Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mr_maniek
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Morąg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:06, 03 Gru 2016 Temat postu: Czy w Waszych CR-v dołącza napęd tylnej osi na wstecznym ??? |
|
|
Jak w temacie, czy w Waszych CR-v dołącza napęd tylnej osi na wstecznym ???
Wczoraj stałem się chyba już nie do końca szczęśliwym posiadaczem hondy CR-V. Autko sobie wymarzyłem już rok temu i sukcesywnie szukałem.
Wczoraj udało się kupić. Jakie było moje zdziwienie po pierwszych testach na śniegu, okazało się że napęd działa jak z lat osiemdziesiątych. Mam skodę octavię I gen. z 2002r. niby taki weteran, ale haldex w octavi działa jakby był wyprodukowany kilka epok po hondowskim, octavia na śniegu wystrzeliwuje jak z procy, normalnie jak bym startował z asfaltu.
No i jeszcze dzisiaj podłamałem się jak na śniegu wrzuciłem wsteczny i "ogień", i słyszę, że przednie koła boksują a tył nie dołącza czy u Was też tak jest ????
Często cofam z ciężką łodzią po piachu, jak to standard w hondach, to porażka niesamowita.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawlo2315
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:21, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Napęd AWD w CR-V oparty na układzie dual pomp dział niezawodnie w przód i tył. Nie uzyskasz tu takiej trakcji jak w Subaru Symetric AWD ,ale też najgorszy nie jest.
Sam używam Hondy do wodowania motorówki z przyczepą o masie łącznie ok 1000kg jak na razie nie miałem problemu z wyjechaniem na piaszczysto-mulisty brzeg na terenie Soliny (Chrewt).
Jednak myślę ,że jakość,szybkość działania napędu jest zależna od jakości oleju w dyferencjale. Trzeba go co 40tyś km wymieniać. Ten olej ma takie samo znaczenie jak olej w automacie. Ja sam sobie wymieniłem i teraz pilnuje interwału.
Druga sprawa to jeszcze opony. Ja zakładam na zimę prawdziwe zimówki a nie wielosezonówki . Efekt? Na oblodzonej jezdni startuje jak rakieta.
Czasem dla sprawdzenia działania napędu zjeżdżam sobie w zaspy.
Lubie parkować w najgłębszym śniegu jeśli napada (zimy teraz liche
Ostatnio wjeżdżałem bez problemu na nasyp drogowy z boku -kąt 50st,wysokość 3m.Ruszyłem z miejsca parkowania zaraz pod tym ''wałem'' i pomimo śniegu bez większego boksowania wyjechałam.
Opony średniej klasy Falken 225/65/18-mam je od nowości 2 lata.
Tutaj filmik jak przy niewielkim uślizgu kół przednich włącza się napęd na tył podczas cofania w śniegu https://www.youtube.com/watch?v=Zfao3kklf-U
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Pon 22:02, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mr_maniek
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Morąg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:43, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Przeprowadziłem kilka testów i sprawdziłem dokładnie napęd na śniegu i lodzie.
Dla uściślenia olej w moście świeżo zalany, zniknęły dziwne dźwięki na skręconych na maxa kołach.
Napęd do przodu załącza się w miarę przyzwoicie, do tyłu bieda, koła przednie boksują, robią ze dwa pełne obroty zanim tył się dopnie.
Testy w ostrych oblodzonych zakrętach pokazały, że CR-V'ka zachowuje się przez pierwszą sekundę dokładnie tak jak samochód z napędem na jedną oś, później przyhamowuje ESP i dopina napęd. Ta jedna sekunda to za dużo, w tym czasie można się znaleźć poza drogą.
Haldex w samochodach grupy volkswagena nie ma tej zwłoki, nawet haldex I-szej generacji. Auto w zakręcie zachowuje się od pierwszych ułamków sekundy jak subaru ze stałym napędem.
Wniosek - jak już mam CR-V'kę to jakoś przelatam te 3-4 lata, nie zakopię się w śniegu ale muszę pamiętać, że w trasie to nadal jedna ośka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mr_maniek dnia Sob 19:44, 10 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:47, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
haldex to nie jest prawdziwy napęd 4x4, jeśli chcesz coś z naprawdę dobrym napędem 4x4 to od hondy sh-awd, VW torsen, czy xdive ale tego ostatniego jest kilka rodzajów to na pewno nie xdrive z najtańszych aut.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Sob 21:47, 10 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:06, 13 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tak by wynikało, że już CR-V IV ma zmieniony napęd i od 0 rusza 4x4 nie czekając na uślizg kół przednich.
Poczekamy i zobaczymy jak z awaryjnością tego rozwiązania,poprzednie generacje napędu Real Time były i są naprawdę niezawodne.
To dlatego zdecydowałem się na CR-V bo 4x4 zawsze zwiększa ryzyko potencjalnych usterek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|