Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CRV III Nie przyśpiesza, obroty stoją w miejscu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piorek2425




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Maków Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:14, 12 Lip 2016    Temat postu: CRV III Nie przyśpiesza, obroty stoją w miejscu

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Hondy CRV III 2.0 benzyna w automacie. Mam z nią tylko jeden problem. Auto na każdym biegu od 1,5 do 3 tys. obrotów słabo przyśpiesza. Obroty stoją w miejscu nawet jak dodaje gazu, samochód nie przyśpiesza . Powyżej 3 tys. obrotów wszystko jest ok. Co może być tego przyczyną. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:52, 13 Lip 2016    Temat postu:

Witam,
przyczyn moze byc wiele, szczegolnie, ze masz automat, ktorego obecnosc zazwyczaj zwieksza liczbe niewiadomych w rownaniu.
Podales bardzo ogolny opis problemu i ja osobiscie nie widze szansy na jakas sensowna diagnose, moze predzej na wrozbe online. Najlepsze co mozna w takim przypadku zrobic, to diagnostyka komputerowa a jezeli masz cierpliwosc i chcesz uniknac kosztow, to polecam kupic prosty interfejs diagnostyczny np. dedykowany do Torque i samemu sprobowac sie pobawic w diagnoste (mozna odczytac zapisane bledy i podejrzec kilkanascie parametrow pracy silnika).
A gdybym jednak mial sie pobawic we wroza, to pierwsze co mi przyszlo do glowy, to:
1. sprawdz czy Ci sie nie grzeja hamulce.
2. skoro silnik wogole nie ciagnie od dolu, to moze cos sie posypalo w sterowaniu klapkami w kolektorze ssacym.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piorek2425




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Maków Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:59, 15 Lip 2016    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Robiłem diagnostykę komputerową, nic nie wykazała, błędów 0. Klocki wymienione, tarcze ok.
Opiszę dokładnie problem. Jeżeli dynamicznie przyśpieszę od startu problemu nie ma. Ten zaczyna się dopiero jak podczas jazdy wskoczy wysoki bieg i są małe obroty a ja chcę przyśpieszyć np. podczas wyprzedzania wtedy obroty stoją w miejscu, samochód nie przyśpiesza i słychać tylko buuuuuuuuuuu i jak wcisnę pedał do oporu to zredukuje i na wysokich obrotach pójdzie.
Po kupnie nie wymieniałem jeszcze oleju w skrzyni, może to mieć znaczenie? Poziom jest odpowiedni.
Odnośnie tego kolektora to nie wykazał by on błędów przy diagnostyce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:10, 18 Lip 2016    Temat postu:

piorek2425 napisał:
... jak podczas jazdy wskoczy wysoki bieg i są małe obroty a ja chcę przyśpieszyć...


No to teraz to wyglada nieco bardziej logicznie, bo niestety w pierwszym poscie troche zamieszales piszac, ze "Auto na każdym biegu od 1,5 do 3 tys. obrotów słabo przyśpiesza."
Skoro dzieje sie tak nie na kazdym a tylko na wyzszych biegach przy relatywnie niskich obrotach, to wydaje mi sie, ze to moze byc taka specyfika tego zespolu napedowego. Polaczenie dwulitrowej, wolnossacej jednostki benzynowej z nienajnowoczesniejszym, tylko 5-cio biegowym automatem i zastosowanie tego w aucie klasy SUV, to nie jest recepta na sukces. Niestety ja osobiscie nie mam automatu w swoim aucie, wiec moge jedynie przypuszczac, ze poprostu ta skrzynia ma dosc duze opoznienia w reakcjach na wzrost obciazenia, przez co sprawia wrazenie ze wogole nie reaguje na powolne wciskanie gazu Mam natomiast ten sam silnik i wiem, ze jadac np. z predkoscia ok 110-120 km/h (co daje obroty silnika chyba rzedu 3 tys/min) na najwyzszym biegu, to jesli pojawi sie nawet niewielkie wzniesienie, to nie ma szansy na jakiekolwiek przyspieszenie a niekiedy nawet pojawiaja sie klopoty z utrzymaniem stalej predkosci. Dopiero utrzymywanie obrotow powyzej 4 tys/min (czyli jazda z predkosciami powyzej 140-150 km/h) daje na tyle duzy zapas mocy, ze auto potrafi pokonywac wiekszosc wzniesien bez zadyszki.
Musisz sprobowac wyczuc charakterystyke tej skrzynki, kiedy i w jakich warunkach zareaguje na wzrost wzrosc obciazenia i zredukuje bieg.
Ta reakcja automatu na gwaltowne wcisniecie gazu, to sie nazywa "kick down" i pozwala wlasnie na wymuszenie szybkiej redukcji biegow o np. dwa przelozenia, celem optymalnego wykorzystania mocy i momentu obrotowego.
Generalnie, to najlepiej byloby aby sie tutaj wypowiedzieli uzytkownicy, ktorzy maja ASB w CR-V'ce, bo pomimo tego, ze uzytkowanie auta ze skrzynia automatyczna nie jest mi obce, to jednak kazdy taki uklad napedowy skrzynia-silnik ma swoja odrebna specyfike i nie da sie ich wsadzic do jednego worka.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Pon 8:27, 18 Lip 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piorek2425




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Maków Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:23, 31 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Niestety jest coraz gorzej. Auto nie chce jechać w przedziale obrotów 2-3 tys na każdym biegu. Nie wiem może za dużo paliwa dostaje, albo świece do wymiany. Komputer nic nie pokazuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:44, 31 Lip 2016    Temat postu:

Jak kolega miał takie objawy w subaru to była wina oprogramowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GT-3000




Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: JASŁO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 05 Sie 2016    Temat postu:

1.Jaki masz przebieg?
2.Kiedy ostatnio był wymieniany olej i filtr oleju w automacie?
3.Czy wymiana była statyczna czy dynamiczna?

Może się okazać, że skrzynia jest zamulona przez stary olej lub już doszło do jej zużycia przez nieodpowiednią obsługę serwisową.

Ze swoim automatem miałem problemy w wyniku zaniedbań pierwszego właściciela co skończyło się na wymianie całej skrzyni z sprzęgłem-co i tak było tańsze niż naprawa u rożnych "fachowców" od automatów.
Ja mam teraz 203 000km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GT-3000 dnia Pią 22:11, 05 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy