieczyszczenia kolektora wiorami. Jesli jakis warsztat tego nie robi, to lepiej go omijac z daleka.
Moim zdaniem, najwazniejszym elementem instalacji LPG, sa precyzyjne I trwale wtryski gazowe i skuteczne filtry do ochrony tych powyzszych.. Co nam po dobrym wystrojeniu nowoczesnej instalacji, jesli wtryski sie zapchaja lub rozkalibruja i doprowadza do uszkodzenia silnika? Dlatego osobiscie zawsze zalecam montaz wtryskiwaczy Keihin niezaleznie jakiego producenta zestaw wybierzemy.

Ad.3. U mnie zamontowano 95l zbiornik Stako, z czego uzytkowe jest 80l LPG a to daje zasieg rzedu 600-700 km. Aby zmiescic tak duzy baniak, podloga zostala podniesiona do poziomu progu bagaznika, co nawet poprawilo uzytkowanie jego samego , bo teraz mozna ciezsze bagaze poprostu wsuwac i wysuwac a ogromny przeciez bagaznik CR-V'ki wcale nie stracil na funkcjonalnosci... no moze poza tym, ze uzywanie tej sprytnej poleczki stracilo troche sens I polka wyladowala w piwnicy. Very Happy

Ad.4. W tym temacie trudno mi sie wypowiadac, bo nie spotkalem sie z takim problemem wiec I nie musialem sie w tym temacie doktoryzowac.

Ad.5. Emulatory wskkaznikow stosuje sie nie dla poprawnego wskazywania poziomu LPG tylko dla benzyny. Chodzi o to, ze sterownik samochodu, zlicza ilosc cykli wtrysku benzyny generowane przez sterownik wtrysku silnika I na tej podstawie generuje signal o ubytku paliwa dla wskaznika poziomu benzyny na desce rozdzielczej aby doprecyzowac wskazania bazujace na sygnale z plywaka w baku benzyny, Problem pojawia sie wtedy, gdy sterownik LPG odlaczy wtryski benzyny I nie jest ona wtryskiwana ale computer wtrysku w dalszym ciagu generuje sygnal dla wskaznika poziomu,PB skutkiem czego, mimo ze jezdzimy na gazie, to wskaznik benzyny wskazuje jakby nam jej ciagle ubywalo. Emulator wskaznika ma sluzyc temu aby wskaznik poziomu PB nie pokazywal spadku benzyny w trakcie jazdy na LPG. Problem w tym, ze w CR-V chyba ciezko jest dobrac taki, ktory zrobi to skutecznie bo w wiekszosci przypadkow dzieje sie tak, ze wskaznik mimo wszystko pokazuje ubywanie benzyny w trakcie jazdy a co jakis czas (zapewne na podstawie sygnalu z plywaka w baku) poziom wraca do "wlasciwego". Ja sie przyzwyczailem i nie sprawia mi to zadnego problemu.

Ad.6. Jesli masz na mysli tzw. "system lubryfikacji" to nie spotkalem sie z zadnymi danymi dokumentujacymi jego skutecznosc (chyba ze chodzi o skutecznosc doplywu gotowki do portfela producenta/montazysty/serwisanta). Najwazneszym "systemem" zabezpieczajacym silnik samochodu, sam pojazd oraz jego pasazerow, jest fachowosc i rzetelnosc montazysty instalacji.

Pozdrawiam i zycze powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 10:02, 26 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamlun83




Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:23, 28 Mar 2018    Temat postu:

Witam, od grudnia mam instalację w mojej CR Vce i jestem mega zadowolony, silnik pracuje idealnie nie ma różnicy między benzyną, silnik 2.4 spalanie ok 15L gazu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roobixx




Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:08, 29 Mar 2018    Temat postu:

czay i slapas bardzo Wam dziękuję. Dam znać co wybrałem. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:10, 29 Mar 2018    Temat postu:

A jeszcze zapomnialem o bardzo istotnej kwestii.
Przed montazem instalacji LPG obowiazkowo sprawdzic i wyregulowac luzy zaworowe!!!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roobixx




Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:14, 29 Mar 2018    Temat postu:

Poczytałem to forum o LPG , które mi poleciliście i we Wrocławiu wygrywa bezsprzecznie V-Gaz. Na 50 postów chyba ze 30 pochwał.

Rozmawiałem już z nimi.
Zakład obciążony, terminy na montaż mają dopiero na połowę kwietnia... Nie dziwi mnie to, bo widziałem te dziesiątki pozytywnych opinii.
Mam dostać propozycję 3 instalacji wg klucza jakości i tym samym ceny.

Jak dostanę to pozwolę sobie wrzucić w ten wątek i zapytać Was o zdanie.

slapas zapytam jeszcze: jakiego producenta polecasz wg swojego doświadczenia do CR-V ?
Wiem, że na tym forum o LPG jest kupa informacji o tym, ale ty jesteś CR-V-kowcem, że tak powiem i pewne wiesz, co jest najlepsze do Hondy. Smile

tutaj porducenci jakich mają:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wstępnie prze telefon - instalacja Prinsa około 4700! :O Pozostali producenci w granicach 3200...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roobixx dnia Czw 15:17, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:57, 29 Mar 2018    Temat postu:

roobixx ja rok temu założyłem instalacje brc sq 32 do swojej crv przejechałem 15 tyś sprawuje się bardzo dobrze bez żadnych problemów także mogę polecić z czystym sumieniem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciek dnia Czw 21:59, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:24, 30 Mar 2018    Temat postu:

roobixx napisał:
...slapas zapytam jeszcze: jakiego producenta polecasz wg swojego doświadczenia do CR-V ?...


No coz, zeby Ci bardziej zaciemnic obraz, to polece dodatkowa lekture... bo przeciez wiadomo, ze najlepiej uczyc sie na bledach... ale nie swoich:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Razz

Wbrew pozorom, wcale nie jestem jakims autorytetem w dziedzinie Honda+LPG, natomiast jestem zywym przykladem tego, ze w pewnych okreslonych warunkach nastepujace zestawienie: Honda CR-V z sinikiem R20 + instalacja Prins VSI, jest rozwiazaniem zapewniajacym ekonomiczna eksploatacje, polaczona z wyjatkowa trwaloscia i niezawodnoscia.
Dlaczego? Ano dlatego, ze moja zasluzona CR-V`ka przejechala juz ponad 320 tys. km i to wszystko od poczatku na LPG. Instalacja zostala zamontowana 11 lat temu i od tej pory wymagala tylko jeden raz po ok. 200 tys. km "ingerencji serwisowej" z uwagi na koniecznosc wymiany membran w reduktorze. Dodatkowo krotko przed 300 tys. km zmienilem wtryskiwacze bo pomyslalem, ze na wszelki wypadek... ale okazalo sie, ze niepotrzebnie. Very Happy Filtr odstojnikowy Keihin, ktory jest stosowany w zestawie, wydaje sie bardzo skuteczny i choc drogi, to predzej sie zapcha niz przepusci zanieczyszczenia do wtryskow i w tych warunkach, w jakich uzytkuje auto, wystarczy ze go wymieniam co ok 50-70 tys. km.
Czyli jednym zdaniem: jestem za...scie zadowolony z tej instalacji
Ale jest jedno "ale". Tutaj gdzie mieszkam, w warunkach niskiego zanieczyszczenia LPG, nie musze sie uzerac z ciagle zaklejajacym sie reduktorem i wtryskami wiec instalacja jest niemal bezobslugowa, co przy bardzo drogiegim serwisie jest niebagatelnym atutem.
Byc moze w warunkach polskich, gdzie gaz bywa bardzo mocno zanieczyszczony roznymi ciezkimi frakcjami, lepszym rozwiazaniem bedzie instalacja, ktora bedzie znaczaco tansza w serwisie. Moze lepiej bedzie zamontowac tansze komponenty bo i tak bedzie trzeba co ok. 10-15 tys. km odwiedzac serwis LPG celem kontroli poprawnosci dzialania instalacji. Jesli masz na miejscu niejeden serwis, to najlepiej zamontowac to, co w tych serwisach beda potrafili dobrze zamontowac i wyregulowac.
Tutaj naprawde warto oprzec sie na opini fachowcow.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pią 17:14, 30 Mar 2018, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roobixx




Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:11, 10 Kwi 2018    Temat postu:

Hej.
slapas dostałem 3 poniższe propozycje i wybieram opcję nr 2 ze zbiornikiem 90L. Cenowo w granicach 3400. Co sądzicie ?

1. Prins VSI 2
2. Stag Qbox wtryskiwacze Barracuda oraz reduktor KME Tur
3. Kompletacja cala z firmy AC czyli Stag Qbox, wtryskiwacze AC W02 lub
03 reduktor ACR01 150KM

W przypadku konfiguracji ze zbiornika o pojemności 70-90L i rozmiarach
za pewne 680/250-270 koszt instalacji będzie wyższy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:57, 11 Kwi 2018    Temat postu:

Zapewniam Cie, ze duzy zbiornik daje naprawde spory comfort podrozowania dzieki sporemu zasiegowi bez koniecznosci tankowania na "przygodnych" stacjach. Ale jest tez pewnien minus takiego rozwiazania (jak to zwykle w zyciu bywa) a mianowicie, zwiekszone obciazenie tylnego zawieszenia spowodowalo w mojej CR-v'ce obnizenie sie tylu o kilka cm. Zauwazylem to po ok. 250 tys. km I zamierzalem zmienic sprezyny na sztywniejsze (ponoc wersja z dieslem ma takowe) ale jak na zlosc Razz amortyzatory nie chca sie zuzyc wiec nie mam jakby motywacji, zeby rozbierac zawieszenie, kiedy zasadniczo ten nizszy tyl mi nie przeszkadza w uzytkowaniu auta.
Co do Twojego wyboru opcji drugiej, to wydaje sie byc optymalna, szczegolnie jesli montazysci potrafia dobrze wykorzystac rozbudowane mozliwosci regulacyjne Staga aby dobrze ustawic instalacje w calym zakresie obrotow i obciazen silnika.
W specyfikacji nie napisales wiec wspomne, ze warto zastosowac jak najlepsze filtry dla ochrony wtryskiwaczy (wydaje mi sie, ze najlepsze beda tutaj takie typu odstojnikowego) i w tym wzgledzie absolutnie nie nalezy oszczedzac.
Wtryskiwacze Barracuda sa ponoc dosc udana kopia japonskich Keihinow a przy tym sporo tansze od oryginalu. Natomiast jak wyglada kwestia ich trwalosci? Wtryskiwacze (poza wlasciwym montazem I wystrojeniem) sa najwazniejszym elementem instalacji. Jesli z jakiegos powodu jeden z nich zacznie niewlasciwie dawkowac paliwo, to mozemy sie o tym dowiedziec dopiero, kiedy przyjdzie nam remontowac glowice, poniewaz sonda lambda, ktora kontroluje sklad mieszanki, nie "widzi" poszczegolnych cylindrow, tylko odczytuje ilosc tlenu w spalinach ze wszystkich cylindrow zbiorczo. Wiec jesli z jednym z wtryskow cos sie bedzie dzialo (np. bedzie dawkowal za malo gazu) to sonda lambda wykryje uboga mieszanke I wydluzy czas wtryskow dla wszystkich wtryskiwaczy... ale nie skompensuje to niestety zbyt niskiego wydatku na tym jednym uszkodzonym I w efekcie mieszanka w tym cylindrze nadal bedzie za uboga a w pozostalych za bogata. Sad
Dlatego decydujac sie na wtryskiwacze "nizszej jakosci", trzeba miec na uwadze, ze musza one byc one czesciej kontrolowane I po ok. 100 tys. km wymienione na nowe. Czy warto zainwestowac w Keihiny? Jesli z uwagi na np. silnie zabrudzony gaz i tak bedzie konieczna czesta kontrola wlasciwego dawkowania wtryskiwaczy (ponoc Stag ma wbudowane takie funkcje diagnostyczne, ktore to ulatwiaja) a dostep do fachowego serwisu nie jest problemem i do tego nie przewiduje sie uzytkowania samochodu z instalacja ponad te 100-150 tys km. to prawdopodobnie nie ma to sensu. Natomiast ja osobiscie, przy moich duzych przebiegach I intensywnym uzytkowaniu samochodu, z pewnoscia ponownie zdecydowalbym sie zamontowac wtryski Keihin, niezaleznie od wyboru sterownika LPG.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roobixx




Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:18, 11 Kwi 2018    Temat postu:

slapas dziękuję bardzo za jak zwykle wyczerpująca i pomocna odpowiedź. Smile
Może w takim razie wrzucę 70 litrów... Zastanowię się...

Omówię z tym serwisem montaż Keihin-ów. Ciekawe czy je montują i ile wzrośnie cena...
Z drugiej strony wymiana na nowe po 100 000 to tez nie jest dramat... Bedę dbał o przeglądy i wymiany filtrów. Very Happy

Z zebranych informacji na co trzeba uważać przed montażem LPG mamy tak:

1. sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów na zworach;
2. wybór najlepszych filtrów dla ochrony wtryskiwaczy
Dodajemy coś jeszcze ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:34, 11 Kwi 2018    Temat postu:

roobixx napisał:
...Z zebranych informacji na co trzeba uważać przed montażem LPG mamy tak:

1. sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów na zworach;
2. wybór najlepszych filtrów dla ochrony wtryskiwaczy
Dodajemy coś jeszcze ? Smile


3. Uwaga na przepustnice przy demontazu kolektora. Bywa, ze po manipulacjach wymaga adaptacji a nie kazdy sobie z tym radzi.
4. Gazownik jesli dobry w te klocki, to pewnie doskonale to wie, ale wspomne, ze najkorzystniej wtryski zamontowac "pojedynczo" (nie w listwie) i pionowo, na co jest wystarczajaco miejsca.
5. Dobrze miec pod maska wylacznik (pstryczek) instalacji tak na wszelki wypadek.
6. Uczulic montazyste na zabezpieczenie antykorozyjne blachy wlewu paliwa - od strony nadkola jest co prawda tworzywowa oslona ale na tyle krotka, ze lubi tam zarzucic mokrego piasku, co bardzo sprzyja przyspieszonej korozji w tym miejscu.
... wiecej grzechow nie pamietam ale jak sobie cos przypomne to naskrobie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy