Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
dziwny hałas w okolicach paska
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:55, 21 Lut 2014    Temat postu: dziwny hałas w okolicach paska

witam
od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem hondy crv 2,2 ictdi 2009 przebieg 140 tys. Przy 120 tys. poprzedni właściciel wymieniał rolki i pasek. Ale problem występuje cały czas tzn wydobywa się dziwny hałas, jakby łożysko na rolce. Po kupnie byłem w serwisie na przeglądzie, sprawdzili alternator itd.. i wszystko ok podobno ten typ tak ma:/ Żeby nie ten hałas to silnik chodziłby idealnie. Druga sprawa która mnie martwi to dlaczego pod maską dużo opasek jest pordzewiałych? Auto jest salonowe z pełną historią auta (malowana tylna klapa na gwarancji, wymiana drążka kierowniczego i chłodnicy intercoolera).Kolejna sprawa dotyczy klimatyzacji(w serwisie wymienili mi jakiś przekaźnik bo mrugała lampka dual). Czy klima włącza się cały czas? Po włączeniu na auto rozumiem, ale po załączeniu samych wiatraków muszę przełącznikiem od kimy kliknąć 2 razy i ustawić ją na off. Dużo pytań jednym temacie ale w razie czego proszę mnie poprawić to edytuje post. Widzę ze mało ludzi aktywnych jest na forum, domyślam się ze te auta się w ogóle nie psują Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 17:51, 21 Lut 2014    Temat postu: Re: dziwny hałas w okolicach paska

tobiasz napisał:
witam
od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem hondy crv 2,2 ictdi 2009 przebieg 140 tys. Przy 120 tys. poprzedni właściciel wymieniał rolki i pasek. Ale problem występuje cały czas tzn wydobywa się dziwny hałas, jakby łożysko na rolce. Po kupnie byłem w serwisie na przeglądzie, sprawdzili alternator itd.. i wszystko ok podobno ten typ tak ma:/ Żeby nie ten hałas to silnik chodziłby idealnie. Druga sprawa która mnie martwi to dlaczego pod maską dużo opasek jest pordzewiałych? Auto jest salonowe z pełną historią auta (malowana tylna klapa na gwarancji, wymiana drążka kierowniczego i chłodnicy intercoolera).Kolejna sprawa dotyczy klimatyzacji(w serwisie wymienili mi jakiś przekaźnik bo mrugała lampka dual). Czy klima włącza się cały czas? Po włączeniu na auto rozumiem, ale po załączeniu samych wiatraków muszę przełącznikiem od kimy kliknąć 2 razy i ustawić ją na off. Dużo pytań jednym temacie ale w razie czego proszę mnie poprawić to edytuje post. Widzę ze mało ludzi aktywnych jest na forum, domyślam się ze te auta się w ogóle nie psują Cool


Na moj gust masz cos z napinaczem albo alternatorem.Zaczalbym od napinacza,skoro byl wymieniany (moze jakis wadliwy zalozyli).
Co do opasek to niestety potwierdzam,u mnie opaski i te grzybki (podcisnieniowe) nalot rdzy,brzydko wyglada,ale kit w to.Mysle,ze duzo ma tutaj znaczenie jak byl garazowany i czy byl (wilgoc itp).

Klima,u mnie zalacza sie jak nacisne przycisk.Przynajmniej napis a/c to sygnalizuje,ale czy chodzi caly czas i jak to nie mam pewnosci.Sam napis a/c swieci sie gdy ja chce,a nie non stop.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:37, 21 Lut 2014    Temat postu:

widzę kolego ze mamy te same auta. Czy masz je od nowości? na co zwrócić uwagę podczas eksploatowania? z ta klimą jest tak, ze po włączeniu na auto słyszę jak co jakiś czas włącza sie klima, tak samo jest na samym nawiewie bez auto. Żeby nie było tego słychać muszę wybrać a/c off.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tobiasz dnia Pią 20:41, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:06, 21 Lut 2014    Temat postu:

Klimatronic w CR-V tak działa. Sprężarkę wyłącza tylko A/C Off. Odsyłam do instrukcji obsługi.
Co do dzwięków, to w dieslach był problem z rozwulkanizującym się kołem pasowym alternatora ( w przedlifcie było źle osłonięte od brudu i kamyków lecących spod kół ), ale skoro w ASO Ci to sprawdzali...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pią 21:08, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 21:09, 21 Lut 2014    Temat postu:

tobiasz napisał:
widzę kolego ze mamy te same auta. Czy masz je od nowości? na co zwrócić uwagę podczas eksploatowania? z ta klimą jest tak, ze po włączeniu na auto słyszę jak co jakiś czas włącza sie klima, tak samo jest na samym nawiewie bez auto. Żeby nie było tego słychać muszę wybrać a/c off.


Nie od nowosci,ale salon pl.
Na co zwracac uwage,hmmm wymieniac oleje wg. producenta i rzeczy eksplatacyjne.
Od siebie dodam,zeby dbac o sprzeglo i jednoczesnie o DKZ.Bo nasze sprzegla sa ,,dosc slabe" i podatne na slizganie sie.
A takto jak w kazdym aucie

Co do klimy to ciezko mi powiedziec,bo w wiekszosci czasu caly czas mam ustawiony na wlaczona a/c (a jak jest za zimno to i tak komp jej nie wlaczy.)
Zreszta u nas klima nie tylko chlodzi,ale dziala jak ,,a'la webasto" podgrzewa powietrze gdy jest zimno. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:53, 22 Lut 2014    Temat postu:

Tobiasz: rozumiem, ze piszac o pasku i rolkach, masz na mysli tzw naped agregatow (pompa wodna, alternator, wspomagania)? Przyznam, ze wydaje mi sie dziwnym koniecznosc wymiany rolek paska wieloklinowego... moze predzej napinacz albo rolka alternatora.
Co do halasow ze strony paska, to w przypadku tego silnika nasuwa sie podejrzenia nieco powazniejszej dolegliwosci a mienowicie niedomaganie lancucha rozrzadu. Kliknij link, posluchaj i porownaj:
http://www.youtube.com/watch?v=-KiPdyY59Hg

Lanos1781: przyzjaje, ze wprawiles mnie w stan konstrnacji swoim stwierdzeniem "...u nas klima nie tylko chlodzi,ale dziala jak ,,a'la webasto" podgrzewa powietrze gdy jest zimno." Very Happy Uklady klimatyzacji w stosowane samochodach klasy kompaktow ani nawet klasy sredniej, sa dosc prymitywnymi i nie ma takiej mozliwosci aby odwrocic proces schladzania uzyskujac efekt ogrzewania na parowniku.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:16, 22 Lut 2014    Temat postu:

chodzi mi własnie o ten pasek ale u mnie jest inny hałas. U mnie ewidentnie słychać pasek, czy łożysko na rolce, może na alternatorze . Całkiem inny dźwięk, nie tak drastyczny i głośny. Przy 120 zostało all wymienione. Podobną sytuację miałem w poprzednim aucie lecz wymiana paska i rolek przyniosła pozytywny skutek a tu serwis stwierdził ze TTTM. Dodam tylko ze kultura pracy silnika i-ctdi jest super. Ponad miesiąc temu sprzedałem outlandera 2.0 DID 2010 rok. Kupiłem w salonie, ale obu silników nie ma co porównywać. Niby te same konie lecz to ogromna przepaść w przyspieszeniu i kulturze pracy, ale za to spalanie było mniejsze ok 1 litra. Tutaj poniżej 7 l nie mogę zejść. Ale coś za coś. Tam też ludzie narzekali na sprzęgło i DKZ. Zrobiłem nim 100 tys. w 4 lata i już zaczynało hałasować, tu mam 140 tys. i jest cisza i oby była jak najdłużej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tobiasz dnia Sob 19:40, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:29, 22 Lut 2014    Temat postu:

W takim razie polecam w pierwszej kolejnosci sprawdzc kolo pasowe alternatora a konkretnie czy nie zatarlo sie sprzegielko zwrotne w tym kole. Jezeli jest ono zablokowane, to pasek klinowy moze w pewnych sytuacjach popiskiwac a napinacz bedzie dodatkowo obciazony zwiekszonymi drganiami paska. Przy uszkodzonym sprzegielku napinacz przy wolnych obrotach bedzie drgal z amplituda niekiedy nawet 15-20 mm i podobnie bedzie to widac na odcinku paska przy napinaczu. Kolejnym etapen jest sciagniecie paska i sprawdzenie rolki "recznie" - nieuszkodzona musi sie dawac lekko obracac przy zablokowanym wirniku, w strone przeciwna do kierunku normalnej pracy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:33, 22 Lut 2014    Temat postu:

dziękuję, właśnie takich informacji oczekiwałem. Po niedzieli zaprowadzę auto do kolegi i dam znać co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:30, 22 Lut 2014    Temat postu:

To jak juz kolega sciagnie pasek, to niech uruchomi na chwile silnik (10-20 sekund pracy silnika na wolnych obrotach nawet przy niepracujacej pompie wodnej nie spowoduje jeszcze przegrzania) i jesli podejrzany halas ustapil, to wina lezy w ktorejs z rolek paska ale jesli bedzie nadal slyszalny, to stawiam na rozrzad.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:31, 24 Lut 2014    Temat postu:

A cos mi sie jeszcze przypomnialo, taka porada pana Henia:
uruchom silnik i kiedy uslyszysz owe podejrzane dzwieki, to polej pasek wieloklinowy np. woda (ja psikalem sprayem do czyszczenia hamulcow bo szybciej wysycha) i jesli halas natychmiast zniknie, to znaczy ze przyczyna halasu jest slizgajacy sie pasek a winny jest albo napinacz albo rolka alternatora.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobiasz




Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:33, 01 Mar 2014    Temat postu:

pasek był zdjęty i nastała błoga cisza:) Prawdopodobnie rolka, bo podczas psikania wd40 hałas ustępuje. Ale jest jedno ale, z okolicy silnika raz po raz tez coś delikatnie hałasuje, i to może być ten łańcuszek?. Nie zawsze lecz na wolnych obrotach to występuje. Najwyraźniej to słychać z przodu auta. Wasza wypowiedz na temat łańcuszka dała mi dużo do myślenia. W serwisie mówili o przebiegach z rzędu 300 tys. i te auta dalej jeżdżą i to w znakomitej kondycji. Wiec aż dziwne ze przy 130 tys. może hałasować łańcuszek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:05, 03 Mar 2014    Temat postu:

Przyznam, ze tez wydaje mi sie to dziwne, ze w Twoim i-ctdi mialby sie tak szybko lancuch zuzyc. Z tego co mi wiadomo, taka przypadlosc trapila przede wszystkim wersje i-dtec z dpf. A poza tym, to w dieslu wiele jest elementow, ktore moga dziwne dzwieki wydawac i potrzeba naprawde sporego doswiadczenia aby wychwycic rzeczywiste odstepstwa od normy i do tego jeszcze poprawnie wytypowac winowajce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wrcfan




Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK / Ostrołęka / Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:12, 03 Mar 2014    Temat postu:

Nie slyszalem zeby w i-dtec wyciagal sie lancuch. W accordach do 2005 roku sie wyciagal, ale zdarzaly sie przypadki ze w poliftach tez. To samo bylo z kolektorami wydechowymi, w przedliftach pekaly.
U mnie szumialo lozysko pompy od wspomagania, u mojego kolegi, ktory tez ma crv z podobnym przebiegiem lozysko w pompie sie rozlecialo.

wracajac do tego lancucha, na jego pokrywie jest otwor kontrolny zeby go sprawdzic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lanos1781




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 19:09, 03 Mar 2014    Temat postu:

No wlasnie przez ten otwor wiadomo co widac? Lancuch i napinacz?
Czy jakis inny element rozrzadu,ktory swiadczy o wyciagnieciu lancucha?(jakis slizg czy cos?,ktory swiadczy o koniecznosci wymiany?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy