Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Drgania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
steflag1




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:42, 30 Mar 2014    Temat postu: Drgania

Witam,
wie ktoś co może być powodem drgań, które często się pojawiają przy prędkości ok. 35-45 km/h. CR-Vka ma automatyczną skrzynię biegów. Jeździłem do mechaników ale oni nie mogą stwierdzić co to takiego.
Proszę o pomoc. Jest to bardzo uciążliwy problem.
Dane mojej HONDY:
rok produkcji: 2007r.
Przebieg: 109000km
skrzynia biegów: AUTOMATYCZNA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:00, 23 Maj 2014    Temat postu:

Kolego mam podobny objaw przy ok. 1.500 obrotów (na prędkość nie zwróciłem uwagi), też w automacie. Jak dodam lub odejmę gazy i zmienią się obroty to przestaje, nie występuje zawsze i po wymianie oleju w skrzyni jakby występuje rzadziej i mniej intensywnie.
Może one tak mają? Jak się czegoś dowiesz daj znać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
steflag1




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:35, 23 Maj 2014    Temat postu:

@Boho odpowiem jaknajszybciej. zwróć uwagę na prędkość i na jakim biegu to występuje. u mnie jak sobie liczyłem to na 3'ce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez steflag1 dnia Pią 21:35, 23 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boho




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:19, 28 Maj 2014    Temat postu:

biegów nie liczyłem, drgania występują nie za każdym razem, najczęściej między 30-40 km, a jak np. przy 60 km to są ledwo odczuwalne. Wrażenie jest takie jak w manualnej skrzyni, gdy spadną obroty/prędkość i się nie zredukuje biegu. Jak dodam /ujmę gazu to przechodzi, co by też mogło świadczyć że chodzi o to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
steflag1




Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:09, 28 Maj 2014    Temat postu:

[quote="Boho"]biegów nie liczyłem, drgania występują nie za każdym razem, najczęściej między 30-40 km, a jak np. przy 60 km to są ledwo odczuwalne. Wrażenie jest takie jak w manualnej skrzyni, gdy spadną obroty/prędkość i się nie zredukuje biegu. Jak dodam /ujmę gazu to przechodzi, co by też mogło świadczyć że chodzi o to samo.[/quote]

Olej w skrzynii zmieniałem w zeszłym miesiącu. Może to łożysko półosi a może coś z 3 biegiem jest( chodzi mi o zębatki)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:07, 09 Sie 2014    Temat postu:

Koledzy mam podobny lub taki sam objaw jak wy.
CR-V 2.0 automat 156 kkm, dopiero kupiłem więc przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni.

Problem jest z wibracjami,drganiami które odczuwalne są w kabinie -pojawiają się chyba na 3 biegu gdy jadę jednostajnie 40-50km/h
Dodanie gazu powoduje ,że znikają ,tak samo z ujęciem gazu.

Gdy się jedzie dynamiczniej i w ruchu pozamiejskim to nic takiego nie występuje.
Czy to luz w przekładni ?Czy może objawy konwertera sprzęgła?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:13, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Odgrzeje temat ponieważ zabieram się za rozwiązanie problemu.

Przeglądając różne fora znalazłem podpowiedź w czym problem.
Drgania ,które pojawiają się w pewnym zakresie prędkości auta wynikają z zużycia przegubu na półosi.Jeden z użytkowników CR-V 2.0 to właśnie wymienił-a miał identyczne objawy.
Najczęściej pada ten wewnętrzny strona praw co jest przy podporze półosi.
Dokładnie taką wzmiankę znalazłem w katalogu Auto Świat -używane na 2015r . Problem przegubu wewnętrznego z prawej strony dotyczy wszystkich wersji a najbardziej benzynowych.

U mnie przy przebiegu 170kkm te drgania są już znacznie wyczuwalne przy prędkościach 45-55km/h. Dość mocno irytują. Confused

Na przegubie wewnętrznym wyczuwalny jest luz -sprawdzając ręcznie przy ściągniętym kole. Sam przegub jest dostępny na allegro ok 160zł ,z tym ,że nie jestem pewny czy problem nie jest jeszcze z małym luzem na podporze.
Tak czy owak łożysko podpory to koszt 67zł -więc nie dużo.
Tylko żeby się tam dostać trzeba trochę się narobić bo aby zdemontować pół oś sztywną z podporą muszę olej ze skrzyni spuścić,natomiast wymontowanie samego przegubu już nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:44, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Mam podobny problem ale nie wiem czy może to być przegub czy coś innego. U mnie drgania a raczej huczenie występuje przy prędkościach 110-120 . Początkowo myślałem że to opony lub wyważenie kół. Kupiłem nowe Grandtrek ST 30 różnica ogromna bo stare były wyząbkowane. Przy starych huczenie zaczynało się już przy 40 a teraz tak jak pisałem wyżej. Nie mam pomysłu dlaczego dopiero powyżej setki to słychać i powyżej 130 przestaje może ktoś coś doradzi.


CRV 2008 2.0 aut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:14, 19 Kwi 2015    Temat postu:

A czy owo huczenie zmienia swe nasilenie w trakcie pokonywania zakretow, czyli wtedy kiedy zmienia sie nacisk na kola? Jesli takie zjawisko doje sie zaobserwowac, to podejrzenie powinno pasc na lozyska w piastach kol.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:27, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Zwracałem dziś szczególną uwagę na jazdę na zakręcie ale według mnie różnicy nie ma. Zastanawia mnie czy takie huczenie może pochodzić od wału bo trudno mi zlokalizować miejsce hałasu. Gdyby to było któreś z łożysk to słychać by było stronę lub koło. A tu odgłos trudno konkretnie zlokalizować. Jeśli jednak wał to myślę że hałas narastał by też już od małych obrotów. A jak myślicie gdyby może felga była nie zbyt prosta to też dawało by to jakieś hałasy i przy jakich prędkościach. To że opony nowe i wyważone to nie znaczy że felga nie może być krzywa. Nie wiem bo nie znam się na tym ale czy można koło wyważyć z krzywą felgą czy jedno wyklucza drugie ?



CRV 2008 2.0 aut BRC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:55, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Oponiarz musialby byc chyba pereszczaty na jedno lub oboje oczu, zeby nie zauwazyc bicia felgi (mialem wiec wiem), dlatego jesli kola byly dopiero co wywazane, to ta przyczyne mozna zaliczyc do malo prawdopodobnych. Ponadto krzywa felga lub wybulona opona daja podczas jazdy efekt wibracji nizli huczenia.
A co do walu, to jest on podparty na lozysku mniej wiecej w srodku swej dlugosci. Jest zupelnie prawdopodobne, ze to lozysko dostalo luzow i teraz podczas pracy doznaje wibracji, co skutkuje takim wlasnie pieknym huczeniem.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:25, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Zacznę chyba od podniesienia samochodu na podnośniku i sprawdzenie jak ten wał chodzi i czy faktycznie są jakieś luzy. A potem będę czekał na dalsze podpowiedzi.



CRV 2008 2.0 aut. BRC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:16, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Podpora wału jest prawie na środku auta więc hałas dochodzący od niej może się rozchodzić w przód jak i w tył,dlatego jest ciężko zlokalizować czy to piasta huczy czy łożysko podpory.
W Auto Świat czytałem ,że w CR-V III zdarzają się również usterki związane z zużyciem podpory wału.
Na łożysku może być tak mały luz ,że ciężko go będzie wyczuć manualnie-ręcznie, a już podczas jazdy wał będzie wpadał w drgania i takie odgłosy będą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
edon




Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:10, 22 Kwi 2015    Temat postu:

Jeszcze mam tylko takie pytanie jak już go będę miał na podnośniku i nic nie zobaczę podejrzanego to czy można wał zdjąć i jeździć bez niego ? Czy jest to niemożliwe bo może się coś popsuć. Gdyby to było możliwe to by było od razu wiadomo. Wolę zapytać przed niż mam coś zrobić nie tak a tym bardziej popsuć.


CRV 2008 2.0 aut. BRC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:47, 23 Kwi 2015    Temat postu:

Kolego edon, proponuje podniesc auto I postapic nastepujaco (za instrukcja serwisowa):
1. skontrolowac luzy na lozysku podpory walu, jesli stwierdzisz wyczuwalny luz lozyska to - wal do wymiany.
2. skontrolowac oba (tyl I przod) przeguby na wale I jesli beda wyczuwalne luzy to - wal do wymiany (przeguby nie wystepuja jako czesc zamienna choc widzialem w necie krzyzaki).
3. jesli poczas obracania walem, stwierdzone zostanie bicie promieniowe walu przekraczajace 1.6 mm - wal do wymiany.
4. jezeli podczas jazdy wal halasuje, to mozna sprobowac odkrecic przegub ud strony np. dyferencjalu, obrocic go o 180% I ponownie przykrecic.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy